Yorbe Vertessen (A)

Nillis, Simons, Mertens. Ik weet dat die niet uit eigen jeugd kwamen maar zijn wel gegroeid* en belangrijk geworden bij PSV.

*Behalve Mertens, die is altijd klein gebleven.
Dat waren wel min of meer gevestigde spelers toen ze werden gehaald. Nilis en Simons deden het toen al jaren goed bij Belgische topclubs. Mertens had twee goede seizoenen bij Utrecht erop zitten.

Van de volksstammen Belgische spelers in de PSV-jeugdopleiding is er amper eentje doorgebroken. Da's wat mij betreft puur een constatering.
 
Heb de training op de achtergrond aan, maar die Vertessen maakt wel veel balletjes af hoor. Hopelijk vertaalt hij dat rendement naar de wedstrijden zelf.
Kan ook best voorstellen dat de spanning, zeker in het begin, enorm veel drukt op het afmaken. Nu heeft hij zijn eerste goals gemaakt. Dus hopelijk is hij volgend seizoen on fire.

Opzich best positief verrast door deze jongen. Of hij een basis topper word is nog afwachten maar ik zie zeker wel potentie in hem. Dacht dat zelfs dat Perez positief was.
 
Ik zou deze jongen lekker een jaar verhuren aan een middenmotor of subtopper. Laat hem lekker veel speelminuten maken. Zijn beginnersfoutjes zullen hem sneller vergeven worden. Denk dat hij zich zo veel beter kan ontwikkelen. Volgend seizoen in de voorbereiding laten instromen en dan beoordelen of hij er klaar voor is.
 
Creëert toch elke wedstrijd dat hij speelt best wat gevaar. Met zijn snelheid komt ie toch makkelijk voorbij zijn tegenstander, ook in de korte ruimte. Jammer dat de afwerking niet perfect is anders denk ik dat hij de perfecte 12e man is, en zich nog zeker verder kan ontwikkelen.
 
Creëert toch elke wedstrijd dat hij speelt best wat gevaar. Met zijn snelheid komt ie toch makkelijk voorbij zijn tegenstander, ook in de korte ruimte. Jammer dat de afwerking niet perfect is anders denk ik dat hij de perfecte 12e man is, en zich nog zeker verder kan ontwikkelen.
Hij heeft inderdad best vaak een goede actie. Maar bij het vervolg gaat heel vaak mis. Pass of schot missen vaak richting of -in het geval van dat laatste- kracht.
 
Ik wist dat deze jongen snel was, maar niet hoe snel. Kan me goed indenken dat Vertessen de laatste 30 minuten invalt bij een vermoeide tegenstander. Die kunnen hem never nooit niet bijhouden.
 
Dit gaat waarschijnlijk nooit gebeuren, maar zou het niet een interessant experiment zijn om te kijken of deze jongen als rechtsback uit de voeten kan?🧐

Tot dat idee kom ik vooral door zijn sterke en mindere punten naast elkaar te zetten:

+ super snel
+ loopvermogen
+ drive / mentaliteit / “kuitenbijtertje”

- niet creatief genoeg voor een aanvaller
- weinig overzicht

Met uiteraard het risico dat we op rechts een tweede Max krijgen: iemand die wel goed kan aanvallen maar totaal niet verdedigen…

Maar als hij verdedigend wel wat blijkt te kunnen zou het ook een goede zet kunnen zijn om ook maar een beetje weer wat “Dumfries-vibes” te krijgen op rechts. Vind het nu namelijk niets aan op die rechtsback positie…
 
Dit gaat waarschijnlijk nooit gebeuren, maar zou het niet een interessant experiment zijn om te kijken of deze jongen als rechtsback uit de voeten kan?🧐

Tot dat idee kom ik vooral door zijn sterke en mindere punten naast elkaar te zetten:

+ super snel
+ loopvermogen
+ drive / mentaliteit / “kuitenbijtertje”

- niet creatief genoeg voor een aanvaller
- weinig overzicht

Met uiteraard het risico dat we op rechts een tweede Max krijgen: iemand die wel goed kan aanvallen maar totaal niet verdedigen…

Maar als hij verdedigend wel wat blijkt te kunnen zou het ook een goede zet kunnen zijn om ook maar een beetje weer wat “Dumfries-vibes” te krijgen op rechts. Vind het nu namelijk niets aan op die rechtsback positie…
Hutchinsoneske gedachte. Lijkt me persoonlijk niet n goed idee. Liever mannen achterin die kunnen verdedigen.
 
Las ergens: Vertessen in opspraak wegens ranzige praktijken. Weet niet wat er precies is geweest.
 
Terug
Bovenaan Onderaan