Amerika

Ongelooflijk land dat Amerika. Hoe mogen en kunnen mannen (want de meeste rechters zijn overwegend mannen) beslissen over het leven wat een vrouw notabene 9 maanden moet dragen. Wij mannen hebben daar niks maar dan ook niks over te zeggen.

Zoals John Anthony West zei over Amerika: "dumbfuckistan". Want dat is het.
 
Het lijkt er op dat het hooggerechthof in de Verenigde Staten de wet "Roe vs Wade" wilt gaan afschaffen. Hiermee wordt abortus dus niet meer federaal geregeld, maar aan de staten overgelaten. Feitelijk komt dat er op neer dat in ongeveer de helft van de staten abortus verboden of zelfs strafbaar wordt. Dit is de eerste stap in een conservatief religieuze overname van een deel van de wetgeving. Na abortus verwacht ik dus dat het homohuwelijk en wie weet het interraciale huwelijk en interreglieuze gronden gaat worden verboden op bijbelse gronden en bijvoorbeeld kindhuwelijken toegestaan. Als ik dit doortrek zou zelfs polygamie (veelwijverij) een optie kunnen worden.

De VS (of in ieder geval de conservatieve staten daarvan) zijn zo op weg naar een soort Evangelisch kalifaat te worden, waarbij de wetgeving steeds meer op (een uitleg) van de bijbel wordt gebaseerd. Hiermee komt de grondwet onder druk te staan, omdat daar bewust geen referenties gemaakt worden naar religie. Ik vind dit echt een hele enge ontwikkeling voor een land dat voor velen als voorbeeld geldt (ook in Nederland helaas). Een minderheid (ongeveer 28% van de bevolking van de VS) krijgt zo heel veel te zeggen over het leven en lijf van anderen. De conservatieve krachten de VS zijn hier natuurlijk al heel lang mee bezig door zogenaamde "court-packing" waarbij rechters op verschillende niveau's met een conservatieve inslag benoemd worden. Mitch McConnell heeft zich daar erg voor ingezet tijdens de Trump jaren. De democraten hebben hier niet adequaat op gereageerd, met dit als gevolg.

Ik ben erg benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen, omdat we vaak dezelfde trends later hier in Nederland zien.
Het aantal christelijke conservatieven is in west-Europa veel kleiner dan in de VS.

De Democraten hebben zich laten foppen. Obama kon in zijn laatste jaar een wat meer liberale rechter aanstellen, maar deed dit niet omdat er veel reactie kwam vanuit de Republikeinen dat dit niet kies zou zijn in het laatste jaar….Trump had hier uiteraard geen problemen mee, waardoor er een meerderheid kwam. Resultaat is een christentaliban.
 
Nieuws uit uw democratische rechtsstaat Amerika.
Bekijk bijlage 4482
Die man zijn leven is geruineerd, dat van zijn vrouw en eventueel kinderen ook. Alles voor de "veiligheid". Met stilzwijgende instemming van Nederland en de Europese Unie. Laten we morgen China nog eens wijzen op 'de mensenrechten".
Dan kunnen we dus niks meer zeggen. Je mag niks zeggen over China, Iran, de Emiraten, Singapore of Rusland want ja, ergens anders is het ook ruk.
Apart.
 
Dan kunnen we dus niks meer zeggen. Je mag niks zeggen over China, Iran, de Emiraten, Singapore of Rusland want ja, ergens anders is het ook ruk.
Apart.
Hoezo niets zeggen? We kunnen en moeten juist veel meer zeggen. Je dient iets te zeggen over en tegen allemaal. Het zijn allemaal grove schendingen van mensenrechten waarbij hele gezinnen kapot gemaakt worden. Nu wijst onze regering met een beschuldigende vinger naar met name Rusland en China. Maar als Amerika soortgelijke praktijken uithaalt dan hoor je ze niet. Daar wort stilzwijgend mee ingestemd of zelfs actief aan meegeholpen. Waarom niet daartegen geageerd en eisen dat die praktijken stoppen?
 
Hoezo niets zeggen? We kunnen en moeten juist veel meer zeggen. Je dient iets te zeggen over en tegen allemaal. Het zijn allemaal grove schendingen van mensenrechten waarbij hele gezinnen kapot gemaakt worden. Nu wijst onze regering met een beschuldigende vinger naar met name Rusland en China. Maar als Amerika soortgelijke praktijken uithaalt dan hoor je ze niet. Daar wort stilzwijgend mee ingestemd of zelfs actief aan meegeholpen. Waarom niet daartegen geageerd en eisen dat die praktijken stoppen?
Volgens mij heeft Nederland, alsmede de EU, altijd geprotesteerd tegen Guantanamo.
 
As an American, I unfortunately do agree that Christians use the Bible or just their own thoughts in general in areas that it should not really be in as it were. I love my country, but can admit that yes we are far from perfect and never will be.
 
Volgens mij heeft Nederland, alsmede de EU, altijd geprotesteerd tegen Guantanamo.
We hebben het hier eerder over gehad. Een lullig eenmalig formeel protestje ergens helemaal in het begin. Dat was het wel. Vergelijk dat met hoe er gereageerd wordt op sommige andere landen en je snapt dat het geen kloot voorstelt. Overigens was mijn post al van 3 april.
 
We hebben het hier eerder over gehad. Een lullig eenmalig formeel protestje ergens helemaal in het begin. Dat was het wel. Vergelijk dat met hoe er gereageerd wordt op sommige andere landen en je snapt dat het geen kloot voorstelt. Overigens was mijn post al van 3 april.
Ah, excuses. Wist niet dat de tht-datum was verstreken
 
We hebben het hier eerder over gehad. Een lullig eenmalig formeel protestje ergens helemaal in het begin. Dat was het wel. Vergelijk dat met hoe er gereageerd wordt op sommige andere landen en je snapt dat het geen kloot voorstelt. Overigens was mijn post al van 3 april.
Standpunt dat t niet deugd is en was breed gedragen, iig al van (ver) voor 2007. Obama probeerde t sluiten maar rep. Meerderheid was tegen overplaatsing en berechting in US en tegen vrijlating op Cuba. Toen o.a. NL steun kon geven bij t sneller sluiten door opname en berechting dan wel vrijlating vond de meerderheid t niet onze verantwoordelijkheid maar US probleem; "De Tweede Kamer wil in Nederland geen opvang realiseren voor twee gevangenen uit de terreurgevangenis Guantánamo Bay. De partijen vinden de opvang een probleem van de VS. Dat land heeft aan minister Koenders gevraagd of Nederland de twee wil opvangen. VVD, PvdA, CDA, SP en de ChristenUnie zijn tegen en dat is een meerderheid.". Dat is echter ook weer niet 1 op 1 t zelfde als t negeren of goedkeuren imo, bezwaar werd gemaakt. Een poot uitsteken om waar t kan t helpen gebeurd ook richting andere landen volgens mij zelden/te weinig? Mijn stem is nooit naar n bovenstaande partij gegaan, krijg daarmee n beetje kriebels om die "we" kritiek te aanvaarden.
 
Standpunt dat t niet deugd is en was breed gedragen, iig al van (ver) voor 2007. Obama probeerde t sluiten maar rep. Meerderheid was tegen overplaatsing en berechting in US en tegen vrijlating op Cuba. Toen o.a. NL steun kon geven bij t sneller sluiten door opname en berechting dan wel vrijlating vond de meerderheid t niet onze verantwoordelijkheid maar US probleem; "De Tweede Kamer wil in Nederland geen opvang realiseren voor twee gevangenen uit de terreurgevangenis Guantánamo Bay. De partijen vinden de opvang een probleem van de VS. Dat land heeft aan minister Koenders gevraagd of Nederland de twee wil opvangen. VVD, PvdA, CDA, SP en de ChristenUnie zijn tegen en dat is een meerderheid.". Dat is echter ook weer niet 1 op 1 t zelfde als t negeren of goedkeuren imo, bezwaar werd gemaakt. Een poot uitsteken om waar t kan t helpen gebeurd ook richting andere landen volgens mij zelden/te weinig? Mijn stem is nooit naar n bovenstaande partij gegaan, krijg daarmee n beetje kriebels om die "we" kritiek te aanvaarden.
Klopt helemaal wat je allemaal zegt. Mijn punt is, het "protest" tegen de gang van zaken door de EU en Nederland valt in het niet bij wat er richting andere landen gedaan wordt. Men is al lang blij als het er niet meer over gaat. Dan hebben we daarbij nog een paar Oost-Europese leden van de EU die martelkamers op hun grondgebied ter beschikking hebben gesteld. Kan allemaal in de EU. Geen land dat ze er op heeft aangesproken dat we dat in de EU niet willen. En dat is wel stilzwijgend instemmen.
 
Feitelijk komt dat er op neer dat in ongeveer de helft van de staten abortus verboden of zelfs strafbaar wordt. Dit is de eerste stap in een conservatief religieuze overname van een deel van de wetgeving. Na abortus verwacht ik dus dat het homohuwelijk en wie weet het interraciale huwelijk en interreglieuze gronden gaat worden verboden op bijbelse gronden en bijvoorbeeld kindhuwelijken toegestaan. Als ik dit doortrek zou zelfs polygamie (veelwijverij) een optie kunnen worden.
Ik vind het een goede post, maar je laatste zin doet me dan twijfelen. Allemaal vreselijke dingen en dan als ergste veelwijverij? Ik snap daar niet eens het probleem van.
Ik vind dit echt een hele enge ontwikkeling voor een land dat voor velen als voorbeeld geldt (ook in Nederland helaas).
Is dat zo? Meer een voorbeeld hoe het niet moet, toch?
Het aantal christelijke conservatieven is in west-Europa veel kleiner dan in de VS.

De Democraten hebben zich laten foppen. Obama kon in zijn laatste jaar een wat meer liberale rechter aanstellen, maar deed dit niet omdat er veel reactie kwam vanuit de Republikeinen dat dit niet kies zou zijn in het laatste jaar….Trump had hier uiteraard geen problemen mee, waardoor er een meerderheid kwam. Resultaat is een christentaliban.
Wat een dommerd!
 
Ik vind het een goede post, maar je laatste zin doet me dan twijfelen. Allemaal vreselijke dingen en dan als ergste veelwijverij? Ik snap daar niet eens het probleem van.

Je hebt gelijk, polygamie is natuurlijk niet het ergste, maar het staat wel het verste af van onze wetgeving denk ik. Bijvoorbeeld de leeftijd waarop je kan trouwen met een paar jaar verlagen is juridisch eenvoudiger denk ik, hoe verwerpelijk dat ook is, met onze huidige bril.

Is dat zo? Meer een voorbeeld hoe het niet moet, toch?

Nou ja, ik bedoelde hiermee eigenlijk, dat extremistische ideeen van een minderheid hier ook zouden kunnen gaan gelden, met een goede strategie. Of dat nou bijvoorbeeld racistische of anti-vlees ideeen zijn (radicaal van zowel rechter- als linkerkant). Gezien de verrechtsing van de laatse decennia, dank ik dat we het eerder aan de rechterkant moeten zoeken, bijvoorbeeld een aantal ideeen van FvD.
 
Ik vind het een goede post, maar je laatste zin doet me dan twijfelen. Allemaal vreselijke dingen en dan als ergste veelwijverij? Ik snap daar niet eens het probleem van.
Nu ik er verder over nadenk, denk ik dat poligamie voor een maatschappij hele grote gevolgen zou hebben. Rijke mensen kunnen zich meerdere vrouwen veroorloven an arme mensen geen een. Wat zou dat doen met een samenleving??
 
Nu ik er verder over nadenk, denk ik dat poligamie voor een maatschappij hele grote gevolgen zou hebben. Rijke mensen kunnen zich meerdere vrouwen veroorloven an arme mensen geen een. Wat zou dat doen met een samenleving??
Ehm, help mij even, sinds wanneer is een vrouw een artikel dat een aanschafprijs heeft?

Aangaande meerderheid/minderheid/ Ik zie het hier niet zo'n vaart lopen als in de VS, alleen al doordat heel veel zaken hier anders ingericht zijn. Misschien naïef, maar dat zij dan zo.
 
Ehm, help mij even, sinds wanneer is een vrouw een artikel dat een aanschafprijs heeft?

Aangaande meerderheid/minderheid/ Ik zie het hier niet zo'n vaart lopen als in de VS, alleen al doordat heel veel zaken hier anders ingericht zijn. Misschien naïef, maar dat zij dan zo.

Gelukkig dat nu, in onze maatschappij, vrouwen gewoon een keuze kunnen maken. In een kalifaat-achtige samenleving krijgen vrouwen niet de kans om een zelfstandig leven op te bouwen en bijvoorbeeld eigen inkomsten te genereren ("terug naar de keuken" on steroids zeg maar) en zijn dus gedwongen om zich afhankelijk op te stellen. Het is niet toevallig dat de rijken vroeger een harem hadden.
 
Gelukkig dat nu, in onze maatschappij, vrouwen gewoon een keuze kunnen maken. In een kalifaat-achtige samenleving krijgen vrouwen niet de kans om een zelfstandig leven op te bouwen en bijvoorbeeld eigen inkomsten te genereren ("terug naar de keuken" on steroids zeg maar) en zijn dus gedwongen om zich afhankelijk op te stellen. Het is niet toevallig dat de rijken vroeger een harem hadden.
Ah, op die wijze, dacht dat je doelde op een, wat zou dit voor NL voor verschuiving betekenen.
 
Heb nog even gekeken, een grondwetswijziging vraagt hier in NL in de 1e ronde een meerderheid in 2e en 1e kamer en bij de 2e ronde een 2/3e meerderheid in 2e en 1e kamer. Kortom, met een nipte meerderheid (76 om 74, 2e kamer en 38 om 37, 1e kamer) kom je er niet
 
Terug
Bovenaan Onderaan