Ajax - PSV | Zaterdag 3 februari | Eindstand 1-1

Status
Je kunt niet meer reageren.
Er wordt wel af en toe heel erg met psv bril gekeken. Ramalho hield hem enorm vast en liet gewoon niet los, dat hij zich gefrustreerd los rukt is niet gek. Ook sommige andere claims dat het weer aan scheids etc lag dat we niet wonnen vind ik overdreven, geen grote fouten gezien.
Er was sprake van een slaande beweging naast het losrukken. Geel was op zijn plaats geweest. Verder wel eens. Uitslag lag niet aan de scheids..

Laatst bewerkt:
De cijfertjes dan maar….

Benitez 8,5
Teze 6
Ramalho 5
Boscagli 5
Dest 6
Schouten 6
Mauro Junior 5
Saibari 6
Bakayoko 5
Lozano 4
De Jong 7,5
Mauro een 5? Die scoorde toch echt wel een voldoende of iets meer. Na jaren niet spelen en nu op andere positie, heel redelijk gedaan

Dat er ooit onterechte penalty's zijn gegeven is toch ook geen argument dat dit er wel een was?

Nee, niet per se nee.

Maar heb je gemist wat ik heb getypt over waarom t wél n penalty is?

Heb t nog eens terug gekeken. De vrijstaande Lozano stond klaar om die bal in te koppen. Hato verandert richting van de bal met zn bovenarm, waardoor de bal niet bij Lozano komt.
Doet ie niet expres, maar dat is niet hét criterium bij hands.

Dit af doen als 'dat was niks', vind ik eigenlijk best .. apart.

Er wordt wel af en toe heel erg met psv bril gekeken. Ramalho hield hem enorm vast en liet gewoon niet los, dat hij zich gefrustreerd los rukt is niet gek. Ook sommige andere claims dat het weer aan scheids etc lag dat we niet wonnen vind ik overdreven, geen grote fouten gezien.

Ik heb die claims niet gezien.
Wel gewezen op vreemde beslissingen.

Zoals dat Bergwijn de standbeen van Teze weg mag tikken en dan verder mag met een gevaarlijke aanval.

Gozubuyuk begon best goed aan t duel, maar ging steeds meer op de moderne Nijhuis manier fluiten.
Daar slaan ze gewoon in door.

Dat we niet gewonnen hebben komt omdat niemand echt thuis gaf bij PSV. Niemand haalde zn beste niveau.

Mauro een 5? Die scoorde toch echt wel een voldoende of iets meer. Na jaren niet spelen en nu op andere positie, heel redelijk gedaan
Mauro werkt zich helemaal te pletter en dat siert hem. Een stofzuigertje. Bij balbezit komt er veel te weinig van hem af. Van mij krijgt hij een 6-je. Als je op het middenveld speelt moet je gewoon in balbezit veel meer brengen. Er lagen ruimtes tussen de linies waar je u tegen zegt en daar heeft hij gewoon geen gebruik van gemaakt omdat hij dat gewoon niet ziet en dat hij liever bij zijn tegenstander blijft om die uit te schakelen.

Schouten was trouwens niet fit, wat zn slechtste PSV optreden misschien kan verklaren.
Heeft afgelopen week koorts gehad, en nu nog steeds last van luchtweginfectie.

Dat doet ook wel iets met je lichaam natuurlijk.

Zoals dat Bergwijn de standbeen van Teze weg mag tikken en dan verder mag met een gevaarlijke aanval.

Gozubuyuk begon best goed aan t duel, maar ging steeds meer op de moderne Nijhuis manier fluiten.

Dat we niet gewonnen hebben komt omdat niemand echt thuis gaf bij PSV. Niemand haalde zn beste niveau.
Helemaal mee eens. Met nog 30 seconden te spelen had psv een inworp die voorgeslingerd kon worden. Gozü gaf het signaal om even te wachten omdat de keeper van ajax pijn had. Na 30 seconden mocht de inworp genomen worden en fluit hij meteen af. Dag laatste voorzet.

Previes dit, Guzu zat er niet lekker in. Maar dat was niet van doorslaggevende aard.

Helemaal mee eens. Met nog 30 seconden te spelen had psv een inworp die voorgeslingerd kon worden. Gozü gaf het signaal om even te wachten omdat de keeper van ajax pijn had. Na 30 seconden mocht de inworp genomen worden en fluit hij meteen af. Dag laatste voorzet.

Ja, was vreemde situatie.
Ook omdat er tijdens de extra tijd zelf nogal wat oponthoud was.
Doorgaans wordt er dan een minuutje ofzo bij opgeteld.

Ik kan prima leven met een punt, of we nu wel of niet goed gespeeld hebben. Voor mij telt alleen de schaal. We zijn daar nogal aan toe na al die jaren. En als we dan na 20 wedstrijden 4 verliespunten hebben is dat meer dan goed. Dus ik snap het gezeur niet echt.
Ook het verhaal even Ajax oprollen in de arena…wie verzint dat? In de thuiswedstrijd speelde we thuis tegen de nr 17 van de competitie en nu uit tegen de nr 5. En een topper is een topper. Ik heb het vaak zal andersom gezien, Ajax ruim op kop wij ergens rond plekje 5 en dan met 4-1 winnen door nii lamptey 😉

Ah ja, 1-1 uit bij het Bayern van Nederland, er valt mee te leven. Snap nu ook dat ze vinden dat ze het allermoeilijkste voetbal van de planeet spelen. Dan denken wij ze dus onder druk te zetten en dan schiet die keeper zomaar ineens de bal hoog naar voren. Geniaal!

Bij ons was het allemaal te statisch, had niet gedacht dat ik een type als Til nog eens zou missen. Nu snel weer iedereen fit krijgen, want wij blijven een kwetsbare selectie houden.

Mauro werkt zich helemaal te pletter en dat siert hem. Een stofzuigertje. Bij balbezit komt er veel te weinig van hem af. Van mij krijgt hij een 6-je. Als je op het middenveld speelt moet je gewoon in balbezit veel meer brengen. Er lagen ruimtes tussen de linies waar je u tegen zegt en daar heeft hij gewoon geen gebruik van gemaakt omdat hij dat gewoon niet ziet en dat hij liever bij zijn tegenstander blijft om die uit te schakelen.

Als back echt een topper wat mij betreft met heel veel potentie. Als ik Bosz was zou ik altijd spelen met Teze en Boscagli centraal en Dest en Mauro op de back posities. Teze snel en sterk en betere passer dan Ramalho.

Nu je het zegt, dat had wel beslissend kunnen zijn. Maar zou afgekeurd zijn door de VAR achteraf.
Hoewel, met de laatste weken in gedachten, had een evt doelpunt waarschijnlijk toch geteld en had Teze geel gekregen wegens Schwalbe of protesteren of zo.
Misschien wen ik inmiddels aan benadeeld worden...
Kan nog steeds leven met gelijkspel, PSV niet heel sterk en dat is echt wel verklaarbaar met vele blessures, en dan is uit 1 1 bij Ajax helemaal niet zo gek.

Trouwens ook even Saibari noemen die opnieuw weer belangrijk was met weer een assist.
En was duidelijk minder fit wat begrijpelijk is na een toernooi in warmte.

Ik snap het gepiep niet we staan er geweldig voor; alle lastige uitwedstrijden gehad en er zijn aantoonbare oorzaken waardoor het even minder is. Zaak om die blessures goed te analyseren wat ze nu doen.

Straks weer 3 man terug, met name Veerman en dan gaat het weer lekker lopen. Ongeslagen kampioen.

Hopelijk pakt Saibari definitief de positie van Til over komende weken.

Schouten Veerman en Saibari. Heerlijk middenveld.

Toch, die lange fasen met billenknijpen zoals voorgaande jaren heb ik vandaag niet gehad.
Het was inderdaad ook niet dermate erg, maar het had fout af kunnen lopen met de ruimtes in eigen 16 waardoor ik niet helemaal zeker zat.
Daartegenover had PSV wat kansen
(Luuk tegen het houtwerk bijv.) en was het een beetje puzzelen met al die blessures, achteraf bleek Schouten niet helemaal fit te zijn.

Uiteindelijk ben ik tevreden met de uitslag, je speelt in Amsterdam 1-1 daar zou ik bijna in elk seizoen voor tekenen.
Het kan alleen maar beter worden zou ik zeggen. Spelers werken aan hun herstel en we hebben deze ronde overleefd waardoor we nog steeds niet verloren hebben.

Nah, niet verliezen, niet Ajax die vreugde gunnen. Ik zou er nog steeds best ziek van zijn, voor een dagje in ieder geval. Het zelfvertrouwen mag Ajax elders gaan zoeken. Laat PSV maar even tonen waarom wij soeverein eerste staan.
Ik heb er weinig van gezien. Maar ik geloof niet dat dat gelukt is. Waarschijnlijk te veel afwezigen bij OSB. Maar het valt toch tegen.
Matige achterhoede, behoorlijk gevaarlijke voorhoede. Er gaan veel goals vallen, zoveel lijkt mij zeker.
Helaas niet.

Inderdaad zorgwekkend.

Quote van Bosz: “ Bijna alle jongens die er niet bij zijn, moeten deze wedstrijd echt op een dag missen. Deze wedstrijd komt nét iets te vroeg voor ze. Was het wat verder in de week geweest, dan kon het.”

We gaan het zien…

Tillman, Til, Veerman, Bella K, Pepi.
Overigens slechts 2 spelers die basis zijn.
Ik vroeg me al af waarom Schouten gewisseld werd. Maar die was dus weer ziek geweest.

En was duidelijk minder fit wat begrijpelijk is na een toernooi in warmte.

Ik snap het gepiep niet we staan er geweldig voor; alle lastige uitwedstrijden gehad en er zijn aantoonbare oorzaken waardoor het even minder is. Zaak om die blessures goed te analyseren wat ze nu doen.

Straks weer 3 man terug, met name Veerman en dan gaat het weer lekker lopen. Ongeslagen kampioen.

Hopelijk pakt Saibari definitief de positie van Til over komende weken.

Schouten Veerman en Saibari. Heerlijk middenveld.

Dit.

Volledig mee eens. Gisteren had je 'm kunnen winnen, maar ook verliezen. Als Klaassen had gespeeld ipv Taylor, dan had je hem denk ik wel verloren. Ajax is heel anders geworden dan onder Steijn. Tikkeltje jammer toch wel dat Lozano en Bakayoko niks klaar speelde tegen hun hele matige backs, maar goed. Ik ben tevreden met een punt, ook als je ziet hoeveel spelers we missen en bijvoorbeeld Saibari zat deze week nog in Ivoorkust voor de Afrika Cup. Nog altijd ongeslagen. 4 verliespunten na 20 wedstrijden, dat is toch een bizarre goede prestatie?

Als ik Bosz was, zou ik iedereen gewoon lekker 2 dagen vrij geven. Tegen Volendam weer Pepi, Tillman en Veerman terug. Wie weet ook Kotchap? Til kan je missen tegen Volendam en Heracles.

Hopelijk doet AZ straks iets leuks voor ons.

Match was alles behalve denderend, als ik een pluspunt moet opnoemen dan geef ik de complimenten aan de tv-regisseur, camerawerk + de vele shots vanaf de zijkant, close-up's etc waren echt top...

Tikkeltje jammer toch wel dat Lozano en Bakayoko niks klaar speelde tegen hun hele matige backs, maar goed.
Ja. Dat wilde ik vragen. Dat had PSV toch net uit moeten halen? Al had Lozano een hele goede beoordeling in Fotmob. Al weet ik niet of dat ook wat waard is.

Status
Je kunt niet meer reageren.
Terug
Bovenaan Onderaan