Amerika

Ja dat gebeurt in de US iig veel vaker dan hier. Hele grote kans dat er een flinke hetze vanuit de media gaat ontstaan.
Geen aanklacht, maar je staat op de lijst, dus schuldig... Ik zie het ook nog wel munitie worden in de verkiezingen, om de tegenstander aan te vallen, of om jezelf in de slachtofferrol te duwen en roepen dat er een witchhunt gaande is.
 

Tsja, dat krijg je als je de marionet van Trump bent..
Mooi werk.
Enge door en door nare en verdorven vent.

Typisch amerikaans bedrag. Maar laat m rest van zn leven maar krom liggen. Wie haat zaait, moet geen mooie bloemetjes verwachten.
 
In de VS moet een toekomstig president minstens 35 jaar zijn, in de VS geboren zijn en niet meer dan een termijn als president er op hebben zitten.

Voor de volgende verkiezingen zijn dus Miley Cyrus (32 jaar), Arnold Schwarzenegger (in Oostenrijk geboren) en Barrack Obama (heeft al twee termijnen gehad) uitgesloten. In de Amerikaanse wet staat ook een dergelijke uitzondering voor een ambtenaar die meegewerkt heeft aan een staatsgreep of rebellie. Zowel de staten Colarado als nu Maine willen Trump op deze basis uitsluiten van de verkiezingen.

Ik geloof niet dat dat gaat werken…


 
Laatst bewerkt:
Nikki Haley wil geen vicepresident worden onder Trump - https://nos.nl/l/2505543

"Haley is de dochter van Indiase immigranten en Trump zegt dat ze geen president kan worden omdat haar ouders geen Amerikaanse nationaliteit hadden toen ze in 1972 werd geboren. Dat klopt niet, aangezien Haley wel degelijk een geboren Amerikaan is en dus president kan worden van de VS."

En die Trump wordt straks gewoon weer president van de Verenigde Staten. :FP:
 
Nikki Haley wil geen vicepresident worden onder Trump - https://nos.nl/l/2505543

"Haley is de dochter van Indiase immigranten en Trump zegt dat ze geen president kan worden omdat haar ouders geen Amerikaanse nationaliteit hadden toen ze in 1972 werd geboren. Dat klopt niet, aangezien Haley wel degelijk een geboren Amerikaan is en dus president kan worden van de VS."

En die Trump wordt straks gewoon weer president van de Verenigde Staten. :FP:
Tja, net als zij krijgen we wat we verdienen :(
 
Nikki Haley wil geen vicepresident worden onder Trump - https://nos.nl/l/2505543

"Haley is de dochter van Indiase immigranten en Trump zegt dat ze geen president kan worden omdat haar ouders geen Amerikaanse nationaliteit hadden toen ze in 1972 werd geboren. Dat klopt niet, aangezien Haley wel degelijk een geboren Amerikaan is en dus president kan worden van de VS."

En die Trump wordt straks gewoon weer president van de Verenigde Staten. :FP:
Ik denk dat Trump Haley ook helemaal niet als vicepresident zou willen hebben. Die heeft veel te veel een eigen mening. Elise Stefanik is veel meer echt een Trump adept en maakt naar mijn idee een veel grotere kans. Ik ben het er mee eens dat de kans groter en groter wordt dat Trump de nieuwe president gaat worden, ondanks alle rechtszaken die lopen.
 
Ik denk dat Trump Haley ook helemaal niet als vicepresident zou willen hebben. Die heeft veel te veel een eigen mening. Elise Stefanik is veel meer echt een Trump adept en maakt naar mijn idee een veel grotere kans. Ik ben het er mee eens dat de kans groter en groter wordt dat Trump de nieuwe president gaat worden, ondanks alle rechtszaken die lopen.
Ik denk dat we dan een nieuwe capitool bestorming gaan krijgen. Maar dan niet van de maga wappies...
 
Ik denk dat we dan een nieuwe capitool bestorming gaan krijgen. Maar dan niet van de maga wappies...
En welke organisatie zou dat dan moeten doen? Antifa? Black Lives Matter? Ik geloof dat deze organisaties veel minder georganiseerd zijn dan MAGA. Daarnaast zal dat niet meer lukken als Trump weer aan de macht is. Die zal niet aarzelen om bij elke tegen demonstratie het leger in te zetten, ook als die demonstratie vreedzaam is.
 
En welke organisatie zou dat dan moeten doen? Antifa? Black Lives Matter? Ik geloof dat deze organisaties veel minder georganiseerd zijn dan MAGA. Daarnaast zal dat niet meer lukken als Trump weer aan de macht is. Die zal niet aarzelen om bij elke tegen demonstratie het leger in te zetten, ook als die demonstratie vreedzaam is.
Antifa is goed georganiseerd en groot daar. Biden heeft ook al het vuurtje opgestookt door Trump te vergelijken met het nazisme en vind dat dat ook zo behandeld moet worden. Ik ben benieuwd hoe de democraten daar de campagne gaan voeren maar alles wijst erop dat die het spel met geslepen messen gaan spelen..
 
Gewoon zeker. Word weer een rollatorwedloop voor het witte huis.
En een wedloop tussen democratie of het einde daarvan.

De onafhankelijke non-profitorganisatie Protect Democracy heeft geanalyseerd in welke opzichten de democratische rechtsstaat in de VS gevaar loopt als Donald Trump in november wordt herkozen en zijn beloften en voornemens in de praktijk brengt. Een gedegen waarschuwing. Niet alleen voor de VS, maar ook voor de rest van de westerse wereld waar deels dezelfde autoritaire en staatsondermijnende krachten aan het werk zijn. Honderd pagina's, maar de moeite van het lezen waard.

 
Een belangrije uitspraak in de rechtszaken tegen Donald Trump. Een president in de VS is in principe dus niet immuun voor misdaden zoals Trumps advocaten beweerden.


Toch loopt Trump nog steeds vrij rond en kan hij voorlopig nog gewoon meedoen aan de verkiezingen terwijl er nog geen grote rechtszaak tegen hem gevoerd is. Dan doe je het gewoon slecht als rechtssysteem.
 
Een belangrije uitspraak in de rechtszaken tegen Donald Trump. Een president in de VS is in principe dus niet immuun voor misdaden zoals Trumps advocaten beweerden.


Toch loopt Trump nog steeds vrij rond en kan hij voorlopig nog gewoon meedoen aan de verkiezingen terwijl er nog geen grote rechtszaak tegen hem gevoerd is. Dan doe je het gewoon slecht als rechtssysteem.
Trump kan nog in beroep gaan tegen deze uitspraak, onder andere bij het hooggerechtshof van de Verenigde Staten.
Dit gaat nog wel voortslepen.
 
Trump kan nog in beroep gaan tegen deze uitspraak, onder andere bij het hooggerechtshof van de Verenigde Staten.
Dit gaat nog wel voortslepen.
Zeker, maar het geheel kan nu wel weer even verder. Er werd vanaf december op deze uitspraak gewacht, waardoor de belangrijkste rechtszaak die gepland stond op 4 maart uitgesteld gaat worden (Washington - 6-januari Bestorming van het Capitool).
 
Ik zat even te denken welke dwazen nog meer in de toekomst in de race gaan voor het presidentschap. Ik wil mij geld zetten op Elon Musk. Dat wordt echt de opvolger van Trump. Dezelfde mafkees.
 
Ik zat even te denken welke dwazen nog meer in de toekomst in de race gaan voor het presidentschap. Ik wil mij geld zetten op Elon Musk. Dat wordt echt de opvolger van Trump. Dezelfde mafkees.
Weg geld, is een zuid Afrikaan qua geboorteplaats.
 
Terug
Bovenaan Onderaan