Coronavirus

Exact. En je mag verwachten dat men iets leert. Maar elke keer versoepelt men te snel en te drastisch, om dan vervolgens te laat en te zwak te reageren. Om dan met verbaasde gezichten zich af te vragen wie ze de schuld kunnen geven.

Precies, nogmaals zoveel incompetentie is niet te bevatten. Alsof ik naar Candid Camera zit te kijken.
 
Nee, ik wil ook graag nog wel even wijzen op ons zwakstroomministerie van gezondheid. Vorig jaar had ik begrip voor onduidelijkheden, verschillende scenario's etc. Men wist amper beter. Nu daarentegen is alles echt wel bekend, zijn de rekenmodellen kristalhelder en kun je draaiboeken hebben klaarliggen die geactiveerd worden indien bepaalde kritische meetpunten worden bereikt. Waarom is er geen Booster programma klaar? Waarom gebruiken we nog steeds niet het leger om een grote logistieke operatie als deze in goede banen te leiden? Waarom luisteren we nog naad Hugo de Jonge die op maandag roept dat code zwart nog ver weg is, en vandaag roept dat code zwarte heel dicht bij komt? (er is echt niets veranderd Hugo, een beetje 1e jaars statistiekstudent had het je weken geleden al kunnen laten zien). Waarom hebben we zo'n zwak handhavingsapparaat? Geen masker op in het OV? Prima, 1500 Euro. Fake QR code? 1500 Euro en een strafblad.
En een premier die in september nog aangeeft dat ie het beleid afstemt op ziekenhuisopnames en dat 2 maanden later ontkent... Ongekend wat een ongeregelde teringbende.
 
Tja, exponentiele groei blijft lastig, stel je voor, je hebt een flinke vijver. Op een dag zie je een terrorlelie, die iedere dag verdubbeld. Na 90 dagen heeft die de vijver volledig weten te bedekken. Op welke dag was de vijver half bedekt..
 
Dus met zijn alle overdag naar winkel sporten en naar de horeca is beter dan gespreidt over de dag? Wat zijn dit nou weer voor halfgare maatregelen. We zijn echt een stuurloos schip aan het worden zo.

Ja sorry, ik ben een beetje gefrustreerd.
 
Dus met zijn alle overdag naar winkel sporten en naar de horeca is beter dan gespreidt over de dag? Wat zijn dit nou weer voor halfgare maatregelen. We zijn echt een stuurloos schip aan het worden zo.

Ja sorry, ik ben een beetje gefrustreerd.
Join de club.
 
Dus met zijn alle overdag naar winkel sporten en naar de horeca is beter dan gespreidt over de dag? Wat zijn dit nou weer voor halfgare maatregelen. We zijn echt een stuurloos schip aan het worden zo.

Ja sorry, ik ben een beetje gefrustreerd.
Ik bedacht ook dat we misschien wel ‘s morgens voor werk konden gaan trainen.
 
Winkels sluiten om 17;00, terwijl 90% uurtje later sluit.. Puhh gedurfd hoor o.O Mensen en het virus schrikken hier wel van
 
Ik bedacht ook dat we misschien wel ‘s morgens voor werk konden gaan trainen.
Hhm, zal ik maar die pijnlijke rotschop geven en advocaat van de duivel spelen dat dit precies t probleem is dat het kut gaat in Nederland?

Doel: contacten drastisch terugbrengen.
Regel: beperkingen tussen 17:00 en 5:00.
Nederlandse eerste reactie, hoe prop ik al mijn contacten straks tussen 5:00 en 17:00?

Ik snap t wel, maar logisch in t kader van 150.000 wekelijkse nieuwe besmettingen die er zijn, die fors omlaag moeten, is t niet.
 
Hhm, zal ik maar die pijnlijke rotschop geven en advocaat van de duivel spelen dat dit precies t probleem is dat het kut gaat in Nederland?

Doel: contacten drastisch terugbrengen.
Regel: beperkingen tussen 17:00 en 5:00.
Nederlandse eerste reactie, hoe prop ik al mijn contacten straks tussen 5:00 en 17:00?

Ik snap t wel, maar logisch in t kader van 150.000 wekelijkse nieuwe besmettingen die er zijn, die fors omlaag moeten, is t niet.
Tja. Dat mag wel. Dan moet je alles sluiten. Helaas zijn we al door de ongevaccineerden in een situatie gebracht dat het de samenleving weer miljarden gaat kosten, mensen niet kunnen werken of sporten. Ik voel me als gevaccineerde behoorlijk genaaid. En daardoor zeker minder gemotiveerd.

Nood breekt wetten. Ongevaccineerde patiënten weigeren zou ook de zorgdruk enorm omlaag halen.

Trouwens serieuze optie. Kunnen ze iedereen geen paar honderd euro geven voor het vaccineren? Dat is waarschijnlijk goedkoper dan steunmaatregelen en zet meer zoden aan de dijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan