Binnenlandse Politiek

Ik vind het toch wel te droevig voor woorden dat nu ook de rentmeesters van het CDA op de klimaat-rem gaan staan.
CDA, dat is onder Buma echt een soort van PVV-light geworden, maar dan met minder aandacht voor het sociale, gemeenschappelijke en duurzame.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
CDA, dat is onder Buma echt een soort van PVV-light geworden, maar dan met minder aandacht voor het sociale, gemeenschappelijke en duurzame.

Helaas, inderdaad.

Vond het wel een sterk punt van Yuval Noah Harari in z'n laatste boek hoe absurd het eigenlijk is dat bepaalde denkbeelden, meningen en verhalen met elkaar verstrengeld raken. En dat ze daarna eigenlijk nooit meer veranderen. Objectief gezien zou het behouden van ons huidige, veilige klimaat toch veel beter bij rechtse conservatieven passen? Laten we namelijk vooral in stand houden hoe het vroeger al was. Zeespiegels die voor het eerst in duizenden jaren gaan stijgen, een migrerende woestijn (niet tegen te houden met een muur), dat is toch hartstikke eng? Terwijl de linkse progressievelingen net open staan voor verandering en graag meebewegen met de toekomst, en wellicht dus met ook een veranderend klimaat. Natuurlijk allemaal kort door de bocht, maar m.i. een terecht punt dat het vreemd is hoe klimaatissues zich uiteindelijk verdeeld hebben over de links-rechts as.
 
Ik heb de hele dag het klimaat debat gevolgd, en dan zit ik nu met een schuin oog naar Nieuwsuur te kijken, en dan geeft Nieuwsuur een heel vertekend beeld van het debat. Een beetje zoals een voetbal samenvatting van een eredivisie wedstrijd soms een vertekend beeld geeft. Voor de democratie zou het dus goed zijn dat burgers af en toe een heel debat te volgen, i.g.g. de onderwerpen die ze belangrijk vinden. Maar ja meeste mensen vinden dat niet interessant/hebben geen tijd.
 
Ik heb de hele dag het klimaat debat gevolgd, en dan zit ik nu met een schuin oog naar Nieuwsuur te kijken, en dan geeft Nieuwsuur een heel vertekend beeld van het debat. Een beetje zoals een voetbal samenvatting van een eredivisie wedstrijd soms een vertekend beeld geeft. Voor de democratie zou het dus goed zijn dat burgers af en toe een heel debat te volgen, i.g.g. de onderwerpen die ze belangrijk vinden. Maar ja meeste mensen vinden dat niet interessant/hebben geen tijd.

Tsjah, en als er een debat is dat mijn vakgebied betreft dan denk ik heel vaak dat het goed zou zijn als de sprekers eens een keer een dagje met mij meelopen. ;)

Inhoudelijk eens verder met je post.
 
En daar gaat t fout, het gros gaat in meer of mindere mate mee in het populistisch gebral.

In de verkiezingen denk ik meer dan in daadwerkelijk beleid. Partijen als de VVD proberen toch wat overgestapte kiezers terug te halen natuurlijk en vervolgens weer water bij de wijn doen.
 
In de verkiezingen denk ik meer dan in daadwerkelijk beleid. Partijen als de VVD proberen toch wat overgestapte kiezers terug te halen natuurlijk en vervolgens weer water bij de wijn doen.
In beleid niet nee, maar veelal in uitingen in de media, vragen in te vragenuurtje, proefballonnetjes etc.
 
Öztürk wordt lijsttrekker in de eerste kamer. Jammer, kon altijd wel om hem lachen.
 
Irritatie! Waarom kaapt de landelijke politiek wederom de lokale (in dit geval provinciale) verkiezingen? Dat is toch niet het idee achter de indirecte verkiezingen voor de Eerste Kamer.
Tja, de vraagstelling bij het RTL-debat was ook bij vlagen ridicuul, had af en toe meer weg van Jerry Springer, zorgen dat de gasten elkaar in de haren vliegen en het volk vermaeckt wordt. Wat zijn we als land ver afgegleden.
 
Nog wat schandelijks. Ik zit hier met een collega met loonbeslag. De man heeft blijkbaar 300 euro niet betaald. Daar weet de deurwaarder 1250 euro schuld van te maken. Hoe trap je iemand met betalingsproblemen daadwerkelijk de afgrond in?!
 
Nog wat schandelijks. Ik zit hier met een collega met loonbeslag. De man heeft blijkbaar 300 euro niet betaald. Daar weet de deurwaarder 1250 euro schuld van te maken. Hoe trap je iemand met betalingsproblemen daadwerkelijk de afgrond in?!

Daar zal toch niet meer 1 dag overheen gegaan zijn lijkt me...
 
Nog wat schandelijks. Ik zit hier met een collega met loonbeslag. De man heeft blijkbaar 300 euro niet betaald. Daar weet de deurwaarder 1250 euro schuld van te maken. Hoe trap je iemand met betalingsproblemen daadwerkelijk de afgrond in?!

Tja. Met alle respect, maar misschien was het een idee geweest als hij die 300 eerder had betaald. Contact had gehouden met degene aan wie hij die 300 schuldig was. Het is niet zo dat, 2 dagen na de betalingstermijn, de schuld opeens 950 euro groter is.
 
Tja. Met alle respect, maar misschien was het een idee geweest als hij die 300 eerder had betaald. Contact had gehouden met degene aan wie hij die 300 schuldig was. Het is niet zo dat, 2 dagen na de betalingstermijn, de schuld opeens 950 euro groter is.
Dat snap ik natuurlijk ook wel. Die collega heeft dit absoluut onhandig gedaan. Maar er zijn nu eenmaal ongeorganiseerde mensen (of hoe zeg je dat?). Die hebben hulp nodig en schieten er niks mee op - als ze al geld tekort komen - nog meer geld moeten betalen. Met wellicht als gevolg dat andere rekeningen weer niet betaald worden en alles weer erger wordt en daarbij andere partijen ook hun geld niet ontvangen.
Volgens mij is dat wettelijk niet mogelijk, misschien eens kijken op https://antiincasso.com/?page_id=38
Tja, ik ken natuurlijk de ins en outs niet, dus kan ook niet vertellen of dit daadwerkelijk zo gegaan is.
 
Tja, ik ken natuurlijk de ins en outs niet, dus kan ook niet vertellen of dit daadwerkelijk zo gegaan is.
Gaat mij vooral om de stichting dat die bijstand kan en wil verlenen. deze quote staat iets verder op die pagina
Ondanks de WIK houden veel incassobureaus zich niet aan de regels en vorderen meer dan 15% van de hoofdsom.
Ik ben geen jurist, maar €300 schuld vorderen met €1250 is dan niet heel logisch. Daarbij, de incassobranche loopt niet over van integere personen. Bureau waar ik naar link is ooit juist opgezet om misstanden aan de kaak te stellen en de burger beter te beschermen. Politiek maakt alleen regels maar doet hierin weinig tot niets om te controleren of deze branche zich aan de regels houdt.

En alsof de duvel d'r mee speelt, deze komt net omhoog op nu.nl
https://www.nu.nl/economie/5786085/...opnieuw-voor-agressieve-incassobedrijven.html
 
Terug
Bovenaan Onderaan