Benfica - PSV | Woensdag 18 augustus | Eindstand: 2-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
lla9iv5z


Hopelijk kan Mario het meeste juichen.
:PSV:
 
Benfica heeft ook 2-0 gewonnen. Yaremchuk met een doelpunt. Ben benieuwd, denk dat beide teams redelijk gelijkwaardig zijn.
 

Benfica spaart krachten richting PSV en wint moeiteloos van promovendus​

link

In aanloop naar het thuisduel met PSV heeft Benfica zaterdag een eenvoudige zege geboekt op Arouca. De Portugese topclub trad niet in de sterkste opstelling aan, maar had weinig te duchten van de promovendus.

Benfica is dus ook meer bezig met de wedstrijd tegen PSV dan met de competitie.
Ook 7 wijzigingen ten opzichte van de wedstrijd tegen Spartak Moskou.
 

Benfica spaart krachten richting PSV en wint moeiteloos van promovendus​

link

In aanloop naar het thuisduel met PSV heeft Benfica zaterdag een eenvoudige zege geboekt op Arouca. De Portugese topclub trad niet in de sterkste opstelling aan, maar had weinig te duchten van de promovendus.

Benfica is dus ook meer bezig met de wedstrijd tegen PSV dan met de competitie.

En een promovendus treffen, dat is ook altijd lekker. Pech voor ons, want als ze tegen een Braga hadden gemoeten hadden ze wat meer na moeten denken over wie ze sparen. Uiteindelijk heeft het sparen ons vast wat opgeleverd (al was het maar vermindering van blessurerisico), maar het zal ons geen sportief voordeel opleveren tegen Benfica verwacht ik. Die zijn woensdag gewoon hartstikke fit, let maar op.
 
Ik heb er echt vertrouwen in maar dan geen Teze op de back. Obispo voor Boscagli en Drommel weer op doel. Dan zit een kleine overwinning er echt wel in.
 
Ik verwacht een explosieve start van de wedstrijd en een eerste helft met een hoog tempo, maar uiteindelijk een 2-2 resultaat. En dan in Eindhoven afmaken!
 
Op basis van wat denken jullie dat Benfica te sterk is? Wanneer hebben jullie voor het laatst een wedstrijd van ze gezien?
De bekende namen in hun selectie, maar ook de bredere top in Portugal. Bijna elk seizoen hebben ze 3 clubs die Europees overwinteren. Laatste 3 seizoenen hebben alleen RB Leipzig en Bayern Munchen thuis in Europese wedstrijden bij Benfica gewonnen. (Maar goed wel selectief van me, want als je het jaar daarvoor pakt, dan hebben ze alle wedstrijden verloren.) En de punten die Kira noemt.

Ik denk overigens niet dat ze te sterk, maar ik denk wel dat het een veel lastigere wedstrijd gaat worden dan alle voorgaande wedstrijden.
 
De bekende namen in hun selectie, maar ook de bredere top in Portugal. Bijna elk seizoen hebben ze 3 clubs die Europees overwinteren. Laatste 3 seizoenen hebben alleen RB Leipzig en Bayern Munchen thuis in Europese wedstrijden bij Benfica gewonnen. (Maar goed wel selectief van me, want als je het jaar daarvoor pakt, dan hebben ze alle wedstrijden verloren.) En de punten die Kira noemt.

Ik denk overigens niet dat ze te sterk, maar ik denk wel dat het een veel lastigere wedstrijd gaat worden dan alle voorgaande wedstrijden.
Exact! Daarnaast hebben ze Spartak Moskou verslagen. Een club die ik gelijk/hoger inschat dan onze tegenstanders dus ver.
Dus het lijkt zeker een lastige wedstrijd te worden. Maar er liggen (volgensmij) ook kansen.
 
Geen flauw idee wat ik van dit Benfica kan verwachten. Laatste keer dat ik een hele wedstrijd van ze gezien heb is paar jaar geleden tegen Ajax. Toen vond ik ze niet echt denderend maar dat lag waarschijnlijk ook aan Ajax. Vorig jaar vlogen ze er volgens mij in de playoffs uit tegen PAOK. Maar Portugezen blijft altijd lastig om tegen te voetballen. Zijn geslepen en weten wanneer ze moeten toeslaan. Dus laten we ons geen zand in de ogen strooien en denken dat we beter zijn omdat we meer balbezit hebben. Gewoon niet bang zijn en erop knallen.
 
Exact! Daarnaast hebben ze Spartak Moskou verslagen. Een club die ik gelijk/hoger inschat dan onze tegenstanders dus ver.
Dus het lijkt zeker een lastige wedstrijd te worden. Maar er liggen (volgensmij) ook kansen.
Ajax uit is ook lastig op papier.
 
Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan