Érick Gutiérrez (M)

Inderdaad.

,,Ik vind Guti een goede speler. Hij is aanvallend sterk, maar hij heeft zelf ook aangegeven dat hij soms moeite heeft met het tempo. Het is voor hem ook niet makkelijk. Hij is voor een groot bedrag gehaald en in het systeem dat wij spelen worden bepaalde kwaliteiten gevraagd. Hij is daarnaar op weg. Het gaat er echt wel uitkomen, maar het heeft meer tijd nodig. Dat mag toch?’’

Het tempo in de wedstrijden is niet zo bijzonder hoog. Op en neer getik en tikkie terug en veelvuldig stil staan van alle spelers.
Wellicht bedoelt Mark dat Érick Gutiérrez moeite heeft met het tempo, omdat het zo langzaam gaat. Hij is een veel hoger tempo gewend. :rolleyes:


;)
Als je spelers om je heen hebt die de boel vertragen, wordt het voor elke speler moeilijk. Als PSV minder ballen naar achteren had gespeeld middels een simpele omschakeling, had je met grotere cijfers gewonnen.
 
Ik zag Guti gisteren een paar mooie passes geven, maar ik miste toch ook wel de felheid om zichzelf echt even te tonen.
 
Hehe eindelijk weer eens minuten voor Guti. Gewoon Rosario, Guti en Pereiro opstellen; 9 van de 10 keer kan dat in de eredivisie. Hij heeft het in zich om het spel te versnellen en draait vaak naar voren, iets wat hendrix niet kan en rosario te weinig
Rosario? Liever Ihattaren dan. Éen bal naar voren gespeeld gisteren omdat Van Bommel hier om schreeuwde.
 
Ik zag Guti gisteren een paar mooie passes geven, maar ik miste toch ook wel de felheid om zichzelf echt even te tonen.
Wat ik hier al eerder zei: te lief eigenlijk en laat daarom ook over zich heen lopen. Een topsporter hoeft van mij geen ideale schoonzoon te zijn. Op dit niveau moet je ook een klootzak zijn op het veld maar ook tijdens de trainingen, tenzij je Iniesta of Messi heet. Laat je geen felheid, boosheid enz zien op de trainingen en in contact met de trainer, dan denkt hij ook dat je het maar best vindt zo.
 
Wat ik hier al eerder zei: te lief eigenlijk en laat daarom ook over zich heen lopen. Een topsporter hoeft van mij geen ideale schoonzoon te zijn. Op dit niveau moet je ook een klootzak zijn op het veld maar ook tijdens de trainingen, tenzij je Iniesta of Messi heet. Laat je geen felheid, boosheid enz zien op de trainingen en in contact met de trainer, dan denkt hij ook dat je het maar best vindt zo.
Dan ga maar eens naar de Herdgang, IPF. Rosario is daar ook alles behalve een klootzak, maar staat wel onterecht, altijd in de basis.
 
Dan ga maar eens naar de Herdgang, IPF. Rosario is daar ook alles behalve een klootzak, maar staat wel onterecht, altijd in de basis.
Maar die kende Mark al vanuit de jeugd en hij deed het meteen goed in de basis.
 
Dat is, denk ik, niet waar. Rosario speelde vorig jaar in JPSV en Van Bommel coachte PSV 0.19.
Rosario speelde 2 seizoenen voor Almere City waarin hij prima speelde, en daarna kwam hij heel wat wedstrijden uit voor de beloften van PSV, die hij met redelijk tot goed spel geabsolveert heeft.
 
Laatst bewerkt:
Uit dat interview dat Gutiérrez gaf na afgelopen wedstrijd valt niet eens met zekerheid te zeggen of hij volgend seizoen nog bij PSV speelt. Ik zou het erg jammer vinden als hij zou vertrekken, maar ik zou die beslissing wel begrijpen. Zonde van al dat geld.
 
Uit dat interview dat Gutiérrez gaf na afgelopen wedstrijd valt niet eens met zekerheid te zeggen of hij volgend seizoen nog bij PSV speelt. Ik zou het erg jammer vinden als hij zou vertrekken, maar ik zou die beslissing wel begrijpen. Zonde van al dat geld.
En ook zonde dat we de échte Gutierrez nooit gezien hebben, op die geweldige invalbeurt uit bij ADO na dan.
 
Die gaat niet weg hoor. Heeft een langdurig contract, waardoor clubs diep in de buidel moeten tasten en dat gaan ze met deze hoeveelheid gespeelde minuten niet doen. Wellicht krijgt hij volgend jaar wel de kans. Ik denk met een betere achterhoede dat dit wel het geval is.

Guti heeft ook gewoon pech gehad dat hij pas zo laat bij PSV gekomen is. Heeft daardoor misschien geen eerlijke kans gehad om zich te laten zien. Daarnaast speelde PSV de eerste seizoenshelft echt goed, waardoor die kans niet meer gekomen is.
 
Guti moet wennen aan het tempo zegt men. Ik denk iets nauwkeuriger: dat Guti moet wennen aan de omschakeling. Ik denk ook dat PSV er verstandig aan doet om het systeem iets te wijzigen, namelijk met de punt naar achter gaan spelen. Dan komt Guti beter tot z'n recht, met een stofzuiger in z'n rug. Die stofzuiger is m.i. Sadilek. Rosario kan m.i. prima 'hoger' spelen en als PSV veel in balbezit verwacht te zijn, dan speel je gewoon lekker met Ihattaren. Zeg maar de good old 'Kerstboom' van Hiddink met hangende vleugels.

Guti zou ook geholpen zijn met een fatsoenlijke centrale verdediger in z'n rug, na de winterstop is het rendement van de tegenstanders enorm hoog: de helft van de aanvallen leiden tot een doelpunt.
 
Die gaat niet weg hoor. Heeft een langdurig contract, waardoor clubs diep in de buidel moeten tasten en dat gaan ze met deze hoeveelheid gespeelde minuten niet doen. Wellicht krijgt hij volgend jaar wel de kans. Ik denk met een betere achterhoede dat dit wel het geval is.

Guti heeft ook gewoon pech gehad dat hij pas zo laat bij PSV gekomen is. Heeft daardoor misschien geen eerlijke kans gehad om zich te laten zien. Daarnaast speelde PSV waren de resultaten de eerste seizoenshelft echt goed, waardoor die kans niet meer gekomen is.
Fixed it for ya. ;)
Verder helemaal met je eens. Ik neem aan dat hij volgend seizoen een echte kans krijgt en dan hopelijk op zijn favoriete positie.
 
John de Jong heeft in deze kwestie zowel als hoofd scouting als TD gefaald. Hij had moeten weten dat Guti het Europese tempo niet aan kan. Dan moet je daar gewoon op afscouten, Maher is ook slecht gescout: creatieve voetballer (type nummer 10) die je veel aan de bal moet laten komen om er vervolgens een soort van box-to-box midfielder van proberen te maken. Kansloos. Nu proberen ze van Guti een '10 te maken. En eerder probeerde ze van Pereiro een buitenspeler te maken.
 
John de Jong heeft in deze kwestie zowel als hoofd scouting als TD gefaald. Hij had moeten weten dat Guti het Europese tempo niet aan kan. Dan moet je daar gewoon op afscouten, Maher is ook slecht gescout: creatieve voetballer (type nummer 10) die je veel aan de bal moet laten komen om er vervolgens een soort van box-to-box midfielder van proberen te maken. Kansloos. Nu proberen ze van Guti een '10 te maken. En eerder probeerde ze van Pereiro een buitenspeler te maken.

Nu kun je mij amper wijsmaken dat het tempo in de Eredivisie hier zoveel hoger ligt dan in de Mexicaanse competitie. Of ik moet onze competitie veel te laag inschatten, dat kan ook natuurlijk.
 
Die gaat niet weg hoor. Heeft een langdurig contract, waardoor clubs diep in de buidel moeten tasten en dat gaan ze met deze hoeveelheid gespeelde minuten niet doen. Wellicht krijgt hij volgend jaar wel de kans. Ik denk met een betere achterhoede dat dit wel het geval is.

Guti heeft ook gewoon pech gehad dat hij pas zo laat bij PSV gekomen is. Heeft daardoor misschien geen eerlijke kans gehad om zich te laten zien. Daarnaast speelde PSV de eerste seizoenshelft echt goed, waardoor die kans niet meer gekomen is.
Zijn pech was dat er een ex-Almere City speler bij ons in het veld stond, en dat Van Bommel het in een Tsjech helemaal zag zitten, omdat hij in hem een type van Bommel zag...o.O
 
Nu kun je mij amper wijsmaken dat het tempo in de Eredivisie hier zoveel hoger ligt dan in de Mexicaanse competitie. Of ik moet onze competitie veel te laag inschatten, dat kan ook natuurlijk.

Tempo in Zuid-Amerikaanse / Midden-Amerikaanse competities ligt aanzienlijk laag. Als scout moet je kunnen inschatten welke spelers een versnelling hoger kunnen spelen. In Italië zijn ze trouwens ook niet gewend aan pressing. Dat is ook de reden waarom Juve in de problemen kwam tegen Ajax.
 
Tempo in Zuid-Amerikaanse / Midden-Amerikaanse competities ligt aanzienlijk laag. Als scout moet je kunnen inschatten welke spelers een versnelling hoger kunnen spelen. In Italië zijn ze trouwens ook niet gewend aan pressing. Dat is ook de reden waarom Juve in de problemen kwam tegen Ajax.

In de Nederlandse competitie ligt het tempo toch ook laag. Oeverloos op en neer getik achterin. :sleep:
 
In de Nederlandse competitie ligt het tempo toch ook laag. Oeverloos op en neer getik achterin. :sleep:

Vind ik wel meevallen. Er wordt aanvallend gespeeld en veel druk gezet. Kijk maar eens een willekeurige wedstrijd in de Braziliaanse competitie. Spelers krijgen alle tijd om balletjes rustig aan te nemen en rond te spelen.
 
John de Jong heeft in deze kwestie zowel als hoofd scouting als TD gefaald. Hij had moeten weten dat Guti het Europese tempo niet aan kan. Dan moet je daar gewoon op afscouten, Maher is ook slecht gescout: creatieve voetballer (type nummer 10) die je veel aan de bal moet laten komen om er vervolgens een soort van box-to-box midfielder van proberen te maken. Kansloos. Nu proberen ze van Guti een '10 te maken. En eerder probeerde ze van Pereiro een buitenspeler te maken.

Guti was toch al gaande onder Brands? Volgens mij zijn al je voorbeelden aankopen van Brands, die totaal geen kijk had op wat een elftal nodig had, of hoe de trainer wilde spelen en daar zijn aankopen op afstemde. Die zag gewoon een speler die hij leuk vond spelen en ging ervoor leek het wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan