Érick Gutiérrez (M)

Er zitten twee kanten aan zijn positieve en professionele houding: als trainer heb je geen last van zulke bankzitters die lachend en tevreden door het leven gaan. Anderzijds is het ook gelijk de zwakte van zijn karakter. Hij is dus kennelijk geen “klootzak” die ten koste van alles wil spelen, die op de trainingen op het randje speelt en die zakelijk blijft bij de overwinningen van zijn team. Vergelijk hem met een Ziyech: de trainer durft hem niet eens te wisselen, al lijdt hij 46 keer balverlies in een wedstrijd. Of zelfs een vd Beek die normaal ook zo keurig is maar voor de winterstop een vertrek aankondigde, mocht het zo blijven doorgaan. Ik zeg niet dat je als speler heisa moet gaan maken wanneer je niet speelt, maar als je als toch de grote aankoop zo genegeerd wordt door de trainer, dan hoef je wat mij betreft ook niet zo lief blijven doen.

Ik vind het wel wat hebben. Gutierrez, de nuchtere Mexicaan. Vind het ook wat beter bij de cultuur van PSV passen dan zo'n speler als Ziyech. Maar goed, dat is mijn mening uiteraard en ik begrijp jouw punt volkomen :grin:.
 
Ik vind het wel wat hebben. Gutierrez, de nuchtere Mexicaan. Vind het ook wat beter bij de cultuur van PSV passen dan zo'n speler als Ziyech. Maar goed, dat is mijn mening uiteraard en ik begrijp jouw punt volkomen :grin:.

Het is natuurlijk nu ook nu het wat stroever loopt dat men in Guti de verlosser ziet. Rond kerst sprak niemand daarover. En dat is waarschijnlijk ook de reden van de rust bij ajaks, bij de overwegend goede resultaten hebben de bankzitten weinig recht tot klagen.
 
Ik vind het wel wat hebben. Gutierrez, de nuchtere Mexicaan. Vind het ook wat beter bij de cultuur van PSV passen dan zo'n speler als Ziyech. Maar goed, dat is mijn mening uiteraard en ik begrijp jouw punt volkomen :grin:.
Qua cultuur ben ik het met je eens, maar qua spel, past Ziyech dan weer veel beter bij PSV. Een speler zoals hem missen we heel erg.;)
 
Hehe eindelijk weer eens minuten voor Guti. Gewoon Rosario, Guti en Pereiro opstellen; 9 van de 10 keer kan dat in de eredivisie. Hij heeft het in zich om het spel te versnellen en draait vaak naar voren, iets wat hendrix niet kan en rosario te weinig
Precies dit. Moet je je eens voorstellen dat we met dat middenveld in Amsterdam hadden gespeeld in plaats van met drie controleurs. En dan zeker na die rode kaart. Ik ben er echt van overtuigd dat we daar met minimaal 1-4 hadden gewonnen. Het te weinig gebruik maken van Pereiro en Guti heeft ons (waarschijnlijk) de titel gekost en dat valt MvB zwaar aan te rekenen.
 
Precies dit. Moet je je eens voorstellen dat we met dat middenveld in Amsterdam hadden gespeeld in plaats van met drie controleurs. En dan zeker na die rode kaart. Ik ben er echt van overtuigd dat we daar met minimaal 1-4 hadden gewonnen. Het te weinig gebruik maken van Pereiro en Guti heeft ons (waarschijnlijk) de titel gekost en dat valt MvB zwaar aan te rekenen.
Nee als we dat in de Arena hadden gedaan dan hadden we met 5-1 verloren i.p.v. 3-1....
 
Nee als we dat in de Arena hadden gedaan dan hadden we met 5-1 verloren i.p.v. 3-1....
Ajax kwam nauwelijks meer over de middellijn en was rijp voor de sloop. Dan moet je doordrukken, creatieve spelers op het middenveld zetten en dus niet met twee (en zeker niet met drie) controleurs blijven spelen. Dat heeft ons gewoon de titel gekost. Ik dacht dat jij ook zo'n voorstander was van uitgaan van eigen kracht?
 
Precies dit. Moet je je eens voorstellen dat we met dat middenveld in Amsterdam hadden gespeeld in plaats van met drie controleurs. En dan zeker na die rode kaart. Ik ben er echt van overtuigd dat we daar met minimaal 1-4 hadden gewonnen. Het te weinig gebruik maken van Pereiro en Guti heeft ons (waarschijnlijk) de titel gekost en dat valt MvB zwaar aan te rekenen.
Ik snap nog steeds niet dat Bommel sowieso zo lang wachtte na de 10 mans situatie met het inbrengen van aanvallende impulsen. Ajax was rijp voor de slacht, en konden zich door het uitblijven van wissels van Mark zich herpakken en reorganiseren. Daar heeft ie een enorme (beginners) fout gemaakt.
 
Ajax kwam nauwelijks meer over de middellijn en was rijp voor de sloop. Dan moet je doordrukken, creatieve spelers op het middenveld zetten en dus niet met twee (en zeker niet met drie) controleurs blijven spelen. Dat heeft ons gewoon de titel gekost. Ik dacht dat jij ook zo'n voorstander was van uitgaan van eigen kracht?
Na de rode kaart wel ja, maar beginnen met dit middenveld, zoals je voorstelde, was zelfmoord geweest
 
Ajax kwam nauwelijks meer over de middellijn en was rijp voor de sloop. Dan moet je doordrukken, creatieve spelers op het middenveld zetten en dus niet met twee (en zeker niet met drie) controleurs blijven spelen. Dat heeft ons gewoon de titel gekost. Ik dacht dat jij ook zo'n voorstander was van uitgaan van eigen kracht?
Het was sarcastisch bedoeld ;)
 
Na de rode kaart wel ja, maar beginnen met dit middenveld, zoals je voorstelde, was zelfmoord geweest
Klopt ook wel, de tactiek van Bommel was goed gekozen. Dommige eigen goal, daarvoor was er niets aan de hand. Bommel speelde een soort Mourinho tactiek. Drie controleurs en de voorhoede mocht het verder uitzoeken.
 
Ik blijf het een belachelijk voorzichtige beginopstelling vinden, een koploper en titelverdediger onwaardig. Zeker als je weet dat Ajax vooral kwetsbaar is als je vooruit durft te spelen en op zijn best is als je ze laat voetballen. Maar inderdaad, na die rode kaart nog een kwartier met drie controleurs blijven spelen is al helemaal bizar. Precies dit heeft ons tegen Feyenoord thuis overigens ook punten gekost.
 
De reden dat we van Ajax verloren was vanwege Schwaab, had hij die domme acties niet gemaakt had je zeker na die rode kaart gewoon gewonnen.
 
Dit zegt Van Bommel over Guti op ad.nl (even in cognito openen):



Nog een hoop te leren in zowel de ogen van Van Bommel als van Guti. Al denk ik dat je in praktijk het snelste leert. Wat meer speeltijd had zeker tegen de mindere goden echt wel gekund. Maar goed, nog alle hoop dat Guti er toch nog gaat komen.
Vind het wel een fair uitleg. Of het klopt moet je de trainingen zien om het te beoordelen.
 
Dit zegt Van Bommel over Guti op ad.nl (even in cognito openen):



Nog een hoop te leren in zowel de ogen van Van Bommel als van Guti. Al denk ik dat je in praktijk het snelste leert. Wat meer speeltijd had zeker tegen de mindere goden echt wel gekund. Maar goed, nog alle hoop dat Guti er toch nog gaat komen.


Ik vraag dan op mijn beurt over welk tempo het gaat. Balletje zijwaarts en balletje terug kan ik ook nog belopen (nou ja, bijna dan).
 
Ik vraag dan op mijn beurt over welk tempo het gaat. Balletje zijwaarts en balletje terug kan ik ook nog belopen (nou ja, bijna dan).

Inderdaad.

,,Ik vind Guti een goede speler. Hij is aanvallend sterk, maar hij heeft zelf ook aangegeven dat hij soms moeite heeft met het tempo. Het is voor hem ook niet makkelijk. Hij is voor een groot bedrag gehaald en in het systeem dat wij spelen worden bepaalde kwaliteiten gevraagd. Hij is daarnaar op weg. Het gaat er echt wel uitkomen, maar het heeft meer tijd nodig. Dat mag toch?’’

Het tempo in de wedstrijden is niet zo bijzonder hoog. Op en neer getik en tikkie terug en veelvuldig stil staan van alle spelers.
Wellicht bedoelt Mark dat Érick Gutiérrez moeite heeft met het tempo, omdat het zo langzaam gaat. Hij is een veel hoger tempo gewend. :rolleyes:


;)
 
Nou hij heeft me in de 15 minuten die hij vandaag heeft gespeeld niet overtuigd dat hij een veel hoger tempo gewend is. :lmao:
 
Terug
Bovenaan Onderaan