Binnenlandse Politiek

Maar goed, D66 laat Rutte niet vallen, nieuw leiderschap mijn neus, gewoon oude wijn in nieuwe zakken.
 
Iedere CEO heeft wel eens gelogen. Vadertje Drees zal ook vast wel eens gelogen hebben in zijn carrière.

In deze maatschappelijk complexe omstandigheden, kan ik wel leven met deze leugens.
Ik denk eigenlijk van niet, dat Vadertje Drees ooit gelogen heeft in z'n politieke carriere. De beste man woonde bij mijnn oma in de straat, dusn ik kan het weten ;)
 
En ik niet, roepen dat je het vergeten bent maar wel zeker weten dat er niet over een andere functie is gesproken terwijl uit de aantekeningen blijkt dat er diverse zaken rondom Omzigt besproken zijn. En dat in de verkenning. Mark weg, Ollogren weg, en de 1e ronde weer bij de koning neerleggen.
De koning liegt gelukkig nooit, is goudeerlijk en blind te vertrouwen. Net als z'n hele familie trouwens. :grin:
 
De koning liegt gelukkig nooit, is goudeerlijk en blind te vertrouwen. Net als z'n hele familie trouwens. :grin:
Oogt iig minder afhankelijk dan personen die t nu deden. Kan mij uit t verleden ook weinig gedonder herinneren bij de 1e inventarisatie.
 
In tijden van deze grote crisis een nieuwe premier naar voren schuiven vind ik echt onzinnig en onverstandig.
Nieuwe verkiezingen vind ik zelfs oprecht eng, want extreem rechts gaat er dan met de winst vandoor.

Dan heb ik dus liever nog enige consistentie en structuur om Snel weer zaken op te bouwen dan mega-chaos.

In normale tijden had ik Rutte weg gewild. Maar helaas zijn de tijden nu verre van normaal.

De grootste onzin van de wereld. In tijden van crisis wordt er in elk bedrijf een nieuwe leiding neergezet om te saneren, te hervormen en duiding te geven aan de te nemen maatregelen. Dit zou in de politiek ook zo moeten zijn. Rutte weg en een nieuwe leider op de pluche, iemand met daadkracht en duidelijkheid.


D66 laat Rutte niet vallen, nieuw leiderschap mijn neus, gewoon oude wijn in nieuwe zakken.

De eeuwige draaikontenpartij. Vind het oprecht jammer.
 
En zo ook CDA en CU. De formatie heeft afgelopen nacht zomaar gebeurd kunnen zijn.
Die hadden de mond wat minder vol over nieuw leiderschap? Maar dan brengt D66 zichzelf ook in een lastig parket, niet verder willen met CU maar nu lafjes Mark iet afvallen waardoor je nagenoeg veroordeelt lijkt te zijn tot de CU.
 
Iedere CEO heeft wel eens gelogen. Vadertje Drees zal ook vast wel eens gelogen hebben in zijn carrière.

In deze maatschappelijk complexe omstandigheden, kan ik wel leven met deze leugens.

Het zal vast zo zijn dat veel mensen liegen. Dat is treurig genoeg op zichzelf.

Ook is het zo dat leugens die uit komen in elke relatie tot een deuk of soms zelfs tot breuk kunnen leiden. Het vertrouwen wordt geschaad. Zo ook door Rutte. En das niet de 1e keer.
Als hij die historie van liegen en 'niet actieve herinneringen' niet zou hebben gehad, had dit debat niet zo lang geduurd als nu.

Je wil een premier, die ons door een crisis moet leiden, waar je op kan vertrouwen. Steeds meer mensen hebben dat vertrouwen niet meer. Ook zn collega politici steeds minder.

Continuïteit van de persoon Rutte is daarnaast niet noodzakelijk om goed een crisis door te komen. Laten we niet doen alsof t gros van t werk in de crisis door Rutte is gedaan. Dat zijn toch echt de ambtenaren er achter. Die continuïteit blijft. Een nieuwe premier kan daar prima mee uit de voeten.
 
Oogt iig minder afhankelijk dan personen die t nu deden. Kan mij uit t verleden ook weinig gedonder herinneren bij de 1e inventarisatie.

De koning is niet onafhankelijk.
Er zijn partijen die anti koningshuis zijn in meer of mindere mate. Daar zal hij niet zo heel happy mee zijn.
Lijkt me daarom dan oom een slecht plan en een flinke stap terug om hem weer aan te stellen. Die heeft de schijn al tegen voordat ie begonnen is.

Nee, iemand nodig met een grotere afstand van de politiek dan de koning, wmb.
 
De koning is niet onafhankelijk.
Er zijn partijen die anti koningshuis zijn in meer of mindere mate. Daar zal hij niet zo heel happy mee zijn.
Lijkt me daarom dan oom een slecht plan en een flinke stap terug om hem weer aan te stellen. Die heeft de schijn al tegen voordat ie begonnen is.

Nee, iemand nodig met een grotere afstand van de politiek dan de koning, wmb.
Is goed, maar wie dan, t gros wat hoog op de apenrots zit heeft al een politieke carrière gehad? En gaan we dan iedere 4 jaar op zoek naar een nieuw persoon? En hoe wordt deze aangewezen?

Overigens, ongeacht wie je aanstelt zal deze persoon wat minder happy zijn met bepaalde partijen op de ene of andere flank.

Uiteindelijk maakt dat voor dit 1e verkenningsproces weinig uit, zie ook de basisvragen die gesteld zijn.

Kort gezegd, ik kies voor de koning vanuit een soort van gemak, met de wetenschap dat het net zo afhankelijk/onafhankelijk is als ieder ander persoon.
 
Die hadden de mond wat minder vol over nieuw leiderschap? Maar dan brengt D66 zichzelf ook in een lastig parket, niet verder willen met CU maar nu lafjes Mark iet afvallen waardoor je nagenoeg veroordeelt lijkt te zijn tot de CU.
D66 brengt zichzelf inderdaad in een lastig parket, maar daar zijn ze opzich wel goed in. Ook het hele 'De verkenner moet iemand zijn met gezag, statuur en afstand tot hedendaagse politiek', terwijl zij als eerste in de rij stonden om de koning(in) uit deze positie te gooien.

Maar je kunt natuurlijk ook omdenken. CU doet precies hetzelfde als D66, en nu lijken ze tot elkaar 'veroordeeld'. Blijft een gekke situatie, als je kijkt naar gelijk stemgedrag, zitten deze partijen relatief vaak op dezelfde lijn. De lijn waar het dan anders loopt vinden ze alleen allebei zo cruciaal, dat samenwerking meteen problematisch wordt.
 
D66 brengt zichzelf inderdaad in een lastig parket, maar daar zijn ze opzich wel goed in. Ook het hele 'De verkenner moet iemand zijn met gezag, statuur en afstand tot hedendaagse politiek', terwijl zij als eerste in de rij stonden om de koning(in) uit deze positie te gooien.

Maar je kunt natuurlijk ook omdenken. CU doet precies hetzelfde als D66, en nu lijken ze tot elkaar 'veroordeeld'. Blijft een gekke situatie, als je kijkt naar gelijk stemgedrag, zitten deze partijen relatief vaak op dezelfde lijn. De lijn waar het dan anders loopt vinden ze alleen allebei zo cruciaal, dat samenwerking meteen problematisch wordt.
CU heeft minder te verliezen, CU is dermate klein dat meeregeren niet perse hoeft, D66 is door de grootte daar bijna toe veroordeeld. CU kan m.i. makkelijker eisen gaan stellen rondom het dossier 'voltooid leven'. D66 wil dat dossier koste wat kost verder brengen. Kan drie kanten op, D66 slikt de keutel in, CU slikt de keutel in, of CU doet niet mee. De middelste lijkt mij uitgesloten. De laatste een stuk lastiger sinds gister.
 
Is goed, maar wie dan, t gros wat hoog op de apenrots zit heeft al een politieke carrière gehad? En gaan we dan iedere 4 jaar op zoek naar een nieuw persoon? En hoe wordt deze aangewezen?

Overigens, ongeacht wie je aanstelt zal deze persoon wat minder happy zijn met bepaalde partijen op de ene of andere flank.

Uiteindelijk maakt dat voor dit 1e verkenningsproces weinig uit, zie ook de basisvragen die gesteld zijn.

Kort gezegd, ik kies voor de koning vanuit een soort van gemak, met de wetenschap dat het net zo afhankelijk/onafhankelijk is als ieder ander persoon.

Tja, ik ben zelf dan ook verre van fan van t koningshuis. En zeker van deze koning niet.Dus elke rol die hem afgenomen wordt vind ik een stap in de goede richting.
Een rol teruggeven altijd een stap in de slechte richting.

Zal vast mn mening in deze kleuren.
En 100% onafhankelijk is natuurlijk lastig.

Alleen heeft de koning er baat bij bepaalde partijen naar elkaar toe te praten en bepaalde partijen juist niet. Mss doet ie dat niet, maar die schijn zal hij altijd tegen zich hebben. Moet je niet aan beginnen lijkt me. Beginnen met weerstand is nooit een goed plan.

Dat t verkenningsproces net wat meer is dan t stellen van enkele basisvragen is de afgelopen week ook wel duidelijk geworden trouwens.

Wie dan wel?
Ik heb geen namen paraat voor je. Ik mag hopen dat de Kamer daar meer zicht op heeft. Zij zullen de voorgestelde persoon goed moeten keuren en dus moeten beoordelen of hij/zij onafhankelijk genoeg kan werken.
 
CU heeft minder te verliezen, CU is dermate klein dat meeregeren niet perse hoeft, D66 is door de grootte daar bijna toe veroordeeld. CU kan m.i. makkelijker eisen gaan stellen rondom het dossier 'voltooid leven'. D66 wil dat dossier koste wat kost verder brengen. Kan drie kanten op, D66 slikt de keutel in, CU slikt de keutel in, of CU doet niet mee. De middelste lijkt mij uitgesloten. De laatste een stuk lastiger sinds gister.
Ik denk dat het een realistische uitkomst is op dit soort thema's dat het aan de kamer gelaten wordt. In moeilijke formaties is dat heel goed te begrijpen.
 
Ik denk dat het een realistische uitkomst is op dit soort thema's dat het aan de kamer gelaten wordt. In moeilijke formaties is dat heel goed te begrijpen.
CU wil dat niet aan de kamer over laten als ze zelf in de coalitie zitten. Heeft Segers tijdens een verkiezingsdebat gezegd.
Daar kan dus een streep doorheen.

Dus idd 2 opties over. Of D66 draait. Of geen CU in coalitie.
Maar de stemming van gisteren doet vermoeden dat die uitkomst al vast staat.
Plas, glas, was. Toch Brainz ?
 
Iedere CEO heeft wel eens gelogen. Vadertje Drees zal ook vast wel eens gelogen hebben in zijn carrière.

In deze maatschappelijk complexe omstandigheden, kan ik wel leven met deze leugens.
Het gaat ook niet om het liegen. Het gaat om vertrouwen. Vertrouwen dat hij het beste voor heeft met de burgers, of in elk geval met mij. En dat vertrouwen heb ik niet. Vooral vanwege de toeslagen affaire. Maar ook omdat de laatste leugen een patroon weergeeft. Waarbij Rutte niet de waarheid spreekt en essentiële informatie weigert te delen.
 
CU wil dat niet aan de kamer over laten als ze zelf in de coalitie zitten. Heeft Segers tijdens een verkiezingsdebat gezegd.
Daar kan dus een streep doorheen.

Dus idd 2 opties over. Of D66 draait. Of geen CU in coalitie.
Maar de stemming van gisteren doet vermoeden dat die uitkomst al vast staat.
Plas, glas, was. Toch Brainz ?
Er zal ergens beweging in moeten komen, inderdaad. Zeker als het allemaal lang gaat duren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan