Armando Obispo (V)

Snap voor dit jaar wel de aankoop van Ramalho (mits hij daadwerkelijk iets toevoegt met zijn ervaring). Maar het lijkt wel ten koste te gaan van Teze als CV of Obispo als CV. Dat is dan wel weer jammer.

Teze vind ik ook geen echte RB. Kan hij nog in groeien, maar zie het nog niet echt zitten.
Ik vind die Ramalho voorlopig meer en oudere versie van Boscagli; dan zie ik liever Boscagli op die plek staan; die kan zich nog verder ontwikkelen en vormde een goed centraal duo met Teze.
 
Wellicht. Maar meerdere trainers geven hem niet de voorkeur. Dat zegt toch ook wel iets. En Vitesse heeft ook niet bij PSV afgedwongen/geïnformeerd om hem over te nemen, terwijl de transferwaarde nu niet echt buitensporig hoog kan zijn. Ik gun het hem van harte dat hij een onbetwiste basisspeler bij PSV kan zijn, maar ik geloof niet in een soort complot om Obispo perse niet op te stellen.
Er zijn ook spelers die jarenlang de voorkeur krijgen terwijl ze duidelijk ongeschikt zijn...kuch Rosario kuch
 
Ja het was maar 1 potje gister, maar ik ben van mening dat we prima Obispo kunnen zien als volwaardig selectielid. Hij moet wel bijtekenen, maar dan kunnen we hem heel goed gebruiken komend jaar.
Jep, nu al meer vertrouwen in dan Baumgartl, Luckassen, Viergever dus 1e keuze als backup voor LCV, en misschien wel meer als we n wingback opstelling gebruiken bij bepaalde tegenstanders. Zolang Boscagli fit is lijkt mij een centrum Ramalho - Boscagli (bij 4man linie) voorlopig de voorkeur te hebben.
 
Jep, nu al meer vertrouwen in dan Baumgartl, Luckassen, Viergever dus 1e keuze als backup voor LCV, en misschien wel meer als we n wingback opstelling gebruiken bij bepaalde tegenstanders. Zolang Boscagli fit is lijkt mij een centrum Ramalho - Boscagli (bij 4man linie) voorlopig de voorkeur te hebben.
Ja idd zou een beetje voorbarig zijn om nu als Boscagli aan de kant te schuiven. Maar eens, Obispo liet zien dat hij zeker als 1e keuze backup kan zijn/moet worden.
 
Als pure verdediger kan ik mij best voorstellen dat Obispo beter wordt/is dan Boscagli. Maar met 60 wedstrijden te gaan (?) hebben we zeker extra jongens nodig.
60 wedstrijden te gaan?! Dan moeten we de Champions League en KNVB beker finale halen en maximaal 5e eindigen, omdat we nacompetitie voor Europees voetbal moeten halen (of nacompetitie tegen degradatie), wat ook betekent dat je de KNVB bekerfinale moet verliezen omdat je anders die nacompetitie niet kan spelen.

Ik geloof best dat het een spectaculair seizoen kan worden, maar dit lijkt me toch net iets teveel van het goede :ROFL:
 
Zou wat zijn als Obispo dit jaar doorbreekt en in Oranje komt. Kan Aadje mooi een meme van zich zelf twitteren met een zonnebril en jointje op het deuntje van Snoop.
Hij deed het in ieder geval prima dinsdag. Ik hoop dat hij bijtekent en echt doorbreekt bij PSV. Beetje rouleren in het centrum met die 4 goede centrale verdedigers.
 
Hij deed het in ieder geval prima dinsdag. Ik hoop dat hij bijtekent en echt doorbreekt bij PSV. Beetje rouleren in het centrum met die 4 goede centrale verdedigers.
Komt goed, met alle schorsingen (en wellicht blessures) die ze zullen gaan krijgen.
 
Zie hem wel stabiel worden met een ervaren speler naast hem. Bij Vitesse had hij meerendeel Doekhi naast zich. Zelfde leeftijd of net iets ouder maar either way, je kunnen optrekken aan een Ramalho is zeer goed voor zijn ontwikkeling. Laat 'm maar even staan. Heeft in principe alles om een prima centrale verdediger te zijn.

Boscagli zie ik dan persoonlijk liever dan Sangare, mocht dat een keuze zijn/worden.
 
Als je Teze na zo'n goed seizoen kan banken, waarom niet ook Boscagli? Ramalho doet al wat Boscagli doet, maar beter. En met Obispo heb je snellere en misschien ook verdedigend betere speler achterin met een lekkere sliding. ;P

Met Teze durfde Schmidt het ook aan, dus waarom niet Obispo nog een paar wedstrijden uitproberen om te kijken waar hij staat. Tegen Ajax in de JFC en tegen Midtjylland.

Tja, ik vind het wat voorbarig om na 1 redelijke wedstrijd van Obispo meteen over te gaan op het afschrijven van Boscagli als basisspeler. Boscagli heeft toch veel laten zien vorig seizoen en zich enorm ontwikkeld. Moet ook gezegd worden dat dit geen vervelende wedstrijd was voor Obispo om weer in te ''debuteren'' als PSV'er. Midgetland boodt amper tegenstand en 80% van het spel vond plaats op de helft van de tegenstander. Mooie tackle van Obispo hoor, maar het is een momentopname in een momentopname. Desondanks prima dat Obispo zich laat zien, want dat betekent dat we dus gewoon 4 goede opties hebben en de CV posities dus weer netjes dubbel bezet zijn.
 
Tja, ik vind het wat voorbarig om na 1 redelijke wedstrijd van Obispo meteen over te gaan op het afschrijven van Boscagli als basisspeler. Boscagli heeft toch veel laten zien vorig seizoen en zich enorm ontwikkeld. Moet ook gezegd worden dat dit geen vervelende wedstrijd was voor Obispo om weer in te ''debuteren'' als PSV'er. Midgetland boodt amper tegenstand en 80% van het spel vond plaats op de helft van de tegenstander. Mooie tackle van Obispo hoor, maar het is een momentopname in een momentopname. Desondanks prima dat Obispo zich laat zien, want dat betekent dat we dus gewoon 4 goede opties hebben en de CV posities dus weer netjes dubbel bezet zijn.
Nah, dat wilde ik ook eerst zeggen, maar het goed spelen van bijvoorbeeld Obispo komt ook doordat ie naast Ramalho staat, vermoedt dat ie met/naast Teze toch iets minder presteert doordat ze dan beide jong zijn en de coaching minder is.
 
Nah, dat wilde ik ook eerst zeggen, maar het goed spelen van bijvoorbeeld Obispo komt ook doordat ie naast Ramalho staat, vermoedt dat ie met/naast Teze toch iets minder presteert doordat ze dan beide jong zijn en de coaching minder is.

Ongetwijfeld. De combinatie Ramalho + een tegenstander die niet bij machte is om echt iets uit te halen. Desondanks geloof ik wel in deze jongen. Heeft natuurlijk ook veel pech gehad. Het valt te bezien of hij over een langere periode kan laten zien ook het niveau voor PSV te hebben. Voor nu zie ik echter geen reden om Viergever boven hem te verkiezen of nog krampachtig een andere CV aan te trekken. Boscagli blijft voor mij wel gewoon de nummer 1 op linker CV voorlopig.
 
Tja, ik vind het wat voorbarig om na 1 redelijke wedstrijd van Obispo meteen over te gaan op het afschrijven van Boscagli als basisspeler. Boscagli heeft toch veel laten zien vorig seizoen en zich enorm ontwikkeld. Moet ook gezegd worden dat dit geen vervelende wedstrijd was voor Obispo om weer in te ''debuteren'' als PSV'er. Midgetland boodt amper tegenstand en 80% van het spel vond plaats op de helft van de tegenstander. Mooie tackle van Obispo hoor, maar het is een momentopname in een momentopname. Desondanks prima dat Obispo zich laat zien, want dat betekent dat we dus gewoon 4 goede opties hebben en de CV posities dus weer netjes dubbel bezet zijn.
Eigen jeugd gaat voor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan