Binnenlandse Politiek

Ik heb het wel eens eerder geopperd (wellicht anders verwoord en met toevoegingen/ aanpassingen);

Stap 1) Max. huurprijs vastleggen op basis van de WOZ-waarde. (Dus vijf huurders in een studenten betalen samen maximaal een bedrag/ percentage van de WOZ)
Stap 2) Elke verhuurder verplichten hun woning klimaatneutraal te maken. Waarvoor
Stap 3) Banken verplicht worden om een bouwdepot op de hypotheek aan te bieden. (overheid betaald de rente en staat garant)

Dan maak je a) huren weer betaalbaar voor particulieren. b) Het is goed voor het milieu. c) Het is goed tegen de energie-armoede. Het is goed tegen de afhankelijkheid van (Russische) fossiele brandstoffen.

Het gaat niet alles oplossen maar het is een relatief makkelijk in te voeren plan wat wel bij kan dragen.
 
60 miljard die naar het klimaat gaat hoort voor de huidige problemen die nu spelen gebruikt te worden, als dat opgelost/gedempt is dan gaan we weer naar de lange termijn issues kijken. Millienazi's en hun gepush over het milieu is het ergste wat er speelt in de laatste jaren ( na de rusland oorlog ), om maar te zwijgen over Timmermans en al zijn ideeen plannen en bullshit.

En ja milieu issues zijn serieus en belangrijk, moet zeker naar bekeken/rekening gehouden worden, maar hoe het allemaal onder de noemer dwang gaat kots ik van. De theorie van je moet dit en dat, je krijgt van ons 400 euro en de overige 4000 betaal je maar zelf, oja je moet he want anders... :sick: De burger betaald de prijs het zwaarst, en daarom ben ik er tegen hoe het nu steeds aangepakt word. Meer OV gebruiken ipv auto, maar de NS is er als de kippen bij om elk jaar de prijs te verhogen hihi. Diesel moet er uit, gaat vaak gewoon naar andere landen en we schuiven het probleem dus op en lossen niks op. Mijn bloed en portomonee kookt er gewoon van zo vaak.
Lange termijnissues op de lange baan schuiven maakt ze alleen maar duurder.
 
Ik heb het wel eens eerder geopperd (wellicht anders verwoord en met toevoegingen/ aanpassingen);

Stap 1) Max. huurprijs vastleggen op basis van de WOZ-waarde. (Dus vijf huurders in een studenten betalen samen maximaal een bedrag/ percentage van de WOZ)
Stap 2) Elke verhuurder verplichten hun woning klimaatneutraal te maken. Waarvoor
Stap 3) Banken verplicht worden om een bouwdepot op de hypotheek aan te bieden. (overheid betaald de rente en staat garant)

Dan maak je a) huren weer betaalbaar voor particulieren. b) Het is goed voor het milieu. c) Het is goed tegen de energie-armoede. Het is goed tegen de afhankelijkheid van (Russische) fossiele brandstoffen.

Het gaat niet alles oplossen maar het is een relatief makkelijk in te voeren plan wat wel bij kan dragen.
Correct.
Want een probleem is natuurlijk dat de investering van de verhuurder in het isoleren van een woning zich niet terugbetaald. De meeste huurders willen echt niet meer betalen als een onderdeel van de woning geïsoleerd is.
Bij de verkoop van onze woning waren er echt 0 vragen over de isolatie, dubbel glas etc.
Dus een “APK” voor een (te verhuren) woning zou niet onverstandig zijn in te voeren.
 
Ik heb het wel eens eerder geopperd (wellicht anders verwoord en met toevoegingen/ aanpassingen);

Stap 1) Max. huurprijs vastleggen op basis van de WOZ-waarde. (Dus vijf huurders in een studenten betalen samen maximaal een bedrag/ percentage van de WOZ)
Lijkt me geen goede oplossing. Een Max prijs is prima. Maar met dit voorstel zou ik me afvragen waarom je het pand dan aan studenten zou verhuren.

dus creer je minder studentenhuizen. Hier is ookal een tekort aan.
 
.

Geert zit in de reet van Putin en stemt over alle sociaal economische zaken gewoon met de vvd mee. Zn geschreeuw is voor de bühne om het niet al te snuggere stemvee tevreden te houden..
Het is ook niet erg snugger vind ik om deze post te plaatsen onder nummer 11.214 waarin Nep Scout laat zien dat het onzin is wat je beweert.(a)
Helaas stemden overigens veel andere grote partijen niet in met het plan Omtzigt.
 
Lijkt me geen goede oplossing. Een Max prijs is prima. Maar met dit voorstel zou ik me afvragen waarom je het pand dan aan studenten zou verhuren.

dus creer je minder studentenhuizen. Hier is ookal een tekort aan.
Rob van Gijzel had als burgemeester van Eindhoven jaren geleden al de oplossing om huisjesmelkers en hun wangedrag op de "vrije markt" aan te pakken.
Hij pleitte ervoor om net als bij sociale huurwoningen een maximumprijs wettelijk vast te leggen op ELKE woning, afhankelijk van het aantal vierkante meters.
Dat je nu in dit land voor een sociale flat van 90 vierkante meter b.v. 700 euro betaalt en voor een geliberaliseerd appartement van dezelfde omvang - omdat je
net iets teveel inkomen hebt - 1500 euro of meer neer zou moeten tellen is absurd.
Hoe kan iemand dat opbrengen met een "normaal" loon of klein pensioen?
Politici die de vrije markt in stand houden en zodoende de zakken van de vele Prins Bernhard juniors blijven spekken ten koste van hardwerkende verpleegkundigen,
politieagenten, leraren etcetera, noem ik dan ook crimineel.
 
Lijkt me geen goede oplossing. Een Max prijs is prima. Maar met dit voorstel zou ik me afvragen waarom je het pand dan aan studenten zou verhuren.

dus creer je minder studentenhuizen. Hier is ookal een tekort aan.
Klopt wel.

Organisatorisch opvangen? Dus een organisatie die dat regelt. Ook voor sociale huurwoning. En voor noodopvang/ vluchtelingenopvang.
 
Dat is wel heel duur. Dat was een paar dagen terug nog de prijs voor benzine.
Van maandag op dinsdag is de adviesprijs met 20! eurocent omhoog gegaan.
In Duitsland is de dieselprijs hetzelfde of zelfs iets hoger. Benzine is daarentegen weer goedkoper daar.
Belgie staat nu alles vast rondom de € 2,00, ook daar is diesel duurder dan benzine. België wil nu drastisch de accijnzen naar beneden bijstellen.
 
Rob van Gijzel had als burgemeester van Eindhoven jaren geleden al de oplossing om huisjesmelkers en hun wangedrag op de "vrije markt" aan te pakken.
Hij pleitte ervoor om net als bij sociale huurwoningen een maximumprijs wettelijk vast te leggen op ELKE woning, afhankelijk van het aantal vierkante meters.
Dat je nu in dit land voor een sociale flat van 90 vierkante meter b.v. 700 euro betaalt en voor een geliberaliseerd appartement van dezelfde omvang - omdat je
net iets teveel inkomen hebt - 1500 euro of meer neer zou moeten tellen is absurd.
Hoe kan iemand dat opbrengen met een "normaal" loon of klein pensioen?
Politici die de vrije markt in stand houden en zodoende de zakken van de vele Prins Bernhard juniors blijven spekken ten koste van hardwerkende verpleegkundigen,
politieagenten, leraren etcetera, noem ik dan ook crimineel.
Laat ik beginnen te zeggen dat ik het eens ben met de stelling. En ik denk dat veel Nederlanders het met u eens zijn. Maar......waarom krijgt de VVD/CDA dan zoveel stemmen? Dit zijn toch linkse plannen, en dat zou betekenen dat de PVDA/Groenlinks zou moeten regeren.
Om alvast de roepers om Geertje voor te zijn: nee. Geert is niet links. Geert riep ooit dat er NIET zou worden getornd aan de AOW-leeftijd, totdat hij in aanmerking kwam om te regeren en toen was, ik citeer, alles bespreekbaar. Geert voert een oorlog tegen islam en voor de rest zal het aan zijn reet roesten wat er met de rest van het land gaat gebeuren. Stemt standaard tegen het kabinet. Protesteren om te protesteren.
FvD haalde destijds met Haga een heuse huisjesmelker naar binnen, waarvan de VVD zelfs zei "dit gaat ons wat te ver". Toont aan waar FvD staat. Fuck het volk.
 
Laat ik beginnen te zeggen dat ik het eens ben met de stelling. En ik denk dat veel Nederlanders het met u eens zijn. Maar......waarom krijgt de VVD/CDA dan zoveel stemmen? Dit zijn toch linkse plannen, en dat zou betekenen dat de PVDA/Groenlinks zou moeten regeren.
Om alvast de roepers om Geertje voor te zijn: nee. Geert is niet links. Geert riep ooit dat er NIET zou worden getornd aan de AOW-leeftijd, totdat hij in aanmerking kwam om te regeren en toen was, ik citeer, alles bespreekbaar. Geert voert een oorlog tegen islam en voor de rest zal het aan zijn reet roesten wat er met de rest van het land gaat gebeuren. Stemt standaard tegen het kabinet. Protesteren om te protesteren.
FvD haalde destijds met Haga een heuse huisjesmelker naar binnen, waarvan de VVD zelfs zei "dit gaat ons wat te ver". Toont aan waar FvD staat. Fuck het volk.
Mijn verhaal over wat onze oud burgemeester van Gijzel - die ook op het gebied van toen al in Brabant voortschrijdende drugscriminaliteit tevergeefs
in Den Haag aanklopte - te vertellen had over de inmiddels zeer schrijnende woningnood is niet bedoeld om mijn voorkeur voor linkse of rechtse politiek te uiten.
VVD/CDA krijgen volgens mij te veel stemmen omdat er veel landgenoten aan de goede kant van de kloof rijk-arm wonen.
We zijn het denk ik roerend eens dat ons land noch van de PVV noch van het FvD iets positiefs hoeft te verwachten.

Maar dat de kabinetten Rutte hebben geleid tot afbraak van heel veel van het sociale gezicht van Nederland lijkt me duidelijk.
En het door mij aangehaalde voorbeeld van woekerprijzen voor huurwoningen is daar slechts eén voorbeeld van.
Wel een waardoor b.v. een bijna 30 jarige neef van mij noch steeds bij zijn ouders moet wonen hoewel hij al 10 jaar in Eindhoven staat ingeschreven.
En dan "zielige" verhalen lezen van projectontwikkelaars en nieuwbouwmakelaars dat er wel meer dure huizen op de vrije markt
moeten komen omdat er aan alleen sociale woningen niet genoeg verdiend wordt aan een project.
Waar zijn we in dit land mee bezig als het hier om gaat?
 
Politici die de vrije markt in stand houden en zodoende de zakken van de vele Prins Bernhard juniors blijven spekken ten koste van hardwerkende verpleegkundigen,
politieagenten, leraren etcetera, noem ik dan ook crimineel.
Ik help mee met het beheren van panden in de vrije markt(kleine extra verdienste). Geen zorgen dat zijn huisjesmelkers (alles word keurig gemaakt) en de huisprijzen zijn marktconform (fors dankzij de markt maar echt wel betaalbaar).

Dus de vrije markt is niet alleen slechtheid zeker niet als er voor lagere inkomens een goed sociaal huurwoningen netwerk bestaat. Maar ik ben het zeker met je sentiment eens. De huidige huurmarkt (in lijn met koopmarkt) is erg verziekt voor (met name) alleenstaande mensen met een loon boven de norm voor sociaal huren. Ook huisjesmelkers hard aanpakken is zeker een noodzaak.

Want bij een huis verhuren horen gewoon verantwoordelijkheden die je moet dragen als verhuurder. Zodat het eigenlijk een win win situatie is voor beide (huurder woont prettig, verhuurder verdiend een centje bij voot zijn pensioen). Helaas zijn er flink wat verhuurders die misbruik maken van de huidige situatie.
 
Ik help mee met het beheren van panden in de vrije markt(kleine extra verdienste). Geen zorgen dat zijn huisjesmelkers (alles word keurig gemaakt) en de huisprijzen zijn marktconform (fors dankzij de markt maar echt wel betaalbaar).

Dus de vrije markt is niet alleen slechtheid zeker niet als er voor lagere inkomens een goed sociaal huurwoningen netwerk bestaat. Maar ik ben het zeker met je sentiment eens. De huidige huurmarkt (in lijn met koopmarkt) is erg verziekt voor (met name) alleenstaande mensen met een loon boven de norm voor sociaal huren. Ook huisjesmelkers hard aanpakken is zeker een noodzaak.

Want bij een huis verhuren horen gewoon verantwoordelijkheden die je moet dragen als verhuurder. Zodat het eigenlijk een win win situatie is voor beide (huurder woont prettig, verhuurder verdiend een centje bij voot zijn pensioen). Helaas zijn er flink wat verhuurders die misbruik maken van de huidige situatie.
Je slotzin klopt helaas.
Een kennis van mij - ook zeventig plus - wil kleiner gaan wonen. Als hij zijn huis verkoopt bevordert dat de doorstroming volgens onze overheid.
Een jong gezin kan een mooie start ermee maken.
Helaas voor hem is het inkomen van zijn vrouw en hem net boven de 45.000 euro zodat hij is overgeleverd aan de geldwolven op de verziekte huizenmarkt.
Hun wens om een bescheiden appartement te huren zonder te worden uitgemolken zal niet in vervulling gaan.
Uit zijn mond hoorde ik namelijk het voorbeeld dat ik Hoetierick vertelde.
Het appartement van 700 euro mag hij niet huren, dat van 1500 euro zou hem de helft van het inkomen kosten en wil hij dus niet.
Dus besluit hij maar om te blijven zitten waar hij zit.
Volgens mij is hij geen uitzondering.
Waarom wordt er vanuit Den Haag niet snel iets concreets aan die wantoestanden gedaan?
 
Laatst bewerkt:
2 patat zonder en 1 berehap 8.80 in de snackbar.. maar laten we idd voor het milieu gaan 🤢 20 cent op benzine afhalen terwijl de prijs richting 3e gaat, ziek land echt
 
Laatst bewerkt:
Mocht iemand van hier over 4 jaar meedoen hierbij een educatief filmpje


wat leren wij hier van:
- wees niet rancuneus
- wees beschaafd
- drink niet teveel op de verkiezingsavond want ongeacht winst of verlies, je gaat een microfoon voor je mond krijgen
 
Mocht iemand van hier over 4 jaar meedoen hierbij een educatief filmpje


wat leren wij hier van:
- wees niet rancuneus
- wees beschaafd
- drink niet teveel op de verkiezingsavond want ongeacht winst of verlies, je gaat een microfoon voor je mond krijgen
Genieten dit. Forum is klaar..
 
Terug
Bovenaan Onderaan