Vraag ik me ook af. Net bij de nieuwjaarsreceptie nog een mooi verhaal over dat PSV een financieel gezonde club zal blijven, maar het lijkt me dat ze hiermee speculeren op een toekomstige transfer van Strootman, Toivonen, Mertens of Lens.
Zo gek lijkt het me nog niet eens als ik denk aan het lijstje spelers wat PSV (hoogstwaarschijnlijk-) gaat verlaten;
Waterman (?), Hutchinson (transfervrij), Engelaar (transfervrij), Manolev, Vukovic, Nijland, Strootman, Toivonen (afhankelijk van zijn rentree bij PSV, moeilijke situatie), Mertens (?), Lens (heeft al aangegeven graag weg te willen), Bouma (stopt?)
Misschien wordt de interesse in Matavz weer heel heftig uit Italië en slijt je hem ook nog. Zijn vertrek is echter bij lange na niet noodzakelijk als je bovenstaand lijstje doorneemt, net zomin zou een vertrek van Wijnaldum zijn. Het is een publiek geheim dat Gini nog niet gerendeerd heeft bij PSV, en hij zal de komende weken toch echt weer alles uit de kast moeten halen om zijn positie te behouden.
In principe haal je Zoet terug van RKC, en kan hij het uit gaan vechten met Tyton en Bertrams. Hiljemark is nu gehaald voor het middenveld, al zie ik hem nog niet zo makkelijk basisspeler worden gezien zijn leeftijd. Maher is wel een speler die er meteen staat bij PSV, en kan zowel centraal als op 10 spelen. Met deze twee spelers zou je het middenveld compleet hebben indien alleen Hutchinson en Strootman vertrekken.
Dan rest een centrumverdediger (Koch? Hendrix?), een rechtsback (Brenet?) en eventueel een linksbuiten (indien men niet overtuigd is van Depay). Voor de breedte kun je dan nog kijken naar een centrale verdediger/middenvelder en een rechtsbuiten (bij voorkeur allebei een jong talent) om op termijn een vertrek van Van Bommel/Marcelo/Derijck en Narsingh op te vangen.
Volgend seizoen zal er in ieder geval flink geschoven gaan worden. Hopen dat we CL voetbal af kunnen dwingen, dan haal je toch makkelijker goede jongens binnen dan wanneer we weer overgeleverd zijn aan de Europa League.