Coronavirus

Tja. Dat mag wel. Dan moet je alles sluiten. Helaas zijn we al door de ongevaccineerden in een situatie gebracht dat het de samenleving weer miljarden gaat kosten, mensen niet kunnen werken of sporten. Ik voel me als gevaccineerde behoorlijk genaaid. En daardoor zeker minder gemotiveerd.

Trouwens serieuze optie. Kunnen ze iedereen geen paar honderd euro geven voor het vaccineren? Dat is waarschijnlijk goedkoper dan steunmaatregelen en zet meer zoden aan de dijk.
Leuk idee, maar dat hadden ze dan in augustus moeten doen, 2e prik is maand later ofzo, optimale bescherming volgt nog later. Kortom, gaat voor 2021 geen klap meer uitmaken.
 
Doel: contacten drastisch terugbrengen.
Regel: beperkingen tussen 17:00 en 5:00.
Nederlandse eerste reactie, hoe prop ik al mijn contacten straks tussen 5:00 en 17:00?
Blijkbaar constateert onze regering dat het virus overdag minder besmettelijk is. Ik kan de maatregelen ook niet op een andere manier uitleggen. Spreiden over de dag zou volgens mij namelijk veel beter zijn om contacten te verminderen.
 
Blijkbaar constateert onze regering dat het virus overdag minder besmettelijk is. Ik kan de maatregelen ook niet op een andere manier uitleggen. Spreiden over de dag zou volgens mij namelijk veel beter zijn om contacten te verminderen.

Overdag zijn de meesten aan het werk. Dus die kunnen sowieso niet. De meeste mensen gaan er in hun vrije tijd op uit, vooral in de avond, om te sporten, eten, filmpje, voorstelling. Etc. Die kans is er nu dus niet meer.
 
Overdag zijn de meesten aan het werk. Dus die kunnen sowieso niet. De meeste mensen gaan er in hun vrije tijd op uit, vooral in de avond, om te sporten, eten, filmpje, voorstelling. Etc. Die kans is er nu dus niet meer.
Sporten kan nu ook voor het werk, toch? Winkels kunnen ook eerder open gaan?

Uiteten enzo wordt lastiger. Ontbijtje?
 
Overdag zijn de meesten aan het werk. Dus die kunnen sowieso niet. De meeste mensen gaan er in hun vrije tijd op uit, vooral in de avond, om te sporten, eten, filmpje, voorstelling. Etc. Die kans is er nu dus niet meer.
Veel mensen zijn trouwens doordeweeks ook wel eens vrij.
 
Blijkbaar constateert onze regering dat het virus overdag minder besmettelijk is. Ik kan de maatregelen ook niet op een andere manier uitleggen. Spreiden over de dag zou volgens mij namelijk veel beter zijn om contacten te verminderen.
Kom op Mikasa, volgens mij weet je zelf best dat dit uiteraard niet de constatering is. Probleem is dat er in nederland niks/te weinig is gebeurd met adviezen zoals iedereen oproepen minder contacten te hebben, of vriendelijk te vragen zich over de dag te gaan spreiden. Dat is impliciet immers al een tijd van kracht. Een tijdsgrens is te handhaven en voor elke locatie duidelijk. Neemt niet weg dat ik het volledig eens ben dat het volkomen kut is dat dit t gevolg is van al veel te lang doorstijgende besmettingscijfers. En mijn meeste sympathie gaat uit naar de mensen die hiermee hun werk en inkomen verliezen.

Om t cirkeltje vast verder te tekenen, die sectoren zullen flink in het geweer komen in de media, waarna t kabinet het vanwege draagvlak straks toch verruimt na 20:00, waardoor de cijfers alsnog niet of nauwelijks dalen en dan een week ofwat later toch die scholen dichtgaan. Je zit erbij en kijkt erna, maar deze winter heb ik echt geen trek in. K*tvirus.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Veel mensen zijn trouwens doordeweeks ook wel eens vrij.

Vast wel eens. Ik denk dat de meesten, over het algemeen, gemiddeld genomen, vul het maar in, doordeweeks overdag werken. Het gaat om de grote massa's, niet om de uitzonderingen.

Er zijn zeker effectievere maatregelen en zoals Relix terecht opmerkte is de gemiddelde Nederlander vooral weer aan het schuiven met zijn tijd om het wel te kunnen, maar er zit nog wel een gedachte achter de avondsluiting. Het is niet volledig op niks gebaseerd.
 
"Drie weken"

En dan over drie weken: "We zien wel resultaat, maar nu is het belangrijk om niet weer te vroeg te versoepelen, dus we verlengen met twee weken."

Herhaal die zin elke twee weken tot en met maart. Als je geluk hebt.

Je mag werken en / of en naar school en verder blijf je thuis en binnen, want de wappies...
En handen wassen wel 50 keer per dag tot je geen vel meer over hebt. Tot bloedens toe, want bloed is niet besmettelijk. :rolleyes: :maniac: ... Oh wacht ... Shit. :eek: :poop: Shit is ook zeer besmettelijk. :cautious:
"Het Virus haalt ons weer eens in. Het is een veelkoppig monster." :mask:
 
'Volgens Zuid-Afrikaanse gezondheidsminister Joe Phaahla is er "nog geen indicatie" dat de nieuwe coronavirusvariant ervoor zorgt dat vaccins niet goed meer beschermen tegen ernstige ziekte. Dat zegt de minister op basis van voorlopig onderzoek, maar hij benadrukt wel dat er nog niet veel data is

Bron
 
Kom op Mikasa, volgens mij weet je zelf best dat dit uiteraard niet de constatering is. Probleem is dat er in nederland niks/te weinig is gebeurd met adviezen zoals iedereen oproepen minder contacten te hebben, of vriendelijk te vragen zich over de dag te gaan spreiden. Dat is impliciet immers al een tijd van kracht. Een tijdsgrens is te handhaven en voor elke locatie duidelijk. Neemt niet weg dat ik het volledig eens ben dat het volkomen kut is dat dit t gevolg is van al veel te lang doorstijgende besmettingscijfers. En mijn meeste sympathie gaat uit naar de mensen die hiermee hun werk en inkomen verliezen.

Om t cirkeltje vast verder te tekenen, die sectoren zullen flink in het geweer komen in de media, waarna t kabinet het vanwege draagvlak straks toch verruimt na 20:00, waardoor de cijfers alsnog niet of nauwelijks dalen en dan een week ofwat later toch die scholen dichtgaan. Je zit erbij en kijkt erna, maar deze winter heb ik echt geen trek in. K*tvirus.
Dan moet je gewoon alles dichtgooien en geen ruimte laten voor ontsnappingspaden. Wees nou eens gewoon duidelijk. Hoe harder je nu ingrijpt, hoe sneller we weer verder kunnen.

Na deze lockdown ongevaccineerden weten en (per direct) als de sodemieter boosterprikken zetten.
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Het meest frustrerende vind ik nu nog dat er totaal geen uitzicht is. Vorig jaar kon ik me nog vastklampen aan het idee dat de vaccins eraan kwamen en dan zou het beter worden.
Wat is nu de uitweg? Boosters? Coronapillen? Ik geloof er eigenlijk niet zo meer in dat het écht weer beter wordt.

Gooi de boel nou gewoon open. Geen vaccin = geen covidzorg. Vrije keuze, eigen risico en door.
 
Nou, het zou wel fijn zijn als het virus zich eens aan de maatregelen hield..
Een totale lockdown voor het virus. Het virus mag geen winkels meer bezoeken en niet naar de Horeca. Mag niet meer reizen en mag niet meer eten en drinken. Het zal het virus leren. :p:fb:
Dat het maar sterft. :mask: :alien:
 
Het meest frustrerende vind ik nu nog dat er totaal geen uitzicht is. Vorig jaar kon ik me nog vastklampen aan het idee dat de vaccins eraan kwamen en dan zou het beter worden.
Wat is nu de uitweg? Boosters? Coronapillen? Ik geloof er eigenlijk niet zo meer in dat het écht weer beter wordt.

Gooi de boel nou gewoon open. Geen vaccin = geen covidzorg. Vrije keuze, eigen risico en door.
Sowieso heb je als kwetsbare (wat je in principe kan zijn als ongevaccineerde) ook gewoon de verantwoording voor jezelf en je naasten. Mijn dochter (ik heb dit voorbeeld vaker gebruikt, ook al kun je het niet vergelijken mét een virus, gaat me meer om het beschermen van jezelf) is heel erg allergisch voor katten. Ik ga ook niet in de straat vragen of alle buren hun kat willen binnenhouden of willen laten inslapen. Sterker nog, die katten lopen zo nu en dan ook door mijn tuin en lopen naar mijn dochter om geaaid te worden. Zij (en wij) weten hoeveel last zij daarvan kan krijgen en leren dat vooral zij moet leren leven en omgaan mét deze allergie.
 
Om 19.00 uur persconferentie.

citruspers02-1-(1).jpg

:unsure: Eens kijken en horen hoe we verder uitgeperst worden. :cautious:
 
  • Marc Van Ranst, who works with the Rega Institute for Medical Research, said a sample was confirmed as the novel B.1.1.529 variant in a traveler who returned from Egypt on Nov. 11.
  • Belgian Health Minister Frank Vandenbroucke told reporters that the individual was unvaccinated, according to Reuters.
  • The variant was detected in a small number of samples in South Africa, according to the World Health Organization.
  • Health officials caution that many of the new variant’s mutations could lead to increased antibody resistance and transmissibility, limiting the effectiveness of Covid vaccines.
Daar zijn we mooi mee.

Bron

Belgie en Israel:

Bron
 
  • Marc Van Ranst, who works with the Rega Institute for Medical Research, said a sample was confirmed as the novel B.1.1.529 variant in a traveler who returned from Egypt on Nov. 11.
  • Belgian Health Minister Frank Vandenbroucke told reporters that the individual was unvaccinated, according to Reuters.
  • The variant was detected in a small number of samples in South Africa, according to the World Health Organization.
  • Health officials caution that many of the new variant’s mutations could lead to increased antibody resistance and transmissibility, limiting the effectiveness of Covid vaccines.
Daar zijn we mooi mee.

Bron

Belgie en Israel:

Bron
Het is hier ook allang hoor, maak je geen illusies.
 
Terug
Bovenaan Onderaan