Amerika

Dan nog is de kiezer degene die zo iemand kiest of het beleid kiest.
Nogmaals, in 2016 stemden bijna 3 miljoen méér Amerikanen op Hillary Clinton dan op Trump, roepen dat ze er zelf voor kiezen is kortzichtig en doet geen recht aan de meerderheid van Amerikanen die dus niét achter Trump stonden.
 
Nogmaals, in 2016 stemden bijna 3 miljoen méér Amerikanen op Hillary Clinton dan op Trump, roepen dat ze er zelf voor kiezen is kortzichtig en doet geen recht aan de meerderheid van Amerikanen die dus niét achter Trump stonden.
Ik weet hoe bizar het kies stelsel is daar.
 
Nogmaals, in 2016 stemden bijna 3 miljoen méér Amerikanen op Hillary Clinton dan op Trump, roepen dat ze er zelf voor kiezen is kortzichtig en doet geen recht aan de meerderheid van Amerikanen die dus niét achter Trump stonden.

Met je stellingname dat het volk er voor kiest weet je dat anders aardig verborgen te houden.
Dat zijn dus ook 75 miljoen mensen, die er wel voor kiezen. Het is geen meerderheid (niet in 2020), maar wel een bizar aantal mensen met denkbeelden die ik niet kan begrijpen.
 
Dat zijn dus ook 75 miljoen mensen, die er wel voor kiezen. Het is geen meerderheid (niet in 2020), maar wel een bizar aantal mensen met denkbeelden die ik niet kan begrijpen.
minder dan 75mlj, maar ook met 65mlj blijft jouw punt staan.

Ach,, als je het stemvee wijs maakt dat het land in verval raakt en communistischer dan Cuba wordt dan win je kennelijk stemmen. Niet iedere republikein zal daar op stemmen ivm het abortusstandpunt, maar bv wegens vrijheid op dragen van wapens, anti-commie etc. etc.
 
Een kolonie nog wel, poh poh

Merk dat ionderdaad dagelijks, wegvallen zorgverzekering, het ineens legaal met een wapen mogen lopen, en niet te vergeten, de abortusverkliklijn 0800-6294
Nou ja, kolonie. We zitten zacht gezegd na de bevrijding behoorlijk in de Amerikaanse invloedssfeer. De muziek, het eten, de films, de sigaretten, het drinken, militaire steun, oorlogen, opslag van hun kernwapens, alles is Amerikaans. Knap dat jij 3 dingen hebt kunnen opnoemen die anders zijn hoor. Ik bedoel vooral dat we eens moeten stoppen met onszelf willen meten aan de VS, ongeacht wie daar president is.
 
Nou ja, kolonie. We zitten zacht gezegd na de bevrijding behoorlijk in de Amerikaanse invloedssfeer. De muziek, het eten, de films, de sigaretten, het drinken, militaire steun, oorlogen, opslag van hun kernwapens, alles is Amerikaans. Knap dat jij 3 dingen hebt kunnen opnoemen die anders zijn hoor. Ik bedoel vooral dat we eens moeten stoppen met onszelf willen meten aan de VS, ongeacht wie daar president is.
Och, en hij krabbelt alweer terug.

Maar goed, de muziek, ik hoor hier in NL vanalles, van de NLse piraat, tot carnaval hoempapa, tot K-pop tot metal, wat toch echt meer Europees dan Amerikaans is.

Het eten, enige wat we hier hebben zijn fastfood restaurants, kan je gewoon links laten liggen

Drinken? Bier, Wijn, jenever, wodka, wiskey, verre van Amerikaans, maar staar je vooral blind op cola om je eigen narratief hoog te houden.

Sigaretten, geen idee, ik rook niet, smerige gewoonte

Militaire steun, heeft iets mat NAVO te maken, niet zozeer Amerika

Opslag van kernwapens, idem dito

Lul niet dat alles Amerikaans is joh, wordt wakker en doe je ogen open ipv schaapachtig mensen na te blaten die zulks beweren.
 
Lul niet dat alles Amerikaans is joh, wordt wakker en doe je ogen open ipv schaapachtig mensen na te blaten die zulks beweren

We zitten economisch gebonden aan de USA en alles zit sinds jaren 50 gewoon vervlochten met de USA. Je kan er van alles tegenin brengen, maar USA heeft een gigantische invloed op de gehele Europese politiek. Dit komt omdat tot 89 een gezamenlijke vijand met de USSR hadden. Daardoor is,een groot deel van onze cultuur ook Amerikaans, kijk maar naar de grote pophelden, de superbowl enzovoorts. Maar ik ken maar heel weinig mensen die gaan zitten voor een cricketfinale uit India.
 
We zitten economisch gebonden aan de USA en alles zit sinds jaren 50 gewoon vervlochten met de USA. Je kan er van alles tegenin brengen, maar USA heeft een gigantische invloed op de gehele Europese politiek. Dit komt omdat tot 89 een gezamenlijke vijand met de USSR hadden. Daardoor is,een groot deel van onze cultuur ook Amerikaans, kijk maar naar de grote pophelden, de superbowl enzovoorts. Maar ik ken maar heel weinig mensen die gaan zitten voor een cricketfinale uit India.
Ach, en in Amerika kijkt men Champions League voetbal, maakt dat hun cultuur dan Europees? Echt veel te kort door de bocht platgeslagen, hangen de economieën samen, deel s zeker ja. Heeft de politiek invloed, ja en nee. Wat zijn daar uitvreten heeft hier bitterweinig effect, zoals de enkele voorbeelden die ik zo kon opsommen al aangaven.

En dat jij weinig mensen kent die cricket boven de superbowl waarderen zou ook iets over jouw bubbel kunnen zeggen ;)
 
We zitten economisch gebonden aan de USA en alles zit sinds jaren 50 gewoon vervlochten met de USA. Je kan er van alles tegenin brengen, maar USA heeft een gigantische invloed op de gehele Europese politiek. Dit komt omdat tot 89 een gezamenlijke vijand met de USSR hadden. Daardoor is,een groot deel van onze cultuur ook Amerikaans, kijk maar naar de grote pophelden, de superbowl enzovoorts. Maar ik ken maar heel weinig mensen die gaan zitten voor een cricketfinale uit India.
Behalve hier hoor ik echt nooit iemand over de Super Bowl. American Football interesseert toch niemand iets in Europa?
 
Behalve hier hoor ik echt nooit iemand over de Super Bowl. American Football interesseert toch niemand iets in Europa?
ESPN hyped het, die hebben de rechten en willen meer kijkers zodat de reclame ook duurder verkocht kan worden. Maar hier houden we van voetbal, niet handei.
 
We zitten economisch gebonden aan de USA en alles zit sinds jaren 50 gewoon vervlochten met de USA. Je kan er van alles tegenin brengen, maar USA heeft een gigantische invloed op de gehele Europese politiek. Dit komt omdat tot 89 een gezamenlijke vijand met de USSR hadden. Daardoor is,een groot deel van onze cultuur ook Amerikaans, kijk maar naar de grote pophelden, de superbowl enzovoorts. Maar ik ken maar heel weinig mensen die gaan zitten voor een cricketfinale uit India.
Eens, hoewel ik vermoed dat er maximaal 4 europeanen naar de superbowl hebben gekeken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan