Coronavirus

Ik maak mijn zorgen om de beste man zijn computer. Als hij dit namelijk aanneemt doordat twitter een correcte bron is (volgensmij heeft de poster een vis als afbeelding) dan denk ik dat deze man ook nog aan het wachten is op zijn geld van de Nigeriaanse prins. Ten slotte kwam dit via een e-mail binnen dus dan bevat het waarschijnlijk een kern van waarheid.

Heel gevaarlijk dit soort berichten die geheel schuil gaan in de anonimiteit.
En dan staat eronder nog een opmerking van hemzelf: Doe te allen tijde zelf uw onderzoek! :rolleyes:
 
Relix hoe staan wij tegenover Russische vaccins? Ik moet zeggen dat me dat wat minder enthousiast maakt......

Traditioneel vector vaccin (snel op te schalen, relatief goedkoop). Was als een van de eersten op de markt. Relatief onbekend wie er precies aan gewerkt hebben. Trials in landen als venezuela, UAE, Belarus. Niet het meest transparant in hun (internationale) evaluatie geloof ik. Claimen 90% efficiency. Hebben een behoorlijke sprong gemaakt qua alvast toepassen voordat een grondinge evaluatie van phase3 trials (een hetrogene groep gezonde mensen (man, vrouw, leeftijden etc), met gedegen monitoring en bloedafnames op verschillende intervallen) gemaakt was.

Inmiddels al behoorlijk vaak toegepast. Fundamenteel ok op t oog, dubbele adeno-virus route snap ik niet helemaal (twee verschillende virus-shuttles om het fragment in cellen te krijgen) als je inhoud qua vector-fragment indentiek is. Maar goed, in mijn ogen zal t voornamelijk een overschatting van de efficientie zijn. Ik verwacht geen opzettelijke manipulatie qua bijwerkingen, wel vraagtekens met de grondigheid en kritiekbereidheid van de evaluaties (*zou wachtten op een EMA evaluatie) - en in het geval van toch onstane problemen geen land dat makkelijk medewerking of schadevergoeding zou verlenen. Beter dan niks zowieso, en zit ook voldoende kennis om het te verbeteren. Is ook goud uit politiek oogpunt (o.a. markten als Braziele, Palestina, India, Zuid-aziatische landen etc. Dan wil je neem ik aan geen troep leveren.
 
Laatst bewerkt:
Wanneer de Engelse variant toeslaat hier komen we op 170.000 besmettingen per dag. Dan zijn we in 2 maanden allemaal immuun of dood.
 
Helemaal niks, gewoon handen wassen, kapje op en thuiswerken.
Nou dat handen wassen doe ik niet zo vaak, maar de rest wel. Ook nauwelijks geen bezoek....

Schokkend trouwens om gisteren te horen hoe grote aantallen met positieve test gewoon naar buiten gaan of die met symptomen niet gaan testen. Geen idee of dit betrouwbare cijfers zijn. Maar als dit zo is, begin ik langzaam wel in kamp Bacchus te komen. Als zo'n 25% zich helemaal niet aan de maatregelen houdt, is het natuurlijk vechten tegen de bierkaai. En dan maakt wel of niet ventileren ook het verschil niet.
 
Nou dat handen wassen doe ik niet zo vaak, maar de rest wel. Ook nauwelijks geen bezoek....

Schokkend trouwens om gisteren te horen hoe grote aantallen met positieve test gewoon naar buiten gaan of die met symptomen niet gaan testen. Geen idee of dit betrouwbare cijfers zijn. Maar als dit zo is, begin ik langzaam wel in kamp Bacchus te komen. Als zo'n 25% zich helemaal niet aan de maatregelen houdt, is het natuurlijk vechten tegen de bierkaai. En dan maakt wel of niet ventileren ook het verschil niet.
Ach, als je ziek bent maar verder niet in contact treed met mensen maar gewoon in je bed ligt is t probleem niet heel groot. Met een positieve test wel naar buiten gaan is anders.

Vooralsnog blijven de cijfers dalen en is het deel wat zich er aan houdt groot genoeg om de daling te bewerkstelligen. Daarbij, in deze forumbubbel wordt het aardig serieus genomen, na een uurtje twitter hier op adem komen en beseffen dat je niet de enige bent die het nog serieus neemt is fijn ;)

Laten we hopen dat t voorjaar snel komt, het vaccineren soepel gaat en genoeg mensen verstandig blijven.
 
Ach, als je ziek bent maar verder niet in contact treed met mensen maar gewoon in je bed ligt is t probleem niet heel groot. Met een positieve test wel naar buiten gaan is anders.

Vooralsnog blijven de cijfers dalen en is het deel wat zich er aan houdt groot genoeg om de daling te bewerkstelligen. Daarbij, in deze forumbubbel wordt het aardig serieus genomen, na een uurtje twitter hier op adem komen en beseffen dat je niet de enige bent die het nog serieus neemt is fijn ;)

Laten we hopen dat t voorjaar snel komt, het vaccineren soepel gaat en genoeg mensen verstandig blijven.
Ja wat dat betret zou Twitter zichzelf gewoon moeten uitzetten.
 
Ach, als je ziek bent maar verder niet in contact treed met mensen maar gewoon in je bed ligt is t probleem niet heel groot. Met een positieve test wel naar buiten gaan is anders.

Vooralsnog blijven de cijfers dalen en is het deel wat zich er aan houdt groot genoeg om de daling te bewerkstelligen. Daarbij, in deze forumbubbel wordt het aardig serieus genomen, na een uurtje twitter hier op adem komen en beseffen dat je niet de enige bent die het nog serieus neemt is fijn ;)

Laten we hopen dat t voorjaar snel komt, het vaccineren soepel gaat en genoeg mensen verstandig blijven.
Morgen gaan we gewoon weer over de 7000 heen. Mark my words.
 
En aangezien we vorige week donderdag op de 9.6k zaten is dat geen probleem. Sterker nog, als we onder de 7.5k blijven morgen dan is dat gewoon goed te noemen boven de 9k zou mij pas zorgen baren.
Maar als we vandaag 1000 meer hebben en morgen weer dan kun je dat wel goed willen vinden, maar dat is het dan niet.
 
In twee dagen 50% stijging is niet goed. Er is geen dalend gemiddelde als we steeds weer op 7500 moeten beginnen.
Er is al 22 dagen een dalend gemiddelde. Als we morgen 8.5k hebben is dat gemiddelde nog steeds dalend. Liever een 7k, dalen we nl harder, maar zolang het redelijk constant lijkt de dalen zie ik het positief in.
 
Er is al 22 dagen een dalend gemiddelde. Als we morgen 8.5k hebben is dat gemiddelde nog steeds dalend. Liever een 7k, dalen we nl harder, maar zolang het redelijk constant lijkt de dalen zie ik het positief in.
Het daalt al 22 dagen. Gemiddeld gezien dan, uiteraard. Maar als we zo lngzaam blijven 'dalen' hoeven we echt niet te verwachten dat er een versoepeling komt voor oktober, wanneer we voldoende mensen gevaccineerd hebben. Het daalt net zo hard als het afschot van een tuintegel.
Dus als er dan twee opeenvolgende dagen weer ruim 1000 besmettingen bij komen, dan heb ik daar niet bepaald prettige gevoelens bij, zal ik maar zeggen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan