Binnenlandse Politiek

Normalisatie, werd al eerder dit weekend door meerdere forummers op gewezen. Zorgelijk wat mij betreft. Het wegzetten van groepen ipv het individu zien kan verstrekkende gevolgen hebben.
Het werkt helaas wel daardoor. Niet door de wetten en regels vanuit deze regering, maar doordat er meer en meer mensen zich open en bloot hatelijk en vijandig opstellen naar iedereen die er niet uitziet als iemand van wie de meest exotische familieband hooguit een achteroom met een vaste stacaravan-plaats in Zuid Frankrijk is. Ik denk dat juist die gepolariseerde samenleving migratie wel degelijk remt.

Gelukkig kan half Nederland over twee generaties in de sterk vervuilde veestront zakken als de boel door water, vervuiling en wanbeleid op t gebied van toekomstplanning en een mismatch van arbeitsmarkt en scholing - de ware problemen - instort. Problemen die nu waarschijnlijk de algemene beschouwingen filmpjes niet eens halen omdat de hele kamer meegaat in de valse spotlights op migratie als oorzaak van alle problemen.

God is dood? Welke? Er zijn nog veel mensen religieus.

Beetje rare redenatie

Ja, er zijn nog veel mensen religieus, maar religie als een brede, maatschappelijke stroming waarin het hele leven z'n plek had, inclusief huwelijk, werk, politieke oriëntatie, voetbalclub etc. bestaat niet meer. Helaas blijkt het voor veel mensen moeilijker dan Verlichte geesten dachten om zonder duidelijke kaders te leven, en ik snap (en voel) dat. In feite is er vooral markt en prestatie ervoor in de plaats gekomen. Het is niet zo dat we er dagelijks onder gebukt gaan, maar het is beangstigend en mensen zoeken een vervanger.
Wat je tweede opmerking betreft: als je niet goed kunt definiëren wie of wat je bent, dan helpt een vijandbeeld. Dan heb je in ieder geval de suggestie dát je iets bent. Iedereen die van voetbal houdt, weet denk ik wel dat het idee van een concurrerende of vijandelijke club erg kan helpen met een eigen identiteit. Maar dat kan heel goed denkbeeldig zijn. Carlo Picornie is echt niet gestorven omdat er enige grond is voor een vijandschap tussen supporters van Ajax en Feyenoord - behalve dan om zichzelf te kunnen definiëren als NIET die andere club.

Laatst bewerkt:
Jee de discussie gaat over jouw wensdenken en de ironie dat je anderen ervan beticht.
Ik ben dan ook geen bestuurder. Iedereen mag wensdenken maar als landsbestuur is dat niet echt handig. Dat ik zou wensdenken ja, who cares. Ik ben niet verantwoordelijk voor enig beleid op dat niveau.

GXnH_PYW8AAVSxy

Bijzonder... Dacht altijd dat maffiose praktijken vooral in Italië voorkwamen.

Ik heb het lekker zo opgelost:
sPadx09.png

En nee, Geert. Met 'oplossen' bedoel ik niet dat ik je om wilde leggen
Een account blokken betekend niet dat er geen dreigende taal wordt geuit door de partijleider van de grootste beweging van Nederland. Maar zeggen dat er fascistische neigingen zijn mag dan weer niet...

Een account blokken betekend niet dat er geen dreigende taal wordt geuit door de partijleider van de grootste beweging van Nederland. Maar zeggen dat er fascistische neigingen zijn mag dan weer niet...
Voor mij bestaat het op deze manier niet meer :maniac:

Zonder gein; ik werd enorm ongelukkig om steeds die haatdragende manipulatie te lezen van hem. Als zo veel mensen zo graag voor de makkelijke weg kiezen door maar te wijzen met het vingertje, dan doen ze dat maar lekker. Ik ga er niets aan kunnen veranderen, behalve door te stemmen als de tijd daar is en tot die tijd steek ik lekker m'n kop in het zand. Als drogredenatie een politieke partij kon zijn dan zou ons huidig kabinet er perfect voor zijn, want het enige dat ze doen is constant op de emotie spelen, overdrijven, verdraaien en liegen.

Afijn, het was ook niet echt een inhudelijke reactie op wat je deelde

Voor mij bestaat het op deze manier niet meer :maniac:

Zonder gein; ik werd enorm ongelukkig om steeds die haatdragende manipulatie te lezen van hem. Als zo veel mensen zo graag voor de makkelijke weg kiezen door maar te wijzen met het vingertje, dan doen ze dat maar lekker. Ik ga er niets aan kunnen veranderen, behalve door te stemmen als de tijd daar is en tot die tijd steek ik lekker m'n kop in het zand. Als drogredenatie een politieke partij kon zijn dan zou ons huidig kabinet er perfect voor zijn, want het enige dat ze doen is constant op de emotie spelen, overdrijven, verdraaien en liegen.

Afijn, het was ook niet echt een inhudelijke reactie op wat je deelde
Snap ik, maar ik deel niet de zoveelste walgelijke tweet richting buitenlanders, dit betreft een zeer bijzondere benadering van een coalitiegenoot.

Verder snap ik je ergens wel, volg de beste man ook niet actief.

Ik heb het lekker zo opgelost:
sPadx09.png

En nee, Geert. Met 'oplossen' bedoel ik niet dat ik je om wilde leggen
Nou, dat heb je nog lang volgehouden. Mij heeft ie ooit geblokkeerd toen vroeg waarom de Pvv geen democratische partij is.
Zo gevoelig die sneeuwvlokjes. Kunnen niets hebben..

GXnH_PYW8AAVSxy

Bijzonder... Dacht altijd dat maffiose praktijken vooral in Italië voorkwamen.
Tja, ik neem aan dat er ook bewijs moet zijn voor een crisis? Sowieso is dit onvergelijkbaar met bijvoorbeeld de corona crisis, waar een dag overleg potentieel extra doden kon opleveren. Zelfs als dit een crisis is, is er tijd voor debat.

Ja, er zijn nog veel mensen religieus, maar religie als een brede, maatschappelijke stroming waarin het hele leven z'n plek had, inclusief huwelijk, werk, politieke oriëntatie, voetbalclub etc. bestaat niet meer.
Dat klopt. De ontzuiling, zo leerde ik het vroeger op school. Maar ik vind god (allah) niet dood als je ziet hoeveel mensen religie praktiseren.
Helaas blijkt het voor veel mensen moeilijker dan Verlichte geesten dachten om zonder duidelijke kaders te leven, en ik snap (en voel) dat. In feite is er vooral markt en prestatie ervoor in de plaats gekomen. Het is niet zo dat we er dagelijks onder gebukt gaan, maar het is beangstigend en mensen zoeken een vervanger. Wat je tweede opmerking betreft: als je niet goed kunt definiëren wie of wat je bent, dan helpt een vijandbeeld. Dan heb je in ieder geval de suggestie dát je iets bent. Iedereen die van voetbal houdt, weet denk ik wel dat het idee van een concurrerende of vijandelijke club erg kan helpen met een eigen identiteit. Maar dat kan heel goed denkbeeldig zijn. Carlo Picornie is echt niet gestorven omdat er enige grond is voor een vijandschap tussen supporters van Ajax en Feyenoord - behalve dan om zichzelf te kunnen definiëren als NIET die andere club.
Soms vraag ik me af of mensen ooit wisten wie ze waren met al die oorlogen in de historie.

Dat er een ontzuiling heeft plaatsgevonden wil niet meteen zeggen dat de mens niet meer weet wie hij is en het om vijandbeelden gaat.
Veel mensen leven ook in harmonie. Er zou geen thuis meer zijn "om toch iets van een thuis te voelen", maar die is er voor velen wel. Als iets voor velen een thuis lijkt, dan is dat het misschien ook wel...

Dat klopt. De ontzuiling, zo leerde ik het vroeger op school. Maar ik vind god (allah) niet dood als je ziet hoeveel mensen religie praktiseren.
Je hebt ook moderne verzuiling. Het beste voorbeeld daarvan is die Amerikaanse MAGA club/kult of hoe je het wil noemen. De woke beweging zou je ook als een zuil kunnen omschrijven. Dat heeft niet per se met de kerk te maken of met geloof. Je ziet trouwens nog steeds de Joods/Christelijke zuil in Nederland dmv politiek en berichtgeving etcetera.

Ben wel benieuwd naar prinsjesdag en de algemene beschouwingen. Zijn de partijen van de coaltitie het met elkaar eens? Zijn ze het ook eens met de plannen van de ministerploeg? En kunnen ze de opositie die nodig is voor meerderheid in de eerste kamer zover krijgen om voor de plannen te stemmen? Afin, de popcorn staat al klaar. (Zout, zoet vind ik nie zo lekker)

In ieder geval is uiteindelijk de enige manier om migratie (ietwat) tegen te gaan toch een gelijkmatige mondiale welvaartsverdeling. Je ziet het aan de EU. Dat is ook al een bewijs dat isolatiepolitiek gewoon niet werkt. Je ziet het ook aan de UK, waar inmiddels hele steden failliet zijn en migranten evengoed binnen komen (terwijl het een eiland is!), en die nu weer schoorvoetend de EU binnen rommelen. Het wordt echt tijd te leren van voorbeelden en pragmatisch om te gaan met dit soort dingen, in plaats van een dwaas ideologisch fanatisme te volgen, die uiteindelijk ten koste gaat van onze welvaart, rechtsstaat en stabiliteit.
Maar ja, de mens is bereid ver te gaan om ergens in te kunnen geloven.
Eens. Plus dat politiek eigenlijk al heel erg lang een reactief mechanisme is.

Ben wel benieuwd naar prinsjesdag en de algemene beschouwingen. Zijn de partijen van de coaltitie het met elkaar eens? Zijn ze het ook eens met de plannen van de ministerploeg? En kunnen ze de opositie die nodig is voor meerderheid in de eerste kamer zover krijgen om voor de plannen te stemmen? Afin, de popcorn staat al klaar. (Zout, zoet vind ik nie zo lekker)

Hoop ontzettend dat het D66 en CDA lukt om de btw-verhoging op sport tegen te gaan en in plaats daarvan de belasting op (e-)sigaretten/shag te verhogen. Een dubbelslag, meer gezondheid en minder ongezondheid.

.
Hoop ontzettend dat het D66 en CDA lukt om de btw-verhoging op sport tegen te gaan en in plaats daarvan de belasting op (e-)sigaretten/shag te verhogen. Een dubbelslag, meer gezondheid en minder ongezondheid.
Die belasting wordt periodiek al verhoogd. Ik neem aan dat die raming over de opbrengsten al is meegenomen in het financiële plaatje.

.
Die belasting wordt periodiek al verhoogd. Ik neem aan dat die raming over de opbrengsten al is meegenomen in het financiële plaatje.

Dit staat op de site van CDA: 'Het plan omvat een verhoging van 40 cent per pakje sigaretten en 90 cent per pakje shag, evenals een nieuwe belasting op e-sigaretten'. Als ik dat zo lees staat het los van de periodieke verhoging.

Net Lubach gekeken, met stuk over regeerakkoord.
Die Schoof, dat is wel echt een ramp van een premier hoor.

Wat kan die man een totale onzin uitkramen en dat ook nog op een dooie onzekere manier.

(Samenvatting asielcrisis en de vraag of dat een crisis is, samen met wat flauwe grappen overslaan? Kijk vanaf minuut 3 ongeveer.)

Terug
Bovenaan Onderaan