Algemene transfergeruchten

Ik heb er niet zoveel verstand van als jij maar ga nu advocaat van de duivel spelen. Nu sugar daddy Marcel zijn geldkraan vol open heeft gezet was het natuurlijk ook wel een stuk makkelijker om bij NEC positief op te vallen. Ik bedoel het aantrekken/de salarissen van Cillessen, Dost, Chery en die Japanners passen nou niet bepaald in een begroting van een club die net gepromoveerd is. Dat maakt het een stuk makkelijker om uit te blinken. Ik zie hem dat eerst graag nog een jaartje bij NEC doen.
Hmmm, als goede spelers je beter laten spelen, zou hij bij PSV toch nog beter uit de verf komen?

Blij dat we nu een directie hebben die doorheeft dat investeren in de verdediging minstens net zo belangrijk is als investeren in de aanval, tenminste wanneer je stappen vooruit wilt zetten als club. Mooie tijden in het vooruitzicht
Dat is dan even 24 miljoen voor 2 spelers rechts centraal achterin. Best veel voor PSV begrippen.
Tja, dat heeft Bosz in ieder geval vorig seizoen zélf gezegd. Daarnaast is Dest ook gehaald wetende dat hij geblesseerd is tot 2025, ik schat de kans op nóg een linksback vrijwel 0 in, tenzij Oppegard zwaar tekort komt en hij verkocht wordt. Het is niet voor niets dat er naast de geruchten over Driouech, Flamingo en een centrale verdediger er niets meer is. Tot er spelers vertrekken ga ik er in ieder geval vanuit dat dit het is.
Eens. En je houdt een kleine selectie natuurlijk ook sneller tevreden. Je kan theoretisch een groter deel van je selectie substantieel speeltijd gunnen .

Dat is dan even 24 miljoen voor 2 spelers rechts centraal achterin. Best veel voor PSV begrippen.
Ach, vorig jaar gaven we 25 miljoen uit aan twee wisselspelers (Lozano, Pepi). Als ze hun waarde op z'n minst behouden (waar ik wel van uit ga met Flamingo en Van den Berg) vind ik het wel prima, er moet wel iets goed mis gaan als we minder dan die bedragen terug gaan krijgen voor deze spelers. Ook een teken dat we stappen aan het maken zijn als club en daardoor wat meer vet op de botten hebben zitten

Klinkt allemaal leuk die voordelen van een selectie van 20 of 21 man, maar dat is voor PSV begrippen lang niet genoeg. Jullie zijn blijkbaar vergeten dat we al jarenlang kampioen in blessures zijn. Met Lang en Saibari naast Dest nog 2 blessure gevoelige spelers in de selectie die je waarschijnlijk wederom een paar weken mist.

Land en Babadi zijn nog niet bewezen consequent genoeg. De nieuwelingen uit de eredivisie zijn zoals altijd een groot vraagteken. Daarnaast hebben spelers als Obispo, Ledezma en Oppegard nog niet laten zien iets te kunnen toevoegen in het veld. Dat lijkt me wel een vereiste wanneer je met een kleine selectie gaat werken, dat iedereen ook echt iets toevoegd.

Teveel vraagtekens dus om te gaan werken met een kleine selectie. Dus ik snap de wens van Bosz, maar dit is voor nu absoluut niet haalbaar bij PSV. Liever wederom een brede selectie, dit was juist hetgene waar PSV om werd geroemd in de 1e seizoenshelft afgelopen jaar.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: DrJ
Tja, dat heeft Bosz in ieder geval vorig seizoen zélf gezegd. Daarnaast is Dest ook gehaald wetende dat hij geblesseerd is tot 2025, ik schat de kans op nóg een linksback vrijwel 0 in, tenzij Oppegard zwaar tekort komt en hij verkocht wordt.
Bosz kan ook van mening veranderen of iets zeggen om de prijs te beïnvloeden.

Van Oppegard heb ik nog weinig overtuigends gezien, bijna niets eigenlijk.

Eigenlijk los van jouw post:

Hopelijk zijn ze niet in slaap gesust na dit makkelijke seizoen in de Eredivisie. Stilstand is achteruitgang.
Ik vind het kwalitatief mager voor een verdediging die de kar moet trekken in het nationale voetbal en mee gaat doen in de champions league.
1 speler uit vorm of 1 blessure en je moet het minimaal tot de terugkeer van Dest die geen ritme heeft zien te looien met deze verdedigers. Je hebt ook nog eens weinig variatie voor andere tactieken.

Genoeg spelers hebben is voor een amateur belangrijk, voor ons ook maar nog belangrijker is het om de grootste kans te maken om de beste club van Nederland te blijven en Europees te ontwikkelen. Dan wil je bijna overal dubbele bezetting, opties van hoogwaardige kwaliteit.

RB: Teze goed genoeg
Lc: Boscagli goed genoeg
Rc: Flamingo goed genoeg
Lb: Mauro goed genoeg

Cv backup: Monomay jong PSV speler? Nog niet goed genoeg tenzij super talent.

Lv backup: Oppegard, niet goed genoeg

Cv backup: Obispo, erg jammer maar hij probeert het al zo lang en is helaas niet goed genoeg. Als 1e backup ook niet, als 2e backup wel.

Dest: pas in 2025 beschikbaar, het is niet zeker dat hij de Dest van voor zijn blessure is, ik hoop van wel.

Volgens mij mis ik er gewoon een paar want dit kan het nooit zijn?
Als dit het wel is dan denk ik dat PSV iets gaat verzinnen.

Jong PSV vind ik leuk maar veel minder belangrijk. Weinig JPSV spelers worden uiteindelijk een belangrijke kracht in PSV1. JPSV is wel nodig, maar het gaat echt om PSV1.

Uiteindelijk heb ik wel vertrouwen dat we een selectie krijgen die goed genoeg is.
Het is niet voor niets dat er naast de geruchten over Driouech, Flamingo en een centrale verdediger er niets meer is. Tot er spelers vertrekken ga ik er in ieder geval vanuit dat dit het is.
Vroeger had je minder geruchten en toverde PSV uit het niets een speler uit de hoge hoed. Dat is soms nog steeds zo en kan dit seizoen ook gebeuren.

Ach, vorig jaar gaven we 25 miljoen uit aan twee wisselspelers (Lozano, Pepi). Als ze hun waarde op z'n minst behouden (waar ik wel van uit ga met Flamingo en Van den Berg) vind ik het wel prima, er moet wel iets goed mis gaan als we minder dan die bedragen terug gaan krijgen voor deze spelers. Ook een teken dat we stappen aan het maken zijn als club en daardoor wat meer vet op de botten hebben zitten
En ook nog veel miljoenen aan een speler die 3/4 seizoen afwezig was.

Klinkt allemaal leuk die voordelen van een selectie van 20 of 21 man, maar dat is voor PSV begrippen lang niet genoeg. Jullie zijn blijkbaar vergeten dat we al jarenlang kampioen in blessures zijn. Met Lang en Saibari naast Dest nog 2 blessure gevoelige spelers in de selectie die je waarschijnlijk wederom een paar weken mist.

Land en Babadi zijn nog niet bewezen consequent genoeg. De nieuwelingen uit de eredivisie zijn zoals altijd een groot vraagteken. Daarnaast hebben spelers als Obispo, Ledezma en Oppegard nog niet laten zien iets te kunnen toevoegen in het veld. Dat lijkt me wel een vereiste wanneer je met een kleine selectie gaat werken, dat iedereen ook echt iets toevoegd.

Teveel vraagtekens dus om te gaan werken met een kleine selectie. Dus ik snap de wens van Bosz, maar dit is voor nu absoluut niet haalbaar bij PSV. Liever wederom een brede selectie, dit was juist hetgene waar PSV om werd geroemd in de 1e seizoenshelft afgelopen jaar.

Voor de goede orde, wanneer PSV 1 centrale verdediger haalt hebben we 1 veldspeler minder dan vorig seizoen, het is niet zo dat die selectie zoveel breder was.

Voor de goede orde, wanneer PSV 1 centrale verdediger haalt hebben we 1 veldspeler minder dan vorig seizoen, het is niet zo dat die selectie zoveel breder was.
Hoezo?

Weg uit A selectie:
- Sambo
- van Aanholt
- Ramalho
- Bella Kotchap
- Vertessen
- Lozano

Hiervoor zijn terug:
- Flamingo
- Driouch

Dan mis is nog 3 verdedigers en 1 aanvaller hoor, en dat excl. afwezigheid van onze sterkhouder Dest komend half jaar.

Hoezo?

Weg uit A selectie:
- Sambo
- van Aanholt
- Ramalho
- Bella Kotchap
- Vertessen
- Lozano

Hiervoor zijn terug:
- Flamingo
- Driouch

Dan mis is nog 3 verdedigers en 1 aanvaller hoor, en dat excl. afwezigheid van onze sterkhouder Dest komend half jaar.

Lozano is er nog gewoon de eerste seizoenshelft, dus dat is flauw om die nu al mee te rekenen, dan reken je ook de verdediger niet mee die nog gekocht gaat worden en dan is Oppegard terug van verhuur in plaats van Van Aanholt. En als je Oppegard wel meetelt omdat hij technisch gezien vorig seizoen de eerste helft bij de selectie zat, en welgeteld een keer inviel, dan kan je bij de plusjes ook Land, Monamay, Ledezma en Van Duiven zetten want die zaten ook niet bij het eerste toen we vorig seizoen begonnen.

Lozano is er nog gewoon de eerste seizoenshelft, dus dat is flauw om die nu al mee te rekenen.
Besturen is vooruitzien. Deze visie bracht ons met Vertessen nog bijna in de problemen in de 2e seizoenshelft. Waarom zouden we onze oude schoenen pas vervangen wanneer we ze hebben weggegooid? Financieel gezien kunnen we het ons eindelijk veroorloven om de nieuwe schoenen eerst in te lopen voordat we de oude wegdoen. Dit terwijl we al weten dat we de oude weg gaan doen. This makes no sense.

Dan reken je ook de verdediger niet mee die nog gekocht gaat worden en dan is Oppegard terug van verhuur in plaats van Van Aanholt. En als je Oppegard wel meetelt omdat hij technisch gezien vorig seizoen de eerste helft bij de selectie zat, en welgeteld een keer inviel, dan kan je bij de plusjes ook Land, Monamay, Ledezma en Van Duiven zetten.
Oppegard, Land, Monamay, Ledezma en van Duiven allemaal geen zekerheidjes toch?

Wil je het Bayern van Nederland worden dan is er echt wel wat meer nodig dan dit. Ik zie jouw visie als stilstaan. Wellicht kijken we er anders naar maar ik heb er vertrouwen in dat we nog minimaal 2 a 3 namen gaan aantrekken die in aanmerking komen voor het eerste. Dit met uitzondering van de spelers die eventueel nog vertrekken.

Besturen is vooruitzien. Deze visie bracht ons met Vertessen nog bijna in de problemen in de 2e seizoenshelft. Waarom zouden we onze oude schoenen pas vervangen wanneer we ze hebben weggegooid? Financieel gezien kunnen we het ons eindelijk veroorloven om de nieuwe schoenen eerst in te lopen voordat we de oude wegdoen. Dit terwijl we al weten dat we de oude weg gaan doen. This makes no sense.

Maar goed, het ging erom dat onze selectie nú niet zoveel minder breed is als die van vorig seizoen, en dat klopt.

We zijn PSV geen Manchester City, 23 zekerheidjes ga je nooit halen. Daarnaast zaten er in die 'brede selectie' van vorig seizoen wel meer spelers die geen zekerheidjes waren.

Wil je het Bayern van Nederland worden dan is er echt wel wat meer nodig dan dit. Ik zie jouw visie als stilstaan. Wellicht kijken we er anders naar maar ik heb er vertrouwen in dat we nog minimaal 2 a 3 namen gaan aantrekken die in aanmerking komen voor het eerste. Dit met uitzondering van de spelers die eventueel nog vertrekken.

Dit is niet mijn visie maar die van Bosz die met een kleine selectie wíl werken, en ik verwacht ook gewoon dat er echt geen 2/3 'zekerheidjes' gaan komen. Nergens zie ik daarvoor een aanleiding dat PSV dat voor ogen heeft. Als er niemand meer weggaat verwacht ik alleen een centrale verdediger en wat spelers voor Jong.

Als stilstaan achteruitgaan is, wat is dan achteruitgaan. Die kant gaan we eerder op als het zo blijft. Gelukkig gaat het niet zo blijven. Dat kun je niet verkopen aan je fans.
We kunnen er ook niet van uitgaan dat het volgend seizoen weer zo makkelijk gaat als afgelopen seizoen. PSV moet zich inderdaad doorontwikkelen.

ik zou nu ingrijpen voordat de concurrentie in de achtervolging zit.
Ik vind het geen sterk plan als Oppegard en Obispo je sterkste verdedigende opties als invallers zijn. Valt Teze uit dan moet je met Oppegard de champions league in.
Desnoods haal je nog iemand die op twee posities uit de voeten kan.

Maar goed, het ging erom dat onze selectie nú niet zoveel minder breed is als die van vorig seizoen, en dat klopt.
Misschien heb ik iets gemist hoor maar we zitten hier in het topic transfergeruchten. Kijken naar het verleden brengt ons niets, naar de toekomst daarentegen...

Daarnaast blijft nog steeds staan dat onze selectie minder breed is dan afgelopen seizoen hoor. Dus je kunt nog 10x blijven roepen, net als Donald Trump, dat dit niet zo is maar dat veranderd niets aan de waarheid.

We zijn PSV geen Manchester City, 23 zekerheidjes ga je nooit halen. Daarnaast zaten er in die 'brede selectie' van vorig seizoen wel meer spelers die geen zekerheidjes waren.
Nu maak je er 23 van en toe straks waren het er nog 20 a 21. Dat zijn er precies twee extra waar ik in mijn bericht over schrijf😉.

Dit is niet mijn visie maar die van Bosz die met een kleine selectie wíl werken.
Wie stelt wie bewijst. Ik heb Bosz dat nog nooit horen zeggen dat hij denkt dat we met de huidige selectie er mee weg gaan komen en om dus met n 20 a 21 spelers te gaan werken. Wellicht heeft hij dat ooit geroepen bij Leverkusen, of vorig seizoen voordat hij kennis heeft gemaakt met de dramatische medische staf van PSV? Misschien ken jij Bosz persoonlijk natuurlijk dat zou ook nog kunnen... Deze conclusie over de selectie voor komend seizoen is echter gebaseerd op niets totdat je deze stelling bewijst.

Bovendien kun je Land, Babadi, Oppegard, Monomay, Ledezma en van Duiven allemaal nog steeds niet meerekenen. Geen van alle heeft laten zien consistent boven jong PSV niveau te kunnen presteren. Natuurlijk is die hoop er wel, maar hoop alleen is geen strategie. Van die 6 reken je er dus maximaal 3 tot die krappe A selectie. De andere heb je komend seizoen zeer waarschijnlijk niks aan.

en ik verwacht ook gewoon dat er echt geen 2/3 'zekerheidjes' gaan komen. Nergens zie ik daarvoor een aanleiding dat PSV dat voor ogen heeft. Als er niemand meer weggaat verwacht ik alleen een centrale verdediger en wat spelers voor Jong.
Lang, Bella Kotchap, Schouten kwamen ook in zekere zin uit de hoge hoed. Daarnaast komt meestal de transferperiode pas laat op gang na een eindtoernooi. Dat jij niets meer verwacht of nog niets gehoord hebt is dus geen steekhoudend argument. Hier lijkt meer een onderbuikgevoel te spelen op basis van voorgaande transferperiode?

Maar goed, het ging erom dat onze selectie nú niet zoveel minder breed is als die van vorig seizoen, en dat klopt. We zijn PSV geen Manchester City, 23 zekerheidjes ga je nooit halen. Daarnaast zaten er in die 'brede selectie' van vorig seizoen wel meer spelers die geen zekerheidjes waren.
Hoe kun je blijven herhalen dat er nu meer zekerheidjes zijn? Met Dest, Ramalho en Lozano zijn er 3 basiswaardige spelers afwezig/vertrokken. Vaste invallers van Aanholt en Vertessen zijn ook al weg. Hiervoor zijn alleen Driouch en Flamingo terug gekomen.... Per saldo staan we dus al op -3 zonder dat er überhaupt weten of Flamingo van Driouch deze stap omhoog in de Eredivisie kunnen maken

Ja je merkt het al ik heb een slechte dag dus ga er vandaag met gestrekt been in. We hebben nu een paar keer op elkaar gereageerd en het leidt tot niets.Dus misschien moeten we deze discussie maar eindigen met de conclusie agree to disagree.

Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: Bas
Ja je merkt het al ik heb een slechte dag dus ga er vandaag met gestrekt been in. We hebben nu een paar keer op elkaar gereageerd en het leidt tot niets.Dus misschien moeten we deze discussie maar eindigen met de conclusie agree to disagree.

Prima, je leest mijn posts volgens mij ook niet, ik reageerde alleen op wat jij en anderen schreven en doet dan net alsof mijn opmerkingen uit het niets komen en dat het mijn visie is. Later we het hier op houden.

Naast een CV een back er bij lijkt me noodzakelijk na blessure van Dest en vertrek Van Aanholt en Sambo.

Verder zou ik ook alvast een opvolger van Lozano aantrekken.

Maar erg veel vertrouwen in Stewart en Bosz; komt wel goed.

Blij dat we nu een directie hebben die doorheeft dat investeren in de verdediging minstens net zo belangrijk is als investeren in de aanval, tenminste wanneer je stappen vooruit wilt zetten als club. Mooie tijden in het vooruitzicht
Attack wins games defense wins titles om maar een oud stokpaard van stal te halen.

Dit is wel voor een positie.

Terug
Bovenaan Onderaan