Adam Maher (M)

Als er geen gekke dingen gebeuren in de winterstop dan moet PSV gewoon met het huidige middenveld de competitie uit kunnen spelen. Toivonen komt er weer aan en ook Hiljemark zal wel iets kunnen. Maher zou een prima zomeraankoop zijn maar is nu nog geen noodzaak. Als Maher echt wil dan wacht hij wel af tot de zomer, het is alleen van hem niet verstandig geweest om bij te tekenen bij AZ want dan zou hij nu niet met dit probleem zitten. Straks een prima alternatief als Toivonen zou vertrekken maar nu dus geen noodzaak.

Geen noodzaak? Van Bommel is vanaf nu bij elke gele kaart een wedstrijd geschorst. Stroot zit volgens mij ook al op 4 of 5 kaarten. Toivonen is op zijn vroegst in maart beschikbaar, mist dus zo een 10 wedstrijden. Wijnaldum is verre van een zekerheid. Hiljemark kennen we niet, Maher heeft al laten zien het niveau in de eredivisie met twee vingers in de neus aan te kunnen. PSV heeft bovendien geen type Maher in de selectie en zijn komst zou een directe versterking betekenen.

Maher heeft niet bijgetekend met een langere contractduur. AZ wilde hem financieel compenseren, omdat hij een voor zijn klasse te laag salaris kreeg. Had ergens gelezen dat het nog gedeeltelijk op een jeugdcontract was gebaseerd.
 
Laatst bewerkt:
Pieters voor Derijck is een experiment, daar zou ik mijn geld nog niet op durven zetten.
Hopen dat Marcelo (langer dan twee wedstrijden) beter gaat spelen...Dat doe ik ook al een paar seizoenen. :bye:
Rechtsback is uiteraard geen discussie.

Ik zou ieder experiment waarbij Derijck uit de basis verdwijnt ondersteunen.

Geen noodzaak? Van Bommel is vanaf nu bij elke gele kaart een wedstrijd geschorst. Stroot zit volgens mij ook al op 4 of 5 kaarten. Toivonen is op zijn vroegst in maart beschikbaar, mist dus zo een 10 wedstrijden. Wijnaldum is verre van een zekerheid. Hiljemark kennen we niet, Maher heeft al laten zien het niveau in de eredivisie met twee vingers in de neus aan te kunnen. PSV heeft bovendien geen type Maher in de selectie en zijn komst zou een directe versterking betekenen.

Maher heeft niet bijgetekend met een langere contractduur. AZ wilde hem financieel compenseren, omdat hij een voor zijn klasse te laag salaris kreeg. Had ergens gelezen dat het nog gedeeltelijk op een jeugdcontract was gebaseerd.

Maar toch, een Maher halen voor een miljoen of 6-8, terwijl die niet direct een volledige basisplek zou krijgen, is toch een beetje vreemd. Als iedereen zo dadelijk fit en niet geschorst is, wie moet dan op de bank? Maar goed, een breedte-aankoop is ook weer zoiets.
 
Ik zou ieder experiment waarbij Derijck uit de basis verdwijnt ondersteunen.



Maar toch, een Maher halen voor een miljoen of 6-8, terwijl die niet direct een volledige basisplek zou krijgen, is toch een beetje vreemd. Als iedereen zo dadelijk fit en niet geschorst is, wie moet dan op de bank? Maar goed, een breedte-aankoop is ook weer zoiets.

Wie zegt dat hij geen basisplaats krijgt? Denk dat dick wel klaar is met gini op 10. Daarnaast is kans vrij klein dat advocaat gedurende een lange periode iedereen tot zijn beschikking heeft. Maher kan dan laten zien wat hij in huis heeft en tegelijkertijd klaargestoomd worden voor 13/14. Ik vind zijn aankoop nu veel logischer en noodzakelijker dan die van gini.
 
Wie zegt dat hij geen basisplaats krijgt? Denk dat dick wel klaar is met gini op 10. Daarnaast is kans vrij klein dat advocaat gedurende een lange periode iedereen tot zijn beschikking heeft. Maher kan dan laten zien wat hij in huis heeft en tegelijkertijd klaargestoomd worden voor 13/14. Ik vind zijn aankoop nu veel logischer en noodzakelijker dan die van gini.

Ik denk dat Kronos meer toespeelt op de rentree van Toivonen.
 
Zou de komst van Maher, een goede transfer van Ola niet in de weg staan? Ik bedoel, Maher in deze vorm haal je voor de basis en die gaat het ook gewoon goed doen hier. Ola komt net terug van een toch langdurige blessure. Als Maher dan goed blijft spelen, kun je Ola er niet meteen gaan inzetten. En veel tijd is er dan ook niet voor hem om te gaan excelleren.....
 
Zou de komst van Maher, een goede transfer van Ola niet in de weg staan? Ik bedoel, Maher in deze vorm haal je voor de basis en die gaat het ook gewoon goed doen hier. Ola komt net terug van een toch langdurige blessure. Als Maher dan goed blijft spelen, kun je Ola er niet meteen gaan inzetten. En veel tijd is er dan ook niet voor hem om te gaan excelleren.....
Daar ben ik ook bang voor. Toivonen moet weg als Maher komt , anders kapitaalvernietiging. Maher op de bank kan natuurlijk niet en met toivonen op de bank krijg je veel minder bij een transfer.
 
Zou de komst van Maher, een goede transfer van Ola niet in de weg staan? Ik bedoel, Maher in deze vorm haal je voor de basis en die gaat het ook gewoon goed doen hier. Ola komt net terug van een toch langdurige blessure. Als Maher dan goed blijft spelen, kun je Ola er niet meteen gaan inzetten. En veel tijd is er dan ook niet voor hem om te gaan excelleren.....

Maher kan op meerdere posities spelen. Kan van bommel rust pakken of schorsing uitzitten en dan speel je met maher, stroot en ola.
 
Maher kan op meerdere posities spelen. Kan van bommel rust pakken of schorsing uitzitten en dan speel je met maher, stroot en ola.

Zoiets wilde ik ook net posten. Maher is echt een allround middenvelder, voert ook z'n verdedigende taken uit. Heeft wel een voorkeur voor 10, maar heeft bij AZ ook een tijdje heel goed gespeeld op 8.

Nadeel is wel dat hij dan weer Hiljemark in de weg zit.
 
Laatst bewerkt:
Meeens maar we hebben net die zweed gehaald en van Bommel kan ook nog wel een jaartje mee.
 
Jongens, Maher is toch een prachtige voetballer en een fraaie investering? Past wat mij betreft precies in het beleid van PSV: de grootste talenten komen naar Eindhoven, klaar. Dat we met Maher, Toivonen en Gini drie voetballers in huis zouden hebben die strijden om de 10, so what. Zo gaat dat bij een topclub.
 
Jongens, Maher is toch een prachtige voetballer en een fraaie investering? Past wat mij betreft precies in het beleid van PSV: de grootste talenten komen naar Eindhoven, klaar. Dat we met Maher, Toivonen en Gini drie voetballers in huis zouden hebben die strijden om de 10, so what. Zo gaat dat bij een topclub.

Het is wel iets om rekening mee te houden. Toivonen en Wijnaldum hebben een behoorlijke transferwaarde, die zal dalen als ze niet spelen. Op 10 heb je straks drie topspelers, allemaal voor veel geld gekocht, terwijl er op rechtsback een omgeturnde middenvelder staat met als back-up een speler die eigenlijk mag vertrekken. Dat is wel een beetje scheef.
 
Jongens, Maher is toch een prachtige voetballer en een fraaie investering? Past wat mij betreft precies in het beleid van PSV: de grootste talenten komen naar Eindhoven, klaar. Dat we met Maher, Toivonen en Gini drie voetballers in huis zouden hebben die strijden om de 10, so what. Zo gaat dat bij een topclub.

hmmm een Maoist van lichte zeden die pleit voor de Manchester City-praktijken bij psv:shifty:
 
Het is wel iets om rekening mee te houden. Toivonen en Wijnaldum hebben een behoorlijke transferwaarde, die zal dalen als ze niet spelen. Op 10 heb je straks drie topspelers, allemaal voor veel geld gekocht, terwijl er op rechtsback een omgeturnde middenvelder staat met als back-up een speler die eigenlijk mag vertrekken. Dat is wel een beetje scheef.

Daar zit ik ook een beetje mee. Toivonen of Maher op de bank.. zo zonde.
 
Daar zit ik ook een beetje mee. Toivonen of Maher op de bank.. zo zonde.

Ik zit ermee dat we geen fatsoenlijke 10 hebben. Toivonen op zn vroegst in maart zijn eerste minuten en geen maher op de bank. Dat is pas zonde.
 
Het is wel iets om rekening mee te houden. Toivonen en Wijnaldum hebben een behoorlijke transferwaarde, die zal dalen als ze niet spelen. Op 10 heb je straks drie topspelers, allemaal voor veel geld gekocht, terwijl er op rechtsback een omgeturnde middenvelder staat met als back-up een speler die eigenlijk mag vertrekken. Dat is wel een beetje scheef.

Denk je nu echt dat de tranfserwaarde van Toivonen zou dalen als Maher speelt? Daar geloof ik niks van. Iedere scout en clubbestuur in Europa weet wat-ie kan. Gini is een ander vehaal, maar dat komt voornamelijk omdat-ie het vooralsnog zelf niet heeft waar gemaakt.
Verder: je moet niet denken in termen van 'hoe zit het dan met de verdediging'. Een topelftal krijg je door toptransfers te maken. In dat beleid past Maher prima. Maar zorg ernaast voor dat ook topverdedigers naar Eindhoven komen. Het is een verhaal van en-en. Dick Advocaat heeft dat goed begrepen - invetseer nu al de miljoenen die je straks krijgt voor Strootman en Mertens. Je moet ervoor zorgen dat kapitaal accumuleert, en dat doe je alleen door te investeren.

Daarnaast speel ik nog altijd liever met een topmiddenveld maar twijfelachtige defensie dan andersom. Wat dat betreft heeft PSV momenteel een probleem. Toivonen ligt er voorlopig nog uit, Van Bommel speelt hooguit 60-70 procent, en Gini is nog altijd een twijfelgeval. Zo sterk bezet is dat middenveld helemaal niet.
 
Denk je nu echt dat de tranfserwaarde van Toivonen zou dalen als Maher speelt? Daar geloof ik niks van. Iedere scout en clubbestuur in Europa weet wat-ie kan.

Het maakt natuurlijk wel een verschil in die zin dat de clubs die geinteresseerd zouden zijn in Toivonen, als Maher komt, weten dat PSV moét verkopen!
 
Terug
Bovenaan Onderaan