Benfica - PSV | Woensdag 18 augustus | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Benfica is erg labiel. Als het even tegenzit daar dan vliegen de popjes elkaar in de haren. PSV op dit moment stabiel en top. Dus ook al heeft Benfica de laatste jaren beter gepresteerd en heeft het geweldige spelers garandeer ik een overwinning voor ons PSV.
Ik vertrouw onze intel ter plaatse en denk dat we gewoon n goede kans maken.
 
Op basis van wat denken jullie dat Benfica te sterk is? Wanneer hebben jullie voor het laatst een wedstrijd van ze gezien?
Ze hebben een prima basis elf en bijna elke vervanger is even goed. Ze hebben als spitsen alleen al Yaremchuck, Vinicius (vorig seizoen spurs), Darwin nunez (groot talent), Waldschmidt, seferovic, Rafa silva. En dat zijn alleen nog de spitsen.. niets is onmogelijk maar makkelijk wordt het ook zeker niet.
 
De bekende namen in hun selectie, maar ook de bredere top in Portugal. Bijna elk seizoen hebben ze 3 clubs die Europees overwinteren. Laatste 3 seizoenen hebben alleen RB Leipzig en Bayern Munchen thuis in Europese wedstrijden bij Benfica gewonnen. (Maar goed wel selectief van me, want als je het jaar daarvoor pakt, dan hebben ze alle wedstrijden verloren.) En de punten die Kira noemt.

Ik denk overigens niet dat ze te sterk, maar ik denk wel dat het een veel lastigere wedstrijd gaat worden dan alle voorgaande wedstrijden.
Genoemd mag worden dat Portugal al jarenlang sportief en financieel profiteert van CL bonuspunten en geplaatste statussen. Hier eindelijk een opening om er eens eentje van de vergulde roze wolk te duwen.
 
Genoemd mag worden dat Portugal al jarenlang sportief en financieel profiteert van CL bonuspunten en geplaatste statussen. Hier eindelijk een opening om er eens eentje van de vergulde roze wolk te duwen.
Het zou ook nog extra goed zijn omdat we over een paar jaar veel dichter bij Portugal kunnen kruipen op de UEFA ranking zodra het voor ons zo dramatische ene jaar wegvalt.
Om een of andere reden ben ik toch een heel klein beetje optimistisch waar ik een maand geleden nog geen dubbeltje gaf voor onze kansen om drie voorronden te overleven.
Wel is Benfica sterker dan de Turken en Denen, kunnen we niet meer loeren op de zo belangrijke uit goal die dubbel telde en spelen we niet eerst thuis.
Wat is nu wijsheid?
Er vol op klappen zoals tegen Galatasaray , Midtjylland en Ajax of eerst toch even de kat uit de boom kijken?
 
Het zou ook nog extra goed zijn omdat we over een paar jaar veel dichter bij Portugal kunnen kruipen op de UEFA ranking zodra het voor ons zo dramatische ene jaar wegvalt.
Om een of andere reden ben ik toch een heel klein beetje optimistisch waar ik een maand geleden nog geen dubbeltje gaf voor onze kansen om drie voorronden te overleven.
Wel is Benfica sterker dan de Turken en Denen, kunnen we niet meer loeren op de zo belangrijke uit goal die dubbel telde en spelen we niet eerst thuis.
Wat is nu wijsheid?
Er vol op klappen zoals tegen Galatasaray , Midtjylland en Ajax of eerst toch even de kat uit de boom kijken?

Kat uit de boom, maar niet teveel terug laten drukken.
 
Kat uit de boom, maar niet teveel terug laten drukken.
Als er een kat in de boom zit moet je niet blijven kijken maar @Q een seintje geven, die belt dan de brandweer. ;)

Ik denk dat afwachtend beginnen ook niet verstandig is, als ze tijd en ruimte krijgen in balbezit hebben ze gewoon teveel gevaarlijke spelers. Maak er wmb maar er maar een open wedstrijd van, blijken we de underdog dan hebben we een gevaarlijke counter, zijn we bovenliggend dan hebben we dit seizoen (zoals het tot dusverre lijkt) voldoende kwaliteit om een paar mooie kansen af te dingen.

Is eigenlijk bekend of Ollie B. nog vaderverlof heeft/krijgt/wil, of gaat ie gewoon mee naar Portugal?
 
Als er een kat in de boom zit moet je niet blijven kijken maar @Q een seintje geven, die belt dan de brandweer. ;)

Ik denk dat afwachtend beginnen ook niet verstandig is, als ze tijd en ruimte krijgen in balbezit hebben ze gewoon teveel gevaarlijke spelers. Maak er wmb maar er maar een open wedstrijd van, blijken we de underdog dan hebben we een gevaarlijke counter, zijn we bovenliggend dan hebben we dit seizoen (zoals het tot dusverre lijkt) voldoende kwaliteit om een paar mooie kansen af te dingen.

Is eigenlijk bekend of Ollie B. nog vaderverlof heeft/krijgt/wil, of gaat ie gewoon mee naar Portugal?
Hij heeft niks te willen. Hij moet gewoon mee.
 
Ik denk en vind dat Benfica geen schijn van kans heeft.
De enige kink in de kabel is een blessure, een rode kaart of compleet naïef en krampachtig een 2-0 voorsprong verdedigen. Maar ik denk dat 1-4 eerst komt. Dit wordt een Real Madrid-Ajaxje.

En waarom? Omdat Gala, Midtjylland (weer gewonnen afgelopen weekend), Ajax en Heracles helemaal niet zo slecht waren. Het kwam door PSV.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk en vind dat Benfica geen schijn van kans heeft.
De enige kink in de kabel is een blessure, een rode kaart of compleet naïef en krampachtig een 2-0 voorsprong verdedigen. Maar ik denk dat 1-4 eerst komt. Dit wordt een Real Madrid-Ajaxje.

En waarom? Omdat Gala, Midtjylland (weer gewonnen afgelopen weekend), Ajax en Heracles helemaal niet zo slecht waren. Het kwam door PSV.
Ik hoop dat je gelijk krijgt.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan