Yorbe Vertessen (A)

Dom, maar blijft een jonge gast die veel geld krijgt en daardoor ook veel aandacht van vrouwen (ook al moest die kennelijk wel moeite doen). 10/15 jaar geleden gebeurde dit ook maar was het natuurlijk allemaal niet zo online etc etc je snapt me. Leek me veel fijner om toen prof te zijn dan nu… Achja want kan ik er van zeggen. Zolang Yorbe op het veld presteert moet die daarbuiten doen wat die wilt.
 
Vroeger gingen ze gewoon naar de prostitués of naar een club. Nu zijn het van die lefgozertjes die foto’s spannend vinden, kennelijk die ook van hun eigen halfnaakte lichaam. Tja…
 
Haha in het geval van Yorbe is het natuurlijk niet zo slim. Naast dat ik het ergens terecht vind dat hij aan de schandpaal wordt genageld moet hij ook weten dat er ooit een meid is die dit online gaat flikkeren. Je kunt best een beetje teasen maar dit is echt opdringerig en zielig vragen om naaktfoto's, dat heb ik nooit begrepen.
 
Haha in het geval van Yorbe is het natuurlijk niet zo slim. Naast dat ik het ergens terecht vind dat hij aan de schandpaal wordt genageld moet hij ook weten dat er ooit een meid is die dit online gaat flikkeren. Je kunt best een beetje teasen maar dit is echt opdringerig en zielig vragen om naaktfoto's, dat heb ik nooit begrepen.

Precies. Het tot 5x toe vragen om naaktfoto's en zelf ongevraagd foto's blijven sturen. Dat is het enige wat nogal jammer is.
 
Precies. Het tot 5x toe vragen om naaktfoto's en zelf ongevraagd foto's blijven sturen. Dat is het enige wat nogal jammer is.
Ze had m ook kunnen blokkeren als ze t echt niet leuk vond, neem ik aan?
Wellicht zat er toch een element van spanning/leuk/etc in. Voor beiden.
We weten ook niet wat zij gezegd heeft waarop hij reageerde met zn verzoekjes.
T zou ook nog eens kunnen zijn dat ze hem uitlokte om vervolgens op internet te plaatsen. Zij kan ook nog een hij zijn. En ajacied. Je weet t niet.

Afijn, Vlgs mij is hier niemand iets aangedaan. Ik zie t hele probleem niet.
20 jarigen die op zo'n manier, wat geheel pas in deze digitale tijd, n beetje spanning zoeken. Poehee, waar hebben we t over.

Dom van Yorbe of niet, doet er ook niet toe wat mij betreft.
Degene die we namelijk echt zouden moeten veroordelen, degene die t online heeft gezet, blijft volledig buiten schot.
Zoals altijd. Triest.
 
Ze had m ook kunnen blokkeren als ze t echt niet leuk vond, neem ik aan?
Wellicht zat er toch een element van spanning/leuk/etc in. Voor beiden.
We weten ook niet wat zij gezegd heeft waarop hij reageerde met zn verzoekjes.
T zou ook nog eens kunnen zijn dat ze hem uitlokte om vervolgens op internet te plaatsen. Zij kan ook nog een hij zijn. En ajacied. Je weet t niet.

Afijn, Vlgs mij is hier niemand iets aangedaan. Ik zie t hele probleem niet.
20 jarigen die op zo'n manier, wat geheel pas in deze digitale tijd, n beetje spanning zoeken. Poehee, waar hebben we t over.

Dom van Yorbe of niet, doet er ook niet toe wat mij betreft.
Degene die we namelijk echt zouden moeten veroordelen, degene die t online heeft gezet, blijft volledig buiten schot.
Zoals altijd. Triest.
In de korte periode dat ik hier rond dwaal kom je op mij altijd redelijk principieel over…dat uitgerekend jij het zo voor hem opneemt of het probeert recht te praten verbaast me🤔

Het is gewoon kansloos gedrag. En juist in deze digitale tijd moet je jongeren volgens mij leren wat grenzen zijn…

Prima dat Yorbe op z’n tijd een geil menneke is…hebben we allemaal wel eens last van…maar de vraag is hoe je ermee omgaat. En al helemaal vanuit “machtsposities” Niet zo heel lang geleden is die Marokkaanse rapper/acteur compleet door het slijk gehaald omdat hij online iemand aanzette tot het laten zien van zijn geslachtsdeel…ook een bepaalde positie (BN’er vs. jong jochie) (hier: profvoetballer met geld en status vs. meisje)

Trouwens als diezelfde Marokkaanse jongen had gedaan wat Yorbinho nu doet was de wereld te klein geweest 😂
 
T zou ook nog eens kunnen zijn dat ze hem uitlokte om vervolgens op internet te plaatsen. Zij kan ook nog een hij zijn. En ajacied. Je weet t niet.
Oh god t grote boze Ajax zit er weer achter.

Dit is verder gezocht dan microchips van Bill Gates via vaccinaties. 😜
 
Ik blijf het toch vooral dom vinden dat je niet beseft dat dit soort zooi zomaar op het internet kan belanden en je het er dan nooit meer af krijgt.
 
Gewoon dom. Je weet dat je als speler van PSV in zo’n val terecht kan komen en als je dat niet wist, dan ben je nog dommer. Dat mensen het nu voor hem opnemen en de digitale wereld de schuld geven, is vreemd in die zin dat de digitale wereld nu eenmaal deel uitmaakt van ons leven en onomkeerbaar is. En als dit “ juist geheel past in deze tijd”, dan past het ook geheel in deze tijd dat er misbruik wordt gemaakt van je naaktfoto’s en verzoekjes op internet. Twee communicerende vaten wat mij betreft. Dit alles staat los van het “ je bent jong en je wil wat”. Dat weet iedereen wel. Het gaat mij om de discussies die enerzijds de digitale wereld verafschuwen en tegelijk aangeven dat deze manier van je geilheid bedrijven past bij deze tijd.
 
In de korte periode dat ik hier rond dwaal kom je op mij altijd redelijk principieel over…dat uitgerekend jij het zo voor hem opneemt of het probeert recht te praten verbaast me🤔

Het is gewoon kansloos gedrag. En juist in deze digitale tijd moet je jongeren volgens mij leren wat grenzen zijn…

Prima dat Yorbe op z’n tijd een geil menneke is…hebben we allemaal wel eens last van…maar de vraag is hoe je ermee omgaat. En al helemaal vanuit “machtsposities” Niet zo heel lang geleden is die Marokkaanse rapper/acteur compleet door het slijk gehaald omdat hij online iemand aanzette tot het laten zien van zijn geslachtsdeel…ook een bepaalde positie (BN’er vs. jong jochie) (hier: profvoetballer met geld en status vs. meisje)

Trouwens als diezelfde Marokkaanse jongen had gedaan wat Yorbinho nu doet was de wereld te klein geweest 😂

Dat eerste heb je goed opgemerkt.

Alleen ga je de mist in door te denken dat het hier niet om principes zou gaan.
T zit m in de laatste 2 alineas die ik typte.

1. Als je niets of niemand kwaad doet, kan t niet erg zijn, hooguit afwijkend.
2. Daaruit volgend, degene die t online zet overtreed mn eerste principe en is dus per definitie de enige kwaadaardige in dit geval.
3. Mijn gerechtvaardigheidsgevoel is al van jongs af aan heel sterk aanwezig. Kan er niet goed tegen als iemand de volle laag krijgt terwijl die principe nr 1 heeft gehanteerd. Dan zal ik altijd ter verdediging schieten van die persoon.

Je vergelijking met die rapper gaat volledig mank. Die overtrad naast die 1e principe ook de wet.

En tot slot principe 4, die niet uit die post te halen is, maar wel meespeelt in dit geval:
Ik begrijp niet veel van een maatschappij waarin geweld wordt verheerlijkt maar seks gerelateerde zaken stout, fout, dom of stom zijn of zoals jij zegt onder 'kansloos gedrag' vallen.
Van geweld maken we zelfs diverse olympische sporten en staan kinderen er via tekenfilms etc dagelijks aan blootgesteld.
Wellicht hebben die 2 zaken niet direct een verband, maar ik zie ze allebei als een maatschappelijk onderwerp vol etische vraagstukken. Ik verbaas me er dan toch telkens over dat van die 2 zaken waar degene die in de basis het meest positief is, als t meest negatieve wordt behandeld.

Aldus mijn principes. Wellicht snap je nu waarom ik t voor Yorbe opneem ;P
 
Ze had m ook kunnen blokkeren als ze t echt niet leuk vond, neem ik aan?
Wellicht zat er toch een element van spanning/leuk/etc in. Voor beiden.
We weten ook niet wat zij gezegd heeft waarop hij reageerde met zn verzoekjes.
T zou ook nog eens kunnen zijn dat ze hem uitlokte om vervolgens op internet te plaatsen. Zij kan ook nog een hij zijn. En ajacied. Je weet t niet.

Afijn, Vlgs mij is hier niemand iets aangedaan. Ik zie t hele probleem niet.
20 jarigen die op zo'n manier, wat geheel pas in deze digitale tijd, n beetje spanning zoeken. Poehee, waar hebben we t over.

Dom van Yorbe of niet, doet er ook niet toe wat mij betreft.
Degene die we namelijk echt zouden moeten veroordelen, degene die t online heeft gezet, blijft volledig buiten schot.
Zoals altijd. Triest.

Volgens mij valt m'n veroordeling wel mee met de conclusie "dat is het enige wat nogal jammer is". Opdringerig en ongevraagd. Jammer toch? Gebaseerd op de eenzijdige voorstelling die met deze screenshots werd gegeven. ;)
 
  • Leuk
Reactions: IPF
Gewoon dom. Je weet dat je als speler van PSV in zo’n val terecht kan komen en als je dat niet wist, dan ben je nog dommer. Dat mensen het nu voor hem opnemen en de digitale wereld de schuld geven, is vreemd in die zin dat de digitale wereld nu eenmaal deel uitmaakt van ons leven en onomkeerbaar is. En als dit “ juist geheel past in deze tijd”, dan past het ook geheel in deze tijd dat er misbruik wordt gemaakt van je naaktfoto’s en verzoekjes op internet. Twee communicerende vaten wat mij betreft. Dit alles staat los van het “ je bent jong en je wil wat”. Dat weet iedereen wel. Het gaat mij om de discussies die enerzijds de digitale wereld verafschuwen en tegelijk aangeven dat deze manier van je geilheid bedrijven past bij deze tijd.

Dat het past in deze tijd, wil nog niet zeggen dat er dan iemand is die daar misbruik van moet maken.
Ik zie niet in waarom je beide niet zou kunnen vinden.
 
Volgens mij valt m'n veroordeling wel mee met de conclusie "dat is het enige wat nogal jammer is". Opdringerig en ongevraagd. Jammer toch? Gebaseerd op de eenzijdige voorstelling die met deze screenshots werd gegeven. ;)
Klopt. Enkel de eerste alinea was n reactie op jou, de rest meer algemeen.
Was niet geheel duidelijk zie ik.

Naaktfoto als goedmakertje?
 
Terug
Bovenaan Onderaan