Algemene transfergeruchten

Ik blijf over die contracten zeggen: zolang een stel nit wits (dat zijn we allemaal op dit vlak wel een beetje natuurlijk) op een PSV Forum weten hoe het werkt, dan weten ze dat in onze bestuurskamer ook wel. Natuurlijk, niet overal maken ze de juiste keuzes. Maar ik denk dat we nu wel een aantal capabele mensen hebben zitten die echt wel weten waar ze mee bezig zijn, en niet lopen te lapzwansen met een paar contracten. Komt goed jongens, dit is nog een beetje trauma verwerking van de afgelopen jaren.

Dat kan het verklaren. Toen JDJ al op weg naar uitgang was en Brands in moest springen had ie waarschijnlijk alleen oog voor spoeddossiers. Het is overigens al heel lang een ergernis van mij: of nog 4-jarig contract wordt opengebroken tegen flink verbeterde voorwaarden voor speler in ruil voor 1 extra jaar (zoals met gakpo en bakayoko) of ze laten contract laatste jaar inlopen
Ik vind het juist mooi en goed dat je als werkgever je werknemers waardeert. Wanneer je status niet gereflecteerd wordt in je salaris, is dat vragen om problemen. Zo'n Baka of Saibari die nog op een half jeugdcontract zaten, maar wel wekelijks beslissend waren, die moet je gewoon en fatsoenlijk contract bieden.

De logica hierna zou een type Gakpo ook niet door een type Messi vervangen kunnen worden.

Elke speler brengt bepaalde kwaliteiten met zich mee op een positie die hem/haar aanspreekt.
Zoals als door iemand al aangehaald de positie van Schouten is totaal anders dan deze van Gapko. Messi is ook omringd door andere types en deze zijn dan ook nog eens "buiten categorie" . Schouten koppelt zijn "postuur"nog eens aan "voetbalintellegentie" wat zijn meerwaarde geeft.

Met het verschil dat Messi niet op het middenveld staat, waar fysiek nu eenmaal een belangrijke rol speelt, tenzij je van het niveau Xavi/Iniesta bent; is ie dat, of zit er nog rek in dat hij dat niveau gaat aantikken?

Hoe dan ook, dit wordt een spannende periode, want nu gaan we zien of Stewart en zijn staf afgelopen seizoen toevalstreffers had, of dat het echt is.
Messi speelt toch op het middenveld?
Dan gaat ie maar niet naar Bologna, maar naar een lagere gerangschikte club :shrug:
Maar had hij dan ook dat niveau bereikt. Die Italianen hadden het in dit geval gewoon erg goed gezien (of mazzel gehad). In Nederland stond hij er niet zo goed op.

Maar had hij dan ook dat niveau bereikt. Die Italianen hadden het in dit geval gewoon erg goed gezien (of mazzel gehad). In Nederland stond hij er niet zo goed op.
Goed gezien/mazzel.
Hoeveel spelers zijn er geweest met een “gouden toekomst” en die het niet gehaald hebben? En andersom: hoeveel spelers werden als “doorsnee” betiteld, en hebben de top gehaald?
Denk dat je van beide categorieën een leuk elftal kunt maken….

Ik vind het juist mooi en goed dat je als werkgever je werknemers waardeert. Wanneer je status niet gereflecteerd wordt in je salaris, is dat vragen om problemen. Zo'n Baka of Saibari die nog op een half jeugdcontract zaten, maar wel wekelijks beslissend waren, die moet je gewoon en fatsoenlijk contract bieden.
Baka zat al op een prima contract. Saibari eens, daar moest je wat mee omdat ie in de loop van seizoen zich had opgewerkt van breedtespeler tot bepalende speler. Gakpo was ook zo'n voorbeeld. Was allang duidelijk dat ie zou vertrekken en zat nog op langdurig contract. Wat mij betreft dan zinloos om contract te verlengen met 1 jaar.

In Nederland werd zijn talent onderkend, maar achtte men hem nog niet klaar voor een stap naar een topclub, wat hij toen waarschijnlijk ook nog niet was.

Behalve aan Bayern moet je nooit een goede speler verkopen aan een Duitse club en zeker niet aan Dortmund of Leverkusen etc. Juve hetzelfde verhaal. Is bovendien een topclub in verval en vergaande glorie. Nee alleen de Engelsen kopen er op los. 50 miljoen is voor een subtopper in Engeland gewoon te doen. Bovendien zou je zien dat Brands een paar clauses heeft afgesproken met Bologna waardoor we weer een bepaald percentage kwijt zijn.
Ik vraag me trouwens wel af waar al dat geld dat Dortmund binnenharkt naar toe gaat, want met o.a. Sancho, Haaland en Bellingham hebben ze enorme klappers gemaakt, maar nog steeds zijn het centenneukers qua uitgaven, dus die kas moet daar eigenlijk toch gigantisch uitpuilen?

Ik vraag me trouwens wel af waar al dat geld dat Dortmund binnenharkt naar toe gaat, want met o.a. Sancho, Haaland en Bellingham hebben ze enorme klappers gemaakt, maar nog steeds zijn het centenneukers qua uitgaven, dus die kas moet daar eigenlijk toch gigantisch uitpuilen?
Heb je weleens gezien welke salarissen ze daar uitbetalen. Die lompe houthakker achterin bijvoorbeeld kreeg iets van 9 miljoen per jaar.

Ik blijf over die contracten zeggen: zolang een stel nit wits (dat zijn we allemaal op dit vlak wel een beetje natuurlijk) op een PSV Forum weten hoe het werkt, dan weten ze dat in onze bestuurskamer ook wel. Natuurlijk, niet overal maken ze de juiste keuzes. Maar ik denk dat we nu wel een aantal capabele mensen hebben zitten die echt wel weten waar ze mee bezig zijn, en niet lopen te lapzwansen met een paar contracten. Komt goed jongens, dit is nog een beetje trauma verwerking van de afgelopen jaren.
Daarnaast is het één ding om de goede ideeën te hebben. Maar het ander punt is om daadwerkelijk het contact te kunnen leggen, onderhandeling skills, en weet ik veel welke competenties daarbij komen kijken. Lekker makkelijk roepen allemaal vanaf een forum

Het grote geld verkloot alles. Van Breukelen ging van Nottingham naar PSV en Verbruggen hoort van Brighton maar PSV te komen maar het geld houdt dat tegen.
Vd Ven, van Hecke, de Roon, enz er gaan veel teveel jonge talenten naar het buitenland die nog prima betaalbaar waren. Waar laten de scouts van de Nederlandse topclubs het liggen?

Het grote geld verkloot alles. Van Breukelen ging van Nottingham naar PSV en Verbruggen hoort van Brighton maar PSV te komen maar het geld houdt dat tegen.
Vd Ven, van Hecke, de Roon, enz er gaan veel teveel jonge talenten naar het buitenland die nog prima betaalbaar waren. Waar laten de scouts van de Nederlandse topclubs het liggen?
Ik weet niet of de scouts het per se laten liggen. Op dat moment zijn ze wellicht nog niet klaar voor de topclubs en kiezen ze voor een stap naar het buitenland. Schouten werd bij Excelsior ook wel gezien door PSV, maar waarschijnlijk nog te licht bevonden op dat moment, of paste niet in het profiel, of de speler in kwestie ging liever naar het buitenland; behoorlijk wat variabelen.

Die Gelbe Wand is eigenlijk van goud.. 🤫

Sommige van die spelers konden wel naar een binnenlandse topclub, maar kozen ervoor om al eerder naar het buitenland te gaan.
De concurrentie is nu eenmaal veel en veel groter. Had je als Nederlandse topclub voorheen “last” van een dozijn andere clubs, nu is dat aantal verdubbeld, misschien wel verdrievoudigd. En de echt grote clubs kopen vanalles met het idee om ze te stallen enger uiteindelijk wat aan te verdienen. Dat is het nadeel van het grote geld inderdaad.

Terug
Bovenaan Onderaan