Amerika

Alles in dat land lijkt partij-ingegeven. Hoe beroerd het hier in NL is, ik ben blij dat we geen 2 partijen stelsel hebben.
Het is meer een stammencultuur daar (hier ook wel, maar daar is het sterker). Je hoort bij iets en dat is perfect en al het andere is slecht. Alles is zwart-wit. Dat maakt het omgaan met de wereld veel eenvoudiger in je hoofd, terwijl toch echt alles grijs is (meer dan 50 tinten....).
 
Laatst bewerkt:
Iemand de state of the Union integraal gezien? Ik vond het echt onthutsend zwakke retoriek. Alsof je naar een slechte jaren 90 actiefilm kijkt. Onbegrijpelijk ook wat voor types er daar na elke verkiezing blijkbaar komen bovendrijven als het beste wat het land te bieden heeft.
Het standaard riedeltje. Bij ons leest Willem Ruttes speech voor, daar doet de president het.. dus nee, heb 'm niet gezien 😁
 
Iemand de state of the Union integraal gezien? Ik vond het echt onthutsend zwakke retoriek. Alsof je naar een slechte jaren 90 actiefilm kijkt. Onbegrijpelijk ook wat voor types er daar na elke verkiezing blijkbaar komen bovendrijven als het beste wat het land te bieden heeft.
Je hebt geld verkeerd gespeld. Het is onmogelijk president te worden als je geen miljonair bent in deze door sommigen hier o zo geroemde "democratie".
 
Never mind. Ik heb geen zin meer in deze spelletjes. Je vindt me in de voetbaltopics. Niet in de andere topics. Wellich nog eens als de emoties bij eenieder afgekoeld zijn. Maar waarschijnlijker van niet.
 
Laatst bewerkt door een ninja:
:clap::clap:

Het ene verkeerde vergelijken met het ander. Als ik dat hier in de omgekeerde weg doe wordt ik van alle kanten aangevallen.
Maar goed, ik was al niet meer van plan in andere topics te posten dan de voetbal topics. In de overige topics is men slechts bezig elkaar heel hard op de schouder te slaan hoe goed ze verwoord hebben dat Putin een duivel is. Er is geen interesse in verdieping of andere gezichtspunten. Discussie is zinloos op die manier.
Precies. Poetin doet ook hele goede dingen.
Zo zijn er een half miljoen minder Syriërs die Israël kunnen aanvallen.
En laat hij zijn dat clusterbommen prima middelen zijn om woonwijken te vernietigen.

Laten we de zaken vooral niet te zwart-wit bekijken.

En hij ziet er altijd prima verzorgd uit!
 
Precies. Poetin doet ook hele goede dingen.
Zo zijn er een half miljoen minder Syriërs die Israël kunnen aanvallen.
En laat hij zijn dat clusterbommen prima middelen zijn om woonwijken te vernietigen.

Laten we de zaken vooral niet te zwart-wit bekijken.

En hij ziet er altijd prima verzorgd uit!
Vind je? Z’n kop wordt wat te dik.
 
Nieuws uit uw democratische rechtsstaat Amerika.
Guan.png
Die man zijn leven is geruineerd, dat van zijn vrouw en eventueel kinderen ook. Alles voor de "veiligheid". Met stilzwijgende instemming van Nederland en de Europese Unie. Laten we morgen China nog eens wijzen op 'de mensenrechten".
 
Het lijkt er op dat het hooggerechthof in de Verenigde Staten de wet "Roe vs Wade" wilt gaan afschaffen. Hiermee wordt abortus dus niet meer federaal geregeld, maar aan de staten overgelaten. Feitelijk komt dat er op neer dat in ongeveer de helft van de staten abortus verboden of zelfs strafbaar wordt. Dit is de eerste stap in een conservatief religieuze overname van een deel van de wetgeving. Na abortus verwacht ik dus dat het homohuwelijk en wie weet het interraciale huwelijk en interreglieuze gronden gaat worden verboden op bijbelse gronden en bijvoorbeeld kindhuwelijken toegestaan. Als ik dit doortrek zou zelfs polygamie (veelwijverij) een optie kunnen worden.

De VS (of in ieder geval de conservatieve staten daarvan) zijn zo op weg naar een soort Evangelisch kalifaat te worden, waarbij de wetgeving steeds meer op (een uitleg) van de bijbel wordt gebaseerd. Hiermee komt de grondwet onder druk te staan, omdat daar bewust geen referenties gemaakt worden naar religie. Ik vind dit echt een hele enge ontwikkeling voor een land dat voor velen als voorbeeld geldt (ook in Nederland helaas). Een minderheid (ongeveer 28% van de bevolking van de VS) krijgt zo heel veel te zeggen over het leven en lijf van anderen. De conservatieve krachten de VS zijn hier natuurlijk al heel lang mee bezig door zogenaamde "court-packing" waarbij rechters op verschillende niveau's met een conservatieve inslag benoemd worden. Mitch McConnell heeft zich daar erg voor ingezet tijdens de Trump jaren. De democraten hebben hier niet adequaat op gereageerd, met dit als gevolg.

Ik ben erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, omdat we vaak dezelfde trends later hier in Nederland zien.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan