[...]
Goed dat je de echte Ajacied in mij hebt ontmaskerd; vroeg me al af wanneer het eindelijk zou gebeuren..
DFcPZpy.jpg
 
Leuke insights, thx.

Merk jij overigens iets van de geïntensiveerde marketingcampagne/pogingen van Ajax in de US om naamsbekendheid te vergroten?

Om hier nog een beetje op terug te komen:

Vliegen de Ajax-shirts in Amerika over de toonbank sinds ons succesvolle jaar in de Champions League?
"Sinds januari is de verkoop van merchandise enorm toegenomen. Zo was Amerika na Nederland het land waar we het meeste shirts verkochten bij de introductie van het thuisshirt voor 19/20. En dat zonder dat er een compleet distributienetwerk is voor Ajax-merchandise in de VS. Dat netwerk gaan we nu uitbouwen zodat het voor Amerikaanse fans veel makkelijker wordt om Ajax-producten aan te schaffen."

https://www.ajax.nl/streams/actueel/ajax-in-de-usa-1-jaar-na-dato.htm

Benieuwd of je op lange termijn echt grote geldstromen vanuit Amerika kan genereren.
Met het werven van Budweiser als sponsor en ESPN en Bleacher Report als mediapartner lijken tot nu toe goede vooruitzichten daarin.
 
Om hier nog een beetje op terug te komen:

Vliegen de Ajax-shirts in Amerika over de toonbank sinds ons succesvolle jaar in de Champions League?
"Sinds januari is de verkoop van merchandise enorm toegenomen. Zo was Amerika na Nederland het land waar we het meeste shirts verkochten bij de introductie van het thuisshirt voor 19/20. En dat zonder dat er een compleet distributienetwerk is voor Ajax-merchandise in de VS. Dat netwerk gaan we nu uitbouwen zodat het voor Amerikaanse fans veel makkelijker wordt om Ajax-producten aan te schaffen."

https://www.ajax.nl/streams/actueel/ajax-in-de-usa-1-jaar-na-dato.htm

Benieuwd of je op lange termijn echt grote geldstromen vanuit Amerika kan genereren.
Met het werven van Budweiser als sponsor en ESPN en Bleacher Report als mediapartner lijken tot nu toe goede vooruitzichten daarin.

Nice, zag het idd. Met name de samenwerking met ESPN spreekt aan; die zijn gigantisch. Benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen.

Vond het overigens wel ironisch om allerlei filmpjes voorbij te zien komen waarin uitgerekend onze Edje vd Sar in allerlei fancy Amerikaanse talkshows te gast was; hij was tot voor kort wel de laatste die ik in zo'n setting had verwacht en hoewel ik hem nog steeds wat klungelig vind overkomen af en toe, vind ik het bijzonder hoe sterk hij zich heeft ontwikkeld daarin. Dat klungelige wordt van irritatiepuntje steeds meer zijn charme en dat doet hij knap.

Sowieso veel bewondering voor Edje en Marcie. Die doen echt ontzettend veel goed momenteel en lijken zich allebei sterk te ontwikkelen in hun vak.
 
Vind veel Ajax supporters om me heen maar ook op sociale media steeds vervelender en arroganter worden en met minachting praten over PSV en Feyenoord. Succes corrumpeert kennelijk. Men vergeet dat Ajax 10 jaar heeft moeten wachten om überhaupt deelname aan de CL.... Of dat ze 5 jaar moesten wachten op het kampioenschap...
Ik las een artikel waarin Gakpo vertelt dromen te hebben om als basisspeler van PSV kampioen te worden. Als je ziet hoe denigrerend de Ajacieden hierop reageren en elkaar daarin verstreken, dan vind ik dat toch heel vervelend en gun ik Ajax om die reden geen licht in het oog.
 
Vind veel Ajax supporters om me heen maar ook op sociale media steeds vervelender en arroganter worden en met minachting praten over PSV en Feyenoord. Succes corrumpeert kennelijk. Men vergeet dat Ajax 10 jaar heeft moeten wachten om überhaupt deelname aan de CL.... Of dat ze 5 jaar moesten wachten op het kampioenschap...
Ik las een artikel waarin Gakpo vertelt dromen te hebben om als basisspeler van PSV kampioen te worden. Als je ziet hoe denigrerend de Ajacieden hierop reageren en elkaar daarin verstreken, dan vind ik dat toch heel vervelend en gun ik Ajax om die reden geen licht in het oog.
Ik moet je daar helaas gelijk in geven, de reacties op social media zijn vaak om te kotsen. Bedenk wel dat het echt de onderkant van de samenleving is die die reacties plaatst he, weet niet of je die nou serieus kan nemen.
Neemt niet weg dat ze voor een groot deel van de beeldvorming zorgen en dat is jammer.
 
Ik moet je daar helaas gelijk in geven, de reacties op social media zijn vaak om te kotsen. Bedenk wel dat het echt de onderkant van de samenleving is die die reacties plaatst he, weet niet of je die nou serieus kan nemen.
Neemt niet weg dat ze voor een groot deel van de beeldvorming zorgen en dat is jammer.

Klopt. IPF: ik zou daar ook weinig waarde aan hechten. Kijk op FB eens naar de reacties onder een willekeurig NOS artikel die wat raakvlakken heeft met migratiethema's oid. De bekrompenheid, schaamteloosheid en schofterigheid spat er werkelijk vanaf. Ik weiger echter te geloven dat een verzameling debielen representatief is voor een grotere groep; dat is in het geval van dergelijke Ajax supporters niet anders.
 
Terug
Bovenaan Onderaan