Algemene transfergeruchten

Mijn hemel, men is echt aan het zoeken zeg

FJcxv50WYAATUBU

PSV die huurt van Utrecht, lijkt mij inderdaad een zeer reëel scenario..

Als er geen geld voorhanden is niet gek toch? Optie tot koop voor de zomer, desnoods verplicht. Gebeurt wel vaker.

Ja? Huren wij vaker van middenmoters in NL?? Andersom komt voor, kan mij geen speler heugen die wij huurden van een subtopper of lager in NL.
Alleen huren? Nee. Huren met optie tot koop zie je vaker. Dat is gewoon een uitstel van betaling en (mits optioneel) een kans om de speler eerst uit te testen alvorens weer miljoenen over te maken.

Alleen huren? Nee. Huren met optie tot koop zie je vaker. Dat is gewoon een uitstel van betaling en (mits optioneel) een kans om de speler eerst uit te testen alvorens weer miljoenen over te maken.
Hij bedoelt niet in het algemeen. Hij bedoelt dat we van een subtopclub of middenmoter in Nederland een speler ooit hebben gehuurd.

Hij bedoelt niet in het algemeen. Hij bedoelt dat we van een subtopclub of middenmoter in Nederland een speler ooit hebben gehuurd.

Dan had ik duidelijker moeten zijn. In het licht van hedendaagse trends zie je het vaker, en dus zou ik het niet onlogisch vinden als PSV dit doet, ongeacht of PSV dat eerder heeft gedaan. Clubs doen dit nu vaker, omdat men met corona toch wat minder snel veel geld direct wilt uitgeven.

Ok, dan graag een voorbeeld van huur met optie tot koop van een middenmoter.

Kan binnen de NLse grenzen het alleen andersom bedenken, kopen en dan nog een tijdje verhuren Of wij als verhurende partij waarbij de hurende partij een optie tot koop heeft.

Dan had ik duidelijker moeten zijn. In het licht van hedendaagse trends zie je het vaker, en dus zou ik het niet onlogisch vinden als PSV dit doet, ongeacht of PSV dat eerder heeft gedaan. Clubs doen dit nu vaker, omdat men met corona toch wat minder snel veel geld direct wilt uitgeven.
Ok, andersom dan, is het logisch voor Fc Utrecht?

Kan binnen de NLse grenzen het alleen andersom bedenken, kopen en dan nog een tijdje verhuren Of wij als verhurende partij waarbij de hurende partij een optie tot koop heeft.

Binnen Nederland kan ik mij niet zo snel eentje bedenken. Internationaal wel. Denk aan Barcelona met Yusuf Demir (van Rapid Wien). Club Brugge die Lang eerst huurde alvorens te betalen. Lang kwam dan wel van Ajax, maar had nog amper in het 1e gespeeld.

Nu ik erover nadenk: Adrian Fein? Gehuurd door PSV met koopoptie, speler van Bayern II op het 3e niveau van Duitsland. Komt het dichts in de buurt.

Als Veerman scepticus had ik het niet erg gevonden als PSV hem eerst half jaar gehuurd had.

Mijn hemel, men is echt aan het zoeken zeg

FJcxv50WYAATUBU

PSV die huurt van Utrecht, lijkt mij inderdaad een zeer reëel scenario..
Gebeurt wel vaker dat een club een speler huurt en dan bijvoorbeeld een huurvergoeding vraagt van 1-2 miljoen. Je ziet dit wel vaker bij grotere competities. Als die bevalt koop je hem anders bespaar je jezelf ook een miskoop. Juventus deed hetzelfde met Mckennie bijv.

Koeman - Nistel, prima combi lijkt me.
Koeman...?? Liever niet, maar als hij wel de nieuwe trainer van PSV zou willen worden, dan graag in zijn contract op laten nemen dat als Koeman vrijwillig tussentijds vertrekt uit Eindhoven, hij een boete van minimaal 5 miljoen euro aan PSV betaalt. Genoeg met z'n fratsen van de interessante trein die langs komt. ⚽🤔

• Leuk
Reactions: DrJ
Dan nog niet, Utrecht is dan 1 van de betere spelers een half jaar kwijt, maar de middelen om hem te vervangen hebben ze nog niet.
Kan toch ook andere kant op zijn;
PSV ziet het wel zitten maar acht hem nog niet rijp genoeg, terwijl hij in Utrecht nog belangrijk is. Omdat PSV geen zes miljoen wil neerleggen (duh) kan dan de eindafweging een lager bedrag met als de huuroptie dat hij het seizoen in Utrecht (op huurbasis dus) afmaakt? Zoals Frenkie ook nog een half jaartje langer in Tilburg mocht blijven toen Ajax zijn transfer uitonderhandelde (als voorbeeldje).

Aardige speler broertje Timber. Maar moet PSV streven naar de afdankertjes van Ajax? Het lijkt me duidelijk dat deze jongen net wat minder getalenteerd is dan zijn broer. Ik heb zondag zitten kijken, maar hij drukte toch niet echt z'n stempel op het spel van Utrecht? Waar zijn broer één van de uitblinkers van Ajax was.

Maar goed, als hij de vervanger wordt van bijv. Thomas, gaat PSV er niet op achteruit natuurlijk.

Terug
Bovenaan Onderaan