ELPSV
Aanvoerder
Oh god t grote boze Ajax zit er weer achter.
Dit is verder gezocht dan microchips van Bill Gates via vaccinaties.
Ja, dat zeg je nou wel. Maar dan onderschat jij de grootte en de reikwijdte van het netwerk van Overmars!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Let op: This feature may not be available in some browsers.
Oh god t grote boze Ajax zit er weer achter.
Dit is verder gezocht dan microchips van Bill Gates via vaccinaties.
Ik en met mij velen vinden dat het idd niet mag. Alleen is het zo dat je weet wat er mee kan gaan gebeuren en als je dat niet weet, dan leef je in een hol of zo. Het is net als Hugo de Jonge die vond dat je best wel naar het stadion mocht maar geen emoties of oeh of ahhh mocht roepen in een voetbal stadion. Het niet schreeuwen was idd beter vanwege Corona maar je weet dat dat in een voetbalstadion niet uitvoerbaar is.Dat het past in deze tijd, wil nog niet zeggen dat er dan iemand is die daar misbruik van moet maken.
Ik zie niet in waarom je beide niet zou kunnen vinden.
Nee…ik snap nog steeds niets van je zogenaamde principes en lees vooral enorm veel willekeur wanneer het om de toepassing van je principes gaat, waarschijnlijk omdat het een speler van onze club betreft…Dat eerste heb je goed opgemerkt.
Alleen ga je de mist in door te denken dat het hier niet om principes zou gaan.
T zit m in de laatste 2 alineas die ik typte.
1. Als je niets of niemand kwaad doet, kan t niet erg zijn, hooguit afwijkend.
2. Daaruit volgend, degene die t online zet overtreed mn eerste principe en is dus per definitie de enige kwaadaardige in dit geval.
3. Mijn gerechtvaardigheidsgevoel is al van jongs af aan heel sterk aanwezig. Kan er niet goed tegen als iemand de volle laag krijgt terwijl die principe nr 1 heeft gehanteerd. Dan zal ik altijd ter verdediging schieten van die persoon.
Je vergelijking met die rapper gaat volledig mank. Die overtrad naast die 1e principe ook de wet.
En tot slot principe 4, die niet uit die post te halen is, maar wel meespeelt in dit geval:
Ik begrijp niet veel van een maatschappij waarin geweld wordt verheerlijkt maar seks gerelateerde zaken stout, fout, dom of stom zijn of zoals jij zegt onder 'kansloos gedrag' vallen.
Van geweld maken we zelfs diverse olympische sporten en staan kinderen er via tekenfilms etc dagelijks aan blootgesteld.
Wellicht hebben die 2 zaken niet direct een verband, maar ik zie ze allebei als een maatschappelijk onderwerp vol etische vraagstukken. Ik verbaas me er dan toch telkens over dat van die 2 zaken waar degene die in de basis het meest positief is, als t meest negatieve wordt behandeld.
Aldus mijn principes. Wellicht snap je nu waarom ik t voor Yorbe opneem
Mwah, ik vind deze toch eerder in de categorie vallen: „als je zo‘n kort rokje aandoet is het je eigen schuld“Ik en met mij velen vinden dat het idd niet mag. Alleen is het zo dat je weet wat er mee kan gaan gebeuren en als je dat niet weet, dan leef je in een hol of zo. Het is net als Hugo de Jonge die vond dat je best wel naar het stadion mocht maar geen emoties of oeh of ahhh mocht roepen in een voetbal stadion. Het niet schreeuwen was idd beter vanwege Corona maar je weet dat dat in een voetbalstadion niet uitvoerbaar is.
Principes kunnen ook andersom zijn dan andere hun principes.Nee…ik snap nog steeds niets van je zogenaamde principes en lees vooral enorm veel willekeur wanneer het om de toepassing van je principes gaat, waarschijnlijk omdat het een speler van onze club betreft…
De vergelijking gaat niet mank, aangezien ik al heb aangegeven dat de ernst van de zaken niet vergelijkbaar zijn maar ik het over een ander aspect had.
Zal er verder niet op ingaan omdat ik liever verder praat over de speler Yorbe.
Nee…ik snap nog steeds niets van je zogenaamde principes en lees vooral enorm veel willekeur wanneer het om de toepassing van je principes gaat, waarschijnlijk omdat het een speler van onze club betreft…
De vergelijking gaat niet mank, aangezien ik al heb aangegeven dat de ernst van de zaken niet vergelijkbaar zijn maar ik het over een ander aspect had.
Zal er verder niet op ingaan omdat ik liever verder praat over de speler Yorbe.
Praat voor jezelf wil je? Vind het een stuitende opmerking maar je krijgt er likes voor, digitaal en wel. Dan is het misschien toch wat waard.Mwah, ik vind deze toch eerder in de categorie vallen: „als je zo‘n kort rokje aandoet is het je eigen schuld“
De meid had m kunnen blokkeren. Komt op mij redelijk over als de meid had niet zo'n kort rokje moeten dragen. Ik sta in deze bij Ozy, het is gewoon sneu dat een deel van de jongens een nee niet accepteert.Interessant punt, maar dat is natuurlijk totaal onvergelijkbaar: die Marokkaanse rapper (weet even zijn naam niet) manipuleerde een kind om voor geld zijn geslachtsdeel te laten zien. Dat kan echt niet en is wettelijk strafbaar.
Hier sta ik toch echt achter ELPSV.
Okay, dat magOkeee...
Lekkere burn hoor.
Enorm veel willekeur? Hrm... nee. Heel standvastig. Wellicht ben je hier dan toch nog te kort actief om dat te zien. Of mijn principes zijn niet die van jou. Kan ook. En das prima.
Maar ik denk in t vervolg wel 2x na voordat ik nog eens open en eerlijk op jou zal reageren.
Maar wie zegt dat Yorbe een nee heeft gehad?De meid had m kunnen blokkeren. Komt op mij redelijk over als de meid had niet zo'n kort rokje moeten dragen. Ik sta in deze bij Ozy, het is gewoon sneu dat een deel van de jongens een nee niet accepteert.
De meid had m kunnen blokkeren. Komt op mij redelijk over als de meid had niet zo'n kort rokje moeten dragen. Ik sta in deze bij Ozy, het is gewoon sneu dat een deel van de jongens een nee niet accepteert.
Nee hoor, nu je toch een andere post aanhaalt. De vergelijking met een meisje met een kort rokje gaat mank en stuitend om te noemen hier. Dat zou je als de man van principes toch beter moeten weten… En nee ik heb geen behoefte aan het optellen van al je principesDe meid en t korte rokje gaat over het verwerpelijke idee dat een meid die n kort rokje aan heeft mannen zou aanzetten tot vervelende opmerkingen tof zelfs verkrachting.
Daarin heeft ze geen keuze, kan ze het niet uit zetten en hebben de daders onherroepelijke schade aangericht aan iemand.
Ik zie met de beste wil van de wereld niet in hoe dat vergelijkbaar is met Vertessen die, nadat hij een match heeft op notoire sexapp Tinder (!) , vraagt om een foto van haar billen. Zelfs nog met een aub erbij.
Hoe ik de 'korte rokje' vergelijking van -040- opvatte is als volgt:
- Hij reageert op de tekst van "je weet wat er mee kan gaan gebeuren en als je dat niet weet, dan leef je in een hol of zo". M.a.w.: Yorbe moet weten dat dit kan gebeuren, dus moet je dat niet doen.
Net als t meisje met t rokje zou moeten weten dat ze nageroepen, of erger, kan worden als ze een kort rokje draagt, dus dat ze dat maar niet moet doen.
Dan vind ik de vergelijking logischer.
En in beide gevallen vind ik het een onzinnige redenatie van oorzaak-gevolg:
Als dat meisje een rokje aan wil doen, moet ze dat zelf weten en heeft iedereen zich gewoon te gedragen.
Als Yorbe zn torso aan een Tinder match wil tonen en dan tot 3 keer vraagt of hij haar billen mag zien, dan moet hij dat zelf weten en heeft zij de boel niet online te gooien.
En mocht ze er niet van gediend zijn, dan is een NEE en aangeven dat ze niet van zijn foto's gediend is absoluut voldoende om dan ook te stoppen als Yorbe zijnde. Alleen zou ik dan iemand blokkeren als ze iets sturen waar ik niet van gediend ben. Het lijkt me voor de hand liggend dat de meeste mensen dat doen. In die zin kun je redeneren, op basis van de info die we hebben (o.a. Tindermatch), dat ze het blokkeren blijkbaar niet nodig vond omdat ze het niet zo erg vond.
Als inderdaad zou blijken dat zij elke keer NEE had geantwoord, en dat ze absoluut niet gediend is van de foto's die hij stuurt, dan beoordeel ik Yorbe anders.
Tot die tijd, vind ik de online zetter de grote schuldige.
(Maar ook dan vind ik het discutabel of de foto's openbaar maken in dit geval niet een buitenproportionele wraakactie is)
Ik heb het idee dat jullie het hier juist wel over eens zijn. Of lees ik nu niet goed?Nee hoor, nu je toch een andere post aanhaalt. De vergelijking met een meisje met een kort rokje gaat mank en stuitend om te noemen hier. Dat zou je als de man van principes toch beter moeten weten… En nee ik heb geen behoefte aan het optellen van al je principes
Je haalt mijn tekst aan en daarom reageer ik: mijn tekst is een algemene constatering over hoe de sociale media werkt. We zijn namelijk niet beschermd daarin, door niemand. Alles wat jij en ik hier schrijven, kan morgen ergens terecht komen. In die wereld zijn we dus allemaal “gelijk”, in die zin dat we allemaal dezelfde rechten of geen rechten hebben. Dat het principieel fout is dan iemand de foto’s kan misbruiken, staat voor iedereen buiten kijf. Dat het een onbeschermde wereld is ook. Maar dat jij denkt dat wereld de normale principes te kunnen opleggen of doen alsof die principes wel degelijk te hanteren zijn, is een schijn geloof in iets waarvan je zelf ook weet dat het niet gebeurt. Meisje met een kort rokje staat in een samenleving met normen en waarden en wetten die haar beschermen. Haar situatie vergelijken met iemand die zelf naaktfoto’s maakt en dat van een ander ook verlangt en vervolgens verbolgen is dat diegene om bizarre gronden dat online zet, is stuitend. Meisje met een kort rokje heeft gewoon het recht om te dragen wat ze wil.
Nee hoor, nu je toch een andere post aanhaalt. De vergelijking met een meisje met een kort rokje gaat mank en stuitend om te noemen hier. Dat zou je als de man van principes toch beter moeten weten… En nee ik heb geen behoefte aan het optellen van al je principes
Je haalt mijn tekst aan en daarom reageer ik: mijn tekst is een algemene constatering over hoe de sociale media werkt. We zijn namelijk niet beschermd daarin, door niemand. Alles wat jij en ik hier schrijven, kan morgen ergens terecht komen. In die wereld zijn we dus allemaal “gelijk”, in die zin dat we allemaal dezelfde rechten of geen rechten hebben. Dat het principieel fout is dan iemand de foto’s kan misbruiken, staat voor iedereen buiten kijf. Dat het een onbeschermde wereld is ook. Maar dat jij denkt dat wereld de normale principes te kunnen opleggen of doen alsof die principes wel degelijk te hanteren zijn, is een schijn geloof in iets waarvan je zelf ook weet dat het niet gebeurt. Meisje met een kort rokje staat in een samenleving met normen en waarden en wetten die haar beschermen. Haar situatie vergelijken met iemand die zelf naaktfoto’s maakt en dat van een ander ook verlangt en vervolgens verbolgen is dat diegene om bizarre gronden dat online zet, is stuitend. Meisje met een kort rokje heeft gewoon het recht om te dragen wat ze wil.
De sociale media is een jungle waar geen wetten en normen zijn. Het is een utopie om te denken dat iedereen dezelfde rechten zou moeten hebben in een jungle want daar gelden andere regels. Konijntjes overleven het daar ook niet, maar ze moeten er niet zijn of gewoon heel slim hun pad kiezen. Yorb heeft het dom aangepakt door te denken dat een profvoetballer niet in een glazenhuis leeft.
Ik maakte het niet persoonlijk en als mensen een smiley plaatsen dan weet je ook wel dat ze die opmerking met een knipoog plaatsen.Ik vind niet dat het mank gaat, niet op de manier van hoe ik hem van 040 begreep. Wel hoe Jaufe hem gebruikt. Dat vond ik onterecht. Maar dat heb ik uitgelegd waarom.
Kun je t mee oneens zijn. Prima.
Maar daarna hoef je het niet persoonlijk te maken. En dan nog een flauwe opmerking er achter aan, ook onnodig.
Het gaat mij helemaal niet om de digitale wereld te snappen zoals ie is.
Ik snap heel goed dat het zo werkt. Het is schering en inslag, die naming en shaming, om welke reden dan ook. Onbeschermde wereld, net wat je zegt.
Hoef ik het er nog niet mee eens te zijn.
Ik zie het graag anders. En wat ik hier deel is niks meer of minder dan hoe ik er tegenaan kijk, en hoe ik graag zou zien hoe er mee omgegaan wordt: namelijk de schuld leggen bij de verspreider van de foto's in het openbaar.
En nog verder geredeneerd/gefilosofeerd, zou je kunnen zeggen dat degenen die hier een heel punt van maken schuldig zijn.
Als namelijk niemand er moeilijk over zou doen, zou de trigger om het in het openbaar te plaatsen er ook niet zijn.
ok, excuses, dan pakte ik het verkeerd op.Ik maakte het niet persoonlijk en als mensen een smiley plaatsen dan weet je ook wel dat ze die opmerking met een knipoog plaatsen.
Ik denk ook niet dat mensen het met je oneens zullen zijn als je zegt dat je het graag anders ziet. Filosoferen over zaken mag en moet misschien ook zelfs soms. De vraag is hoe dicht je dan bij de realiteit staat en welke waarden dan daadwerkelijk toegevoegd gaan worden aan die realiteit. In dit geval is dat 0. De trigger om niet moeilijk over te doen? Je moet er ook niet moeilijk over doen als iemand naakt op straat gaat lopen. Waarom zijn mensen dan wel verbaasd? En waarom staat daar in een vrije samenleving een boete op? Immers in de ideale samenleving moeten we kijken naar de mens zelf en niet naar hoe hij er uit ziet of dat ie wel of geen kleding aan heeft. Waarom denk jij dat daar een boete voor staat of mensen daar aanstoot aan nemen? Volgens jouw theorie ligt de schuld dan bij diegene die kijkt en dat niet prettig vindt en niet bij diegene die naakt is. Dat is in principe waar maar ergens moeten mensen zich wel degelijk aanpassen en niet alles wat ze leuk vinden te doen ook daadwerkelijk gaan doen. Ben benieuwd hoe jij dat ziet.
Ik zie het meer als iemand naakt loopt. Dan kun je dit tegen die persoon of politie melden. Die dit dan afhandelen. De persoon die naakt loopt (is vlgms vaak verboden) is ook fout.Ik maakte het niet persoonlijk en als mensen een smiley plaatsen dan weet je ook wel dat ze die opmerking met een knipoog plaatsen.
Ik denk ook niet dat mensen het met je oneens zullen zijn als je zegt dat je het graag anders ziet. Filosoferen over zaken mag en moet misschien ook zelfs soms. De vraag is hoe dicht je dan bij de realiteit staat en welke waarden dan daadwerkelijk toegevoegd gaan worden aan die realiteit. In dit geval is dat 0. De trigger om niet moeilijk over te doen? Je moet er ook niet moeilijk over doen als iemand naakt op straat gaat lopen. Waarom zijn mensen dan wel verbaasd? En waarom staat daar in een vrije samenleving een boete op? Immers in de ideale samenleving moeten we kijken naar de mens zelf en niet naar hoe hij er uit ziet of dat ie wel of geen kleding aan heeft. Waarom denk jij dat daar een boete voor staat of mensen daar aanstoot aan nemen? Volgens jouw theorie ligt de schuld dan bij diegene die kijkt en dat niet prettig vindt en niet bij diegene die naakt is. Dat is in principe waar maar ergens moeten mensen zich wel degelijk aanpassen en niet alles wat ze leuk vinden te doen ook daadwerkelijk gaan doen. Ben benieuwd hoe jij dat ziet.