Phillip Cocu
Internationale Legende
Eens. En geen seizoen is hetzelfde, in 2011 was het aanvallende blok sterk maar de verdediging wankel.Vorig seizoen won de aanval wedstrijden én de titel![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Eens. En geen seizoen is hetzelfde, in 2011 was het aanvallende blok sterk maar de verdediging wankel.Vorig seizoen won de aanval wedstrijden én de titel![]()
Voor het Bayern van Nederland worden is vooral financiële kracht nodig. Als we kop en schouders boven de rest van de eredivisie willen staan (daar begint het mee) dan moeten we een constante inkomensstroom hebben terwijl we niet teveel uitgeven.Wil je het Bayern van Nederland worden dan is er echt wel wat meer nodig dan dit. Ik zie jouw visie als stilstaan. Wellicht kijken we er anders naar maar ik heb er vertrouwen in dat we nog minimaal 2 a 3 namen gaan aantrekken die in aanmerking komen voor het eerste. Dit met uitzondering van de spelers die eventueel nog vertrekken.
Een goede mix vinden want Champions mislopen en je hebt meteen een probleemVoor het Bayern van Nederland worden is vooral financiële kracht nodig. Als we kop en schouders boven de rest van de eredivisie willen staan (daar begint het mee) dan moeten we een constante inkomensstroom hebben terwijl we niet teveel uitgeven.
Ajax was op weg om de nieuwe Bayern te worden. Dat deden ze niet door heel veel uit te geven in eerste instantie. Ze zorgden gewoon dat ze elke keer net iets beter waren dan de concurrentie. Voorlopig zijn we ook met d tweede plek verzekerd van CL. Daar zit het geld. Saai maar we doen het financieel veel beter door een behapbare salarishuishouding en boekhouding te volgen. Dat is Ajax opgebroken. We kunnen nu financieel gezien net zo goed mikken op plek 2 en zorgen dat de jeugdopleiding steviger staat zodat we lange termijn gericht zijn.
Dat gezegd hebbende hoeven we wat mij betreft niet het Bayern van Nederland te worden maar zo vaak mogelijk kampioen met successen (succesjes) in Europa.
Ik zal je halverwege tegemoetkomen; voor de Eredivisie is dat genoeg, in Europa hebben we meer nodig.Vorig seizoen won de aanval wedstrijden én de titel![]()
PSV gaat nooit het Bayern worden.Voor het Bayern van Nederland worden is vooral financiële kracht nodig. Als we kop en schouders boven de rest van de eredivisie willen staan (daar begint het mee) dan moeten we een constante inkomensstroom hebben terwijl we niet teveel uitgeven.
Ajax was op weg om de nieuwe Bayern te worden. Dat deden ze niet door heel veel uit te geven in eerste instantie. Ze zorgden gewoon dat ze elke keer net iets beter waren dan de concurrentie. Voorlopig zijn we ook met d tweede plek verzekerd van CL. Daar zit het geld. Saai maar we doen het financieel veel beter door een behapbare salarishuishouding en boekhouding te volgen. Dat is Ajax opgebroken. We kunnen nu financieel gezien net zo goed mikken op plek 2 en zorgen dat de jeugdopleiding steviger staat zodat we lange termijn gericht zijn.
Dat gezegd hebbende hoeven we wat mij betreft niet het Bayern van Nederland te worden maar zo vaak mogelijk kampioen met successen (succesjes) in Europa.
En zo is het. Als je de verschillen in budgetten ziet met de èchte top, dan zitten we daar zo ongelofelijk ver vanaf. Ook Ajax in hun meest kapitaalkrachtige tijd. Het is helemaal niet feasible dat je vanuit Nederland daaraan gaat meedoen. Als Nederlandse club het goed doen, krijgen ze het grootste deel uit hun prestaties. CL inkomsten, transfersommen etc. De grote jongens krijgen niet meer dan 20 a 30% uit die prestaties, omdat zij veel meer geld genereren uit TV inkomsten, merchandise en andere zaken. Zo groot zullen onze Nederlandse clubs nooit worden.PSV gaat nooit het Bayern worden.
Waar Bayern ook echt de Europese top kn aantrekken en de beste spelers bij de concurrentie gaan weghalen, daar heeft Nederland te maken met nogal wat clubs uit het buitenland die kapitaalkrachtiger zijn.
In Nederland blijf je onaantastbaar als je in 5 jaar 3 x kunt meedoen aan de cl, en daarvan een keer de poulefase overleeft.
En zo is het. Als je de verschillen in budgetten ziet met de èchte top, dan zitten we daar zo ongelofelijk ver vanaf. Ook Ajax in hun meest kapitaalkrachtige tijd. Het is helemaal niet feasible dat je vanuit Nederland daaraan gaat meedoen. Als Nederlandse club het goed doen, krijgen ze het grootste deel uit hun prestaties. CL inkomsten, transfersommen etc. De grote jongens krijgen niet meer dan 20 a 30% uit die prestaties, omdat zij veel meer geld genereren uit TV inkomsten, merchandise en andere zaken. Zo groot zullen onze Nederlandse clubs nooit worden.
Als wij (of nu Ajax) een paar jaar tegenvallen, dan zakt het hele financiële zaakje in duigen. Die topteams - of zelfs de middenmoot PL teams - hebben dat niet. Die kunnen in de onderste regionen komen a la Everton en morgen alsnog meer salaris uitgeven dan een Ajax op hun toppunt.
We kunnen wel de afstand met de middenmoot / onderste regionen van de Eredivisie vergroten. Dat wordt al aardig gedaan doordat de middenmoot zichzelf aardig naar de knoppen helpt (the likes of Groningen, Vitesse, Heerenveen). Maar de topteams die CL bedragen pakken zullen hun positie wel meer verstevigen. Zeker als we die 2 CL spots houden, dan zullen PSV, Feyenoord en straks ook weer Ajax gewoon in een tijdsspanne van 5 jaar elke keer een paar keer die berg gaan harken. Misschien een keertje AZ of Twente, maar niet structureel. Zolang je niet gaat doen alsof je Europese top bent en vooral rustig probeert te groeien en aan probeert te haken bij de top 32 (ish), dat zit je daar prima bij. En kun je ook een onvermijdelijke tegenslag hebben. Wanneer je wel probeert booming te groeien, kun je hem ook booming in je gezicht terug verwachten, met HSV-achtige scenario's. Maar als de NL topteams zo blijven doen, blijft een Schots scenario achterwege - waar Rangers en Celtic steeds minder van belang zijn op EU toneel - en hebben we een mooie plek in de subtop van EU, net als bijv. Benfica en Porto. Prima. En incidenteel natuurlijk een goed jaar met een uitschieter omhoog.
Daarom tikte Earnie zonder blikken of blozen even 9 miljoen af voor Flamingo en 3.5 voor Driouech, die nog maar een kort contract had bij het gedegradeere Excelsior! Hoppatee!Helemaal eens. Het zou mooi zijn als de NL middenmoot financieel veel sterker wordt om zo een betere competitie te krijgen. Iedere club heeft elkaar nodig. Het gat tussen de top en de middenmoot mag vooral niet groter worden. Integendeel.
We hebben het hier ook over het Bayern van Nederland. En eens, we kunnen niet concurreren met buitenlandse clubs omdat deze nou eenmaal veel meer geld hebben dan wij ooit kunnen opbrengen.PSV gaat nooit het Bayern worden.
Waar Bayern ook echt de Europese top kn aantrekken en de beste spelers bij de concurrentie gaan weghalen, daar heeft Nederland te maken met nogal wat clubs uit het buitenland die kapitaalkrachtiger zijn.
In Nederland blijf je onaantastbaar als je in 5 jaar 3 x kunt meedoen aan de cl, en daarvan een keer de poulefase overleeft.
Daarom tikte Earnie zonder blikken of blozen even 9 miljoen af voor Flamingo en 3.5 voor Driouech, die nog maar een kort contract had bij het gedegradeere Excelsior! Hoppatee!
Klopt. Je ziet het aan Veerman of Schouten, die misschien alweer te goed zijn voor de Eredivisie. Veerman heeft nog een stap te maken voor internationaal niveau - zoals we gezien hebben - maar dat gaat hij echt niet leren tegen NAC, NEC en Groningen. Zelfs niet tegen Utrecht of AZ. Wat dat betreft is het voor ons niet zo goed dat de CL nu 8 wedstrijden is - 10 waarschijnlijk, als je niet top de top of bottom 25% zit, wat goed mogelijk is voor ons.Dat PSV het momenteel kan, is prima, ik hoop dat de middenmoot blijft aanhaken, anders haakt ook PSV af.
Klopt, die onderkin duels zijn erg belangrijk. Misschien dat we daarom Andy vd Meijde gehaald hadden destijds.Wij winnen de meeste wedstrijden maar dat zullen Feyenoord en Ajax normaal gezien ook doen. (En az en Twente). Dan komt het neer op elke keer de volle 100% en er staan bij de onderkin duels.
In de nieuwe opzet (8 unieke tegenstanders) ga je echter geen poulefase meer doorkomen denk ik. 17 punten of meer voor de beste 8 (direct door) of 12-16 punten uit 8 voor een plaats 9-16 (playoff) verwacht ik? (Of schat ik die punten volledig mis?). Dat gaat denk ik zeer moeilijk worden.PSV gaat nooit het Bayern worden.
Euhm, nee. Maar een lineaire berekening op waarde / kwaliteit is ook totaal niets zeggend. Wil je een speler die 5% beter is, moet je het dubbele betalen (bij wijze van spreken). Want op die 5% wordt het wel beslist.Ik lees net dat Man U. 62 miljoen aftikt voor een 18 jarige Franse verdediger die nog een 1-jarig contract heeft. Die club is echt volledig ontspoord. Daar heb je 60 Monamay's voor. Ik kan me niet voorstellen dat Madi niet beter is dan 1/60 Leny Yoro.
De top 25% gaat direct door, de bot 25% gaat direct eruit. De middelste 50% spelen een extra knock-out ronde.In de nieuwe opzet (8 unieke tegenstanders) ga je echter geen poulefase meer doorkomen denk ik. 17 punten of meer voor de beste 8 (direct door) of 12-16 punten uit 8 voor een plaats 8-16 (playoff) verwacht ik? Dat gaat denk ik zeer moeilijk worden.
Ik heb in ieder geval al een extra F5 klaarliggen!!Obispo er maanden uit en Liverpool wil 20 miljoen voor Sepp. Hopelijk verspreid Stewart z'n kansen.
Bayern van NL is meer spreekwoordelijk?PSV gaat nooit het Bayern worden.
Bijkomende bonus: TV gelden.En zo is het. Als je de verschillen in budgetten ziet met de èchte top, dan zitten we daar zo ongelofelijk ver vanaf. Ook Ajax in hun meest kapitaalkrachtige tijd. Het is helemaal niet feasible dat je vanuit Nederland daaraan gaat meedoen. Als Nederlandse club het goed doen, krijgen ze het grootste deel uit hun prestaties. CL inkomsten, transfersommen etc. De grote jongens krijgen niet meer dan 20 a 30% uit die prestaties, omdat zij veel meer geld genereren uit TV inkomsten, merchandise en andere zaken. Zo groot zullen onze Nederlandse clubs nooit worden.
Als wij (of nu Ajax) een paar jaar tegenvallen, dan zakt het hele financiële zaakje in duigen. Die topteams - of zelfs de middenmoot PL teams - hebben dat niet. Die kunnen in de onderste regionen komen a la Everton en morgen alsnog meer salaris uitgeven dan een Ajax op hun toppunt.
We kunnen wel de afstand met de middenmoot / onderste regionen van de Eredivisie vergroten. Dat wordt al aardig gedaan doordat de middenmoot zichzelf aardig naar de knoppen helpt (the likes of Groningen, Vitesse, Heerenveen). Maar de topteams die CL bedragen pakken zullen hun positie wel meer verstevigen. Zeker als we die 2 CL spots houden, dan zullen PSV, Feyenoord en straks ook weer Ajax gewoon in een tijdsspanne van 5 jaar elke keer een paar keer die berg gaan harken. Misschien een keertje AZ of Twente, maar niet structureel. Zolang je niet gaat doen alsof je Europese top bent en vooral rustig probeert te groeien en aan probeert te haken bij de top 32 (ish), dat zit je daar prima bij. En kun je ook een onvermijdelijke tegenslag hebben. Wanneer je wel probeert booming te groeien, kun je hem ook booming in je gezicht terug verwachten, met HSV-achtige scenario's. Maar als de NL topteams zo blijven doen, blijft een Schots scenario achterwege - waar Rangers en Celtic steeds minder van belang zijn op EU toneel - en hebben we een mooie plek in de subtop van EU, net als bijv. Benfica en Porto. Prima. En incidenteel natuurlijk een goed jaar met een uitschieter omhoog.