Einde schimmenspel rond Maher: 'PSV heeft een bod gedaan'
Vrijdag, 4 januari 2013 om 06:30
Het verstandshuwelijk tussen Adam Maher en AZ zal niet lang standhouden. De middenvelder wil zo snel mogelijk weg uit Alkmaar, al ontkent de directie dat er sprake is van officiële interesse. Volgens het kamp-Maher heeft PSV echter een formeel bod op de Oranje-international uitgebracht. Marcel Brands, technisch manager van de Eindhovense club, erkent de concrete interesse.
Volgens AZ is er geen officieel contact geweest met andere clubs. "Ik snap niet, dat ze dat zo vertellen", vertelt Maher aan De Telegraaf. "Ik weet zeker, dat Marcel Brands contact heeft gehad met de club. Dat heeft mijn zaakwaarnemer Sigi Lens me zelf verteld. En waarom zou die erover liegen?" Brands erkent dat hij inderdaad contact heeft opgenomen met AZ over Maher. "Dat was afgelopen zomer al zo en dat is nu weer het geval geweest. Dat zeg ik eerlijk als het me zo recht op de man wordt gevraagd. AZ heeft aangegeven dat het niet bespreekbaar is," meldt Brands.
"Van de zomer heeft PSV gebeld, en misschien nog wel tien anderen", reageert Earnest Stewart, technisch directeur, namens AZ. "Voor ons is één ding duidelijk: wij spreken alleen van belangstelling als er een bod binnenkomt per fax of mail. Dan treden wij er ook mee naar buiten. Wij hebben PSV aangegeven, dat we de selectie in principe in stand willen houden in de winterstop. Maar iedereen weet, hoe het werkt in de voetballerij: als ze het serieus nemen, moeten ze met een bod komen. Dat is van de zomer niet gebeurd en nu ook nog steeds niet."
"Het is voor Adam tijd om sportief een stap te maken. Hij wil naar PSV", benadrukt Lens vrijdag in het dagblad. "En sterker: op welke manier dan ook, maar PSV heeft wel degelijk een bod gedaan. Dan moeten ze dat bij de speler melden en met de betreffende club verder in contact treden."