Binnenlandse Politiek


Ja, de aanhang is klein, maar met dit soort ophitserij kan ik niet uitsluiten dat het tzt uitmond in een Nederlandse variant van de 6e januari 2021. Ook de toenadering tussen FvD en Policeforfreedom (heeft niks met de politie te maken) en dit soort oproepen

FERJnB2XIAIRd1O


maken dat ik mij soms lichtelijk ongerust maak.
Ik blijf het zeggen, dit zijn de nieuwe nazi`s...
 
Kunnen we ons vooral eens druk gaan maken over de FVD en haar vertegenwoodigers in de 2e Kamer? Kijk en huiver: hier bedreigt een FVD kamerlid een collega kamerlid met "uw tijd komt nog wel" en met een "tribunaal". Ik ben geen expert op het gebied van staatsinrichting, maar kan je iemand op basis van dit soort ondemocratische uitspraken schorsen?

 
Kunnen we ons vooral eens druk gaan maken over de FVD en haar vertegenwoodigers in de 2e Kamer? Kijk en huiver: hier bedreigt een FVD kamerlid een collega kamerlid met "uw tijd komt nog wel" en met een "tribunaal". Ik ben geen expert op het gebied van staatsinrichting, maar kan je iemand op basis van dit soort ondemocratische uitspraken schorsen?

Zie drie posts terug, ik maak mij druk ;)

Aangaande de kwestie, schorsen zou misschien mogelijk zijn, hij heeft zijn woorden niet teruggenomen. Aangaande de hele partij: een partij kan worden ontbonden als deze een gevaar is voor de openbare orde. Daarvan is sprake als zij een gevaar is voor de democratische rechtsorde door haar doelen, gedragingen, en of het gevaar realistisch is.

Zeg het maar, wanneer bereik je dat punt. Dit is niet anders dan het ophits-gedrag wat we in Amerika hebben gezien en we weten waartoe het kan leiden.
 
Zie drie posts terug, ik maak mij druk ;)

Aangaande de kwestie, schorsen zou misschien mogelijk zijn, hij heeft zijn woorden niet teruggenomen. Aangaande de hele partij: een partij kan worden ontbonden als deze een gevaar is voor de openbare orde. Daarvan is sprake als zij een gevaar is voor de democratische rechtsorde door haar doelen, gedragingen, en of het gevaar realistisch is.

Zeg het maar, wanneer bereik je dat punt. Dit is niet anders dan het ophits-gedrag wat we in Amerika hebben gezien en we weten waartoe het kan leiden.
Ah ik had die gemist. dank je! Ik denk eerlijk gezegd dat dat punt nu wel bereikt is.
 
Ah ik had die gemist. dank je! Ik denk eerlijk gezegd dat dat punt nu wel bereikt is.
Je zou het denken, maar het is niet aantoonbaar, net zoals Trump zich verschuilt achter 'ik heb het niet letterlijk gezegd'. en stel dat je tot die stap overgaat, vergeet niet dat je daarmee juist het gevoel bij zijn achterban geeft dat B en zijn trawanten daadwerkelijk een dreiging zijn voor het niet bestaande kartel, en ook dat kan vervelende gevolgen hebben. Het is gewoon knap lastig.
 
Ah ik had die gemist. dank je! Ik denk eerlijk gezegd dat dat punt nu wel bereikt is.

Heeft geen zin, joh. Dat clubje in de kamer is slechts een puist op het gezwel dat "Forumland" is. In deze tijd van connectiviteit kun je een politieke partij eigenlijk niet koudstellen zoals dat indertijd met de CD nog wel kon. Je bevestigt deze mensen nu alleen in hun gelijk als je dat doet. Laat ze maar raaskallen in de kamer, dan kunnen we het allemaal zien.
 
Kunnen we ons vooral eens druk gaan maken over de FVD en haar vertegenwoodigers in de 2e Kamer? Kijk en huiver: hier bedreigt een FVD kamerlid een collega kamerlid met "uw tijd komt nog wel" en met een "tribunaal". Ik ben geen expert op het gebied van staatsinrichting, maar kan je iemand op basis van dit soort ondemocratische uitspraken schorsen?

Ja
Regeling Toezicht en handhaving Gedragscode Leden van de Tweede Kamer der Staten-Generaal
Artikel 11 Mogelijke sancties De volgende sancties kunnen worden opgelegd bij overtreding van de gedragscode:
a. een aanwijzing, waaronder wordt begrepen een maatregel die een Kamerlid verplicht tot herstel van een overtreding van de Gedragscode;​
b. een berisping, waaronder wordt begrepen een openbare brief van het Presidium gericht aan een Kamerlid waarin de handeling die tot een overtreding heeft geleid, wordt afgekeurd;​
c. een schorsing, waaronder wordt begrepen het uitsluiten van een Kamerlid voor de duur van ten hoogste een maand van het deelnemen aan plenaire vergaderingen, behoudens stemmingen, aan commissievergaderingen of aan andere activiteiten die door of namens de Kamer worden gehouden.​
 
Heeft geen zin, joh. Dat clubje in de kamer is slechts een puist op het gezwel dat "Forumland" is. In deze tijd van connectiviteit kun je een politieke partij eigenlijk niet koudstellen zoals dat indertijd met de CD nog wel kon. Je bevestigt deze mensen nu alleen in hun gelijk als je dat doet. Laat ze maar raaskallen in de kamer, dan kunnen we het allemaal zien.
Nee, maar andere politici kunnen wel het nazisme benoemen. Paternotte komt ver, maar durft dit nog niet aan. Benieuwd of er eindelijk een politicus is die dit beestje bij de naam gaat noemen.
 
Nee, maar andere politici kunnen wel het nazisme benoemen. Paternotte komt ver, maar durft dit nog niet aan. Benieuwd of er eindelijk een politicus is die dit beestje bij de naam gaat noemen.
Waarna FvD de slachtofferrol zal uitbuiten en waarin de achterban zal meegaan. Het is echt verrekte lastig, ja er moet wat gebeuren, maar hoe bereik je daadwerkelijk wat je wil bereiken.
 
Nee, maar andere politici kunnen wel het nazisme benoemen. Paternotte komt ver, maar durft dit nog niet aan. Benieuwd of er eindelijk een politicus is die dit beestje bij de naam gaat noemen.
Als je die knakkers uit gaat maken voor Nazi's en NSB-ers, dan doe je eigenlijk precies hetzelfde als wat zij doen: de vergelijking met WOII maken (die nooit helemaal opgaat en altijd leidt tot escalatie bezijden het punt). Laat ze gaan, bestrijd op inhoud, weerleg de nonsens en blijf kalm. Anders winnen zij...die escalatie is precies wat ze willen.
 
Als je die knakkers uit gaat maken voor Nazi's en NSB-ers, dan doe je eigenlijk precies hetzelfde als wat zij doen: de vergelijking met WOII maken (die nooit helemaal opgaat en altijd leidt tot escalatie bezijden het punt). Laat ze gaan, bestrijd op inhoud, weerleg de nonsens en blijf kalm. Anders winnen zij...die escalatie is precies wat ze willen.
Het is aantoonbaar nazisme. Begin met het benoemen, keer op keer. En dat doe je op een rustige toon. Na iedere interruptie of speech in de kamer. Je vraagt de voorzitter om weg te gaan als ze aan het woord zijn omdat je `nazisme afkeurt`. Het is vrij eenvoudig, maar zolang je dit politiek correct wil doen.

Je kan ook wachten tot de knokploegen van dit nazistische clubje een coupe wil plegen, of totdat de volgende volkert opstaat, dan blijven we lekker navelstaren..
 
Het is aantoonbaar nazisme. Begin met het benoemen, keer op keer. En dat doe je op een rustige toon. Na iedere interruptie of speech in de kamer. Je vraagt de voorzitter om weg te gaan als ze aan het woord zijn omdat je `nazisme afkeurt`. Het is vrij eenvoudig, maar zolang je dit politiek correct wil doen.

Je kan ook wachten tot de knokploegen van dit nazistische clubje een coupe wil plegen, of totdat de volgende volkert opstaat, dan blijven we lekker navelstaren..
ipv nazisme het als fascisme benoemen is m.i. ook nog een optie?
 
ipv nazisme het als fascisme benoemen is m.i. ook nog een optie?
Het is puur nazisme. Van Baudet is bekend dat ie een ongezonde obsessie heeft met het nazisme. Gezien zijn veelvuldige citaten uit Mein Kampf.
Henk Otten, Eerdmans, Haga en Eppink hebben niet voor niets de partij verlaten vanwege dit soort `politieke` stromingen binnen forum. Baudet ontkend de holocaust, heeft het over omvolking en tribunalen. Dat komt een-op-een uit de nazi beweging van de jaren 30 en 40. Het is nazisme.. Alleen niemand durft dit nog te benoemen. Wat zitten de mensen in de kamer te doen? Van Paternotte weet ik dat ie dit weet maar nog niet zegt. Benoem het. Keer op keer. Na iedere zin die ze daar uitspreken. En blijven herhalen...
 
Ach de 17.5m mensen zijn het probleem niet de politiek. Geen huizen, benzine op 2.15, gas & electra 50% duurder, belasting over eerdere belasting betalen, spaarrentetax (3x door rechter verboden maar word genegeerd ) amper nieuwswaardig allemaal, we laten ons graag in onze aarz pakken en stribbelen niet tegen. Maar BLM bullshit, KOZP en overige nutteloze bullshit trekt wel duizenden mensen de straat op :rolleyes:

Politiek is weerspiegeling van de mensen, als wij dus zulke sukkeltjes zijn dan krijg je ook pruts politici en zie..
 
dit soort pamfletten wordt uitgedeeld bij de diverse bijeenkomsten van de FvD karavaan.
FDmZfBjXsAIcshN

Het is gewoon wachten op onze '6 januari'
 
Laatst bewerkt:
dit soort pamfletten wordt uitgedeeld bij de diverse bijeenkomsten van de FvD karavaan.
FDmZfBjXsAIcshN

Het is gewoon wachten op onze '6 januari'
Wat moet je hier aan doen? Deze mensen leven in een onbegrijpelijke en onbereikbare eigen wereld. Zorgelijk inderdaad.
 
Wat moet je hier aan doen? Deze mensen leven in een onbegrijpelijke en onbereikbare eigen wereld. Zorgelijk inderdaad.
Wat je d'r aan moet doen, geen idee, enerzijds zie ik wat in de JCS aanpak zoals bovenaan deze pagina staat. Maar aan de andere kant betekent dat niet automatisch dat het niet zal escaleren.

Oud lid Henk Otten is heel duidelijk


Maar dat zou natuurlijk ook rancune kunnen zijn...
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Reactions: IPF
Wat je d'r aan moet doen, geen idee, enerzijds zie ik wat in de JCS aanpak zoals bovenaan deze pagina staat. Maar aan de andere kant betekent dat niet automatisch dat het niet zal escaleren.

Oud lid Henk Otten is heel duidelijk


Maar dat zou natuurlijk ook rancune kunnen zijn...
Otten ziet dat goed. Hij was ook de eerste die waarschuwde voor het nazisme binnen de partij. Eerdmans, Haga en Eppink hadden dat overigens ook door...
 
Ik denk dat JCS gelijk heeft. Ze kunnen de meest belachelijke walgelijke dingen roepen binnen en buiten de kamer, maar als niemand reageert en niemand erover bericht is het binnen de kortste keren doodgebloed. Baudet had gisteravond bij Op1 aan tafel willen zitten maar de redactie zei terecht: Nee, blijf jij maar lekker weg. Gewoon negeren, hoe lastig dat ook is. Vooral niet de dialoog aangaan, dat is zinloos.
 
Terug
Bovenaan Onderaan