Tinnekes
Basisspeler
Jullie zouden een adviesbureau moeten beginnen gericht op mindreaders en mentalists. Jullie mogen mij als referentie gebruiken. Maar alle gekheid op een stokje, het is lang geleden dat er een PSV-gerelateerde happening zoveel kriebel bij mij teweeg brengt. Het zou toch gewoon ronduit te gek zijn als hij al deze maand in een PSV-shirt te bewonderen zou zijn, of niet?
Dan nog even inhoudelijk reageren op de berichtgevingen en reacties in dit topic. Bij weinig spelers ben ik zo stellig geweest als bij Maher vanaf het moment dat hij zijn eerste speelminuten maakte in het eerste bij AZ. Ralf vond mij meteen opportunistisch en Mocro vond Labyad beter als hij maar de kans zou krijgen op die positie. Maar ik sta nog steeds achter mijn woorden van toen: met Maher haal je de toekomstige smaakmaker binnen van Oranje en dat is lekker als je je bedenkt dat die rol jarenlang vergeven is aan een (ex-)Ajaxied. Al die argumenten hier in dit topic over de urgentie van zijn aankoop leiden wat mij betreft tot een non-discussie. Het zou hetzelfde zijn als mensen destijds zouden roepen dat de aankoop van Ronaldo een slecht idee is omdat je al Nilis hebt rondlopen of De Bilde (weet trouwens niet of hij toen al bij PSV speelde). De enige reden dat we in deze tijd waarin de grote talenten kapot gescout worden over de hele wereld een speler kunnen aantrekken met zijn enorme potentieel heeft puur te maken met het geluk dat hij in de Nederlandse competitie actief is en daar voorlopig actief wil blijven. Dergelijke kansen maak je in principe bijna nooit meer mee. Dan moet je als TD de waan van de dag vergeten en zo'n kans grijpen. Het is lang geleden dat wij een speler hebben verkocht aan de absolute Europese top en het daar ook heeft waargemaakt. Ik denk dat Maher die potentie heeft. En als we dan toch de waan van de dag erbij gaan halen en kijken naar de invulling van de posities in de selectie, dan zijn alle counterargumenten al een keer voorbij gekomen in dit topic. Er dreigt een grote leegloop op het middenveld. Daar moet je tijdig op inspringen. In dat opzicht verdient Brands voor de verandering een keer een compliment. Het zou een ramp zijn als Strootman komende zomer voor 20 miljoen wordt verkocht en Brands moet daarna pas de markt op voor een vervanger, terwijl alle voorzitters tijdens de onderhandeling hun ogen niet kunnen weghouden van de uitpuilende portemonnee. Je betaalt dan gewoon minimaal twee keer zoveel omdat clubs (met name binnen Nederland) dat gewoon heel slim gaan uitspelen.
Mooi gezegd en eens. Prima speler en als je m kan halen voor 7 heb je prima deal. Grootste talent uit NL. Bijna garantie dat ie voor dubbele weer weg gaat. Plus heb je bijna garantie dat er komende zomer zon bedrag verdiend wordt aan Stroot, Mertens of Toivonen. Dat hoef je geen vervelende zaken te doen. Ben groot voorstander van zijn komst. Argument wie waar moet spelen is luxe probleem voor Advocaat.
Enige argument wat hout snijdt is of het niet beter is om Viergever te kopen ofzo. Verdediging is erg belangrijk. Ook al komt Pieters terug. Maar de concurrentie zal het team goed doen na de winterstop. Depay vaker spelen achter Mertens en Lens vind ik ook prima (ipv Narsingh).
Mijn oplossing: koop voor 10/11m Viergever EN Maher. Komt met CL voetbal en inkomsten zomertransfers bijna zeker retour.