Ik hoorde die meesteroplichter Kroes laatst roepen dat het niet om Alex maar om Ajax draait. Vervolgens gaat meneer met een schorsing aan zijn broek op de tribune zitten en lees ik niks anders dan dat hij bezig is om te vechten om zijn droombaan terug te krijgen. Je kunt zeggen, dat wil niks zeggen. Maar ik krijg een narcistisch gevoel bij die man. Komt veel te vaak in de media met zijn meninkjes en die aandelen zeggen ook genoeg. Dan kun je heel leuk een slap lul verhaal ophangen over dat je liefde voor de club wilde laten zien, maar dat hoef je echt niet met aandelen te doen.

Ik hoorde die meesteroplichter Kroes laatst roepen dat het niet om Alex maar om Ajax draait. Vervolgens gaat meneer met een schorsing aan zijn broek op de tribune zitten en lees ik niks anders dan dat hij bezig is om te vechten om zijn droombaan terug te krijgen. Je kunt zeggen, dat wil niks zeggen. Maar ik krijg een narcistisch gevoel bij die man. Komt veel te vaak in de media met zijn meninkjes en die aandelen zeggen ook genoeg. Dan kun je heel leuk een slap lul verhaal ophangen over dat je liefde voor de club wilde laten zien, maar dat hoef je echt niet met aandelen te doen.

Heb je gelijk in. Ondanks een zeer expliciete concurrentiebeding toch tekenen bij Ajax was al een waarschuwing. Kroes is belangrijker dan de club.

Inderdaad, duidelijk narcistische trekjes.
Hebben veel bestuurders last van. Zowel in politiek (landelijk, maar vooral burgemeesters is mijn ervaring) als in bedrijfsleven.

Ondanks statuten, waarvan hij af heeft moeten weten, toch aandelen kopen. Dan denk je echt boven de regels te staan en onaantastbaar te zijn.
Wat een flapdrol om naar de wedstrijd te gaan gisteren.
En wat een sukkels in de bestuursraad om hem te blijven steunen.

Hebben veel bestuurders last van. Zowel in politiek (landelijk, maar vooral burgemeesters is mijn ervaring) als in bedrijfsleven.

Ondanks statuten, waarvan hij af heeft moeten weten, toch aandelen kopen. Dan denk je echt boven de regels te staan en onaantastbaar te zijn.
Tsja wat dan? Veel leden uit deze bestuursraad zitten ook echt niet te wachten op een coupe van van Praag. Het is momenteel kiezen uit 2 kwaden.

Hoe gaaf was het geweest wanneer Ajax dit jaar een eigen reality serie op tv had. Ik durf te wedden dat dit veruit het beste bekeken programma van Nederland was geworden

Ze zullen ongetwijfeld nog steeds denken dat Kroes de man is die Ajax uit het slop trekt.

Laatst bewerkt:
Tsja wat dan? Veel leden uit deze bestuursraad zitten ook echt niet te wachten op een coupe van van Praag. Het is momenteel kiezen uit 2 kwaden.

Hoe gaaf was het geweest wanneer Ajax dit jaar een eigen reality serie op tv had. Ik durf te wedden dat dit veruit het beste bekeken programma van Nederland was geworden

Kroes hangt behoorlijke sancties boven t hoofd. Daar gaan ze de oorlog echt niet mee winnen. Die vent heeft zichzelf volledig onmogelijk gemaakt als AD/TD.
De bestuursraad heeft wel meer stokken om mee te slaan richting RvC. Daar hebben ze Kroes niet voor nodig.

Aan de andere kant worden wetsovertreders met enige regelmaat de hand boven t hoofd gehouden daar, dus het moet me ook weer niet verbazen eigenlijk.

De volgende stammenstrijd komt er aan.

Zoals Kroes zo mooi zei 3 weken geleden: 'het moet niet meer over Alex gaan maar over Ajax.' Lekker bezig, pik.

Is hij toevallig familie van Neelie Kroes?

Zoals Kroes zo mooi zei 3 weken geleden: 'het moet niet meer over Alex gaan maar over Ajax.' Lekker bezig, pik.
Nog meer ellende incoming .. 🍿 🍿

Dat wil Alex ook wel, het is de schuld van de RvC en de media dat het nu over Alex gaat...

Van Praag ook in de fout. :ROFL: :lmao:

Het houdt niet op. Het gaat maar door. :maniac:
De battle is on, fantastisch om deze strijd als buitenstaander mee te mogen maken🤣

Geduldig gewacht maar alsnog te overhaast gehandeld door van Praag. Vanuit zijn perspectief slim om deze kaart in de borstzak te houden totdat Kroes zou starten maar ik zei het al eerder: die uitspraken en inzetten op ontslag was te overhaast. De ontslagprocedure is een aparte procedure en een eventuele aanklacht van de ACM tegen Kroes staat los op zichzelf. RvC kan niet op deze aanklacht terugvallen omdat ze al op de hoogte waren. Verder lijkt er weinig aanleiding te zijn tot ontslag?

Nu heeft hij Kroes in het harnas gejaagd en dan krijg je de deksel op je neus. Hij had beter kunnen kiezen voor de optie non actief en de ACM laten beslissen. Dan had hij deze zomer ook de scepter kunnen zwaaien zonder al te veel energie te steken in Kroes die iets doms heeft gedaan.

Laatst bewerkt:
Zou dit niet gewoon het startschot van een langslepend relletje tussen Kroes en Van Praag zijn?

Ik vind de tijdlijn wel heel toevallig bij deze.

"De Vereniging van Effectenbezitters (VEB) reageerde vrijdag bij de NOS op het nieuws over Van Praag. "Ik zou in zijn positie de eer aan mezelf laten en Ajax gunnen dat ze echt een nieuw begin kan maken", zei VEB-directeur en voormalig bestuurder bij toezichthouder AFM Gerben Everts tegenover de NOS."

Is die Everts dikke matties met Kroes?
Zijn nogal stevige uitspraken voor iemand die geen zak te maken heeft met Ajax.
Klinkt enorm persoonlijk.

Terug
Bovenaan Onderaan