Érick Gutiérrez (M)

Wel gek eigenlijk aangezien Cocu een behoudende coach is en Rosario verdedigend juist voor meer zekerheid zorgt. Maar goed Cocu staat er net om bekend om de jeugd een kans te geven. In die zin heeft Van Bommel mij positief verrast. Mijn vooroordeel over hem was dat hij ook heel defensief ingesteld zou zijn. Tegendeel is waar. Dat bewijst alleen de basisplaats voor Pereiro.
Lijkt me een fatale vergissing. Hendrix moet spelen. Balans, anderen beter laten spelen, verdedigende power, is echt hardstikke nodig. De puzzel Guti moet echt anders opgelost worden naar mijn mening.
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een fatale vergissing. Hendrix moet spelen. Balans, anderen beter laten spelen, verdedigende power, is echt hardstikke nodig. De puzzel Guti moet echt anders opgelost worden naar mijn mening.
Hendrix was de enige middenvelder door het ijs zakte tegen Barca. Lijkt me reden genoeg om hem te vervangen.
 
Dat vond ik nou weer niet. Verdedigend zeer sterk, aanvallend ging het inderdaad wat te snel.

Knokkertje. Je hebt waterdragers nodig. Ik blijf hopen op een viermansmiddenveld.


--------------------------Zoet------------------------

Dumfries-------------Schwaab------------Angelino

------------Rosario----------------Hendrix---------

--------------Guti------------------Pereiro----------

Lozano--------------Romero--------------Bergwijn
 
Knokkertje. Je hebt waterdragers nodig. Ik blijf hopen op een viermansmiddenveld.


--------------------------Zoet------------------------

Dumfries-------------Schwaab------------Angelino

------------Rosario----------------Hendrix---------

--------------Guti------------------Pereiro----------

Lozano--------------Romero--------------Bergwijn
Ik ben alleen bang dat het té aanvallend word. Aangezien Angelino en Dumfries voornamelijk sterk zijn in aanvallen. Dan maak je van Hendrix en Rosario onbewust twee centrale verdedigers. En ik denk niet dat ze dan tot hun beste recht komen. Tegen een excelsior(Maassluis) o.i.d kan dit heel leuk zijn wel.
 
Knokkertje. Je hebt waterdragers nodig. Ik blijf hopen op een viermansmiddenveld.


--------------------------Zoet------------------------

Dumfries-------------Schwaab------------Angelino

------------Rosario----------------Hendrix---------

--------------Guti------------------Pereiro----------

Lozano--------------Romero--------------Bergwijn
Geen plaatsje ingeruimd voor Luuk?
 
Knokkertje. Je hebt waterdragers nodig. Ik blijf hopen op een viermansmiddenveld.


--------------------------Zoet------------------------

Dumfries-------------Schwaab------------Angelino

------------Rosario----------------Hendrix---------

--------------Guti------------------Pereiro----------

Lozano--------------Romero--------------Bergwijn
Dit moet tegen de meeste tegenstanders in de eredivisie prima te doen zijn. In de CL en zondag zou ik dit niet durven.
 
Geen plaatsje ingeruimd voor Luuk?

Kan ook. Maar als een speler in potentie beter is, moet hij zoveel mogelijk spelen. Alleen dan gaat hij - meestal gepaard met een paar mindere wedstrijden - ook daadwerkelijk de betere speler worden. Maar goed, eerst maar eens fit zien te geraken.

Dit moet tegen de meeste tegenstanders in de eredivisie prima te doen zijn. In de CL en zondag zou ik dit niet durven.

Het is risicovol. Maar als zowel Rosario als Hendrix in de zone gaan dekken en gewoon duidelijke afspraken maken, kun je deze spelwijze zowel zien als een 5-2-3 als een 3-4-3. Afhankelijk van de spelwijze van de tegenstander.
 
Kan ook. Maar als een speler in potentie beter is, moet hij zoveel mogelijk spelen. Alleen dan gaat hij - meestal gepaard met een paar mindere wedstrijden - ook daadwerkelijk de betere speler worden. Maar goed, eerst maar eens fit zien te geraken.

Ik vrees dat ook van Bommel Luuk nooit zal passeren, dat doet hij nu al niet met Rosario terwijl Guti qua aanvalskracht vele malen beter is. Lozano zou zoveel meer akties gemaaakt hebben in Barcelona met zijn maat in de basis. Mocht Romero de topper worden die kenners hem toekennen dan zou ik ook Luuk laten banken. De beste speelt. Punt uit.
 
Ik vrees dat ook van Bommel Luuk nooit zal passeren, dat doet hij nu al niet met Rosario terwijl Guti qua aanvalskracht vele malen beter is. Lozano zou zoveel meer akties gemaaakt hebben in Barcelona met zijn maat in de basis. Mocht Romero de topper worden die kenners hem toekennen dan zou ik ook Luuk laten banken. De beste speelt. Punt uit.
Ik denk dat van Bommel Luuk echt wel zal passeren. Er is op dit moment niemand beter op die positie. Romero geblesseerd en Malen een ander soort spits. Daarnaast doet Luuk het, op dit moment, gewoon prima als targetman. Scoort af en toe en wint duels. Dat hij Rosario twee wedstrijden laat staan is geen voorbode om Luuk een seizoen te laten staan als die het slecht doet. Rosario doet het goed en Guti is gewoon pas kort bij de ploeg. De beste voor de ploeg speelt, en volgensmij houd van Bommel zich daaraan. Tot zover prima.
 
Lijkt me een fatale vergissing. Hendrix moet spelen. Balans, anderen beter laten spelen, verdedigende power, is echt hardstikke nodig. De puzzel Guti moet echt anders opgelost worden naar mijn mening.

In de eredivisie heb je genoeg aan power Rosario. Internationaal kun je 4-4-2 spelen, Luuk out, Hendrix in. Speler van klasse Guti is te goed voor bank PSV.
 
Ik weet niet of het is opgevallen, maar Luuk heeft aardig wat ballen weg staan rossen in de verdediging en bij gesprongen op het middenveld. Het was af en toe net of we 4-4-2 speelde met Luuk op het middenveld. Ik stond er in ieder geval van te kijken waar Luuk allemaal opdook, dat harde werken was echt cruciaal en gaan we vaker nodig hebben in Europa.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Ik weet niet of het is opgevallen, maar Luuk heeft aardig wat ballen weg staan rossen in de verdediging en bij gesprongen op het middenveld. Het was af en toe net of we 4-4-2 speelde met Luuk op het middenveld. Ik stond er in ieder geval van te kijken waar Luuk allemaal opdook, dat harde werken was echt cruciaal en gaan we vaker nodig hebben in Europa.

Ja morgen spelen we tegen Ajax in Eindhoven. Dat ligt ook in Europa. ;)
 
Leuk om te lezen hoe enthousiast iedereen is over Guti. Ik vind het nog wat vroeg om in de polonaise mee te lopen maar lijkt me een leuke speler om erbij te hebben. Wel een verademing dat we eindelijk weer eens een team hebben waarbij er spelers op de bank zitten die zonder twijfels de basis kunnen vervangen (en dan is Thomas nog geblesseerd, terwijl ik daar eigenlijk ook wel veel van verwacht).

Het is nu zaak dat we de potentie van het team zo hoog mogelijk krijgen. Zoals altijd is het middenveld de belangrijkste linie (als je die slag wint, hebben zowel je aanvallers als verdedigers ook vaak een topwedstrijd) en ik ben zeer blij dat het tot nu toe lekker draait. Rosario is echt sterk bezig. Rigo heeft een goede indruk gemaakt in zijn invalpotje (met goal). Zelfs Angelino zou je nog een linie naar voren kunnen schuiven met Behich erachter in de laatste lijn. Kortom, luxeproblemen. Ik sluit me met bovenstaande reageerders aan dat het op mij logisch overkomt dat Guti niet direct basis staat maar zich eerst door prestaties naar basis moet knokken. Als hij zo goed is als gehoopt/verwacht word komt dat vast en zeker goed. En als hij het niet direct waarmaakt is er geen man over boord. Lekker toch?

Overigens, Een driemans verdediging is een interessante gedachte. Echter, hebben we dan [denk ik] Dumfries [en Angelino] niet nodig als een van die drie, omdat hij daarvoor denk ik niet sterk genoeg is in het schaduwen en inschatten van zijn positionering. Mocht je voor een 3-5-2 kiezen (of 3-4-3) dan zou ik gaan voor Isimat, Schwaab en Viergever. Overigens, een driemansverdediging is met die drie in de CL natuurlijk zelfmoord. Tegen de Zwolles en Utrecht kun je denk ik met een 5-mans middenveld met zoveel klasse makkelijk de strijd winnen. Zou ik zelf echter Angelino zeker in de basis laten maar dan als LM.
 
Ik weet niet of het is opgevallen, maar Luuk heeft aardig wat ballen weg staan rossen in de verdediging en bij gesprongen op het middenveld. Het was af en toe net of we 4-4-2 speelde met Luuk op het middenveld. Ik stond er in ieder geval van te kijken waar Luuk allemaal opdook, dat harde werken was echt cruciaal en gaan we vaker nodig hebben in Europa.
Niet dat het veel heeft geholpen... :maniac:
 
Ik hoopte eigenlijk op enkele van zijn befaamde afstandspegels maar die kwamen er niet. Hij was even niet blij met Manschot, terwijl de referee nog wel een sympathiek gebaar naar hem had gemaakt. Toch goed dat hij die speeltijd nu extra in zijn benen heeft, daar kan van Bommel alleen maar zijn voordeel mee doen.
 
Ik hoopte eigenlijk op enkele van zijn befaamde afstandspegels maar die kwamen er niet. Hij was even niet blij met Manschot, terwijl de referee nog wel een sympathiek gebaar naar hem had gemaakt. Toch goed dat hij die speeltijd nu extra in zijn benen heeft, daar kan van Bommel alleen maar zijn voordeel mee doen.
Ja en dat zal niet in Guti’s voordeel zijn voorlopig. Zo denk ik na gisteren.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Terug
Bovenaan Onderaan