Binnenlandse Politiek

De winnaar van de verkiezingen die een verkenner voorstelt aan de kamer vs. de koning wiens grootste prestatie geboren worden in een bepaalde familie is.
Jij ziet geen verschil?

Over kant noch wal gesproken.
Zo, jij bent echt anti koningshuis. T is niet dat een aanstaand vorst daar voor klaargestoomd wordt, dat deze in het buitenland ons land vertegenwoordigd en daar ook boven de partijpolitiek moet staan ofzo.
 
Als zoveel mensen je ongeloofwaardig vinden, vol blijven houden houden dat je niks verkeerds hebt gedaan en je zelf 2x geloofwaardig en standvastig noemen + zeggen dat je geen seconde dacht aan zelf opstappen.. Zonder twijfel de beste politicus van europa in de afgelopen 100 jaar, of je hem mag of haat doet er niet aan toe. Als je doet zo als hij doet en met alles kan wegkomen dan ben je gewoon niet van deze planeet, als hij wilt kan hij ons wijsmaken dat sneeuw vanaf november blauw zal zijn en 80% gaat er in mee ook.

4e3da8b3f4baa9e1b5e413507e3bf142.png
Niet eens met de metafoor, het gros van het volk weet dat sneeuw wit is, een deel zal Rutte verketteren om zijn blauwe sneeuw, een ander deel neemt t voor lief, weet ook dat het wit is, maar stemt alsnog op hem.
 
De winnaar van de verkiezingen die een verkenner voorstelt aan de kamer vs. de koning wiens grootste prestatie geboren worden in een bepaalde familie is.
Jij ziet geen verschil?

Ik zie een heel groot verschil, namelijk dat de koning de enige persoon in heel Nederland is die boven de Minister President staat en dus als enige de authoriteit heeft om iemand aan te stellen, daarbij geen enkele voorkeur ter hand te nemen.
 
Met anti koningshuis zijn is niks mis, hoor. :grin:

er is heel veel mis met mensen die anti-koningshuis zijn. Maar dat is een hele andere discussie. Een president hebben en geen koningshuis is nog veel slechter voor een land. de top 10 gelukkigste landen hebben er op Zwitserland en Oostenrijk allemaal een koningshuis. Voor mijn gevoel zorgt een stabiele leiding er ook voor dat landen gelukkiger worden.
 
Nou, 4 jaar geleden was er ook binnen diverse andere partijen weerstand tegen t voltooid leven gebeuren, over de hele breedte van t politieke spectrum. Vraag mij af welke partijen hier, naast D66 en CU, een duidelijk standpunt over hebben ingenomen in het partijprogramma.


Maar niet onmogelijk.
En was wel weerstand, maar de D66 en CU waren hier wel het meest uitgesproken in (samen met SGP dan). Als ik het mij goed herinner, lieten CDA en VVD bijvoorbeeld hun stemmen afhangen vd persoon, ipv fractie. Die wilden het meer over laten aan de meerderheid, dus.
 
er is heel veel mis met mensen die anti-koningshuis zijn. Maar dat is een hele andere discussie. Een president hebben en geen koningshuis is nog veel slechter voor een land. de top 10 gelukkigste landen hebben er op Zwitserland en Oostenrijk allemaal een koningshuis. Voor mijn gevoel zorgt een stabiele leiding er ook voor dat landen gelukkiger worden.

Let's agree to disagree.

Leve de republiek. :cool:
 
Zo, jij bent echt anti koningshuis. T is niet dat een aanstaand vorst daar voor klaargestoomd wordt, dat deze in het buitenland ons land vertegenwoordigd en daar ook boven de partijpolitiek moet staan ofzo.
En zelfs dat lukt m niet fatsoenlijk.

Dus ja idd, echt anti koningshuis.
 
Ik zie een heel groot verschil, namelijk dat de koning de enige persoon in heel Nederland is die boven de Minister President staat en dus als enige de authoriteit heeft om iemand aan te stellen, daarbij geen enkele voorkeur ter hand te nemen.
Tja, heb al aangegeven dat ie wel voorkeuren heeft.
De autoriteit heeft ie al lang niet meer. Ceremonieel koningsschap.
 
er is heel veel mis met mensen die anti-koningshuis zijn. Maar dat is een hele andere discussie. Een president hebben en geen koningshuis is nog veel slechter voor een land. de top 10 gelukkigste landen hebben er op Zwitserland en Oostenrijk allemaal een koningshuis. Voor mijn gevoel zorgt een stabiele leiding er ook voor dat landen gelukkiger worden.

Waarbij jij ervan uitgaat dat een koning(in) vormgeeft aan een stabiele leiding?
 
er is heel veel mis met mensen die anti-koningshuis zijn. Maar dat is een hele andere discussie. Een president hebben en geen koningshuis is nog veel slechter voor een land. de top 10 gelukkigste landen hebben er op Zwitserland en Oostenrijk allemaal een koningshuis. Voor mijn gevoel zorgt een stabiele leiding er ook voor dat landen gelukkiger worden.

Wauw... :oops:

Beneden alle peil die 1e zin.
En op de rest genoeg af te dingen.
Maar ik houd t ook op lets agree to disagree.
 
Ik vind dat discussies over het koningshuis altijd met respect moeten worden gevoerd. Het blijft toch een delicaat onderwerp, die republiek.
Dus een welgemeend fuck het koningshuis en die hele poppenkast.
 
Doelde meer op 'ons land vertegenwoordigen'.
Een premier of minister heeft denk ik veel meer invloed en aanzien en invloed in t buitenland dan een ceremoniele koning.
Dat mag je denken, maar zou dan niet gaan kijken naar onderzoeken die hier naar zijn gedaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan