Érick Gutiérrez (M)

Ja en dat zal niet in Guti’s voordeel zijn voorlopig. Zo denk ik na gisteren.
Ik denk toch echt dat een ieder zich inhield om geen blessures op te lopen, zo ook met Gutierrez. En dat is meer dan logisch.
edit: Rosario zou imo hetzelfde gedaan hebben op dat knollenveld.
 
Voor het eerst in de basis in een team dat nog nooit in deze samenstelling heeft samengespeeld en dan ook nog eens op zo'n hockeyveld... dat is inderdaad geen maatstaf. Dat waren zijn korte invalbeurten natuurlijk ook niet, maar duidelijk is in elk geval dat hij het spelletje wel ziet en dat hij een aardige pegel in de poten heeft. En over de wisselwerking met Lozano is al genoeg gezegd. Toch wel een luxeprobleem dat je zo'n speler kunt passeren, hoor. Dat moet alleen niet te lang duren, want daar is hij natuurlijk niet voor gekomen. Zelf zie ik hem ook graag in de basis, maar ik ben er nog niet helemaal uit voor wie. ;)
 
Voor het eerst in de basis in een team dat nog nooit in deze samenstelling heeft samengespeeld en dan ook nog eens op zo'n hockeyveld... dat is inderdaad geen maatstaf. Dat waren zijn korte invalbeurten natuurlijk ook niet, maar duidelijk is in elk geval dat hij het spelletje wel ziet en dat hij een aardige pegel in de poten heeft. En over de wisselwerking met Lozano is al genoeg gezegd. Toch wel een luxeprobleem dat je zo'n speler kunt passeren, hoor. Dat moet alleen niet te lang duren, want daar is hij natuurlijk niet voor gekomen. Zelf zie ik hem ook graag in de basis, maar ik ben er nog niet helemaal uit voor wie. ;)

Misschien rouleren. Gewoon per tegenstander bekijken wat het beste is.
 
Ik denk toch echt dat een ieder zich inhield om geen blessures op te lopen, zo ook met Gutierrez. En dat is meer dan logisch.
edit: Rosario zou imo hetzelfde gedaan hebben op dat knollenveld.

Dat het gister niet 100% liep lijkt me toch logisch. Je hebt een bepaalde basiself en die zijn goed op elkaar ingespeeld, met enkele wisselspelers die het team al goed kennen. Dat loopt allemaal soepeler dan zo'n willekeurig tweede elftal als in de beker. En de wedstrijd an sich is ook compleet anders. Debuteer je eerst onder aanzien van 35.000 man, loop je nu een 'trainingsveldje' op met wat mensen aan de kant. Dan giert de adrealine ook niet door je lijf als in een Eredivisie wedstrijd logischerwijs. Zo'n bekerwedstrijd is dan ook geen maatstaaf. Gewoon Gutierrez laten spelen in de Eredivisie en dan pas kunnen we oordelen. 'Jammer' dat we nu al drie keien op ons middenveld hebben staan.
 
Als Guti ook feilloos penalty's kan nemen en bij vrijetrappen de bal mooi over het muurtje en fraai in de bovenhoek weet te plastsen, dan denk ik dat binnen een maand Pereiro kind van de rekening gaat worden op het middenveld. Mark zal vast blijven houden aan Rosario en Hendrix op het middenveld die als stofzuigers ballen veroveren, storen, spel ontregelen van de tegenstander en verdedigend bijdragen aan het houden van de nul....dus, als Guti in staat is om Pereiro weg te concurreren, dan zie ik Guti binnen een maand als vaste basisspeler....
 
Voor het eerst in de basis in een team dat nog nooit in deze samenstelling heeft samengespeeld en dan ook nog eens op zo'n hockeyveld... dat is inderdaad geen maatstaf. Dat waren zijn korte invalbeurten natuurlijk ook niet, maar duidelijk is in elk geval dat hij het spelletje wel ziet en dat hij een aardige pegel in de poten heeft. En over de wisselwerking met Lozano is al genoeg gezegd. Toch wel een luxeprobleem dat je zo'n speler kunt passeren, hoor. Dat moet alleen niet te lang duren, want daar is hij natuurlijk niet voor gekomen. Zelf zie ik hem ook graag in de basis, maar ik ben er nog niet helemaal uit voor wie. ;)
Aan de andere kant: Sadilek liet het wel zien.
 
Een luxeprobleem is ook een probleem. Dit is typisch zo'n geval waarbij je als trainer stiekem hoopt dat er eentje geblesseerd raakt, zodat het zichzelf oplost... Volgens mij is Gutierrez overigens meer een centrale middenvelder die het spel voor zich moet hebben en daar de lijnen uitzet en met passes strooit. Een soort Guardado dus. Ik zie hem dan ook niet direct op de plaats van Pereiro spelen, dus dan komt eigenlijk alleen Rosario in aanmerking om het kind van de rekening te worden. Die doet het natuurlijk geweldig en zal vast wel erg belangrijk zijn 'voor de balans', maar zijn taken zal Guti toch ook moeten kunnen overnemen? Dan heb je de passes en het scorend vermogen als meerwaarde.

Met tegenstanders als NAC, Emmen en Groningen zou Van Bommel de komende wedstrijden kunnen aangrijpen om eens iets te proberen met Guti. Maar ik zie het niet gebeuren, want Mark is toch wel heel erg van de 'never change a winning team'-school. En daar is natuurlijk ook iets voor te zeggen.
 
Een luxeprobleem is ook een probleem. Dit is typisch zo'n geval waarbij je als trainer stiekem hoopt dat er eentje geblesseerd raakt, zodat het zichzelf oplost... Volgens mij is Gutierrez overigens meer een centrale middenvelder die het spel voor zich moet hebben en daar de lijnen uitzet en met passes strooit. Een soort Guardado dus. Ik zie hem dan ook niet direct op de plaats van Pereiro spelen, dus dan komt eigenlijk alleen Rosario in aanmerking om het kind van de rekening te worden. Die doet het natuurlijk geweldig en zal vast wel erg belangrijk zijn 'voor de balans', maar zijn taken zal Guti toch ook moeten kunnen overnemen? Dan heb je de passes en het scorend vermogen als meerwaarde.

Met tegenstanders als NAC, Emmen en Groningen zou Van Bommel de komende wedstrijden kunnen aangrijpen om eens iets te proberen met Guti. Maar ik zie het niet gebeuren, want Mark is toch wel heel erg van de 'never change a winning team'-school. En daar is natuurlijk ook iets voor te zeggen.
Helemaal mee eens. De pech voor Guti is dat Rosario het momenteel prima doet. Of we nog iets gaan zien van de tandem Lozano-Guti zal de toekomst uitwijzen.
 
Aan de andere kant: Sadilek liet het wel zien.
Maar die loopt al een paar jaar rond in Nederland en is dus enigszins gewend aan die plastic velden. Ik kan me voorstellen dat je niet direct voluit gaat als je bij elke stap het gevoel hebt dat je je knie kunt verdraaien. Bovendien heeft Guti zich in zijn invalbeurten natuurlijk wel al doen gelden.
 
Ongelooflijk dat MVB tegen NAC zelfs Ramselaar eerder inbrengt dan Gutierrez. Hij onderschat hoe belangrijk deze laatste voor Lozano is voor wat betreft hun samenspel. Hopelijk zien we hem in de basis tegen Inter maar ik heb er een zwaar hoofd in. Deze speler wordt nu al mentaal gebroken. Volgens mij denkt Lozano hetzelfde en zal ook zijn motivatie beïnvloeden.
 
Een luxeprobleem is ook een probleem. Dit is typisch zo'n geval waarbij je als trainer stiekem hoopt dat er eentje geblesseerd raakt, zodat het zichzelf oplost... Volgens mij is Gutierrez overigens meer een centrale middenvelder die het spel voor zich moet hebben en daar de lijnen uitzet en met passes strooit. Een soort Guardado dus. Ik zie hem dan ook niet direct op de plaats van Pereiro spelen, dus dan komt eigenlijk alleen Rosario in aanmerking om het kind van de rekening te worden. Die doet het natuurlijk geweldig en zal vast wel erg belangrijk zijn 'voor de balans', maar zijn taken zal Guti toch ook moeten kunnen overnemen? Dan heb je de passes en het scorend vermogen als meerwaarde.

Met tegenstanders als NAC, Emmen en Groningen zou Van Bommel de komende wedstrijden kunnen aangrijpen om eens iets te proberen met Guti. Maar ik zie het niet gebeuren, want Mark is toch wel heel erg van de 'never change a winning team'-school. En daar is natuurlijk ook iets voor te zeggen.
Nee Gutti kan de taken van koning Pablo niet overnemen; hij is te aanvallend ingesteld. Hem én Pereiro samen opstellen, is gewoon zelfmoord plegen op het middenveld. En Gutti is sowieso geen type Guardado.
 
Ongelooflijk dat MVB tegen NAC zelfs Ramselaar eerder inbrengt dan Gutierrez. Hij onderschat hoe belangrijk deze laatste voor Lozano is voor wat betreft hun samenspel. Hopelijk zien we hem in de basis tegen Inter maar ik heb er een zwaar hoofd in. Deze speler wordt nu al mentaal gebroken. Volgens mij denkt Lozano hetzelfde en zal ook zijn motivatie beïnvloeden.
Zo'n speler tien minuten voor tijd in het veld brengen is net zo vernederend. Verder ben ik het met je eens. Aan de andere kant kan ik me voorstellen dat Van Bommel vasthoudt aan zijn succesvolle basisteam. Zelf denk ik dat de ploeg nog beter zou gaan draaien met Guti ipv Rosario.
 
Nee Gutti kan de taken van koning Pablo niet overnemen; hij is te aanvallend ingesteld. Hem én Pereiro samen opstellen, is gewoon zelfmoord plegen op het middenveld. En Gutti is sowieso geen type Guardado.
Volgens mij speelde hij bij Pachuca als centrale middenvelder (en niet als aanvallende) en werd hij door de voorzitter van die club ook vergeleken met Guardado. Hij kan in elk geval uit de voeten in die rol.
 
Zonde hoor, MvB begint Cocu-trekjes te vertonen.
Tegen NAC spelen met 2, lees ik dat nou goed?, 2 controleurs, 2 middenvelders zonder scorend vermogen. Belachelijk.

Dan gaan ze ook nog tegen NAC, lees ik dat nou goed NAC?, achteruit lopen zodat ze (die 2 middenvelders) zelf de balans naar de knoppen helpen.

Hij had gewoon Guti (Ramselaar) erin moeten brengen voor Rosario (omdat hij geel had) na 60/70 minuten.
Gewoon een MvB moeten doen en niet dat laffe Cocu-gedoe.
 
Laatst bewerkt:
Ongelooflijk dat MVB tegen NAC zelfs Ramselaar eerder inbrengt dan Gutierrez. Hij onderschat hoe belangrijk deze laatste voor Lozano is voor wat betreft hun samenspel. Hopelijk zien we hem in de basis tegen Inter maar ik heb er een zwaar hoofd in. Deze speler wordt nu al mentaal gebroken. Volgens mij denkt Lozano hetzelfde en zal ook zijn motivatie beïnvloeden.

Misschien krijgt Ramselaar de beloning van Van Bommel, hoe die zich de laatste tijd opstelt? Ik bedoel, goede pot tegen NEC met Jong PSV ( ander niveau, ik weet het ), traint blijkbaar goed onder de ogen van Van Bommel, was zelfs aanvoerder tegen Excelsior Maassluis, tot zijn eigen verbazing, en nu een kleine invalbeurt tegen NAC. Geen fan van Ramselaar, en ik zie liever ook Guti.

Guti komt er echt wel. Heeft gewoon ff de pech, dat het team nu erg goed draait.
 
Terug
Bovenaan Onderaan