Algemene transfergeruchten

De markt is pas 3 dagen open. Relax
De competitie begint deze week weer. Je moet niet kopen om het kopen, maar van een miljoenenbedrijf mag je verwachten dat ze een goed plan hebben om zoveel goals en assists te gaan vervangen. Als het antwoord El Ghazi is, wordt PSV geleid door onbekwame mensen.
 
Dat denk ik wel. Maar dan hoor ik toch liever de waarheid. El Ghazi is gehaald ter vervanging van. Dat is niet leuk als supporter te horen maar dan had/heeft PSV tenminste een lange termijn plan liggen. Nu klinkt het heel erg gokken op het feit dat er een buitenkans komt. Terwijl we dit al best hadden kunnen voorbereiden. De markt is pas kort open maar we hadden een half jaar om spelers, zaakwaarnemers en clubs te informeren naar spelers.
Dus 1e lijn
El Ghazi - De Jong - Madueke
Back-up
Savio - Vertessen - Bakayoko
En dan hebben we daar achter nog Fofana en Saibari die ook op de flank kan.
 
Dus 1e lijn
El Ghazi - De Jong - Madueke
Back-up
Savio - Vertessen - Bakayoko
En dan hebben we daar achter nog Fofana en Saibari die ook op de flank kan.
Savio - jong, onervaren
Vertessen - voldoet eigenlijk niet.
Bakayoko - voldoet (nog) niet.
Fofana - gemaakt van suiker en daarnaast geen idee of ie PSV 1 al aankan.
Saibari - blijf dit geen voorhoede speler vinden, meet een middenvelder. 0 rendement.

Nee, daar win je de oorlog niet mee en neem je een te groot risico.
 
Dus 1e lijn
El Ghazi - De Jong - Madueke
Back-up
Savio - Vertessen - Bakayoko
En dan hebben we daar achter nog Fofana en Saibari die ook op de flank kan.
Ik vrees dat Saibari hoger aangeschreven staat dan Savio en Bakayoko. (of ja, vrees is overdreven).

Maar ik persoonlijk vind dat een te zwakke bezetting voor een top club. Zeker als een Madueke en/of De Jong geblesseerd uit valt.
Zeker Madueke toch een historie van blessures waardoor je er niet op kunt gokken.

Denk wel dat Xavi ook nog een rol gaat spelen in de laatste linie en Ledezma is er ook nog.
Wat mij betreft zijn er versterkingen nodig in de aanval. Zeker ook omdat ik het liefst zie dat Bakayoko bij een eredivisie club minuten gaat maken (huur). Maar het plan van PSV is mij nog niet helemaal duidelijk. Waardoor het vooral klinkt alsof ze gokken dat er iemand bij komt. Ik had hier toch graag een daadkrachtiger optreden gezien. Vergelijkbaar met het vertrek van Propper. Intern weet PSV dat een speler gaat wegvallen en direct halen ze zelfs een sterkere vervanger binnen.

Nu heb ik het illusie niet dat ze een sterker speler halen dan Gakpo. Maar sterker dan Vertessen, Bakayoko en Saibari zou toch mogelijk moeten zijn.
 
Eerlijk gezegd een beetje misplaatste opmerking van PSV door zich niet te laten leiden door herstart competitie met oog op vervanger Gakpo.

Als zo'n speler of spelers eind transfermarkt worden aangetrokken heb je weer het feit dat ze aan moeten passen, wennen aan de speelstijl, weer etc etc. en ben je dus weer + 3 a 4 weken verder.. Hoe eerder hoe beter wat mij betreft dus. Ze hadden het echt anders moeten verwoorden dan hoe ze het nu hebben gedaan. Je beste speler, direct betrokken bij 30 goals (!) 1e seizoenshelft vervang je natuurlijk niet zomaar maar het oogt en hoort weer allemaal zo flets en ambitieloos op het moment. Malen, goede speler, niks mis mee maar kunnen we nou echt niet uit een andere vijver vissen dan constant maar weer terug te vallen op oud-spelers?
Dit vertrek komt niet uit de lucht vallen. Een beetje TD en scouting anticipeert daarop.

Het is een verkapte vorm om eind januari te zeggen: "We hebben geen echte versterking kunnen vinden en we gaan het met deze selectie doen." :cautious:
 
Maar goed, El Ghazi voor Gakpo

Eredivisie
Gakpo maakte circa 1.130 minuten en scoorde daarin 9x (1 per 126 minuten)
El Ghazi maakte circa 360 minuten en scoorde daarin 3x (1 per 120 minuten)

Waarbij El Ghazi overigens niet altijd op zijn voorkeurspositie stond. Qua scoren ben ik niet zo bang, het zijn de assists waarin het verschil groot is, namelijk 12 om 0. Deels te verklaren door de positie waarop El Ghazi speelde.

EL
Gakpo maakte circa 730 minuten en scoorde daarin 3x (1 per 243 minuten)
El Ghazi maakte circa 200 minuten en scoorde daarin 1x 1 per 200 minuten)

Assists staan ze beiden op 2 in Europees verband.

Goaltechnisch is het gat dus niet zo groot, grootste vraag is hoe goed Anwar zijn medespelers gaat bedienen als hij vanaf links speelt.
 
Maar goed, El Ghazi voor Gakpo

Eredivisie
Gakpo maakte circa 1.130 minuten en scoorde daarin 9x (1 per 126 minuten)
El Ghazi maakte circa 360 minuten en scoorde daarin 3x (1 per 120 minuten)

Waarbij El Ghazi overigens niet altijd op zijn voorkeurspositie stond. Qua scoren ben ik niet zo bang, het zijn de assists waarin het verschil groot is, namelijk 12 om 0. Deels te verklaren door de positie waarop El Ghazi speelde.

EL
Gakpo maakte circa 730 minuten en scoorde daarin 3x (1 per 243 minuten)
El Ghazi maakte circa 200 minuten en scoorde daarin 1x 1 per 200 minuten)

Assists staan ze beiden op 2 in Europees verband.

Goaltechnisch is het gat dus niet zo groot, grootste vraag is hoe goed Anwar zijn medespelers gaat bedienen als hij vanaf links speelt.
Daarnaast vind ik het verval van Ghazi vaker en groter aanwezig dan bij Gakpo het geval was in bepaalde wedstrijden. Dat moet ik er ook uit om de basisplaats te claimen.
 
Hoeveel goals en assists hebben deze mensen samen op hun naam staan in de eerste seizoenshelft?
Samen met de minuten dan neem ik aan ;)

Sav tijd: 097m G: 0 A:0
Ver tijd: 145m G: 0 A:0
Bak tijd: 430m G: 2 A:0

Dat is dus bar weinig, anderzijds kan je opbrengen dat heel veel van onze aanvallen via Cody liepen waarmee de kans op een assist al lager is.
 
Daarnaast vind ik het verval van Ghazi vaker en groter aanwezig dan bij Gakpo het geval was in bepaalde wedstrijden. Dat moet ik er ook uit om de basisplaats te claimen.
Vaker en groter aanwezig? Op basis van de 2x dat hij langer dan een uur op het veld stond? Kan mij de teksten aangaande Cody in het begin van het seizoen nog heugen, daarnaast, in de wedstrijden tegen Cambuur en Twente maakte Cody de volle tijd vol en kon het verschil niet maken, El Ghazi mocht slecht in 1 wedstrijd meedoen en dat was net meer dan een half uur.

Maar, dat doet natuurlijk niets af aan jouw beleving ;)
 
Laatst bewerkt:
Vaker en groter aanwezig? Op basis van de 2x dat hij langer dan een uur op het veld stond? Kan mij de teksten aangaande Cody in het begin van het seizoen nog heugen, daarnaast, in de wedstrijden tegen Cambuur en Twente maakte Cody de volle tijd vol en kon het verschil niet maken, El Ghazi mocht slecht in 1 wedstrijd meedoen en dat was net meer dan een half uur.
Zeker in het begin was El Ghazi erg matig met name tegen Twente, Groningen en Cambuur. Eens dat Cody niet het verschil maakte bij Cambuur en Twente. Maar er gaat wel altijd dreiging en meer controle uit van Gakpo en ook verdedigend een stuk sterker. Dat blijft subjectief.

Daarnaast is er ook een reden dat El Ghazi maar zo weinig minuten heeft gemaakt en dat is omdat andere spelers op dit moment gewoon beter zijn. Dat maakt het lastig te vergelijken. Zeker omdat de context van de goals uit maakt. Zo kan invallen tegen een Utrecht wat 4 - 1 achter staat makkelijker zijn om te scoren dan wanneer je in de basis staat. Zie je ook weleens met explosieve jonge talenten. Die scoren veel bij invalbeurten maar scoren minder in de basis (ondanks dat ze meer minuten spelen).

Momenteel is het verschil in kwaliteit tussen Gakpo en El Ghazi echt nog groot. Niet alleen op basis van assists. Waarbij ik zeker wel vertrouwen heb dat El Ghazi een belangrijke rol kan spelen in de tweede seizoenshelft.
 
Zeker in het begin was El Ghazi erg matig met name tegen Twente, Groningen en Cambuur. Eens dat Cody niet het verschil maakte bij Cambuur en Twente. Maar er gaat wel altijd dreiging en meer controle uit van Gakpo en ook verdedigend een stuk sterker. Dat blijft subjectief.

Daarnaast is er ook een reden dat El Ghazi maar zo weinig minuten heeft gemaakt en dat is omdat andere spelers op dit moment gewoon beter zijn. Dat maakt het lastig te vergelijken. Zeker omdat de context van de goals uit maakt. Zo kan invallen tegen een Utrecht wat 4 - 1 achter staat makkelijker zijn om te scoren dan wanneer je in de basis staat. Zie je ook weleens met explosieve jonge talenten. Die scoren veel bij invalbeurten maar scoren minder in de basis (ondanks dat ze meer minuten spelen).

Momenteel is het verschil in kwaliteit tussen Gakpo en El Ghazi echt nog groot. Niet alleen op basis van assists. Waarbij ik zeker wel vertrouwen heb dat El Ghazi een belangrijke rol kan spelen in de tweede seizoenshelft.
Het grote verschil is dat Cody wedstrijden voor je beslist.
 
Is er eigenlijk niemand naast Waterreus die Blind heeft gekoppeld aan PSV? Ik weet wel dat het beste er bij hem van af is, maar opbouwend is hij nog steeds - zeker op eredivisie-niveau - een hele goede speler, en laat dat nou net een probleem zijn bij PSV. En rancune is altijd een goede drijfveer.
 
Is er eigenlijk niemand naast Waterreus die Blind heeft gekoppeld aan PSV? Ik weet wel dat het beste er bij hem van af is, maar opbouwend is hij nog steeds - zeker op eredivisie-niveau - een hele goede speler, en laat dat nou net een probleem zijn bij PSV. En rancune is altijd een goede drijfveer.
Ligt aan de toestand van Boscagli. Maar in principe vind ik Boscagli voetballend vergelijkbaar met Blind. Daarnaast kan Boscagli nog groeien.

Enige manier om Blind te halen zou zijn om 5 -3 - 2 te spelen. Dan Blind op links laten opkomen om de voorzetten op LDJ te geven. In die vorm zie ik nog een toevoeging van Blind. Op alle andere manieren maakt Blind onze verdediging nog onstabieler, vrees ik.
 
Ligt aan de toestand van Boscagli. Maar in principe vind ik Boscagli voetballend vergelijkbaar met Blind. Daarnaast kan Boscagli nog groeien.

Enige manier om Blind te halen zou zijn om 5 -3 - 2 te spelen. Dan Blind op links laten opkomen om de voorzetten op LDJ te geven. In die vorm zie ik nog een toevoeging van Blind. Op alle andere manieren maakt Blind onze verdediging nog onstabieler, vrees ik.

Ik weet het niet... Dat is wat Louis ook dacht, natuurlijk. Maar of dat nu in de Eredivisie zo nodig is...
 
Ligt aan de toestand van Boscagli. Maar in principe vind ik Boscagli voetballend vergelijkbaar met Blind. Daarnaast kan Boscagli nog groeien.

Enige manier om Blind te halen zou zijn om 5 -3 - 2 te spelen. Dan Blind op links laten opkomen om de voorzetten op LDJ te geven. In die vorm zie ik nog een toevoeging van Blind. Op alle andere manieren maakt Blind onze verdediging nog onstabieler, vrees ik.
Mauro gewoon lekker op links. Die zal wel weer snel aahaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan