Heel cute, dit sarcasme :love:

Maar je gaat wel een beetje voorbij aan de inhoud daarmee.
Vind jij dat de fluwelen revolutie zoals JC hem voor ogen had waarheid is geworden? Zo ja, wat is dan de definitie van de fluwelen revolutie? Want wellicht kan je ons onwetende PSV-ers dan even onderwijzen.
Als ik overigens mag linken naar je medeajacieden zoals bijvoorbeeld hier: https://afcajax.fandom.com/nl/wiki/Plan-Cruijff (in een notendop: focus op jeugdopleiding, mede door inzet echte ajax-mensen).
Dan kan je toch niet zeggen dat de fluwelen revolutie daadwerkelijk is doorgevoerd. Ofwel, de hervorming van de jeugdopleiding zou dan wel plaatsgevonden hebben maar vervolgens koopt ajax gewoon in op belangrijke posities en is alleen Timber een recent talent dat doorgebroken is in de basiself (of wil je Gravenberch hier ook onder scharen?).

Van een echte revolutie kan je toch niet spreken? Er worden hoge prijzen betaald voor ajacieden vanwege de naam, nauwelijks een gevolg van deze revolutie. Er waren Europese successen, ook niet dankzij de revolutie lijkt me. En er staat nu een goed draaiend elftal maar dat is dan meer dankzij (niet-ajax man)Ten Hag en niet dankzij een revolutie.

...excuus dat ik weer in de fout verval een ajax-onderwerp te duiden als PSVer.
Je bewijst hiermee alleen maar het punt dat ik probeerde te maken. Een zogenaamd bronnetje aanhalen, zeer selectieve statistieken ten aanzien van doorgebroken jeugd, selectief causale verbanden proberen te leggen ("vanwege de naam", "vanwege Ten Hag"). Tja, prima.

Ik denk dat ik heel wat meer Ajacieden spreek en om me heen heb dan jij en als jij niet wilt geloven dat een heel groot deel daarvan de revolutie anders heeft ervaren en interpreteert dan zoals jij die wilt voorspiegelen, dan zij dat zo. Een dergelijke discussie is niemands energie verder waard, vooral ook omdat deze - ook hier - tot in den treure is gevoerd. Vandaar ook het sarcasme in mijn eerdere reactie.
 
Hebben we daar ook een bod van 50 miljoen op gekregen en geweigerd?
Toch mooi. Alsof je een bitcoin hebt gekocht, die je op een gegeven moment voor 3 x de inkoopwaarde kan verkopen. Maarja, je wilt het vasthouden, want je wil 5 x. En dan zakt ie tot onder de inkoopwaarde! Toch fijn dat wij niet de enige TD hebben die fouten maakt.
Tsja, gokjes kunnen wel eens verkeerd uitpakken. Het lag best in de lijn der verwachting dat hij nog heel belangrijk zou zijn voor Ajax en zo nog voor nog meer winst zou staan (niet eens zozeer de transfersom, maar als hij je naar de (halve) finale EL stuurt, is dat weer goed voor het merk Ajax).
 
Tsja, gokjes kunnen wel eens verkeerd uitpakken. Het lag best in de lijn der verwachting dat hij nog heel belangrijk zou zijn voor Ajax en zo nog voor nog meer winst zou staan (niet eens zozeer de transfersom, maar als hij je naar de (halve) finale EL stuurt, is dat weer goed voor het merk Ajax).
Daar heb je gelijk in.
Ach, Shakhtar is ook een leuke club hoor!
 
Je bewijst hiermee alleen maar het punt dat ik probeerde te maken. Een zogenaamd bronnetje aanhalen, zeer selectieve statistieken ten aanzien van doorgebroken jeugd, selectief causale verbanden proberen te leggen ("vanwege de naam", "vanwege Ten Hag"). Tja, prima.

Ik denk dat ik heel wat meer Ajacieden spreek en om me heen heb dan jij en als jij niet wilt geloven dat een heel groot deel daarvan de revolutie anders heeft ervaren en interpreteert dan zoals jij die wilt voorspiegelen, dan zij dat zo. Een dergelijke discussie is niemands energie verder waard, vooral ook omdat deze - ook hier - tot in den treure is gevoerd. Vandaar ook het sarcasme in mijn eerdere reactie.
Allemaal prima hoor. Maar het staat ons hier vrij om onze mening over de totstandkoming van de successen van ajax te plaatsen en of dat door de fluwelen revolutie komt of niet. Ik kan het ook omdraaien: jij zit in je ajax-bubbel en dan is de visie van iemand van buitenaf wellicht juist interessant. Of niet, dat is jou; maar een sarcastische reactie voegt hoe dan ook weinig toe.
Dit is een ajax-topic en het staat de ajacieden hier vrij om inhoudelijk mee te discussiëren en daarbij is het uiteraard helemaal prima als je de mening van een PSV-er bestrijdt met feiten omdat hij gebaseerd is op een onwaarheid.
Maar er hoeft niet vanuit de huisajacieden ingegrepen te worden omdat wij het in ons hoofd halen om uberhaupt een mening te hebben over ajax zonder per se in de juiste kringen te zitten die directer betrokken zijn bij ajax.
 
Wat die fluwelen revolutie betreft: zou het ook kunnen dat de waarheid ergens in het midden ligt? Dat de aan de ene kant de fluwelen revolutie wel degelijk wat teweeg gebracht heeft bij Ajax, maar dat het aan de andere kant minder inhoudt dan algemeen wordt beweerd.
 
Wat die fluwelen revolutie betreft: zou het ook kunnen dat de waarheid ergens in het midden ligt? Dat de aan de ene kant de fluwelen revolutie wel degelijk wat teweeg gebracht heeft bij Ajax, maar dat het aan de andere kant minder inhoudt dan algemeen wordt beweerd.
Het idee was de jeugd centraal stellen gekoppeld aan resultaten. Na een periode dat Ajax veel kocht maar weinig resultaten haalde. Overigens opvallend dat dit idee eigenlijk los is gelaten en ze gewoon een al oud PSV idee hebben uitgevoerd. Zoveel mogelijk kopen en als er plek is wat jeugd neerzetten.

PSV voert ironisch genoeg het JC idee uit. Dus jeugd voorop en ervaring waar nodig.
 
Wat die fluwelen revolutie betreft: zou het ook kunnen dat de waarheid ergens in het midden ligt? Dat de aan de ene kant de fluwelen revolutie wel degelijk wat teweeg gebracht heeft bij Ajax, maar dat het aan de andere kant minder inhoudt dan algemeen wordt beweerd.
He bah, nuance, dat is zo 20e eeuw ;)
 
Tsja, gokjes kunnen wel eens verkeerd uitpakken. Het lag best in de lijn der verwachting dat hij nog heel belangrijk zou zijn voor Ajax en zo nog voor nog meer winst zou staan (niet eens zozeer de transfersom, maar als hij je naar de (halve) finale EL stuurt, is dat weer goed voor het merk Ajax).
Het is wel frappant dat hij slechts 1 seizoen goed gespeeld heeft. Zelfs mee mocht doen met de goddelijke kanaries, maar vervolgens geen pepernoot meer raakte.
 
Het is wel frappant dat hij slechts 1 seizoen goed gespeeld heeft. Zelfs mee mocht doen met de goddelijke kanaries, maar vervolgens geen pepernoot meer raakte.
Pepernoten moet je ook eten. Als ie de tradities hier niet snapt wordt het sowieso niets..
 
Het is wel frappant dat hij slechts 1 seizoen goed gespeeld heeft. Zelfs mee mocht doen met de goddelijke kanaries, maar vervolgens geen pepernoot meer raakte.
Valt wel mee. Heeft daarna veel (slepende) blessures gehad, terwijl bij Ajax je basisplek snel kan verdwijnen omdat posities daar vaak kwalitatief dubbel bezet zijn. Klaassen lag er ook even uit en was zijn plek meteen kwijt aan Berghius, die het goed deed op 10. Logisch zat dus.
 
Het idee was de jeugd centraal stellen gekoppeld aan resultaten. Na een periode dat Ajax veel kocht maar weinig resultaten haalde. Overigens opvallend dat dit idee eigenlijk los is gelaten en ze gewoon een al oud PSV idee hebben uitgevoerd. Zoveel mogelijk kopen en als er plek is wat jeugd neerzetten.

PSV voert ironisch genoeg het JC idee uit. Dus jeugd voorop en ervaring waar nodig.
Nu begrijp ik Brainz ineens 'n stuk beter. Hier over de fluwelen revolutie discussieren heeft inderdaad geen zin.
 
Valt wel mee. Heeft daarna veel (slepende) blessures gehad, terwijl bij Ajax je basisplek snel kan verdwijnen omdat posities daar vaak kwalitatief dubbel bezet zijn. Klaassen lag er ook even uit en was zijn plek meteen kwijt aan Berghius, die het goed deed op 10. Logisch zat dus.
Ik vond het al verrassend dat hij internationaal werd, maar na die blessures is hij helemaal ook niet meer goed ingevallen.
 
Nu begrijp ik Brainz ineens 'n stuk beter. Hier over de fluwelen revolutie discussieren heeft inderdaad geen zin.
Dan gooien we de `eigen jeugd` discussie maar weer eens naar boven. Die hebben we al een tijdje niet meer gehad.. (of is ie net zo uitgekauwd als de fluwelen revolutie discussie?)..
 
Nu begrijp ik Brainz ineens 'n stuk beter. Hier over de fluwelen revolutie discussieren heeft inderdaad geen zin.
Jawel. Maar de interpretatie zal hier anders liggen en een stuk meer door een PSV-bril/negatiever tegenover Ajax.

Maar goed dat is ook logisch op een PSV forum.
 
Nu begrijp ik Brainz ineens 'n stuk beter. Hier over de fluwelen revolutie discussieren heeft inderdaad geen zin.
Probeer het eens op een ajax-forum, waar wellicht wel braaf ja wordt geknikt. En ga er anders inhoudelijk op in, maar dit soort kwalificaties in de zin van "jullie snappen het allemaal niet" zijn totaal irrelevant.

Nogmaals, ajax is goed bezig op sportief en financieel vlak, dat valt niet te ontkennen. En het is interessant om te bedenken waar dat precies aan ligt.
Maar volgens mij is die fluwelen revolutie een vrij duidelijk principe, dat door JC uiteen is gezet. Er werd ingezet op de jeugd, mede dankzij het technische hart met daarin ajax-mensen. Dat is toch niet helemaal waarheid geworden. Ook niet als je naar de basis-elf kijkt. Prima hoor, en het eindresultaat is hetzelfde. Maar dat was mijn originele punt ook helemaal niet. Mijn punt was dat ik me afvraag wat JC van het huidige ajax zou vinden, en of dit binnen zijn idee van die fluwelen revolutie zou passen.
 
Probeer het eens op een ajax-forum, waar wellicht wel braaf ja wordt geknikt. En ga er anders inhoudelijk op in, maar dit soort kwalificaties in de zin van "jullie snappen het allemaal niet" zijn totaal irrelevant.

Nogmaals, ajax is goed bezig op sportief en financieel vlak, dat valt niet te ontkennen. En het is interessant om te bedenken waar dat precies aan ligt.
Maar volgens mij is die fluwelen revolutie een vrij duidelijk principe, dat door JC uiteen is gezet. Er werd ingezet op de jeugd, mede dankzij het technische hart met daarin ajax-mensen. Dat is toch niet helemaal waarheid geworden. Ook niet als je naar de basis-elf kijkt. Prima hoor, en het eindresultaat is hetzelfde. Maar dat was mijn originele punt ook helemaal niet. Mijn punt was dat ik me afvraag wat JC van het huidige ajax zou vinden, en of dit binnen zijn idee van die fluwelen revolutie zou passen.
Johan Cruijff zou zeggen dat je er helemaal niks van snapt!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan