rico
Assistent Bondscoach
Dat is nu juist de angst. Wat kan een rechter doen? Laten we hopen dat het niet zo ver komtDan nog moet Minister Eucalipta zich houden aan de uitspraak
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Dat is nu juist de angst. Wat kan een rechter doen? Laten we hopen dat het niet zo ver komtDan nog moet Minister Eucalipta zich houden aan de uitspraak
Ik denk dat dit bij het Europese Hof terecht komt. En die is in de politiek en bij het volk niet erg populairDat weet ik nog niet zo net. Als de minister blijkbaar de bevoegdheid heeft om een noodtoestand uit te roepen, weet ik niet zeker wat een rechterlijke macht nog kan doen. Ik neem aan dat zoiets uiteindelijk bij de Raad van State terechtkomt, maar die blijkt wel vaker heel politiek gemotiveerd te zijn. En ik weet niet eens zeker of zelfs zij bevoegd zijn in een door de minister benoemde 'noodtoestand'.
Ik vrees dat we ons weer eens - zoals altijd als een populistische partij of minister (Verdonk!) in het hart van de macht zit - op rechtsstatelijk onbekend terrein gaan begeven.
Eerst zal de raad van Staten zich erover buigen. Het zal daar al wel afgeschoten wordenDat is nu juist de angst. Wat kan een rechter doen? Laten we hopen dat het niet zo ver komt
Vind het wel ironisch dat jij een ander van wensdenken beticht.Zoals ik al zei. Dit is wensdenken. Die crisiswet is kansloos en kost eigenlijk nutteloze moeite en tijd.
Maargoed, laat ze maar aanklooien. Mijn verwachtingen zijn toch al nul.mbt dit kabinet
Die mag je uitleggen.Vind het wel ironisch dat jij een ander van wensdenken beticht.
God is dood? Welke? Er zijn nog veel mensen religieus.Wij zijn eigenlijk zelf ontheemd. God is dood, en Nederland is enorm veranderd. Om toch iets van een 'thuis' te voelen, doen we alsof dat huis wordt bedreigd door vreemdelingen.
Beetje rare redenatieZo lijkt er een 'thuis' te zijn, wat in werkelijkheid allang onherkenbaar was.
De ontzuiling heeft voor een verweesde samenleving gezorgd. Vrij van alles maar nu blijkt die vrijheid deels ook beangstigend omdat de mens het best lekker doet op vastigheden en kaders.God is dood? Welke? Er zijn nog veel mensen religieus.
Beetje rare redenatie
Er is een lange geschiedenis van religie op de deze aarde die komt vanuit allerlei hoeken. Wodan, Nehalennia, Zeus van de berg Olympus, god kawill van de mayas, het geloof in elementen van de Sioux. Het praktiseren in deze religieuzen werd minder maar er word nog altijd over geschreven. En toen kwamen er andere religies en geloven.De ontzuiling heeft voor een verweesde samenleving gezorgd. Vrij van alles maar nu blijkt die vrijheid deels ook beangstigend omdat de mens het best lekker doet op vastigheden en kaders.
Die mag je uitleggen.
Dan zijn de experts die ik erover hoor her en der ook wensdenkers.95% van je posts in dit topic is wensdenken…
Er zijn toch steeds minder gelovigen? En zelfs de gelovigen die overblijven in Nederland zijn steeds minder godvrezend.Er is een lange geschiedenis van religie op de deze aarde die komt vanuit allerlei hoeken. Wodan, Nehalennia, Zeus van de berg Olympus, god kawill van de mayas, het geloof in elementen van de Sioux. Het praktiseren in deze religieuzen werd minder maar er word nog altijd over geschreven. En toen kwamen er andere religies en geloven.
Dan zijn de experts die ik erover hoor her en der ook wensdenkers.
Ok dan
Interessant wel. Dus als negen mensen tegen je zeggen dat iets een slecht idee is maar er is er eentje (bijvoorbeeld een minister in dit geval) die zegt dat het toch dat idee wordt negeren we gewoon die andere 9?Eerst zien dan geloven. En je posts over dit kabinet, het linkse blok enzovoorts zijn allemaal wensdenkende posts. Weinig feitenrelaas.
Heb je zo vaak iets zien zeggen als: "Dan komt links in opstand!", vaak op weinig gebaseerd.Die mag je uitleggen.
Maar dat betekend dat het uitroepen van een asielcrisis geen wensdenken is?Heb je zo vaak iets zien zeggen als: "Dan komt links in opstand!", vaak op weinig gebaseerd.
Bedoel er verder niks mee hoor, maar bij jou is het voor mijn gevoel vaak dat de wens de vader van de gedachte is. Dus dan vond ik dit ironisch.
Dat zeg ik niet.Maar dat betekend dat het uitroepen van een asielcrisis geen wensdenken is?
OkDat zeg ik niet.
Normalisatie, werd al eerder dit weekend door meerdere forummers op gewezen. Zorgelijk wat mij betreft. Het wegzetten van groepen ipv het individu zien kan verstrekkende gevolgen hebben.Wauw. De tweede keer al dit weekend dat ik op Radio 1 'een bezorgde burger' hoor spreken over asielzoekers. Allebei de keren ook "Ja, die mensen die vluchten voor erge dingen moeten we helpen, maar het gros dat hier komt is gewoon om te graaien" om vervolgens 5 minuten door te blijven mekkeren over die graaiers hoe ze hier worden verwelkomd met iPads, TV's en alles wat hun hartje begeert. Waarom krijgen dit soort mensen een podium op R1? Ongelofeloos
Interessant wel. Dus als negen mensen tegen je zeggen dat iets een slecht idee is maar er is er eentje (bijvoorbeeld een minister in dit geval) die zegt dat het toch dat idee wordt negeren we gewoon die andere 9?
Ieder moet voor zich weten wat ie gelooft maar ik neem die 9 dan wel serieus. Maar dat ben ik