Neres dus verkocht voor 15 miljoen plus doorverkoop percentage. Veel geld voor een reservespeler die bijna nooit aan de bak komt. Anderzijds was hij vorig jaar minimaal het dubbele waard.
 
Neres dus verkocht voor 15 miljoen plus doorverkoop percentage. Veel geld voor een reservespeler die bijna nooit aan de bak komt. Anderzijds was hij vorig jaar minimaal het dubbele waard.
Ongelofelijk... 15 miljoen.... ach...wij hebben dat uitgegeven aan Bruma
 
Neres dus verkocht voor 15 miljoen plus doorverkoop percentage. Veel geld voor een reservespeler die bijna nooit aan de bak komt. Anderzijds was hij vorig jaar minimaal het dubbele waard.
Ach en ooit:

 
Ach en ooit:


En Feyenoord sloeg ooit tientallen miljoenen van Newcastle af voor Jorgensen. Shit happens. Dat is het risico dat je loopt als je je beste spelers probeert te behouden. Ze kunnen minder gaan presteren, met blessures gaan kwakkelen etc. Als wij Ihattaren vorig jaar verkocht hadden voor de start van het eerste Schmidt seizoen hadden we er ook 20-30 miljoen voor kunnen vragen, want Ihattaren bezette toen de bovenste regionen van alle bekende internationale talenten-lijstjes, net zoals Neres een Braziliaans international en wereldtopper was voor Ajax in dat CL seizoen.
 
Laatst bewerkt:
Tsja, voor de Neres uit 2019 een absoluut schijntje, maar hij laat al 2 jaar niks meer zien.

Zonde dat er niet meer uit is gekomen de laatste tijd, maar dit is nu voor beide partijen het beste.
 
En naar Shakhtar puh puh gedurfd. 1 slechte match spelen en er staan 40 spandoeken met Neres & stoned als een garnaal spandoeken
 
En naar Shakhtar puh puh gedurfd. 1 slechte match spelen en er staan 40 spandoeken met Neres & stoned als een garnaal spandoeken

Het is een walhallah voor Brazilianen bij die club. Er spelen er zoveel dat er zelfs een aantal naturaliseren daar en voor Oekraïne gaan spelen. Betere club kun je niet vinden als Braziliaan die niet goed genoeg is voor de Europese (sub)top.
 
Mooi omschreven, maar dit is natuurlijk gewoon een ajaksverhaal. Het is veel meer dat met de fluwelen revolutie werd gesteld dat ajax gestoeld moest zijn op de jeugdopleiding. De boer moest het elk jaar doen met een nog meer uitgeklede selectie. Totdat de kwaliteit zo weinig aanwezig is dat ajax een aantal jaren geen kampioen meer wist te worden. Geholpen door een prima EL-avontuur werden Sanchez, de Ligt en de Jong voor bedragen verkocht die de fundering, eerste verdieping en het dak vormen van het Ajax-gebouw.
Na 5 jaar zonder titel moesten Marc en Ed het over een ander boeg gooien. Johan Cruyff was niet langer de criticus die problemen maakte van aankomen en de jeugdopleiding als basis wilde. Kopen werd het nieuwe devies.
Precies. Leuk die fluwelen revolutie, maar ik vraag me af wat JC zou vinden van het huidige beleid, met de aankopen van Haller, Antony, Daramy, etc.
Tuurlijk leveren die wellicht meer op uiteindelijk, maar dat is bij mijn weten ook niet wat JC voor ogen had.

Het financiële succes van ajax komt mede door het simpele feit dat ajax internationaal bekender is en als groter wordt gezien dan PSV of Feyenoord. Dat komt doordat Cruijff als een van all time greats wordt gezien, en door Europees succes in 1995. Daardoor spreekt de naam ajax voor veel spelers meer aan en zullen zij eerder voor ajax kiezen, en daardoor kan Overmars ook hoge bedragen vragen voor spelers die niet per se zo geweldig zijn. Later resulteerde dit dan ook weer in nieuwe Europese successen.
Dit soort redelijke organische groei gaat PSV niet zo simpel even inhalen ofzo. Je moet een lichting hebben van succesvolle zelf opgeleide spelers die je uiteindelijk voor een groot bedrag kan verkopen. Dat zou helpen, i.c.m. succes op Europees vlak.

...maar goed, we staan dan nog steeds 1e. :PSV:
 
Inderdaad, de fluwelen revolutie die helemaal geen revolutie was. Daarnaast heeft het Ajax enorm meegezeten in het begin van de cultuurverandering. Zij hebben het beleid gekanteld van op de centen letten naar grote uitgaven doen voor spelers. Veel groter dan Nederlandse (top)clubs tot dan toe hadden gedaan. En dat was wel een revolutie, puur een financiele. Niks geen fluwelen revolutie. Maar ordinair centen smijten. Dat had ook kunnen backfiren als succes uitgebleven was. Dan had je een Ajax met slecht gevulde kas gehad. Maar het zat mee en er kwamen successen. Dat heeft als een vliegwiel gewerkt: meer geld uitgeven-->sportieve successen-->meer geld ontvangen-->meer geld uitgeven, ad infinitum.
 
Mooi hoe PSV'ers altijd ontzettend krampachtig doen over de fluwelen revolutie en zich in allerlei bochten wringen om maar het punt te maken dat die revolutie geen belangrijke revolutie was en het vooral heel erg aan andere dingen heeft gelegen. Goed om te lezen dat jullie de geschiedenis van de club beter kennen en begrijpen dan alle Ajacieden, die een ietwat andere interpretatie van de revolutie erop nahouden.

Mocht ik in de toekomst nog met prangende vragen zitten aangaande de historie van mijn stomme klup dan meld ik me hier gaarne.
 
Mooi hoe PSV'ers altijd ontzettend krampachtig doen over de fluwelen revolutie en zich in allerlei bochten wringen om maar het punt te maken dat die revolutie geen belangrijke revolutie was en het vooral heel erg aan andere dingen heeft gelegen. Goed om te lezen dat jullie de geschiedenis van de club beter kennen en begrijpen dan alle Ajacieden, die een ietwat andere interpretatie van de revolutie erop nahouden.

Mocht ik in de toekomst nog met prangende vragen zitten aangaande de historie van mijn stomme klup dan meld ik me hier gaarne.
Goed dat je erkent dat wij PSV’ers het idd beter weten, als je nog vragen verder hebt kan ik het wel voor je op de mail zetten?
 
Mooi hoe PSV'ers altijd ontzettend krampachtig doen over de fluwelen revolutie en zich in allerlei bochten wringen om maar het punt te maken dat die revolutie geen belangrijke revolutie was en het vooral heel erg aan andere dingen heeft gelegen. Goed om te lezen dat jullie de geschiedenis van de club beter kennen en begrijpen dan alle Ajacieden, die een ietwat andere interpretatie van de revolutie erop nahouden.

Mocht ik in de toekomst nog met prangende vragen zitten aangaande de historie van mijn stomme klup dan meld ik me hier gaarne.

Ik moet sowieso (en al zeker in deze tijden) een beetje lachen om de term revolutie als het een voetbalclub betreft.
Verder zijn je vragen over Ajax van harte welkom. Ik had 11 vragen goed bij de PSV kerstquiz van Jaufe, dus ik ben iemand om rekening mee te houden. 😎😉
 
Mooi hoe PSV'ers altijd ontzettend krampachtig doen over de fluwelen revolutie en zich in allerlei bochten wringen om maar het punt te maken dat die revolutie geen belangrijke revolutie was en het vooral heel erg aan andere dingen heeft gelegen. Goed om te lezen dat jullie de geschiedenis van de club beter kennen en begrijpen dan alle Ajacieden, die een ietwat andere interpretatie van de revolutie erop nahouden.

Mocht ik in de toekomst nog met prangende vragen zitten aangaande de historie van mijn stomme klup dan meld ik me hier gaarne.
Mentos was ook een topper in de PSV quiz. Onderschat de kennis van de concurrent over jouw club niet ;P
 
Mooi hoe PSV'ers altijd ontzettend krampachtig doen over de fluwelen revolutie en zich in allerlei bochten wringen om maar het punt te maken dat die revolutie geen belangrijke revolutie was en het vooral heel erg aan andere dingen heeft gelegen. Goed om te lezen dat jullie de geschiedenis van de club beter kennen en begrijpen dan alle Ajacieden, die een ietwat andere interpretatie van de revolutie erop nahouden.

Mocht ik in de toekomst nog met prangende vragen zitten aangaande de historie van mijn stomme klup dan meld ik me hier gaarne.
Vaak worden consultanten ingeschakeld omdat ze de materie neutraler kunnen beschouwen. Zij hebben geen last van “liefde maakt blind”.

En uit het Amsterdamse Parool van 2015 (hierna zou langzaam de koopwoede beginnen)


"Het is het begin van het einde van de 'fluwelen revolutie' van Johan Cruijff bij Ajax. Jonk steunde Cruijff altijd in zijn ambitie om via de eigen jeugdopleiding terug te komen aan de Europese top."
 
Laatst bewerkt:
Mooi hoe PSV'ers altijd ontzettend krampachtig doen over de fluwelen revolutie en zich in allerlei bochten wringen om maar het punt te maken dat die revolutie geen belangrijke revolutie was en het vooral heel erg aan andere dingen heeft gelegen. Goed om te lezen dat jullie de geschiedenis van de club beter kennen en begrijpen dan alle Ajacieden, die een ietwat andere interpretatie van de revolutie erop nahouden.

Mocht ik in de toekomst nog met prangende vragen zitten aangaande de historie van mijn stomme klup dan meld ik me hier gaarne.
Heel cute, dit sarcasme :love:

Maar je gaat wel een beetje voorbij aan de inhoud daarmee.
Vind jij dat de fluwelen revolutie zoals JC hem voor ogen had waarheid is geworden? Zo ja, wat is dan de definitie van de fluwelen revolutie? Want wellicht kan je ons onwetende PSV-ers dan even onderwijzen.
Als ik overigens mag linken naar je medeajacieden zoals bijvoorbeeld hier: https://afcajax.fandom.com/nl/wiki/Plan-Cruijff (in een notendop: focus op jeugdopleiding, mede door inzet echte ajax-mensen).
Dan kan je toch niet zeggen dat de fluwelen revolutie daadwerkelijk is doorgevoerd. Ofwel, de hervorming van de jeugdopleiding zou dan wel plaatsgevonden hebben maar vervolgens koopt ajax gewoon in op belangrijke posities en is alleen Timber een recent talent dat doorgebroken is in de basiself (of wil je Gravenberch hier ook onder scharen?).

Van een echte revolutie kan je toch niet spreken? Er worden hoge prijzen betaald voor ajacieden vanwege de naam, nauwelijks een gevolg van deze revolutie. Er waren Europese successen, ook niet dankzij de revolutie lijkt me. En er staat nu een goed draaiend elftal maar dat is dan meer dankzij (niet-ajax man)Ten Hag en niet dankzij een revolutie.

...excuus dat ik weer in de fout verval een ajax-onderwerp te duiden als PSVer.
 
Ja maar Baumgartl!
Hebben we daar ook een bod van 50 miljoen op gekregen en geweigerd?
Toch mooi. Alsof je een bitcoin hebt gekocht, die je op een gegeven moment voor 3 x de inkoopwaarde kan verkopen. Maarja, je wilt het vasthouden, want je wil 5 x. En dan zakt ie tot onder de inkoopwaarde! Toch fijn dat wij niet de enige TD hebben die fouten maakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan