Amerika

Logisch dit. Nu het recht op abortus door de Amerikaanse Hoge Raad is afgewezen zullen de conservatieven het gaan proberen met oa deze onderwerpen :

- Geboortebeperking
- Homohuwelijken
- Interraciale huwelijken
- enzovoorts

Heel zorgelijk, want een aantal partijen in Nederland ziet dit ook wel zitten.
Vooralsnog zie ik hier in NL geen meerderheid voor dergelijke standpunten komen, vraag mij ook af wie jij naast SGP in staat ziet dergelijke standpunten naar voren te brengen.
 
FVD mogelijk ja, maar aangaande abortus, geboortebeperkingen, homohuwelijk en interraciale huwelijken heb ik Wilders weinig horen zeggen. Die uit zich primair anti Islam, niet pro dergelijke oerconservatieve waarden.
Een kleine stap naar meer beperkingen voor moslims.
 
FVD mogelijk ja, maar aangaande abortus, geboortebeperkingen, homohuwelijk en interraciale huwelijken heb ik Wilders weinig horen zeggen. Die uit zich primair anti Islam, niet pro dergelijke oerconservatieve waarden.
Sterker nog, een gedeelte van de conservatieve houding in stemmend Nederland zit ook juist bij moslims zelf. Net als bij conservatieve Christenen, liggen die medisch ethische kwesties ook dicht bij veel conservatieve moslims. FvD speelt daar juist op in en kan daar eerder iets in gaan doen dan Wilders, voor wie dat nog nooit een thema is geweest afaik.
 
Partij lijkt er redelijk dubbel in te zitten als ik zo ff rondneus op het wereldwijdeweb. Vanuit het partijprogramma komt geen duidelijk anti-abortusgeluid naar voren.

klopt, maar Agema is in de afgelopen jaren altijd de woordvoerder geweest van de PVV op gebied van abortus, dus dan neem ik haar mening maar even als maatstaf voor de PVV.
 
klopt, maar Agema is in de afgelopen jaren altijd de woordvoerder geweest van de PVV op gebied van abortus, dus dan neem ik haar mening maar even als maatstaf voor de PVV.
Snap ik, stemgedrag lijkt er op te hintten dat ze vooral een mening hebben rondom het hoe bij de abortus (bedenktijd, wel/geen abortuspil) en niet zozeer het bestaande recht willen afschaffen.
 
Gevoelsmatig staat er meer op het spel dan we hier op dit moment kunnen overzien. Als christen vind ik conservatief amerika met hun denkbeelden best eng.

Is t ook.
De tekst uit dat artikel is genoeg om nachtmerries van te krijgen als je t toelaat. En dan woon ik daar niet eens.

"Freedom is defined by God, not men"
Yikes.....
 
Is t ook.
De tekst uit dat artikel is genoeg om nachtmerries van te krijgen als je t toelaat. En dan woon ik daar niet eens.

"Freedom is defined by God, not men"
Yikes.....
die stelling kan ik mij dan wel weer in vinden, maar dat hoort eerder in het religie-topic thuis. Overigens, in dwang regels opleggen aan anderen heeft weer bar weinig met vrijheid te maken. Het hele idee van christelijke landen is wat dat betreft een op zijn minst een vreemd concept.
 
die stelling kan ik mij dan wel weer in vinden, maar dat hoort eerder in het religie-topic thuis. Overigens, in dwang regels opleggen aan anderen heeft weer bar weinig met vrijheid te maken. Het hele idee van christelijke landen is wat dat betreft een op zijn minst een vreemd concept.

Serieus?
Ik krijg bij die stelling toch hele andere beelden. Het zijn oer-conservatieve en nationalisten he?
 
Ik gooi m ff naar het juiste topic om m toe te lichten, zie je daar

Ik snap die definitie van vrijheid (kijk er uiteraard anders naar, als atheïst).

(Til m vanwege onderstaande weer ff terug naar dit topic))

Ben alleen bang dat ze m dus niet zo bedoelen, omdat het gaat over voorbereidingen voor 2e termijn Trump en dat ze daar met een christelijk nationalistische agenda een dikke stempel op willen drukken.

Staan wat meer quotes in die voor wat koude rilligen zorgen.
 
Ik snap die definitie van vrijheid (kijk er uiteraard anders naar, als atheïst).
Joh, kijk je daar anders naar als atheïst, das wel verrassend ;)
(Til m vanwege onderstaande weer ff terug naar dit topic))

Ben alleen bang dat ze m dus niet zo bedoelen,
Ik ben daar niet bang voor, ik weet dat wel zeker. Vermoed dat je minimaal een jaar of 5 terug kan gaan in het religie-topic waar ik hetgeen wat nu gebeurt al aanstipte
omdat het gaat over voorbereidingen voor 2e termijn Trump en dat ze daar met een christelijk nationalistische agenda een dikke stempel op willen drukken.
Yups
Staan wat meer quotes in die voor wat koude rilligen zorgen.
Zeker, er staan rare tijden voor de deur, en raar zoals een clown, of een uitbal die niet gegeven wordt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan