Binnenlandse Politiek

Baudet is de slimste van allemaal en dst de schuld voor een deel bij het westen ligt geloof ik ook wel, alleen een land aanvallen kan gewoonweg nooit. Zo zonde dat hij van het padje is want met normale ideeen zou hij echt een verijking zijn voor de kamer.
 
Baudet is de slimste van allemaal en dst de schuld voor een deel bij het westen ligt geloof ik ook wel, alleen een land aanvallen kan gewoonweg nooit. Zo zonde dat hij van het padje is want met normale ideeen zou hij echt een verijking zijn voor de kamer.
Helaas is hij een uitgesproken fascist en zo gek als een deur
 
Ontbonden in 98 als ik t lees. Maar toen hadden ze geen zetel.
Maar dus ook simpel weer door te gaan als partij, maar dat was je punt idd niet.
Nieuwe verkiezingen zou ik niet doen en gewoon pech voor de kiezer en de oppositie als ze daar in zaten. Zal weer anders zijn als de partij in het kabinet zou zitten. Weinig over terug te vinden.
 
Ondertussen is er op twitter een hype tegen een niet nader te noemen partijleider. Stel het hypothetische geval doet zich voor dat een partij verboden wordt, hoe gaat het dan daarna verder in de 2e kamer?
- nieuwe verkiezingen?
- zetels leeglaten?
- leeggekomen zetels naar rato verdelen over de andere partijen?

Nieuwe verkiezingen doen het meest recht aan mensen de mogelijkheid geven om zich te laten vertegenwoordigen, maar hoe wenselijk is dat als we net na bijna 1 jaar een nieuw kabinet hebben. Daarbij, zouden nieuwe verkiezingen nu dusdanig grote verschuivingen geven (met inachtneming dat er een partij wegvalt) waardoor de huidige coalitie sterk in de minderheid is.

(ps, gaat mij dus niét om een discussie of die partij wel/niet eruit gezet zou moeten worden)
Personen zitten in de kamer en geen partijen. Dus het opheffen van een partij zal geen enkele invloed hebben op de kamer.

Vervolgvraag: als een kamerlid stopt en geen opvolger aanwijst? Ik denk dan met minder kamerleden?
 
Personen zitten in de kamer en geen partijen. Dus het opheffen van een partij zal geen enkele invloed hebben op de kamer.

Vervolgvraag: als een kamerlid stopt en geen opvolger aanwijst? Ik denk dan met minder kamerleden?
Minder! Minder!

Serieus; Volgens mij is het dan de zetel van de partij. De partij levert de personen. Als iemand zijn zetel opgeeft dan kiest de partij een opvolger toch? Zeker weten doe ik het niet.
 
Lijkt me vreemd. Want die zetel is niet van de partij.
Wat ik schreef; ik weet het eigenlijk niet. Maar als een persoon hem in het verleden opgaf dan wees de partij een nieuwe aan, toch? Of is het dan officieel dat de persoon het deed (maar in de praktijk de partij). Wikipedia gaf ook geen duidelijk antwoord.
 
Wat ik schreef; ik weet het eigenlijk niet. Maar als een persoon hem in het verleden opgaf dan wees de partij een nieuwe aan, toch? Of is het dan officieel dat de persoon het deed (maar in de praktijk de partij). Wikipedia gaf ook geen duidelijk antwoord.
Ik denk dat laatste. Maar net als jij, weet ik het ook niet.
 
Minder! Minder!

Serieus; Volgens mij is het dan de zetel van de partij. De partij levert de personen. Als iemand zijn zetel opgeeft dan kiest de partij een opvolger toch? Zeker weten doe ik het niet.
Als iemand zijn zetel opgeeft is deze van de partij ja. Als iemand uit de partij gezet wordt of zichzelf afsplitst dan kan die persoon er voor kiezen om de zetel te houden.
 
Natuurlijk moet Ollongren vervangen worden. Als Rutte nog een beetje gezag had gehad, zou hij dat nu doen.Ze had natuurlijk al nooit minister van Defensie moeten worden. Nul ervaring. Maar Kaag zocht nog een baantje voor haar, doe Defensie dan maar, is toch weinig te doen. Alleen zijn de omstandigheden nu veranderd.


Er moet iemand komen die verstand en ervaring heeft. Dan kom je al gauw bij een oudere, blanke man uit. Wat erg zou dat zijn voor D(iversiteit)-66. Lastig hoor, voor Kaag. Landsbelang of woke zijn..
 
Natuurlijk moet Ollongren vervangen worden. Als Rutte nog een beetje gezag had gehad, zou hij dat nu doen.Ze had natuurlijk al nooit minister van Defensie moeten worden. Nul ervaring. Maar Kaag zocht nog een baantje voor haar, doe Defensie dan maar, is toch weinig te doen. Alleen zijn de omstandigheden nu veranderd.


Er moet iemand komen die verstand en ervaring heeft. Dan kom je al gauw bij een oudere, blanke man uit. Wat erg zou dat zijn voor D(iversiteit)-66. Lastig hoor, voor Kaag. Landsbelang of woke zijn..
En wie had het dan wel moeten worden dus, uit de coalitiepartijen?
 
Generaal van Uhm. Er moet iemand komen met gevechtservaring die ook voorop in de strijd kan gaan.
We hebben toch een leger om voorop in de strijd te gaan?
En bij welke partij zit van Uhm? Oh ja.
Misschien stemt ie wel Forum...

Ik snap je punt wel dat je op ministersposten het liefst mensen wilt die directe ervaring hebben op dat gebied, maar dan heb je ook wel een hervorming nodig van het huidige systeem.
 
We hebben toch een leger om voorop in de strijd te gaan?

De minister is eindverantwoordelijk van het leger, die moet toch echt voorop gaan in de strijd. Dat moet je niet afschuiven op een generaal. Daarom pleit ik voor een persoon van het leger als minister.

Ps hij is door BBB voorgedragen als informateur.
 
De minister is eindverantwoordelijk van het leger, die moet toch echt voorop gaan in de strijd. Dat moet je niet afschuiven op een generaal. Daarom pleit ik voor een persoon van het leger als minister.

Ps hij is door BBB voorgedragen als informateur.
Maar daar moet zo iemand dan ook maar zin in hebben. Het is natuurlijk wel een ander baantje dan een functie in het leger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan