Adam Maher (M)

:D Jullie zouden een adviesbureau moeten beginnen gericht op mindreaders en mentalists. Jullie mogen mij als referentie gebruiken. Maar alle gekheid op een stokje, het is lang geleden dat er een PSV-gerelateerde happening zoveel kriebel bij mij teweeg brengt. Het zou toch gewoon ronduit te gek zijn als hij al deze maand in een PSV-shirt te bewonderen zou zijn, of niet? :)

Dan nog even inhoudelijk reageren op de berichtgevingen en reacties in dit topic. Bij weinig spelers ben ik zo stellig geweest als bij Maher vanaf het moment dat hij zijn eerste speelminuten maakte in het eerste bij AZ. Ralf vond mij meteen opportunistisch en Mocro vond Labyad beter als hij maar de kans zou krijgen op die positie. Maar ik sta nog steeds achter mijn woorden van toen: met Maher haal je de toekomstige smaakmaker binnen van Oranje en dat is lekker als je je bedenkt dat die rol jarenlang vergeven is aan een (ex-)Ajaxied. Al die argumenten hier in dit topic over de urgentie van zijn aankoop leiden wat mij betreft tot een non-discussie. Het zou hetzelfde zijn als mensen destijds zouden roepen dat de aankoop van Ronaldo een slecht idee is omdat je al Nilis hebt rondlopen of De Bilde (weet trouwens niet of hij toen al bij PSV speelde). De enige reden dat we in deze tijd waarin de grote talenten kapot gescout worden over de hele wereld een speler kunnen aantrekken met zijn enorme potentieel heeft puur te maken met het geluk dat hij in de Nederlandse competitie actief is en daar voorlopig actief wil blijven. Dergelijke kansen maak je in principe bijna nooit meer mee. Dan moet je als TD de waan van de dag vergeten en zo'n kans grijpen. Het is lang geleden dat wij een speler hebben verkocht aan de absolute Europese top en het daar ook heeft waargemaakt. Ik denk dat Maher die potentie heeft. En als we dan toch de waan van de dag erbij gaan halen en kijken naar de invulling van de posities in de selectie, dan zijn alle counterargumenten al een keer voorbij gekomen in dit topic. Er dreigt een grote leegloop op het middenveld. Daar moet je tijdig op inspringen. In dat opzicht verdient Brands voor de verandering een keer een compliment. Het zou een ramp zijn als Strootman komende zomer voor 20 miljoen wordt verkocht en Brands moet daarna pas de markt op voor een vervanger, terwijl alle voorzitters tijdens de onderhandeling hun ogen niet kunnen weghouden van de uitpuilende portemonnee. Je betaalt dan gewoon minimaal twee keer zoveel omdat clubs (met name binnen Nederland) dat gewoon heel slim gaan uitspelen.

Mooi gezegd en eens. Prima speler en als je m kan halen voor 7 heb je prima deal. Grootste talent uit NL. Bijna garantie dat ie voor dubbele weer weg gaat. Plus heb je bijna garantie dat er komende zomer zon bedrag verdiend wordt aan Stroot, Mertens of Toivonen. Dat hoef je geen vervelende zaken te doen. Ben groot voorstander van zijn komst. Argument wie waar moet spelen is luxe probleem voor Advocaat.
Enige argument wat hout snijdt is of het niet beter is om Viergever te kopen ofzo. Verdediging is erg belangrijk. Ook al komt Pieters terug. Maar de concurrentie zal het team goed doen na de winterstop. Depay vaker spelen achter Mertens en Lens vind ik ook prima (ipv Narsingh).
Mijn oplossing: koop voor 10/11m Viergever EN Maher. Komt met CL voetbal en inkomsten zomertransfers bijna zeker retour.
 
Zo is het. Kopen die Maher. Voldoende talent om het gokje te wagen. En met het aanstaande vertrek van Mertens, Toivonen en Strootman kunnen we alvast langzaam aan aansterken.

Mooi deze berichten. PSV heerst weer op de talentenjacht.
 
:D Jullie zouden een adviesbureau moeten beginnen gericht op mindreaders en mentalists. Jullie mogen mij als referentie gebruiken. Maar alle gekheid op een stokje, het is lang geleden dat er een PSV-gerelateerde happening zoveel kriebel bij mij teweeg brengt. Het zou toch gewoon ronduit te gek zijn als hij al deze maand in een PSV-shirt te bewonderen zou zijn, of niet? :)

Dan nog even inhoudelijk reageren op de berichtgevingen en reacties in dit topic. Bij weinig spelers ben ik zo stellig geweest als bij Maher vanaf het moment dat hij zijn eerste speelminuten maakte in het eerste bij AZ. Ralf vond mij meteen opportunistisch en Mocro vond Labyad beter als hij maar de kans zou krijgen op die positie. Maar ik sta nog steeds achter mijn woorden van toen: met Maher haal je de toekomstige smaakmaker binnen van Oranje en dat is lekker als je je bedenkt dat die rol jarenlang vergeven is aan een (ex-)Ajaxied. Al die argumenten hier in dit topic over de urgentie van zijn aankoop leiden wat mij betreft tot een non-discussie. Het zou hetzelfde zijn als mensen destijds zouden roepen dat de aankoop van Ronaldo een slecht idee is omdat je al Nilis hebt rondlopen of De Bilde (weet trouwens niet of hij toen al bij PSV speelde). De enige reden dat we in deze tijd waarin de grote talenten kapot gescout worden over de hele wereld een speler kunnen aantrekken met zijn enorme potentieel heeft puur te maken met het geluk dat hij in de Nederlandse competitie actief is en daar voorlopig actief wil blijven. Dergelijke kansen maak je in principe bijna nooit meer mee. Dan moet je als TD de waan van de dag vergeten en zo'n kans grijpen. Het is lang geleden dat wij een speler hebben verkocht aan de absolute Europese top en het daar ook heeft waargemaakt. Ik denk dat Maher die potentie heeft. En als we dan toch de waan van de dag erbij gaan halen en kijken naar de invulling van de posities in de selectie, dan zijn alle counterargumenten al een keer voorbij gekomen in dit topic. Er dreigt een grote leegloop op het middenveld. Daar moet je tijdig op inspringen. In dat opzicht verdient Brands voor de verandering een keer een compliment. Het zou een ramp zijn als Strootman komende zomer voor 20 miljoen wordt verkocht en Brands moet daarna pas de markt op voor een vervanger, terwijl alle voorzitters tijdens de onderhandeling hun ogen niet kunnen weghouden van de uitpuilende portemonnee. Je betaalt dan gewoon minimaal twee keer zoveel omdat clubs (met name binnen Nederland) dat gewoon heel slim gaan uitspelen.

Blijf erbij dat als Labyad geen smerige rattenkarakter had, hij op dit moment verder zou zijn dan Maher. Die jongen was funtioneel, had scorend vermogen, overzicht en ondanks zijn lengte won hij aardig wat duels. Zat zeker in het begin veel pit en geldingsdrang in zijn spel. Maher is vergeleken met Labyad een tikkie flegmatieker, maar wel een technisch mooiere speler.
 
Blijf erbij dat als Labyad geen smerige rattenkarakter had, hij op dit moment verder zou zijn dan Maher. Die jongen was funtioneel, had scorend vermogen, overzicht en ondanks zijn lengte won hij aardig wat duels. Zat zeker in het begin veel pit en geldingsdrang in zijn spel. Maher is vergeleken met Labyad een tikkie flegmatieker, maar wel een technisch mooiere speler.

Ik sluit me hier helaas helemaal bij aan.
 
Ik vind Maher een geweldige speler. Ik ben het eens met Retro over zijn talent. Ik snap ook dat men bij PSV vooruit wil kijken naar het vertrek van bijvoorbeeld Strootman en Toivonen. Toch zou het voor de tweede seizoenshelft wel een erg volle selectie betekenen op het middenveld.

Wijnaldum naar AZ zou voor PSV niet verkeerd zijn, met de voorziene terugkeer van Toivonen in het achterhoofd. Maar ik denk niet dat Wijnaldum dat wil.

Daarnaast weet ik niet of PSV echt geld heeft, vooruitlopen op verwachte (onzekere) inkomsten lijkt me niet verstandig. En als er geld is, wat zou dan een realistische transfersom zijn. Die 5 miljoen lijkt me eigenlijk wel prima.
 
:eek:mg: prioriteit nummer 1: de verdediging.
prioriteit nummer 1 Marcel Brands: de beste talenten van de Eredivisie roekeloos opkopen hopend op succes en baanbehoud.

Gevolg: financiële wanorde, 'imagoschade' en onrust binnen de club(leiding).
En dat terwijl er nog zulke mooie woorden zijn beloofd.. :FP:

Even op een rijtje:

zomer 2011/2012: transferbalans negatief met 7 miljoen euro => deel spelers gehaald via gemeentedeal. (1 uitschieter kan gebeuren)
zomer 2012/2013: transferbalans negatief met +- 3,5 miljoen euro (op zich geen schande)
winterstop 2012/2013: transferbalans negatief met 2,2 miljoen euro.

PSV wil investeren in: Virgil van Dijk (niet concreet)
Adam Maher (5 miljoen 'geboden', 8-9 vraagprijs) => onmogelijk om te financieren.

beleid Marcel Brands: vooruitlopen op 'eventuele' transers als Strootman, Lens, Mertens + 4 overbodige speler.
Dit is EXACT wat PSV voor de grote schoonmaak op financieel terein deed, en dit is exact waardoor de financiële chaos ontstond.
Speculeren en vooruitlopen op dingen die niet zeker zijn is een enorm groot risico waarbij grote gaten zijn gevallen.

Toch hoeft het niet zo moeilijk te zijn als het lijkt: je kunt investeren wanneer er geld binnen is, ofwel: transfer inkomsten kunnen benut worden.
Zolang die inkomsten er niet zijn breng je niet alleen het landskampioenschap in gevaar, (korte termijn) maar ook alle werkende werknemers en hun gezinnen en PSV op de lange termijn, en kun je weer van voor af aan beginnen.

Laten we hopen dat PSV Maher niet haalt en weer de focus verlegt naar de verdediging :p
 
En met welk geld moet die verdediging dan versterkt worden? Jij geeft al aan dat dat er niet is...

Tsja...
ze moesten zonodig die Hiljemark halen...
PSV zou pas naar spelers (verdedigers) moeten kijken als er geld binnen is.
PSV maakt dus 2 fouten:

- zo veel mogelijk raspaardjes van de Eredivisie binnenhalen, en het grote probleem achterin (al 3 jaar) volledig negeren.
- Bieden zonder dat er geld binnen is wat grote, bovengenoemde, gevolgen heeft.
 
Ik denk dat Hiljemark toch echt voor de basis (van volgend jaar) is gehaald, eerst wennen dan volgend seizoen spelen.
Strootman hou je niet binnen ook Toivonen gaat richting een vertrek en Hutch gaat voor een nieuwe uitdaging tel daar het vertrek van Engelaar bij op dan gaat er flink wat gebeuren op het middenveld.
Goed dus dat Psv daar tijdig op inspeelld en met de transferinkomsten en besparingen op loonkosten is dit goed en doordacht werk.

Verder geeft Psv juist aan veel vertrouwen te hebben in zowel Depay als Locadia en mogen dan ook niet verhuurd worden.
Ook 2 spelers die er volgend seizoen moeten staan.

Goed bezig Psv.
Zo gek lijkt het me nog niet eens als ik denk aan het lijstje spelers wat PSV (hoogstwaarschijnlijk-) gaat verlaten;

Waterman (?), Hutchinson (transfervrij), Engelaar (transfervrij), Manolev, Vukovic, Nijland, Strootman, Toivonen (afhankelijk van zijn rentree bij PSV, moeilijke situatie), Mertens (?), Lens (heeft al aangegeven graag weg te willen), Bouma (stopt?)

Misschien wordt de interesse in Matavz weer heel heftig uit Italië en slijt je hem ook nog. Zijn vertrek is echter bij lange na niet noodzakelijk als je bovenstaand lijstje doorneemt, net zomin zou een vertrek van Wijnaldum zijn. Het is een publiek geheim dat Gini nog niet gerendeerd heeft bij PSV, en hij zal de komende weken toch echt weer alles uit de kast moeten halen om zijn positie te behouden.

In principe haal je Zoet terug van RKC, en kan hij het uit gaan vechten met Tyton en Bertrams. Hiljemark is nu gehaald voor het middenveld, al zie ik hem nog niet zo makkelijk basisspeler worden gezien zijn leeftijd. Maher is wel een speler die er meteen staat bij PSV, en kan zowel centraal als op 10 spelen. Met deze twee spelers zou je het middenveld compleet hebben indien alleen Hutchinson en Strootman vertrekken.

Dan rest een centrumverdediger (Koch? Hendrix?), een rechtsback (Brenet?) en eventueel een linksbuiten (indien men niet overtuigd is van Depay). Voor de breedte kun je dan nog kijken naar een centrale verdediger/middenvelder en een rechtsbuiten (bij voorkeur allebei een jong talent) om op termijn een vertrek van Van Bommel/Marcelo/Derijck en Narsingh op te vangen.

Volgend seizoen zal er in ieder geval flink geschoven gaan worden. Hopen dat we CL voetbal af kunnen dwingen, dan haal je toch makkelijker goede jongens binnen dan wanneer we weer overgeleverd zijn aan de Europa League.
 
Ja, deze spelers gaan echt weg, is het nu niet dan in de zomer en als je bovenstaande post had gelezen dan kun je lezen dat het heel verstandig is om daar nu op in te spelen, eventueel kun je Maher dan nog verhuren aan Az tot het einde van het seizoen.
Ook is er aangegeven dat er gezocht word naar een rechtsbenige verdediger en met Pieters centraal en Willems terug op linksback ben je dan voor dit jaar voorzien.

Verder kijken jongens, verder kijken
Dat snap ik ook niet. Moet je je stadion verkopen aan de gemeente, koop je Strootman, Mertens en Narsingh.
Nu Hiljemark en roep je Maher ook nog te willen.

Ik zou zeggen, doe eerst eens wat aan de verdediging, koop daar versterkingen voor.

Zorg dat niet echt bruikbare dure spelers, dan toch nog voor een lagere prijs weg gaan en niet voor een krompkamp debacle zorgen

Is Maher echt nu echt nog nodig voor PSV?
Gaan Strootman en Toivonen echt weg? Dan zou ik het niet gek vinden.
 
Ja, deze spelers gaan echt weg, is het nu niet dan in de zomer en als je bovenstaande post had gelezen dan kun je lezen dat het heel verstandig is om daar nu op in te spelen, eventueel kun je Maher dan nog verhuren aan Az tot het einde van het seizoen.
Ook is er aangegeven dat er gezocht word naar een rechtsbenige verdediger en met Pieters centraal en Willems terug op linksback ben je dan voor dit jaar voorzien.

Verder kijken jongens, verder kijken

Die garantie op vertrek heb je nou eenmaal niet.
Dat is juist het gevaar.
 
Psv is financieel gezond en die inkomsten komen er ook echt aan.Verder vallen er grote salarissen weg en is er de lucratieve deal met Fox.
Als je nu niet vooruit kijkt betaal je in de zomer de hoofdprijs!
:eek:mg: prioriteit nummer 1: de verdediging.
prioriteit nummer 1 Marcel Brands: de beste talenten van de Eredivisie roekeloos opkopen hopend op succes en baanbehoud.

Gevolg: financiële wanorde, 'imagoschade' en onrust binnen de club(leiding).
En dat terwijl er nog zulke mooie woorden zijn beloofd.. :FP:

Even op een rijtje:

zomer 2011/2012: transferbalans negatief met 7 miljoen euro => deel spelers gehaald via gemeentedeal. (1 uitschieter kan gebeuren)
zomer 2012/2013: transferbalans negatief met +- 3,5 miljoen euro (op zich geen schande)
winterstop 2012/2013: transferbalans negatief met 2,2 miljoen euro.

PSV wil investeren in: Virgil van Dijk (niet concreet)
Adam Maher (5 miljoen 'geboden', 8-9 vraagprijs) => onmogelijk om te financieren.

beleid Marcel Brands: vooruitlopen op 'eventuele' transers als Strootman, Lens, Mertens + 4 overbodige speler.
Dit is EXACT wat PSV voor de grote schoonmaak op financieel terein deed, en dit is exact waardoor de financiële chaos ontstond.
Speculeren en vooruitlopen op dingen die niet zeker zijn is een enorm groot risico waarbij grote gaten zijn gevallen.

Toch hoeft het niet zo moeilijk te zijn als het lijkt: je kunt investeren wanneer er geld binnen is, ofwel: transfer inkomsten kunnen benut worden.
Zolang die inkomsten er niet zijn breng je niet alleen het landskampioenschap in gevaar, (korte termijn) maar ook alle werkende werknemers en hun gezinnen en PSV op de lange termijn, en kun je weer van voor af aan beginnen.

Laten we hopen dat PSV Maher niet haalt en weer de focus verlegt naar de verdediging :p
 
Zonder Pieters en deels zonder Willems de op 1 na minst gepasseerde verdediging van de competitie;).
eredivisie, stand per 23/12
1. PSV 18 13 1 4 40 60-18
2. FC Twente 18 12 4 2 40 35-14
3. Ajax 18 10 7 1 37 42-20
4. Feyenoord 18 11 4 3 37 37-23
5. Vitesse 18 10 5 3 35 34-18
6. FC Utrecht 18 8 6 4 30 24-19
7. NEC 18 6 6 6 24 24-30
8. ADO Den Haag 18 5 8 5 23 30-29
9. RKC Waalwijk 18 5 7 6 22 24-22
10. Heracles Al. 18 4 8 6 20 35-35
11. FC Groningen 18 5 5 8 20 18-28
12. AZ 18 4 6 8 18 23-32
13. Heerenveen 18 4 6 8 18 27-38
14. PEC Zwolle 18 3 6 9 15 17-29
15. Roda JC 18 3 6 9 15 22-37
16. VVV-Venlo 18 3 6 9 15 22-38
17. NAC Breda 18 3 5 10 14 15-37
18. Willem II 18 2 6 10 12 16-38
programma op 818 / topscorers op 832
Tsja...
ze moesten zonodig die Hiljemark halen...
PSV zou pas naar spelers (verdedigers) moeten kijken als er geld binnen is.
PSV maakt dus 2 fouten:

- zo veel mogelijk raspaardjes van de Eredivisie binnenhalen, en het grote probleem achterin (al 3 jaar) volledig negeren.
- Bieden zonder dat er geld binnen is wat grote, bovengenoemde, gevolgen heeft.
 
Psv is financieel gezond en die inkomsten komen er ook echt aan.Verder vallen er grote salarissen weg en is er de lucratieve deal met Fox.
Als je nu niet vooruit kijkt betaal je in de zomer de hoofdprijs!

lol je snapt er denk ik niet veel van :p.
Er van uit gaan dat iets gebeurt wat niet zeker is, dat is precies wat er gebeurd is bij alle clubs voordat ze moesten bezuinigen/of failliet gingen.
Feyenoord deed precies hetzelfde als wat PSV nu doet voor het jubileumfeest.
Ik moet wel toegeven: een kampioensfeest zou leuk zijn, vooral bij 100-jarig bestaan, maar ik heb toch liever dat PSV blijft bestaan.
Die lucratieve deal met Fox wordt juist gebruikt om een break-even balans te krijgen.

Hierdoor maakt PSV geen winst of verlies vanaf komend seizoen, aldus de verwachting.
Dit heeft als gevolg dat PSV inkomsten uit transfers of europees voetbal moet binnenkrijgen om te investeren.
Dat is nou net wat PSV tot nu toe niet heeft (bereikt).
 
Blijf erbij dat als Labyad geen smerige rattenkarakter had, hij op dit moment verder zou zijn dan Maher. Die jongen was funtioneel, had scorend vermogen, overzicht en ondanks zijn lengte won hij aardig wat duels. Zat zeker in het begin veel pit en geldingsdrang in zijn spel. Maher is vergeleken met Labyad een tikkie flegmatieker, maar wel een technisch mooiere speler.

Eigenlijk een zinloze discussie: ik vind ze niet echt helemaal vergelijkbaar met elkaar. Labyad is een echte middenvelder en een klootzak op het veld. Maher is m.i. een echte 10, technische veel fraaier, een mooiere pass en veldoverzicht. Labyad was meer een knokker, kon ook een bal afpakken, eigenlijk een box-to-box speler, al werd hij nooit zo gebruikt.
 
Zonder Pieters en deels zonder Willems de op 1 na minst gepasseerde verdediging van de competitie;).
[...]
Maar de doelpuntjes die wél weggegeven werden en die puntjes kostten, dáár ging het om. Domme fouten, onoplettendheid, in de wedstrijden dat je géén 3 doelpunten voor staat.
Onze verdediging heeft ons gewoon punten gekost, dat is een feit.
 
Maar de doelpuntjes die wél weggegeven werden en die puntjes kostten, dáár ging het om. Domme fouten, onoplettendheid, in de wedstrijden dat je géén 3 doelpunten voor staat.
Onze verdediging heeft ons gewoon punten gekost, dat is een feit.

Inderdaad, sluit me er volledig bij aan.
 
Maar de doelpuntjes die wél weggegeven werden en die puntjes kostten, dáár ging het om. Domme fouten, onoplettendheid, in de wedstrijden dat je géén 3 doelpunten voor staat.
Onze verdediging heeft ons gewoon punten gekost, dat is een feit.

Maar onze aanval ook. Hoeveel kansen er wel niet gemist zijn tegen NEC, Vitesse of noem maar op. Dat de verdediging het minst is, lijkt me wel duidelijk, maar we hoeven daar niet alles op af te schuiven.
 
Terug
Bovenaan Onderaan