Amerika

Heb nog even gekeken, een grondwetswijziging vraagt hier in NL in de 1e ronde een meerderheid in 2e en 1e kamer en bij de 2e ronde een 2/3e meerderheid in 2e en 1e kamer. Kortom, met een nipte meerderheid (76 om 74, 2e kamer en 38 om 37, 1e kamer) kom je er niet
Ja officieel wel, dat wordt dan aangevochten, zodat het uiteindelijk bij de Hoge Raad komt en daar zitten "toevallig" heel veel mensen in met radicale ideeen. Zo gebeurt dat in de VS. Wij hebben gelukkig wel meer checkes and balances in ons proces.
 
Ja officieel wel, dat wordt dan aangevochten, zodat het uiteindelijk bij de Hoge Raad komt en daar zitten "toevallig" heel veel mensen in met radicale ideeen. Zo gebeurt dat in de VS. Wij hebben gelukkig wel meer checkes and balances in ons proces.
Zeker, zie nl ook dat tussen de 1e en 2e ronde de 2e kamer moet wijzigen. Kortom het volk moet stemmen en kan zo invloed uitoefenen op de grondwetswijziging.
 
Volgens mij doen die mormonen dat toch allemaal vrijwillig?

Ik was dit keer dus serieus ;)
Ik zie er ook geen probleem in. Als iedereen het ermee eens is….

Ondertussen heeft Oklahoma al haar wetgeving aangepast. Na 6 weken geen abortus meer en ze hebben ook de “verklikkerswetgeving” ingesteld. Weer een stapje dichter bij “the handmaid’s tale”.
 
Ik zie er ook geen probleem in. Als iedereen het ermee eens is….

Ondertussen heeft Oklahoma al haar wetgeving aangepast. Na 6 weken geen abortus meer en ze hebben ook de “verklikkerswetgeving” ingesteld. Weer een stapje dichter bij “the handmaid’s tale”.
Zag gister een reactie, zo'n mafklapper die zegt dat als mensen het niet leuk vinden ze maar naar een andere staat moeten verhuizen. Met dat in het achterhoofd heeft het ergens wel iets weg van het 'veilig stellen' van de rode staten.
Verdeeld tot op het bot, raar land.
 
Zag gister een reactie, zo'n mafklapper die zegt dat als mensen het niet leuk vinden ze maar naar een andere staat moeten verhuizen. Met dat in het achterhoofd heeft het ergens wel iets weg van het 'veilig stellen' van de rode staten.
Verdeeld tot op het bot, raar land.
Allemaal pro-life, tot het de baarmoeder uitkomt.
Dan is het: zoek het zelf maar uit, wij gaan jou en je kind echt niet helpen. Ze zouden het moeten noemen: pro-birth.
 
Allemaal pro-life, tot het de baarmoeder uitkomt.
Dan is het: zoek het zelf maar uit, wij gaan jou en je kind echt niet helpen. Ze zouden het moeten noemen: pro-birth.
Idd, daarna zijn covid-maatregelen niet van belang, wapenwetten niet interessant en de doodstraf heel belangrijk.
 
Allemaal pro-life, tot het de baarmoeder uitkomt.
Dan is het: zoek het zelf maar uit, wij gaan jou en je kind echt niet helpen. Ze zouden het moeten noemen: pro-birth.
Carlin!

Ik zag een tweet van iemand die opperde dat elke man een sterilisatie zou moeten doen op zijn 12de. Omdat het omkeerbaar is. Het idee is dan dat wanneer een man kan bewijzen dat hij stabiel is (financieel, emotioneel) en in staat is om een kind op te voeden hij naar de dokter kan stappen.

Hij eindigde met de opmerking dat als mensen di
t
Ik was aan het opzoeken hoe hij het schreef: misschien is dit dan makkelijker

6o79kazkkbx81.jpg

Als de kans op ernstige ongelijkheden/ misbruik van dit systeem niet zo groot was dan had ik het overigens geen slecht idee gevonden.
 
FR5RfBYXIAARE1E
 
Als ik er nog eens over nadenk komt het hier natuurlijk ook voor. Het is lastig om Nederland met de VS te vergelijken, maar ik denk dat de EU en de VS een betere vergelijking is. Een van de voorwaarden die de EU bv stelt aan de lidstaten is onafhankelijke rechtspraak. De afgelopen jaren heeft Polen deze onafhankelijkheid uitgehold. (zie stuk van Amnesty International). Stel nu dat Polen het er door zou weten krijgen dat in de hele EU deze (on)afhankelijkheid door de staten voortaan zelf helemaal ingevuld zou kunnen worden, zo dat bijvoorbeeld Orban in Hongarije of Le Pen in Frankrijk zijn/haar gang zou kunnen gaan. Dat zou toch wel een serieuze aanval op de EU als instituut zijn. Ik denk dat we er ongeveer zo naar moeten kijken.

De VS is natuurlijk erg verdeeld in conservatieve en progressieve (hoewel dat ook relatief is) staten, wat terugvoert naar de Amerikaanse Burgeroorlog. De pijn is al heel oud daar. Dit uit zich natuurlijk in een erg gepolariseerd land (eigenlijk gewoon een soort stammencultuur ("Owning the libs" en vice versa)), waarin de stammenstrijd belangrijker wordt dan het leven van mensen beter te maken. Iedereen doet daar aan mee overigens (PSV vs Ajax, Eindhoven vs Helmond, COVID-19 ontkenners vs de rest), op verschillende niveau's. Ik denk dat het gevaarlijk is om te denken dat het hier nooit zou gebeuren eerlijk gezegd.
 
Carlin!

Ik zag een tweet van iemand die opperde dat elke man een sterilisatie zou moeten doen op zijn 12de. Omdat het omkeerbaar is. Het idee is dan dat wanneer een man kan bewijzen dat hij stabiel is (financieel, emotioneel) en in staat is om een kind op te voeden hij naar de dokter kan stappen.

Hij eindigde met de opmerking dat als mensen di
t
Ik was aan het opzoeken hoe hij het schreef: misschien is dit dan makkelijker

Bekijk bijlage 4545

Als de kans op ernstige ongelijkheden/ misbruik van dit systeem niet zo groot was dan had ik het overigens geen slecht idee gevonden.
Klopt alleen niet helemaal. Terugdraaien van een sterilisatie is bijzonder lastig.
Begrijp het punt wel, en is ook uitstekend gebracht. Maar medisch gezien niet helemaal juist.
 
Zag gister een reactie, zo'n mafklapper die zegt dat als mensen het niet leuk vinden ze maar naar een andere staat moeten verhuizen. Met dat in het achterhoofd heeft het ergens wel iets weg van het 'veilig stellen' van de rode staten.
Verdeeld tot op het bot, raar land.
Wat ik zo raar vind is dat ze ook alles steunen wat hun partij doet. Als Republikein ben je dus bijna standaard tegen abortus, tegen maatregelen covid, tegen een sociaal vangnet, tegen zorg en scholing voor iedereen. Je hebt daar maar 2 smaken: chocolade of vanille. Straciatella is onmogelijk. En je hebt af en toe een fruitsmaakje, maar die hebben nooit echt iets te zeggen.
 
Wat ik zo raar vind is dat ze ook alles steunen wat hun partij doet. Als Republikein ben je dus bijna standaard tegen abortus, tegen maatregelen covid, tegen een sociaal vangnet, tegen zorg en scholing voor iedereen. Je hebt daar maar 2 smaken: chocolade of vanille. Straciatella is onmogelijk. En je hebt af en toe een fruitsmaakje, maar die hebben nooit echt iets te zeggen.
Aangejaagd door de voorganger, het is bijzonder om te zien hoe 2 jaar terug onder een aanzienlijk deel van de evo's daar op zondag de dominee oproept tot stemmen op Trump. Al dan niet vergezeld met de woorden dat Trump een moderne profeet is. Sterker nog, tijdens zijn campagne heeft Trump meerdere kerkdiensten opgeleukt met zijn aanwezigheid...
 
Aangejaagd door de voorganger, het is bijzonder om te zien hoe 2 jaar terug onder een aanzienlijk deel van de evo's daar op zondag de dominee oproept tot stemmen op Trump. Al dan niet vergezeld met de woorden dat Trump een moderne profeet is. Sterker nog, tijdens zijn campagne heeft Trump meerdere kerkdiensten opgeleukt met zijn aanwezigheid...
Nou, een presidentskandidaat hoeft in de VS niet te zeggen dat ie atheïst is, dan ga je het echt niet redden.
 
Wat ik zo raar vind is dat ze ook alles steunen wat hun partij doet. Als Republikein ben je dus bijna standaard tegen abortus, tegen maatregelen covid, tegen een sociaal vangnet, tegen zorg en scholing voor iedereen. Je hebt daar maar 2 smaken: chocolade of vanille. Straciatella is onmogelijk. En je hebt af en toe een fruitsmaakje, maar die hebben nooit echt iets te zeggen.
Het probleem is dat ook de Democraten (in onze ogen) niet sociaal zijn.

Sinds Clinton zijn ze overgestapt naar hun steun in de "proffesionals". Ze geloven in gelijke kansen voor iedereen. Dat iedereen dezelfde kans moet hebben om te studeren. Alleen geloven ze ook dat mensen dat moeten verdienen en daarom bieden ze alleen de beste studenten met een betaling om te kunnen studeren. Mensen moeten zich omhoog werken en als dat niet lukt ze harder hadden moeten werken. Ze worden vaak gesteund door de tech bedrijven (die ook geholpen zijn bij een zeer competitieve scholing waardoor "de beste" boven komen drijven).

Probleem is natuurlijk dat er per definitie altijd mensen niet de beste zijn. Als er iemand de beste is, wil niet zeggen dat de rest slecht is. Ook gaan ze ervan uit dat iedereen dezelfde kansen krijgt maar dat is niet zo. Misschien dat je de scholing hetzelfde kan aanbieden (gebeurd niet, het is postcode afhankelijk hoe goed je basis school is) maar dan nog heeft een kind met een eigen kamer en een stabiele thuissituatie meer rust en mogelijkheden om zijn studie te doen.

Als je niet bij de professionals hoort dan hebben de democraten helaas ook weinig behoefte om je verder te helpen met "hand-outs". Mensen die een systeem willen zoals wij (bv Bernie Sanders) worden gezien als Communist. Het lijkt iets te veranderen maar sociaal is het zeker niet...
 
Nou, een presidentskandidaat hoeft in de VS niet te zeggen dat ie atheïst is, dan ga je het echt niet redden.
Ja, en tussen zeggen dat je naar de kerk gaat of on tour gaat om op zondag in kerkdiensten het volk toe te spreken zit slechts een subtiel verschil.
 
Ja, en tussen zeggen dat je naar de kerk gaat of on tour gaat om op zondag in kerkdiensten het volk toe te spreken zit slechts een subtiel verschil.
Seeing is believing.
Elke kandidaat is daar in een kerk te zien, of met een geestelijke naast zich.
Trump heeft het natuurlijk stevig uitgemolken om zo stemmen te krijgen. Wat ik in zijn geval apart vind is dat men zijn handel en wandel die niet bepaalt getuigt van kerkelijke waardes, dan ook voor lief neemt.
 
Seeing is believing.
Elke kandidaat is daar in een kerk te zien, of met een geestelijke naast zich.
Trump heeft het natuurlijk stevig uitgemolken om zo stemmen te krijgen. Wat ik in zijn geval apart vind is dat men zijn handel en wandel die niet bepaalt getuigt van kerkelijke waardes, dan ook voor lief neemt.
Daar zit nog een stukje ideologie achter wat door kerken heen sluimert, ook in NL. Heb ik een jaar of 7 al eens aangestipt. Maar snap dat de heidense bende hier geen interesse heeft voor wat er binnen kerkmuren gebeurt ;) maar zoals je nu ziet heeft het in Amerika wel invloed op iedereen.
 
Daar zit nog een stukje ideologie achter wat door kerken heen sluimert, ook in NL. Heb ik een jaar of 7 al eens aangestipt. Maar snap dat de heidense bende hier geen interesse heeft voor wat er binnen kerkmuren gebeurt ;) maar zoals je nu ziet heeft het in Amerika wel invloed op iedereen.
Ja, als je de kerk laat bepalen voor anderen. Dat is nooit goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan