Ajax - PSV | Zaterdag 3 februari | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Wat een niveau van discussie voeren de laatste pagina's. Dat past op een ajaks forum, niet bij een psv supporter....

Waar komt de bal terecht dan volgens jou?
Gewoon simpel te zien gewoon op de arm waardoor de balrichting veranderde en de arm niet in een natuurlijke houding. Gewoon een Pingel volgens Serdar ( geboren in Haarlem en woonachtig in Osdorp) zijn richtlijnen als het de juiste club is.

Ik heb nog even gekeken (op 4:05 in deze video). Het lijkt nog wat omdat Hato met de arm zwaait NADAT hij de bal zijn schouder/bovenarm (in elk geval boven de oksel) heeft geraakt, maar hier kun je echt geen penalty voor geven.

.
Volgens mij wel ja.

Is het schouder, dan is t geen pingel.
Is t er onder, dan pingel.
Je ziet dat de bal niet onder de oksel komt. Het is moeilijk te zien en ik moest m ook pauzeren dus ik snap je conclusie mbt pingel maar het was goed gezien door uiteindelijk ook de var.
Het is wel een vage regel die inconsequent wordt toegepast dusja..

Ik heb nog even gekeken (op 4:05 in deze video). Het lijkt nog wat omdat Hato met de arm zwaait NADAT hij de bal zijn schouder/bovenarm (in elk geval boven de oksel) heeft geraakt, maar hier kun je echt geen penalty voor geven.

Klopt vind ik ook maar Serdar vond het tegen Fnoord duidelijk wel pingel waardig dus deze maatstaven houd ik even aan. Heeft er nooit afstand van genomen of fout toegegeven sterker nog hij verdedigde zijn besluit.

En oja had ik al gemeld dat Serdar in Osdorp woont en in Haarlem is geboren. Laten we onze toppers voortaan een keer door een arbiter geboren in Helmond woonachtig in Veldhoven fluiten.

Klopt vind ik ook maar Serdar vond het tegen Fnoord duidelijk wel pingel waardig dus deze maatstaven houd ik even aan. Heeft er nooit afstand van genomen of fout toegegeven sterker nog hij verdedigde zijn besluit.
Dat er in het verleden onterechte penalty's zijn gegeven, wil niet zeggen dat daardoor de regels zijn veranderd.

Wanneer was dat dan? Welke pot was dat en was dat precies een op een vergelijkbaar met deze?

.

Je ziet dat de bal niet onder de oksel komt. Het is moeilijk te zien en ik moest m ook pauzeren dus ik snap je conclusie mbt pingel maar het was goed gezien door uiteindelijk ook de var.
Het is wel een vage regel die inconsequent wordt toegepast dusja..

Dit had je ook gelijk kunnen zeggen :xp:

Maar dat is het punt idd.
Heb je dat beeld van achter de goal gezien?
Daar lijkt mij het toch echt bovenarm, zeker omdat hij die arm ook omhoog zwiept en de bal zo wat vaart meegeeft.

Echt heel duidelijk is het niet, dus ik geef toe dat het niet 100% zeker is.

Wat ik dan gek vind, is dat ook hier de VAR heel snel over uit was.
Zeker als je dan bedenkt dat ze over 1 milimeter buitenspel echt minuten lang er over doen om tot uitsluitsel te komen.
Moet ie een geweldig goed beeld hebben gehad.

En oja had ik al gemeld dat Serdar in Osdorp woont en in Haarlem is geboren. Laten we onze toppers voortaan een keer door een arbiter geboren in Helmond woonachtig in Veldhoven fluiten.
Wie echt niet ziet dat er weer "lief" voor Ajax gefloten werd overtuig je toch niet.
Zie wat Teze overkomt en ook de 2-1 had kunnen betekenen.
Ramalho wel geel en Brobbey's reactie daarop - vroeger automatisch rood voor slaande beweging - niet ,is een van diverse voorbeelden.
Dat er in het verleden onterechte penalty's zijn gegeven, wil niet zeggen dat daardoor de regels zijn veranderd.
Nee, maar er staat ook nergens dat je voor de ene topclub de regels vaak anders moet toepassen dan voor de ander.
En dat gebeurt helaas in dit land al jaren.
Het zou kunnen veranderen als er eindelijk scheidsrechters uit het buitenland komen bij toppers en niet lui uit Zeist waar media ook invloed blijken te hebben.

Dit had je ook gelijk kunnen zeggen :xp:
Nee, dat is minder dynamisch 😁
Maar dat is het punt idd.
Heb je dat beeld van achter de goal gezien?
Daar lijkt mij het toch echt bovenarm, zeker omdat hij die arm ook omhoog zwiept en de bal zo wat vaart meegeeft.
Hij is niet onder de oksel dusja. Er staat trouwens nergens dat de bal geheel onder de oksel moet zijn in de regels dus waar ligt de grens..
Echt heel duidelijk is het niet, dus ik geef toe dat het niet 100% zeker is.

Wat ik dan gek vind, is dat ook hier de VAR heel snel over uit was.
Zeker als je dan bedenkt dat ze over 1 milimeter buitenspel echt minuten lang er over doen om tot uitsluitsel te komen.
Moet ie een geweldig goed beeld hebben gehad.
Op de bank was ik er ook snel uit. Maar dat was pas na 3 herhalingen 😁

Dit is hoe (iig een deel van) de media het oppikt, omdat een aantal ajaxsupporters lopen te mekkeren op twitter.

En dan ook nog zeggen 'Alle voetballiefhebbers...' :ROFL:
tendentieus zeg
Gewoon simpel te zien gewoon op de arm waardoor de balrichting veranderde en de arm niet in een natuurlijke houding. Gewoon een Pingel volgens Serdar ( geboren in Haarlem en woonachtig in Osdorp) zijn richtlijnen als het de juiste club is.
Ik dacht van de week ergens te lezen dat scheidsrechters niet in hun eigen stad mogen fluiten. En ik dacht eigenlijk ook dat Osdorp een achterbuurt is?

Aha, wat beelden bij de verhalen. Ik zie inderdaad wel een overtredinkje op Teze en het lijkt ook een tikkeltje hands van Hato. Het is niet de schouder. Maar of dat een penalty zou moeten zijn :shrug:

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan