Érick Gutiérrez (M)

Tja, wie niet? In plaats daarvan zijn we nog zes maanden getrakteerd op de legendarische skills van Hendrix...

In de eerste seizoenshelft waarin alles gladjes verloopt zie je vanzelfsprekend geen opgetrokken wenkbrauwen, maar blijft toch wel heel gek dat een grote aankoop als Guti op 23-jarige leeftijd tekent (niet bepaald een talent die eerst moet rijpen) nog geen 5 a 6 wedstrijden achter elkaar in de basis de kans krijgt. Nu het wat stroever gaat valt dit soort dingen toch meer op.

De jeugd de kans geven is verfrissend na Cocu maar moet geen doel op zich zijn. Rosario (pas half seizoen vast bij psv 1) samen met twee O19-spelers opstellen neigt naar radicalisering en extremisme. Weet niet of AIVD meekijkt?
 
Kan ie niet als een soort libero worden ingezet? Blok van twee voor hem en kan ie lekker passjes versturen omdat ie daar dan wel genoeg tijd heeft :p
 
Die grapjes had je voor vandaag moeten bewaren! :mad:

De wedstrijd was voor mij ook wel een vroegtijdige 1 aprilgrap. Ben teleurgesteld in de ontwikkeling van dit PSV. Van bruisend fris en aanvallend voetbal naar nog erger op vooral tegenhouden gericht voetbal dan PSV onder Cocu. En dat binnen 1 seizoen. Tja. Doordat PSV zich op die manier heeft gemanifesteerd heb ik ook totaal geen gevoel over die wedstrijd. Het laat me eigenlijk wel koud. Zie PSV nu ook geen kampioen meer worden eerlijk gezegd; niet op deze manier in ieder geval. Dat onnodige geploeter allemaal, terwijl we duidelijk hebben gezien dat ze ook anders kunnen. Nee, van mij hoeft het even niet meer zo.
 
De wedstrijd was voor mij ook wel een vroegtijdige 1 aprilgrap. Ben teleurgesteld in de ontwikkeling van dit PSV. Van bruisend fris en aanvallend voetbal naar nog erger op vooral tegenhouden gericht voetbal dan PSV onder Cocu. En dat binnen 1 seizoen. Tja. Doordat PSV zich op die manier heeft gemanifesteerd heb ik ook totaal geen gevoel over die wedstrijd. Het laat me eigenlijk wel koud. Zie PSV nu ook geen kampioen meer worden eerlijk gezegd; niet op deze manier in ieder geval. Dat onnodige geploeter allemaal, terwijl we duidelijk hebben gezien dat ze ook anders kunnen. Nee, van mij hoeft het even niet meer zo.
Ja, dat is wel erg jammer. Hoe kan dat toch met dezelfde spelers en dezelfde trainer?
 
En weer bijna een hele wedstrijd naar het geploeter (in balbezit) van Hendrix gekeken. Het is me echt een raadsel waarom niet gewoon guti en rosario naast elkaar. Bizar irritant.

Ik kan me er nog iets bij voorstellen als je tegen FC Barcelona speelt of zo, maar tegen Vitesse zou PSV inderdaad niet met twee controleurs moeten spelen. Heel armoedig.
 
Ik kan me er nog iets bij voorstellen als je tegen FC Barcelona speelt of zo, maar tegen Vitesse zou PSV inderdaad niet met twee controleurs moeten spelen. Heel armoedig.
Eens. In die paar wedstrijden dat Guti de kans heeft gehad heeft hij i.i.g. laten zien altijd naar voren te handelen met uitstekende passing. Rosario kan verdedigen en heeft ook een goeie pass. Hendrix kan alleen in de weg lopen en balletjes terug tikken. Dat laatste is prima als je met 2 aanvallende speelt, maar niet als er ook al een Rosario staat.

Thuis is dit allemaal niet zo spannend, dan komen de tegenstanders niet, maar uit is het echt een zwakte, omdat we ons dan in fases helemaal terug laten drukken. Met name doordat Hendrix van nature naar achteren loopt en passt.
 
Heel het enthousiasme bij Guti is keihard de kop ingedrukt door van Bommel. Een topcoach stelt al zijn spelers tevreden, en geeft ze speelltijd, al is het maar minuten, een kwartier of een half uurtje als de stand het toelaat. Jammer, dat hij geen eerlijke kans meer krijgt, omdat het gewoon een geweldige speler is. Ik had ook veel meer van hem verwacht, maar dat gelul van de coach over dat hij niet in het systeem zou passen is natuurlijk bullshit. Die 2 zgn. controleurs doen de sympathieke Mexicaan de das om.
 
Guti prima invalbeurt, hij wilde o zo graag scoren. Ook belangrijke verdedigende aktie van hem. En zijn lange bal over links niet te vergeten...:clap2:
Als de fans niet on hem geschreeuwd hadden kwam hij er volgens mij echt niet in. MVB moet zijn oogkleppen maar in de eerste de beste container gooien, en er een Charlie Temple bril voor in plaats halen.. Hulde aan de PSV fans,
 
Guti prima invalbeurt, hij wilde o zo graag scoren. Ook belangrijke verdedigende aktie van hem. En zijn lange bal over links niet te vergeten...:clap2:
Als de fans niet on hem geschreeuwd hadden kwam hij er volgens mij echt niet in. MVB moet zijn oogkleppen maar in de eerste de beste container gooien, en er een Charlie Temple bril voor in plaats halen.. Hulde aan de PSV fans,
Je ziet wel wat je wilt zien ? Hij mag van mij zeker eindigen met 3 basisplaatsen maar laten we niet overdrijven.
 
Je ziet wel wat je wilt zien ? Hij mag van mij zeker eindigen met 3 basisplaatsen maar laten we niet overdrijven.

Het is zeker overdreven. Maarja. Ik voel toch wel wat meer sympathie voor onze Gutierrez dan een Rosario of Pereiro. Bij ieder balcontact van Gutierrez kom ik al bijna klaar. Niet omdat het zo'n geweldige speler is, maar meer omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren. Een ding weet ik wel zeker: Hij komt niet met zo'n saai (terugspeel)balletje zoals Rosario en laat zich fysiek niet zo zielig aftroevel als Pereiro.

Dus om de hype even voort te zetten: Gutierrez bij vlagen MOTM. Je zag dat Lozano er 1000% beter door ging voetballen en hij had sowieso 2 goals + 1 assist moeten hebben. #Guti100Miljoen
 
Het is zeker overdreven. Maarja. Ik voel toch wel wat meer sympathie voor onze Gutierrez dan een Rosario of Pereiro. Bij ieder balcontact van Gutierrez kom ik al bijna klaar. Niet omdat het zo'n geweldige speler is, maar meer omdat ik niet weet wat er gaat gebeuren. Een ding weet ik wel zeker: Hij komt niet met zo'n saai (terugspeel)balletje zoals Rosario en laat zich fysiek niet zo zielig aftroevel als Pereiro.

Dus om de hype even voort te zetten: Gutierrez bij vlagen MOTM. Je zag dat Lozano er 1000% beter door ging voetballen en hij had sowieso 2 goals + 1 assist moeten hebben. #Guti100Miljoen
Guti heeft nu nog het voordeel dat niemand weet wat hij nou echt kan.
 
Het is zeker wat overdreven, maar anderzijds heb ik nou ook weer niet echt iets gezien aan zijn spel dat zijn bankperiode van bijna een heel seizoen rechtvaardigde, zeker niet als je ziet wat er voor hem in de plaats heeft gespeeld al die tijd.
Dat is duidelijk ja.
 
Er zitten twee kanten aan zijn positieve en professionele houding: als trainer heb je geen last van zulke bankzitters die lachend en tevreden door het leven gaan. Anderzijds is het ook gelijk de zwakte van zijn karakter. Hij is dus kennelijk geen “klootzak” die ten koste van alles wil spelen, die op de trainingen op het randje speelt en die zakelijk blijft bij de overwinningen van zijn team. Vergelijk hem met een Ziyech: de trainer durft hem niet eens te wisselen, al lijdt hij 46 keer balverlies in een wedstrijd. Of zelfs een vd Beek die normaal ook zo keurig is maar voor de winterstop een vertrek aankondigde, mocht het zo blijven doorgaan. Ik zeg niet dat je als speler heisa moet gaan maken wanneer je niet speelt, maar als je als toch de grote aankoop zo genegeerd wordt door de trainer, dan hoef je wat mij betreft ook niet zo lief blijven doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan