Binnenlandse Politiek

Het debat aangaande de begroting van VWS is bezig. is een motie ingediend:
FCznvOKX0AA0N85


Nederland kent een zorgplicht, motie dient dus nergens toe, maar wat doe je, meestemmen en de onrust voeden, tegenstemmen en de populisten munitie geven..
 
Het debat aangaande de begroting van VWS is bezig. is een motie ingediend:
FCznvOKX0AA0N85


Nederland kent een zorgplicht, motie dient dus nergens toe, maar wat doe je, meestemmen en de onrust voeden, tegenstemmen en de populisten munitie geven..
Deze kan ik eigenlijk nog wel volgen. Het zou me niet verbazen als ze met een noodwet ongevaccineerden de zorg kunnen ontzeggen als het nodig is. Dat roep ik zelf ook als oplossing.

Of het ook daadwerkelijk kan, dat weet ik niet, daarvoor heb ik te weinig verstand van dit soort dingen. Ik denk dat heel veel mensen (misschien wel inclusief Van Haga en Van der Plas) hetzelfde idee hebben en met deze motie creëer je duidelijkheid. Als hij aangenomen wordt, kun je het niet alsnog wél doen (nouja, kan wel).
 
Ik denk dat heel veel mensen (misschien wel inclusief Van Haga en Van der Plas) hetzelfde idee hebben en met deze motie creëer je duidelijkheid. Als hij aangenomen wordt, kun je het niet alsnog wél doen (nouja, kan wel).
Ik denk alleen niet dar van Haga dit doet voor duidelijkheid. Eerder onrust. Het is een beetje een loze motie puur om angst te wekken dat dit mogelijk is.

Daarom vind ik het wel een slechte motie.
 
Deze kan ik eigenlijk nog wel volgen. Het zou me niet verbazen als ze met een noodwet ongevaccineerden de zorg kunnen ontzeggen als het nodig is. Dat roep ik zelf ook als oplossing.

Of het ook daadwerkelijk kan, dat weet ik niet, daarvoor heb ik te weinig verstand van dit soort dingen. Ik denk dat heel veel mensen (misschien wel inclusief Van Haga en Van der Plas) hetzelfde idee hebben en met deze motie creëer je duidelijkheid. Als hij aangenomen wordt, kun je het niet alsnog wél doen (nouja, kan wel).
Het is wettelijk niet mogelijk. De motie is onzinnig en onduidelijk, gaat het om covid-zorg of om alle zorg? En waarom zou een niet gevaccineerde met een beenbreuk geweigerd moeten worden.

De enige reden dat mensen dit denken is omdat dit idee aangewakkerd wordt door volksmenners met een verdienmodel. Ieder interview uit ziekenhuishoek geeft aan dat behandelen altijd moet. Dat een huisjesmelker meelift op de hyptrain voor aandacht kan ik begrijpen maar het legt ook een van de tekortkomingen van ons parlement bloot.
 
Ik denk alleen niet dar van Haga dit doet voor duidelijkheid. Eerder onrust. Het is een beetje een loze motie puur om angst te wekken dat dit mogelijk is.

Daarom vind ik het wel een slechte motie.
Doet mij een beetje denken aan een grap die ik ooit in gedachten had.
Het plaatsen van een bord in een dorp met daarop de afbeelding van een wolkenkrabber en de tekst "Geen torenflat in ons dorp!!!"
En als dan die bewoners, woedend en in paniek, bij mij aankomen dat ik dan zeg: "Er komt helemaal geen toren; er staat toch: geen torenflat in ons dorp"?
 
Doet mij een beetje denken aan een grap die ik ooit in gedachten had.
Het plaatsen van een bord in een dorp met daarop de afbeelding van een wolkenkrabber en de tekst "Geen torenflat in ons dorp!!!"
En als dan die bewoners, woedend en in paniek, bij mij aankomen dat ik dan zeg: "Er komt helemaal geen toren; er staat toch: geen torenflat in ons dorp"?
Allemaal leuk totdat je een gekkie hebt die op basis van het bord de lokale wethouder gaat bedreigen. Als je maar genoeg mensen bereikt met je boodschap dan zal er 1 gek tussen zitten die net ff verder gaat.
 
Allemaal leuk totdat je een gekkie hebt die op basis van het bord de lokale wethouder gaat bedreigen. Als je maar genoeg mensen bereikt met je boodschap dan zal er 1 gek tussen zitten die net ff verder gaat.
Yep. Was ook een gedachte uit de jaren '90. Niet dat alles toen beter was, maar toen zou je zoiets als dat jij aangeeft niet zo snel bedenken.
 
Doet mij een beetje denken aan een grap die ik ooit in gedachten had.
Het plaatsen van een bord in een dorp met daarop de afbeelding van een wolkenkrabber en de tekst "Geen torenflat in ons dorp!!!"
En als dan die bewoners, woedend en in paniek, bij mij aankomen dat ik dan zeg: "Er komt helemaal geen toren; er staat toch: geen torenflat in ons dorp"?
Geen megastallen in onze Bijlmer is ook n leuke, haal je meer aandacht mee en je hebt een grotere groep inwoners over de zeik voor dezelfde moeite. Wellicht kunnen we Q op commisiebasis aan t photoshoppen zetten? ;)
 
Ik hoorde net op BNR dat de kabinetsonderhandelingen weer niet soepel verlopen. Alsof ze geen haast hebben….
 
Ik hoorde net op BNR dat de kabinetsonderhandelingen weer niet soepel verlopen. Alsof ze geen haast hebben….
Enige voordeel is dat zonder kabinet de kamer veel meer zeggenschap over de begroting heeft, maar daar kleeft ook het risico van teveel uitgeven aan..
 
Renske Leijten die Simons haar hypocrisie haarfijn ontleedt. De reactie van het zelfbenoemde geweten van de kamer liegt er niet om. Ik zou bijna SP gaan stemmen..

 
Allemaal leuk totdat je een gekkie hebt die op basis van het bord de lokale wethouder gaat bedreigen. Als je maar genoeg mensen bereikt met je boodschap dan zal er 1 gek tussen zitten die net ff verder gaat.
Preventief in de fik steken van flatgebouwen in 'de grote stad' voordat ze zich voortplanten richting het platte land?
 
Renske Leijten die Simons haar hypocrisie haarfijn ontleedt. De reactie van het zelfbenoemde geweten van de kamer liegt er niet om. Ik zou bijna SP gaan stemmen..

Sylvana Simons ten voeten uit. Maar het is niet onverwachts. Het is steeds hetzelfde liedje met haar. Een feeks. :braak:
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan