Érick Gutiérrez (M)

Guti was toch al gaande onder Brands? Volgens mij zijn al je voorbeelden aankopen van Brands, die totaal geen kijk had op wat een elftal nodig had, of hoe de trainer wilde spelen en daar zijn aankopen op afstemde. Die zag gewoon een speler die hij leuk vond spelen en ging ervoor leek het wel.

Bij spelers die onder Brands gehaald zijn gaat het mij om de rol van De Jong als hoofd scouting. Hij heeft Brands er niet van kunnen overtuigen dat kwaliteiten van transferdoelwitten overeenkomen met vereiste kwaliteiten bij PSV. Brands gaat zeker ook niet vrijuit. Hij had op zijn minst moeten communiceren met Cocu destijds of spel op middenveld aangepast kan worden om ruimte te maken voor creatieve '10. Maher lijkt gehaald te zijn om hoe hij speelse bij AZ zonder na te denken of het ook zo uit kan pakken bij PSV met alleen maar lopers. Zo dus ook met Guti.
 
Bij spelers die onder Brands gehaald zijn gaat het mij om de rol van De Jong als hoofd scouting. Hij heeft Brands er niet van kunnen overtuigen dat kwaliteiten van transferdoelwitten overeenkomen met vereiste kwaliteiten bij PSV. Brands gaat zeker ook niet vrijuit. Hij had op zijn minst moeten communiceren met Cocu destijds of spel op middenveld aangepast kan worden om ruimte te maken voor creatieve '10. Maher lijkt gehaald te zijn om hoe hij speelse bij AZ zonder na te denken of het ook zo uit kan pakken bij PSV met alleen maar lopers. Zo dus ook met Guti.
Onder leiding van elke Europese Topcoach was Guti allang doorgebroken. Zonde dat MVB hem niet kan inpassen. Ik zie het als onkunde van hem.
 
Bij spelers die onder Brands gehaald zijn gaat het mij om de rol van De Jong als hoofd scouting. Hij heeft Brands er niet van kunnen overtuigen dat kwaliteiten van transferdoelwitten overeenkomen met vereiste kwaliteiten bij PSV. Brands gaat zeker ook niet vrijuit. Hij had op zijn minst moeten communiceren met Cocu destijds of spel op middenveld aangepast kan worden om ruimte te maken voor creatieve '10. Maher lijkt gehaald te zijn om hoe hij speelse bij AZ zonder na te denken of het ook zo uit kan pakken bij PSV met alleen maar lopers. Zo dus ook met Guti.

Ik probeer JdJ ook niet goed te praten hoor, alleen maar om ook de voorgaande TD even in perspectief te plaatsen. Hij heeft een paar klappers gemaakt, maar onder de streep blonk hij m.i. niet uit in zijn functie. Het is wat mij betreft prioriteit nummer 1 voor PSV om capabele mensen neer te zetten op die belangrijke posities, inclusief de scouting. Er moeten wat gerenomeerde scouts gehaald worden, niet dat oud-PSV'ers benoemd worden tot scout omdat ze oud-PSV'ers zijn. Dat slaat echt nergens op. Zelfde geldt natuurlijk voor de positie van TD.
 
Precies, en Behich had na een jaartje Ajax nu voor Barcelona getekend. Onzin dus.
Ik vind dat de vergelijking Behich met Guti niet opgaat, dat zou niet eerlijk zijn. Behich heeft veel minder kwaliteiten dan Gutierrez. Een Mexicaans Inernational zou van mij elke wedstrijd minuten mogen maken, danwel een basisplaats krijgen.
 
Om heel eerlijk te zijn zijn de minuten die guti maakt voor mij niet heel indrukwekkend! Ja hij maakt wat goals, daar kan ik niets van zeggen! Maar als ik naar zijn organisatie vermogen kijk, is dat echt niet heel goed. Bv de vergelijking met guardado, dat was een baas een regelaar die zelf de juiste positie innam. Dat kon v ginkel ook erg goed!
Dus in mijn ogen terecht dat hij geen basis is op DIT moment! Conclusie; Met een bal kan hij veel maar zonder te weinig.
 
Om heel eerlijk te zijn zijn de minuten die guti maakt voor mij niet heel indrukwekkend! Ja hij maakt wat goals, daar kan ik niets van zeggen! Maar als ik naar zijn organisatie vermogen kijk, is dat echt niet heel goed. Bv de vergelijking met guardado, dat was een baas een regelaar die zelf de juiste positie innam. Dat kon v ginkel ook erg goed!
Dus in mijn ogen terecht dat hij geen basis is op DIT moment! Conclusie; Met een bal kan hij veel maar zonder te weinig.

Het probleem is dan ook dat Hendrix en Rosario niks kunnen met de bal. Vandaar gat ik opper om een combinatie van Rosario/Hendrix met Gutierrez. Dan heb je een speler die voor de creativiteit zorgt en de ander voor het opstellen van het team.

Alhoewel het nu (statistisch?) beter lijkt te gaan na de aanpassing voorin. Qua creativiteit lijkt het nu te zijn opgelost, dus vraag ik me af of Gutierrez dan zo broodnodig is als ik hiervoor aangaf.
 
Het probleem is dan ook dat Hendrix en Rosario niks kunnen met de bal. Vandaar gat ik opper om een combinatie van Rosario/Hendrix met Gutierrez. Dan heb je een speler die voor de creativiteit zorgt en de ander voor het opstellen van het team.

Alhoewel het nu (statistisch?) beter lijkt te gaan na de aanpassing voorin. Qua creativiteit lijkt het nu te zijn opgelost, dus vraag ik me af of Gutierrez dan zo broodnodig is als ik hiervoor aangaf.
Bovendien, tenminste dat denk ik, dat het Lozano een enorme boost zal geven als zijn grote vriend ook speelt. Die had zich uiteraard zeer verheugd op zijn komst naar PSV, om dan met hem samen te kunnen spelen.
 
Die gaat niet weg hoor. Heeft een langdurig contract, waardoor clubs diep in de buidel moeten tasten en dat gaan ze met deze hoeveelheid gespeelde minuten niet doen.

Hij zou net als Luckassen kunnen worden verhuurd met optie tot koop. Luckassen werd voor vijf miljoen euro gehaald, tekende een vijfjarig contract en speelde vervolgens niet veel. Gutiérrez werd voor zes miljoen gehaald, tekende een vijfjarig contract en speelde vervolgens ook niet veel. Als Mark van Bommel het niet echt in hem ziet zitten en Gutiérrez zelf liever ook ergens anders voetbalt, zie ik hem best aan een subtopper in Duitsland (of in een ander land) verhuurd worden (al dan niet met optie tot koop).
 
Ik denk dat als er volgend jaar een centrum achterin staat dat zelfstandig in staat is om de deur op slot te houden, er vanzelf meer ruimte komt voor (spelers als) Guti op het middenveld.
 
Ik denk dat als er volgend jaar een centrum achterin staat dat zelfstandig in staat is om de deur op slot te houden, er vanzelf meer ruimte komt voor (spelers als) Guti op het middenveld.

Dat denk ik niet. Van Bommel blijft spelen met 2 controleurs en een aanvallende middenvelder. Als controleur heeft hij beteren voor zich, als aanvallende middenvelder ook. Tenzij Van Bommel zijn spelopvatting laat varen, blijft hij op de bank zitten.
 
Guti heeft zelf al aangegeven (en ook aangetoond) geen echte nummer 10 te zijn, en juist voor een van de twee controlerende plekken op het middenveld te willen gaan. Om Guti te brengen hoeft Van Bommel toch niet ineens met de punt naar achteren te gaan spelen?

Je hebt gelijk dat er betere controleurs zijn dan Guti is. En die heeft PSV, met het huidige centrum achterin, ook nodig. Maar als achterin mannen staan die minder controle voor zich nodig hebben, kun je op een van de twee controleursposities een speler neerzetten met wat minder defensieve, en wat meer offensieve kwaliteiten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Guti heeft zelf al aangegeven (en ook aangetoond) geen echte nummer 10 te zijn, en juist voor een van de twee controlerende plekken op het middenveld te willen gaan. Om Guti te brengen hoeft Van Bommel toch niet ineens met de punt naar achteren te gaan spelen?

Je hebt gelijk dat er betere controleurs zijn dan Guti is. En die heeft PSV, met het huidige centrum achterin, ook nodig. Maar als achterin mannen staan die minder controle voor zich nodig hebben, kun je op een van de twee controleursposities een speler neerzetten met wat minder defensieve, en wat meer offensieve kwaliteiten.
Klopt, Gutierrez is een controlerende middenvelder met een goed spelinzicht/overzicht.
 
PSV gaat vol voor Gutiérrez

link

PSV bekijkt de mogelijkheden om de Mexicaanse middenvelder Érick Gutiérrez (23) aan de selectie toe te voegen. Geruime tijd werd hij als te duur en onhaalbaar bestempeld, maar de Eindhovenaren wagen nu toch een poging om de WK-ganger los te weken bij CF Pachuca.

Ik hoop dat het lukt. :)

Di-9i8PU0AIg96y.jpg
Toch wel jammer dat hij (nog) niet is doorgebroken onder van Bommel....:confused:
Lozano was waarschijnlijk wel gebleven als zijn maat een basisplaats kreeg.
Goed stuk van VD:
https://www.psvinside.nl/guti-en-maher-een-financieel-resultaat-van-min-16-miljoen/
Als dit niet verandert is het puur (financieel) (technisch) wanbeleid bij PSV, netals met Pereiro.
 
Laatst bewerkt:
Kapitaalvernietiging: Luckassen, Ramselaar, Pereiro, Guti , Behich, Sainsbury en twijfelgeval Romero.....bij elkaar zeker tussen de 35 en 40 miljoen euro....
 
Ja joh ga nou niet doen alsof hij mede verantwoordelijk is voor de titel vorig jaar en dus CL dit jaar.... ;)

Nee, maar ik vind 'm geen kapitaalvernietiging. Daarvoor heeft hij te vaak en te veel belangrijke goals gescoord. We moeten de lat overigens hoger leggen: spelers moeten aantoonbaar meer opbrengen dan ze gekost hebben.
 
Kapitaalvernietiging: Luckassen, Ramselaar, Pereiro, Guti , Behich, Sainsbury en twijfelgeval Romero.....bij elkaar zeker tussen de 35 en 40 miljoen euro....
Pereiro hoort zeker niet in dat rijtje. Heeft veel wedstrijden gespeeld, veel belangrijke doelpunten gemaakt en wordt misschien nog wel voor een redelijk bedrag verkocht. Guti is nog niks zinnigs over te vertellen, dus dat is vooralsnog nog geen kapitaalvernietiging. Ramselaar heeft ook zijn wedstrijden gespeeld, is helaas niet helemaal wat er van verwacht werd. Romero komt hopelijk nog, maar lijkt wel naar jouw stelling te gaan...helaas...
 
Nee, maar ik vind 'm geen kapitaalvernietiging. Daarvoor heeft hij te vaak en te veel belangrijke goals gescoord. We moeten de lat overigens hoger leggen: spelers moeten aantoonbaar meer opbrengen dan ze gekost hebben.
Aantoonbaar meer of significant meer. 13mlj is aantoonbaar meer dan 12.5 mlj....
 
Terug
Bovenaan Onderaan