Binnenlandse Politiek

Teamspirit

International
Zuurstofverdringing?

Eerste is geen zuurstof, en tweede wat nog veel lastiger te bestrijden is bij electrische branden is de hitte. Door de Tesla in een grote bak met water te dumpen, koelt die onzettend af, waardoor de chemische reacties ook stoppen die ervoor zorgen dat een electrische brand ineens weer kan oplaaien als je stopt met blussen. Ze hebben zelfs experimenten degaan met speciale containers, de tesla erin duwen, dicht maken en vol water knallen.

Der Jaufe

Internationale Legende
Eerste is geen zuurstof, en tweede wat nog veel lastiger te bestrijden is bij electrische branden is de hitte. Door de Tesla in een grote bak met water te dumpen, koelt die onzettend af, waardoor de chemische reacties ook stoppen die ervoor zorgen dat een electrische brand ineens weer kan oplaaien als je stopt met blussen. Ze hebben zelfs experimenten degaan met speciale containers, de tesla erin duwen, dicht maken en vol water knallen.
Ze? Die heeft de brandweer in o.a. Den Haag ook al. Maar daar wordt een auto 1 dag in ondergedompeld. Met de toename van E-cars zullen er meer bakken nodig zijn.

Teamspirit

International
Ze? Die heeft de brandweer in o.a. Den Haag ook al. Maar daar wordt een auto 1 dag in ondergedompeld. Met de toename van E-cars zullen er meer bakken nodig zijn.

De experimenten waar ik over spreek waren in de jaren dat ik nog Nederland woonde, dat het onderstussen verder is uitgerold is goed om te horen. En dat een dag nodig heeft om te koelen verbaast me eigenlijk niet, gezien de extreme hitte die er los kan komen.

Der Jaufe

Internationale Legende
De experimenten waar ik over spreek waren in de jaren dat ik nog Nederland woonde, dat het onderstussen verder is uitgerold is goed om te horen. En dat een dag nodig heeft om te koelen verbaast me eigenlijk niet, gezien de extreme hitte die er los kan komen.
Yups, bij BHV krijgen we de laatste jaren te horen dat een eventuele accubrand van een E-bike geen taak voor ons is. Ontruimen en aan de profs overlaten.

Vraag mij wel af of we op termijn voldoende waterbakken zullen hebben.

Der Jaufe

Internationale Legende
1e plannen van Prinsjesdag zijn uitgelekt, d'r wordt 1 miljard extra in de huizenmarkt gepompt. Dat lijkt indrukwekkend, totdat je leest dat de verhuurdersheffing de Staat reeds een kleine 12 miljard heeft opgeleverd en het dus slechts een bescheiden sigaar uit een grote doos is.

De woningmarkt is aardig verziekt voor met name starters en vooralsnog lijkt er weinig urgentie te zijn om een nieuwe regering te vormen om zo stappen te zetten om het probleem op te lossen.

Relix

Slimste Forummer 2020
Ik heb iets gemist geloof ik, waarom deze motie precies?

Edit: ah - de chaos rondom t verlaten van afganistan. Vraag me af wat de CU anders had denken te kunnen doen als mede kabinetspartij.

Penalty

Internationale Legende
Ik heb iets gemist geloof ik, waarom deze motie precies?

Edit: ah - de chaos rondom t verlaten van afganistan. Vraag me af wat de CU anders had denken te kunnen doen als mede kabinetspartij.
Het is de wraak van Gert-Jan Segers. :cautious:
Zo kan hij Sigrid Kaag een hak zetten, omdat zij geen nieuw kabinet wil met de Christen Unie.

Der Jaufe

Internationale Legende
Het is de wraak van Gert-Jan Segers. :cautious:
Zo kan hij Sigrid Kaag een hak zetten, omdat zij geen nieuw kabinet wil met de Christen Unie.
Zo, lekker kort door de bocht, het is niet de CU die de motie indient, gezien de enorme steken die men heeft laten vallen aangaande de Afghanen is de motie logisch en het steunen ook.

Aanvulling, kan mij ook wel in de motivatie vinden

Laatst bewerkt:

Der Jaufe

Internationale Legende
E_WKEAZWYAElkYM

Geeft de term 'bruin café' toch ff een hele andere lading ;)

Maar laat m dat café lekker op t landje in Spanje bouwen, Willem E heeft daar nog wat liggen

Relix

Slimste Forummer 2020
Och, Van Haga doet het weer voorkomen alsof alleen 50+ ers op de IC komen.
link bron
Covid Hospital Age.jpg
Daar zit wel de pijn qua ziekenhuisbelasting? Of begrijp ik je verkeerd? (UK data omdat NL het slecht bijhoud/vindbaar heeft). Dit is recente data van de eerste week september (dus incl. hoge vaccinatiegraad, delta dominant, weinig maatregelen, zeer hoge positieve-rate op scholen en in t uitgaansleven in de groep <25). Ik ben geen fan van de aanhoudende beperkingen voor jongeren.

Der Jaufe

Internationale Legende
Bekijk bijlage 3806
Daar zit wel de pijn qua ziekenhuisbelasting? Of begrijp ik je verkeerd? (UK data omdat NL het slecht bijhoud/vindbaar heeft). Dit is recente data van de eerste week september (dus incl. hoge vaccinatiegraad, delta dominant, weinig maatregelen, zeer hoge positieve-rate op scholen en in t uitgaansleven in de groep <25). Ik ben geen fan van beperkingen voor jongeren die zich op dit moment in de nachtleven-beperkingen uit in NL.
Daar komt zeker de grootste druk vandaan, maar doorrekenen alsof alleen 50+ daar komt is een foutieve voorstelling van zaken en jezelf rijk rekenen met capaciteit.

Relix

Slimste Forummer 2020
Daar komt zeker de grootste druk vandaan, maar doorrekenen alsof alleen 50+ daar komt is een foutieve voorstelling van zaken en jezelf rijk rekenen met capaciteit.
Dat klopt, ik kijk t debat niet maar hij zal niet de eerste en laatste zijn die het krom of kort door de bocht formuleerd. Punt zelf kan dan wel valide zijn (minder maatregelen nachtleven bepleiten)?

Der Jaufe

Internationale Legende
Dat klopt, ik kijk t debat niet maar hij zal niet de eerste en laatste zijn die het krom of kort door de bocht formuleerd. Punt zelf kan dan wel valide zijn (minder maatregelen nachtleven bepleiten)?
Nee bepleiten om alles volledig los te laten want de groep 50+ zorgt max voor 800 IC opnames.

Der Jaufe

Internationale Legende
De Jonge -> bij een doorbraakmutatie (mutatie waar t vaccin reteweinig tegen doet) gaan we terug naar de situatie van afgelopen 1.5 jaar. Kortom, geen lessen geleerd aan welke knoppen je wel/niet kan draaien.

Bovenaan Onderaan