Binnenlandse Politiek

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Overgenomen vanuit t corona-topic

Iets dragen om mijn lijf is iets anders dan iets inbrengen in mijn lijf. Gaat gewoon een stapje verder en zet de eigenheid van het individu onder druk. Kort gezegd, is jouw lijf van jouw of van de overheid.
Uiteraard van jou. Maar mag je dermate veel zelfbeschikking hebben, als dat ook anderen kan schaden?

De Bouterbaas

Grappigste Forummer van het Jaar 2012
Uiteraard van jou. Maar mag je dermate veel zelfbeschikking hebben, als dat ook anderen kan schaden?

Eens!

Als mensen niet willen vaccineren moet er wel de mogelijkheid komen om anti-vaccie's uit te sluiten van bepaalde instituten etc (kinderopvang, school, restaurants, stadions, het leven in het algemeen).

Der Jaufe

Bondscoach
Eens!

Als mensen niet willen vaccineren moet er wel de mogelijkheid komen om anti-vaccie's uit te sluiten van bepaalde instituten etc (kinderopvang, school, restaurants, stadions, het leven in het algemeen).
Misschien die mensen meteen een symbool op de borst spelden, een gele cirkel met een spuit met daar een kruis door ofzo?

Hoetierick

Administrator
Medewerker
Misschien die mensen meteen een symbool op de borst spelden, een gele cirkel met een spuit met daar een kruis door ofzo?
Aparte treincoupé....

Maar zonder dollen. Stel, dit blijft rondwaren. Stel dat een niet-gevaccineerde verpleger jouw bejaarde familie gaat verzorgen?

Der Jaufe

Bondscoach
Aparte treincoupé....

Maar zonder dollen. Stel, dit blijft rondwaren. Stel dat een niet-gevaccineerde verpleger jouw bejaarde familie gaat verzorgen?
Dat zijn behoorlijk wat aannames. met een inentingsgraad van bv 90% is er niet meer sprake van rondwaren.

Daarbij, als mijn bejaarde familie gevaccineerd is zie ik helemaal geen probleem?

Mohr

Routinier
Dat zijn behoorlijk wat aannames. met een inentingsgraad van bv 90% is er niet meer sprake van rondwaren.

Daarbij, als mijn bejaarde familie gevaccineerd is zie ik helemaal geen probleem?
Niet iedereen kan zich laten vaccineren vanwege allergie en dergelijke (of ze zijn al autistisch, dan heeft het geen zin meer :grin:)

PSVkanalles

Aanvoerder
Dus zet je sterk in op vaccineren, verplichten zou zelfs in strijd met de universele rechten van de mens kunnen zijn.
Volgens mij heeft ook ieder mens recht op leven.

Het is eigenlijk net als dronken achter het stuur zitten, je vermoord niet iemand doelbewust, maar de kans wordt aanzienlijk groter dat je iemand dood rijdt. Als mensen zich niet vaccineren wordt de kans dat mensen dood gaan aan ziektes groter.

Dus wat weegt meer, het belang van een gezonde samenleving, of de individu die zich niet wil vaccineren?

-040-

Trainer Coach
Overgenomen vanuit t corona-topic

Iets dragen om mijn lijf is iets anders dan iets inbrengen in mijn lijf. Gaat gewoon een stapje verder en zet de eigenheid van het individu onder druk. Kort gezegd, is jouw lijf van jouw of van de overheid.
Zullen we dan ook afspreken dat als anti-vaccers ziek worden we geen zaken inbrengen in hun lichaam? Zaken als medicijnen, infusen of beademingsapparatuur?

Relix

Aanvoerder

Het is eigenlijk net als dronken achter het stuur zitten, je vermoord niet iemand doelbewust, maar de kans wordt aanzienlijk groter dat je iemand dood rijdt. Als mensen zich niet vaccineren wordt de kans dat mensen dood gaan aan ziektes groter.

Dus wat weegt meer, het belang van een gezonde samenleving, of de individu die zich niet wil vaccineren?
Het individu. Met de aanmerking dat je dan wel zelf verantwoordelijk bent voor het vinden van opvang of zelf verzorgen van je kinderen en ouderen? Als je toegang wilt tot door de staat gesponsorde scholen, kinderopvang of verpleeghuis zorg zul je moeten inschikken of beschikken over n vrijstelling op medische gronden.

Het staat de mens zelf vrij om n religieus of moreel gestoeld bedrijfje op te richten voor degenen die niet willen inperken. Maar die mogen zich dan zelf financieel bedruipen.

Ziekenhuizen zullen altijd iedereen behandelen. Je kunt hooguit zorgtoeslag beperken als men zich niet aan voorwaarden/aanbevelingen wenst te houden? (Gaat ook op voor roken in mijn optiek).

Ik filosofeer hardop, ben er nog niet uit of ik dit wel of niet zou willen.

Der Jaufe

Bondscoach

Het zelfbeschikkingsrecht dacht ik zo.
Overigens is de vergelijking met dronken achter het stuur zitten niet echt sterk, aangezien het inzetten op niet dronken achter het stuur zitten niet in conflict is met het zelfbeschikkingsrecht. Daar waar iemand verplicht vaccineren dit wel is.

Kan mij dan ook meer vinden in het vrije filosoferen van Relix

De Bouterbaas

Zullen we dan ook afspreken dat als anti-vaccers ziek worden we geen zaken inbrengen in hun lichaam? Zaken als medicijnen, infusen of beademingsapparatuur?
Dat is deels wel het verhaal, zeker voor niet-vaccers die om religieuze redenen afzien van vaccinatie. Die mensen heb ik nooit begrepen.

Der Jaufe

Bondscoach
Dat is deels wel het verhaal, zeker voor niet-vaccers die om religieuze redenen afzien van vaccinatie. Die mensen heb ik nooit begrepen.
zijn ook nog verschillende stromingen in:
- deel die zich baseert op 'gezonde mensen hebben geen dokter nodig' zeer slappe uitleg van een Bijbeltekst in de evangeliën.
- deel die in alles wat hen overkomt de hand van God zien en het inenten dus daar tegenin vinden gaan.
Niet dat ik ze daarmee begrijp.

De Bouterbaas

Zoiets. Maar zonder gekheid. Een bewijs van inentingen is heel normaal in veel landen. Onze kinderen moeten een kopie inentingspaspoort meenemen als ze op schoolkamp gaan bijvoorbeeld.

De Bouterbaas

N
zijn ook nog verschillende stromingen in:
- deel die zich baseert op 'gezonde mensen hebben geen dokter nodig' zeer slappe uitleg van een Bijbeltekst in de evangeliën.
- deel die in alles wat hen overkomt de hand van God zien en het inenten dus daar tegenin vinden gaan.
Niet dat ik ze daarmee begrijp.
Nee precies, wel een warme jas kopen maar geen behandeling is heel vreemd. Die zogenaamde god van ze heeft ook de mogelijkheid tot medicijnen, dokters etc geschapen?

Der Jaufe

Bondscoach
N

Nee precies, wel een warme jas kopen maar geen behandeling is heel vreemd. Die zogenaamde god van ze heeft ook de mogelijkheid tot medicijnen, dokters etc geschapen?
Wat mij betreft wel, en t overgrote deel van de gelovigen. Overigens overkomt de kou je, dus koop je een jas, zo overkomt de mazelen je en ga je dan pas naar de dokter.

-040-

Trainer Coach
Wat mij betreft wel, en t overgrote deel van de gelovigen. Overigens overkomt de kou je, dus koop je een jas, zo overkomt de mazelen je en ga je dan pas naar de dokter.
Dus moet eerst naar buiten, dan goed koud worden, en dan mag je pas weer naar binnen om je jas aan te doen?
En een airbag in een auto, dat zou dan toch ook niet mogen? Want dat ding gaat al af voordat je met je hoofd op het stuur klapt.
“The Lord works in mysterious ways“

Der Jaufe

Bondscoach
Dus moet eerst naar buiten, dan goed koud worden, en dan mag je pas weer naar binnen om je jas aan te doen?
En een airbag in een auto, dat zou dan toch ook niet mogen? Want dat ding gaat al af voordat je met je hoofd op het stuur klapt.
“The Lord works in mysterious ways“
Geen idee, dat zal wel weer mogen anders is d'r geen auto meer te koop.

KevinNummer8

Routinier
Wat is gezond? Het in leven houden van ongezonde mensen dankzij kunstmatige, door mens verzonnen trucjes?

Neem dat^ met een korreltje zout, maar ik moet wel eerlijk zeggen dat ik het niet prettig vind dat men altijd naar oplossingen zoekt waarbij we de natuur manipuleren of verdringen omdat het in ons voordeel uitpakt.

Ik ontken de effectiviteit van een vaccin zeker niet. Sterker nog, ik vind het principe achter een vaccinatie zeer fascinerend, waarbij ik eerlijk moet toegeven dat het een zeer natuurlijke manier is om immuniteit op te bouwen. Maar aan de andere kant vind ik het ook een 'goedkope' manier om aan de realiteit te ontsnappen. Micro-organismen maken deel uit van het leven, met een goede reden ook. Ik leef liever mét ze, dan zonder ze. Sterker nog, ik denk ook niet dat we zonder ze kunnen leven. En we kunnen ook geen wereld creëren waarin we alleen met micro-organisme samenleven die ons bevallen.

Kortom, in goeroe-taal [goeroe]: wij manipuleren de natuur en de natuur neemt nu wraak[/goeroe]

Bovenaan Onderaan