Algemene transfergeruchten

Behalve een verdediger inderdaad, hebben we verder nog posities te vullen? Alleen als Veerman, Schouten en Bakayoko vertrekken moeten we de markt op.
Flamingo voor Bella Kotchap
Driouch voor Vertessen
Van de Berg voor Ramalho?
Wie voor Sambo?
Wie voor Lozano?

Nog zeker 2 namen moeten er bijkomen dus wanneer niemand verder vertrekt. Dan reken ik Dest nog niet mee die meer dan de helft van het seizoen er uit ligt.

Ik heb liever dat Veerman gaat dan Schouten. Baka ook verkopen bij een heel goed bod.
Schouten verkoop is onbespreekbaar imo. Pas bij 60 miljoen gaan twijfelen. Maar ik denk dat de EK hype snel gaat liggen. Dat zie je wel vaker de laatste tijd.

Van Baka en Veerman zal er 1 weggaan, plus Teze of Boscagli. Denk ik. Baka is meer waardevast, maar heeft ook de meeste interesse nu. Veerman is moeilijker in te schatten. 1 jaartje nog Veerman zou ook niet gek zijn.

Driouch voor Vertessen
Wie voor Sambo?
Wie voor Lozano?

Nog zeker 2 namen moeten er bijkomen dus wanneer niemand verder vertrekt. Dan reken ik Dest nog niet mee die meer dan de helft van het seizoen er uit ligt.

Mauro wordt ook gewoon backup voor Sambo, en Driouech voor Lozano. Bosz wil ook geen selectie van 22 eerste elftalspelers, dus ik denk dat er naast een 'grote aankoop' in de verdediging niemand meer bijkomt.

Mauro wordt ook gewoon backup voor Sambo, en Driouech voor Lozano. Bosz wil ook geen selectie van 22 eerste elftalspelers, dus ik denk dat er naast een 'grote aankoop' in de verdediging niemand meer bijkomt
Ik denk niet dat Teze, Mauro, Oppegard genoeg gaat zijn voor Links én Rechtsback. Lijkt me vrij onrealistisch.

Driouch voor Vertessen
Wie voor Sambo?
Wie voor Lozano?

Vergeet niet dat Van Aanholt ook weg is.

Schouten verkoop is onbespreekbaar imo. Pas bij 60 miljoen gaan twijfelen. Maar ik denk dat de EK hype snel gaat liggen. Dat zie je wel vaker de laatste tijd.

Van Baka en Veerman zal er 1 weggaan, plus Teze of Boscagli. Denk ik. Baka is meer waardevast, maar heeft ook de meeste interesse nu. Veerman is moeilijker in te schatten. 1 jaartje nog Veerman zou ook niet gek zijn.

Die EK hype gaat niet liggen omdat Schouten ook een uitstekend seizoen op clubniveau had. Voor het EK, toen Schouten weinig minuten werden voorspeld (Met o.a. Frenkie, Koopmeiners en De Roon als concurrenten met meer krediet in Oranje), waren er al geluiden van interesse. Schouten is duidelijk veel te goed voor de Eredivisie. Nu hij ineens toch bij Oranje in de basis stond en ook nog een uitstekende indruk maakte (op Oostenrijk na, maar dat gold voor iedereen) zal de interesse blijvend zijn. Clubs weten dat hij constant en op hoog niveau kan presteren in allerlei situaties.

Klein wonder als hij blijft. Schouten heeft nu nog vakantie, maar daarna verwacht ik dat het snel zal gaan.

Ik denk niet dat Teze, Mauro, Oppegard genoeg gaat zijn voor Links én Rechtsback. Lijkt me vrij onrealistisch.

En Dest, als je nu nog een back haalt zit je na de winter weer met een overschot. Nu het serieus lijkt dat we in ieder geval nog een centrale verdediger hebben, zit je met:

Boscagli, Flamingo, Obispo, Mauro, Oppegard, Dest, Teze, Schouten, Veerman, Saibari, Tillman, Til, Babadi, Lang, Lozano, Driouech, Bakayoko, Pepi, Luuk, +1

Dat zijn exact 20 veldspelers, zonder Tygo Land en Ledezma mee te tellen, geen idee of die er dan bijhoren of niet, anders zit je op 22. Bosz heeft in het verleden meermaals aangegeven met een kleine selectie van 20 spelers te willen werken. Dus behoudens dat er niemand vertrekt lijkt het mij heel aannemelijk dat dit de selectie is waarmee we het gaan doen.

EDIT: Sambo heeft ook amper gespeeld vorig seizoen, en Oppegard vervangt in principe Van Aanholt. Lijkt me prima mogelijk dus.

Laatst bewerkt:
En Dest, als je nu nog een back haalt zit je na de winter weer met een overschot. Nu het serieus lijkt dat we in ieder geval nog een centrale verdediger hebben, zit je met:

Boscagli, Flamingo, Obispo, Mauro, Oppegard, Dest, Teze, Schouten, Veerman, Saibari, Tillman, Til, Babadi, Lang, Lozano, Driouech, Bakayoko, Pepi, Luuk, +1

Dat zijn exact 20 veldspelers, zonder Tygo Land en Ledezma mee te tellen, geen idee of die er dan bijhoren of niet, anders zit je op 22. Bosz heeft in het verleden meermaals aangegeven met een kleine selectie van 20 spelers te willen werken. Dus behoudens dat er niemand vertrekt lijkt het mij heel aannemelijk dat dit de selectie is waarmee we het gaan doen.
Klopt dat Bosz dat zei, maar ik interpreteerde dat als 'Eigenlijk is zo'n selectiegrootte perfect', maar aangezien de voetbalwereld verandert in een steeds meer uitmelkende situatie, denk ik dat Bosz ook dat inziet en daarin mee moet. Ik weet bijvoorbeeld niet of hij Dest nu als volwaardig zou zien.
Overigens denk ik dat Bosz Land wel als een optie ziet, maar Ledezma niet.
EDIT: Sambo heeft ook amper gespeeld vorig seizoen, en Oppegard vervangt in principe Van Aanholt. Lijkt me prima mogelijk dus.
Klopt, Sambo hoeft niet vervangen te worden, die was al overcompleet. Maar Oppergard voor Van Aanholt vind ik qua kwantiteit misschien genoeg, qua kwaliteit hoop ik nog op meer.

Lijkt mij eerlijk gezegd ook het geval. Komt bij dat je ook alle kikkers in de kruiwagen moet zien te houden. Als je weer een seizoen krijgt waarin de jeugd (Land en Babadi) vrijwel geen minuten gaan maken, kun je alle mooie verhalen over doorstroming naar het 1e wel schrappen en dat zal helaas ook consequenties voor de jeugdopleiding hebben.

Mauro wordt ook gewoon backup voor Sambo, en Driouech voor Lozano. Bosz wil ook geen selectie van 22 eerste elftalspelers, dus ik denk dat er naast een 'grote aankoop' in de verdediging niemand meer bijkomt.
Dat lijkt me onzin. Iedereen incl. Bosz heeft gezien afgelopen seizoen dat er weken tussen hebben gezeten waarbij we geen keus hadden en nauwelijks de bank vol kregen. We hebben gewoon geen 20 volwaardige basisspelers. 1 of 2 tegenvallers en je komt gewoon tekort tot de winterstop.

Er moet juist deze zomer over de hele linie flink worden ingekocht. In de winterstop zijn we al geslonken en we beginnen al met een flinke blessure van Dest. Jong PSV zal daarnaast ook een kwaliteitsimpuls moeten krijgen.

Dat lijkt me onzin. Iedereen incl. Bosz heeft gezien afgelopen seizoen dat er weken tussen hebben gezeten waarbij we geen keus hadden en nauwelijks de bank vol kregen. We hebben gewoon geen 20 volwaardige basisspelers. 1 of 2 tegenvallers en je komt gewoon tekort tot de winterstop.

Er moet juist deze zomer over de hele linie flink worden ingekocht. In de winterstop zijn we al geslonken en we beginnen al met een flinke blessure van Dest. Jong PSV zal daarnaast ook een kwaliteitsimpuls moeten krijgen.

Tja, dat heeft Bosz in ieder geval vorig seizoen zélf gezegd. Daarnaast is Dest ook gehaald wetende dat hij geblesseerd is tot 2025, ik schat de kans op nóg een linksback vrijwel 0 in, tenzij Oppegard zwaar tekort komt en hij verkocht wordt. Het is niet voor niets dat er naast de geruchten over Driouech, Flamingo en een centrale verdediger er niets meer is. Tot er spelers vertrekken ga ik er in ieder geval vanuit dat dit het is.

Terug
Bovenaan Onderaan