Yorbe Vertessen (A)

ok, excuses, dan pakte ik het verkeerd op.



Daar heb je ook wel gelijk in. Een samenleving bepaalt min of meer onderling wat wel en wat niet geoorloofd is. De heersende normen en waarden.
En dan is het zo dan als je je niet aanpast aan de heersende mores, dat je dan aangekeken of weggehoond kan worden. Terecht of onterecht. Dat is inderdaad de realiteit.
Die heersende normen en waarden golven wat op en neer, soms een radicale wijziging of revolutie en dan weer golfbewegingen. Die veranderingen, groot of klein, komen doordat steeds meer mensen zich niet kunnen vinden in de geldende normen en waarden.

Alleen, de digitale wereld is relatief nieuw. We zijn elke dag als samenleving(en) nog aan het ontdekken wat wel kan en wat niet kan. Soms wettelijk, soms volgens de normen en waarden.
Sexting, althans op de schaal zoals die nu gebeurt, is helemaal nieuw. Een deel van de samenleving vindt het normaal. Een andere deel vindt het verwerpelijk. Weer een ander deel vindt het prima, zo lang ze er zelf maar niet mee te maken hebben.
Er zijn in deze nog geen vastgestelde geldende normen en waarden, denk ik. En dus is die realiteit deels ook nog maakbaar.
Ja, de kans dat het online komt is groot. Dat is de realiteit die al wel vast staat. Maar nee, we hoeven daar niet heel moeilijk over te doen als dat gebeurt. Schouders ophalen kunnen we ook doen. Dat is iets wat wel toegevoegd kan worden aan die realiteit. Net zoals ook het tegenovergestelde nog toegevoegd kan worden. Maar ik kom op voor de sexters m/v (mits zonder dwang, belangrijk!) van deze wereld (Y)

Together we stand erected united :biceps:
Het is ook niet zo dat ik het oneens was met je idealen oid. Ik heb vaak de neiging om de andere kant dan te belichten als dingen stellig worden neergezet. Soms bereik ik er wat mee en soms ook niet. Ach wat maakt het uit, Ajax heeft verloren :grin:
 
Het is niet zo raar dat juist deze jongen beter word, Hoewel het niet zo lijkt is het wel een elftal met ervaring, en hoewel Vinicius en Zahavi niet persee PSV spitsen zijn, kunnen ze je wel leren wat winnen is, Deze jongen heeft veel spelers om naar op te kijken, raapt aardig wat speeltijd bij elkaar en heeft gewoon een perfecte leerschool bij PSV.
 
Ik moet mijn ongelijk gaan toegeven. Hij doet het steeds beter. Betere balbehandeling en overtuigender voor de goal.

Ik vond hem vorig seizoen nog niet zoveel, maar toen wel met de kanttekening dat als hij de aspecten van zijn spel buiten pure snelheid kon verbeteren, het best wat kon worden. Hij is nog geen Gakpo, maar het gaat de goede kant op. In deze vorm is ie momenteel beter dan Madueke.
 
Had eerst niet zoveel vertrouwen in deze man. Rende te veel blind naar voren en kon niks afmaken. Maar wat ontwikkelt hij zich goed zeg dit seizoen. Afmaken gaat het steeds beter af en met z’n snelheid en kracht is die voorin echt een wapen voor PSV. Heb even z’n cijfers erbij gepakt in 37 wedstrijden 7 goals en 6 assists zijn prima cijfers voor iemand van 20 die het vooral eerst moest doen met invalbeurten.
Hopelijk blijft die zich zo ontwikkelen dan hebben we straks een perfecte vervanger voor Madueke/Gakpo op de vleugels.
 
En wist jij dat allang en wil je zeggen dat je gelijk had? :maniac:

Ja tuurlijk, dat zag ik al in de jeugd. Maar soms moet je de echte pareltjes een beetje achter de hand houden. Anders gaan mensen hier hetzelfde roepen en denken ze dat ze echt voetbalverstand hebben wanneer hij ook slaagt :maniac:

Nee, ik was vorig jaar totaal niet overtuigt. Noemde hem Vitesse omdat hij alleen kon rennen. Maar na zaterdag ben ik fan. Had het nooit verwacht dat hij zich ineens zo positief zou ontwikkelen en waardevol zou zijn, dat heeft Schmidt dan wel weer goed gedaan. Hopelijk houdt hij dit vast, dan kunnen we nog veel plezier aan hem gaan beleven
 
Lekker houden. Nuttige, hard werkende jongen die nog een tijdje contract heeft.
Ik heb ook het idee dat hij momenteel groeiende is. Ik was geen groot fan bij zijn debuut en de wedstrijden daarna, maar de laatste weken vind ik hem vaak best goed spelen.
Hij is nog niet op zijn eredivisieplafond. Zodra hij daar doorheen breekt kan PSV veel meer aan hem verdienen en kan hij een mooiere stap maken.
 
Ik heb ook het idee dat hij momenteel groeiende is. Ik was geen groot fan bij zijn debuut en de wedstrijden daarna, maar de laatste weken vind ik hem vaak best goed spelen.
Hij is nog niet op zijn eredivisieplafond. Zodra hij daar doorheen breekt kan PSV veel meer aan hem verdienen en kan hij een mooiere stap maken.
Precies. Laten we de talentjes maar eens iets langer houden..
 
Geef m even. Zijn snelheid is sowieso een enorm wapen... werkt zich een slag in de rondte (ook bewijsdrang). Qua basis plek zal hij ook genoeg spelen. Je zal blessures houden. En als wij Europees bezig zijn wil je spelers rust geven. Die krijgt wel zn minuten.. dan weten we snel genoeg of ie dit ook constantkan laten zien..
en hij is nog zeer jong dus zeker nog tijd geven
 
Terug
Bovenaan Onderaan